AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #101 Skrevet 9. mai 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Bare en tanke, neste utbetaling fra NAV blir da den 20.juni, hvis det er så krise at pengene ikke kommer på fredag den 12.mai, hvordan i alle dager ser dere som reagerer så sterkt for dere at disse pengene skal strekke helt til den 20. neste måned? Anonymkode: 53146...8c9 mye av problemet her at at mange uføre har barn. og i forbindelse med 17 mai komemr det gjerne ekstra utgifter. man vil jo gjerne at ungene skal få pyntet seg litt til toget, og at de skal få brus is og pølser som alle andre unger. når utbetalingen endres slik at pengene kommer senere i mai, er det f.eks kanskje mange med unger som ikek rekker å få orndet med sko og finstas til ungen. je, det blir lengre til utbetalingen neste mnd. men så er det heller ingen offentlig feiring fra 17 mai og til da. Anonymkode: 5efc3...b00
Drizzt Skrevet 9. mai 2017 #102 Skrevet 9. mai 2017 På 8.5.2017 den 11.19, AnonymBruker skrev: Kopierer fra en annen tråd: De endret fra en mandag til en tirsdag. Dvs at den opprinnelig skulle kommet fredag 12.mai (kommer alltid siste virkedag før utbetalingsdato) Nå kommer den ikke før mandag 15.mai. Siden det var mindre tid mellom april-mai utbetalingen, og lenger fra mai-juni, så betalte jeg en ekstra regning denne perioden, for å ikke komme skeivt ut av det, og bli blakk i juni. Dermed har jeg nå igjen 237 kr, som plutselig skal holde en hel uke, istedet for fire dager til. Fordi jeg lett klarer å disponere de med mat frem til fredagen, som var planen, men ikke gjennom en helg og barn som skal på aktivitet i helgen. Hadde jeg visst at pengene ble utsatt til over helgen hadde jeg bare betalt halve regningen, eller ventet til forefall. Det gjorde jeg ikke nettopp fordi de skulle komme så tidlig, og jeg ville planlegge så jeg ikke fikk problemer neste periode. Det var nettopp det jeg var. De endret fra en mandag til en tirsdag. Dvs at den opprinnelig skulle kommet fredag 12.mai (kommer alltid siste virkedag før utbetalingsdato) Nå kommer den ikke før mandag 15.mai. Siden det var mindre tid mellom april-mai utbetalingen, og lenger fra mai-juni, så betalte jeg en ekstra regning denne perioden, for å ikke komme skeivt ut av det, og bli blakk i juni. Dermed har jeg nå igjen 237 kr, som plutselig skal holde en hel uke, istedet for fire dager til. Fordi jeg lett klarer å disponere de med mat frem til fredagen, som var planen, men ikke gjennom en helg og barn som skal på aktivitet i helgen. Hadde jeg visst at pengene ble utsatt til over helgen hadde jeg bare betalt halve regningen, eller ventet til forefall. Det gjorde jeg ikke nettopp fordi de skulle komme så tidlig, og jeg ville planlegge så jeg ikke fikk problemer neste periode. Anonymkode: c2108...85a Skjønner problemstillingen, men det er i slike tilfeller er det godt å ha en oppspart buffer man kan bruke i krisesituasjoner.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #103 Skrevet 9. mai 2017 2 minutter siden, Drizzt skrev: Skjønner problemstillingen, men det er i slike tilfeller er det godt å ha en oppspart buffer man kan bruke i krisesituasjoner. Hvordan skal man ha spart opp den etter ti år på minstesats AAP med supplerende sosialstønad mener du? Man har ikke lov til å ha sparepenger mens man får støtte fra sosialen. Eller, det betyr at alle penger er brukt opp og man ikke har en eneste tier til overs man kan spare. Jeg gjetter på at om fem år kan jeg kanskje ha 10.000 i buffer, hvis jeg er heldig og bilen holder godt.... Anonymkode: c2108...85a 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #104 Skrevet 10. mai 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan skal man ha spart opp den etter ti år på minstesats AAP med supplerende sosialstønad mener du? Man har ikke lov til å ha sparepenger mens man får støtte fra sosialen. Eller, det betyr at alle penger er brukt opp og man ikke har en eneste tier til overs man kan spare. Jeg gjetter på at om fem år kan jeg kanskje ha 10.000 i buffer, hvis jeg er heldig og bilen holder godt.... Anonymkode: c2108...85a Da har du jo ikke penger til å bruke på 17. mai heller. En må sette tæring etter næring. Det er noe alle vet Anonymkode: e4c56...abf 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #105 Skrevet 10. mai 2017 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da har du jo ikke penger til å bruke på 17. mai heller. En må sette tæring etter næring. Det er noe alle vet Anonymkode: e4c56...abf Jeg skal ikke bruke ekstra penger på 17.mai Kanskje en 100-lapp på is og brus. Jeg prioriterer hverdager fremfor høytider. Anonymkode: c2108...85a
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #106 Skrevet 12. mai 2017 Selv om det ikke er mishandling, er dette et vanvittig maktmisbruk. Først ha dato 15.mai, som tilsier utbetalingen dagen før (virkedagen før), som er fredag 12.mai. Så lage baluba og endre til den 16.mai, som medfører utbetaling 15.mai. Det er sikkert andre her enn meg som har lånt seg penger til helgen? Tydeligvis helt uenig, for enda så mange som nå har ropt opp om dette var det ikke aktuelt for Nav å endre noe. Og likevel kom pengene inn idag!! Hvor blir det av forutsigbarheten? Hva var målet med å endre datoen, når de likevel kom samtidig som opprinnelig?? Anonymkode: c2108...85a
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #108 Skrevet 12. mai 2017 Dette var rart.Jeg har ikke fått.( Uføretrygd) Anonymkode: 04f96...171
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #109 Skrevet 12. mai 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selv om det ikke er mishandling, er dette et vanvittig maktmisbruk. Først ha dato 15.mai, som tilsier utbetalingen dagen før (virkedagen før), som er fredag 12.mai. Så lage baluba og endre til den 16.mai, som medfører utbetaling 15.mai. Det er sikkert andre her enn meg som har lånt seg penger til helgen? Tydeligvis helt uenig, for enda så mange som nå har ropt opp om dette var det ikke aktuelt for Nav å endre noe. Og likevel kom pengene inn idag!! Hvor blir det av forutsigbarheten? Hva var målet med å endre datoen, når de likevel kom samtidig som opprinnelig?? Anonymkode: c2108...85a Jeg er tydeligvis helt idiot, fordi jeg hele tiden har tenkt at når utbetalingsdato faller på en lørdag eller søndag (helg uten bankoverføringer), kommer den på fredag, men skal den komme på en mandag (hverdag med bankoverføring), er den inne mandag før kl 12. (Slik var det da jeg jobbet i alle fall, og jeg overførte den tankegangen til utvetaling av trygd også) Og jeg har tenkt at kommer pengene før dato, har overføringen gått raskere enn forventet, og ikke noe man kan regne med. Men kommer utbetalingen for tidlig klages det på det også? NAV har aldri vært kjent for å være overvettes fleksible, og derfor har jeg aldri forventet noe spesielt fra dem, Men når jeg leser dette tenker jeg at det kan ikke være greit å gjøre alle til lags heller, for uansett hva de gjør blir det galt! Og målet med å endre utbetalingsdato var vel kanskje at de som forventer at pengene skulle komme inn før helgen skulle få beskjed om at en slik forventning ikke er realistisk? Anonymkode: b51aa...ff2 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #110 Skrevet 12. mai 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selv om det ikke er mishandling, er dette et vanvittig maktmisbruk. Først ha dato 15.mai, som tilsier utbetalingen dagen før (virkedagen før), som er fredag 12.mai. Så lage baluba og endre til den 16.mai, som medfører utbetaling 15.mai. Det er sikkert andre her enn meg som har lånt seg penger til helgen? Tydeligvis helt uenig, for enda så mange som nå har ropt opp om dette var det ikke aktuelt for Nav å endre noe. Og likevel kom pengene inn idag!! Hvor blir det av forutsigbarheten? Hva var målet med å endre datoen, når de likevel kom samtidig som opprinnelig?? Anonymkode: c2108...85a Så når pengene kommer mandag i steden for fredag så er nav idioter, og når du plutselig får penger i dag så er det gale det og? Herregud for en sytegjeng dere navbrukere er, lær dere økonomisk kontroll og sparing så har ikke de to dagene noe å si! Forventer forøvrig ny tråd om kort tid; "fikk penger så tidlig i mai så nå er alt brukt opp før utbetalinga i juni, jælva nav hva gjør vi nå?" Anonymkode: c2b6d...4a4 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #111 Skrevet 12. mai 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er tydeligvis helt idiot, fordi jeg hele tiden har tenkt at når utbetalingsdato faller på en lørdag eller søndag (helg uten bankoverføringer), kommer den på fredag, men skal den komme på en mandag (hverdag med bankoverføring), er den inne mandag før kl 12. (Slik var det da jeg jobbet i alle fall, og jeg overførte den tankegangen til utvetaling av trygd også) Og jeg har tenkt at kommer pengene før dato, har overføringen gått raskere enn forventet, og ikke noe man kan regne med. Men kommer utbetalingen for tidlig klages det på det også? NAV har aldri vært kjent for å være overvettes fleksible, og derfor har jeg aldri forventet noe spesielt fra dem, Men når jeg leser dette tenker jeg at det kan ikke være greit å gjøre alle til lags heller, for uansett hva de gjør blir det galt! Og målet med å endre utbetalingsdato var vel kanskje at de som forventer at pengene skulle komme inn før helgen skulle få beskjed om at en slik forventning ikke er realistisk? Anonymkode: b51aa...ff2 Utbetalingsdato er oppgitt til å være den 20. hver måned. Den kommer alltid inn den 19., dvs en virkedag før. Hvis den 20. er en mandag kommer den fredagen. Hvis den 20. er på helg oppgir de siste virkedag før helgen (dvs fredagen), men pengene kommer alltid dagen før oppgitt dato. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Så når pengene kommer mandag i steden for fredag så er nav idioter, og når du plutselig får penger i dag så er det gale det og? Herregud for en sytegjeng dere navbrukere er, lær dere økonomisk kontroll og sparing så har ikke de to dagene noe å si! Forventer forøvrig ny tråd om kort tid; "fikk penger så tidlig i mai så nå er alt brukt opp før utbetalinga i juni, jælva nav hva gjør vi nå?" Anonymkode: c2b6d...4a4 Ja, de har hatt haugevis av klager på dette de to siste ukene. Hvorfor lage stress og bekymringer når det var helt unødvendig? Hva er poenget? Kan de ikke snart droppe alle for tidlige betalinger og ha den 20. fast hele året? Og hvis de skal endre så får de holde seg til fastsatt dag. Det er nav som sier at uføre må ha forutsigbarhet, men det er nav som skaper uforutsigbarhet. Hvorfor? Anonymkode: c2108...85a
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #112 Skrevet 12. mai 2017 Jeg har aldri sutret over en NAV-utbetaling i hele mitt liv. Men jeg synes oppriktig synd på alle de uføretrygdede som sliter sånn at de lever fra hånd til munn og får problemer pga noen få dagers utsettelse fra NAV. Det kan ikke være mye hyggelig å ha en så stram økonomisk hverdag! :-( Jeg er selv uføretrygdet, men jeg har så jeg klarer meg, takket være en privat livsforsikringsutbetaling hver måned i tillegg til det fra NAV. Har en stor bufferkonto i tillegg (100.000) til en passe stor regningskonto. Uventede utgifter er aldri noe problem, og ikke 17. mai heller. Jeg har alltid noe penger igjen på konto når "lønningsdatoen" kommer. Kan være alt fra 1500 til 4000,- kr. Disse pengene som blir til overs, fører jeg over på sparekonto kvelden før "lønningen" kommer. Anonymkode: 37dc5...e7d
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #113 Skrevet 12. mai 2017 Hvorfor har noen fått trygden i dag, og andre ikke? Anonymkode: 8a153...ea8
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #114 Skrevet 13. mai 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Utbetalingsdato er oppgitt til å være den 20. hver måned. Den kommer alltid inn den 19., dvs en virkedag før. Hvis den 20. er en mandag kommer den fredagen. Hvis den 20. er på helg oppgir de siste virkedag før helgen (dvs fredagen), men pengene kommer alltid dagen før oppgitt dato. Anonymkode: c2108...85a Av og til gjør den det, men ikke alltid, og det er ikke noe man bør ta som en selvfølge. Faller utbetalingsdato på mandag, faller den ikke på en helldigdag/høytidsdag, og da må man ta høyde for at den er inne til oppsatt tid, som er i løpet av natt til mandag/tidlig formiddagen på mandag. Alt annet er spekulasjoner og forventninger om for tidlig utbetaling. Sitat Hvis utbetalingsdatoen faller på en helge-/høytidsdag, vil utbetalingen normalt skje siste virkedag før ordinær utbetalingsdato. Slik var det da jeg var i jobb, med fast utbetalingsdato også. Hvis lønningsdato falt på en mandag var lønnen av og til inne på fredag, men som oftest kom den inn i løpet av de tidligste timene på mandagen. Anonymkode: b51aa...ff2 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #115 Skrevet 13. mai 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor har noen fått trygden i dag, og andre ikke? Anonymkode: 8a153...ea8 Nå har jeg fått de på konto. Anonymkode: 8a153...ea8
Gjest Froning Skrevet 13. mai 2017 #117 Skrevet 13. mai 2017 Til de trygdede her inne som klager og sutrer.... Vær glad for at dere i det hele tatt får så god støtte fra staten i utgangspunktet. Dere har visst om datoendringen i lang nok tid til at dere kunne omstilt økonomien.. 8 dager er overkommelig for de fleste med mindre idioti er en diagnose som kvalifiserer til trygd. Skjerpings!
Brimi Skrevet 13. mai 2017 #118 Skrevet 13. mai 2017 15 minutter siden, Froning skrev: Til de trygdede her inne som klager og sutrer.... Vær glad for at dere i det hele tatt får så god støtte fra staten i utgangspunktet. Dere har visst om datoendringen i lang nok tid til at dere kunne omstilt økonomien.. 8 dager er overkommelig for de fleste med mindre idioti er en diagnose som kvalifiserer til trygd. Skjerpings! Skjerpings selv. Kanskje 8 dager er overkommelig for deg og mange andre, men for mange andre der igjen så er det ikke nok. Har du noen gang levd over lengre tid med lave utbetalinger og store regninger? Virker ikke sånn ihvertfall. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #119 Skrevet 13. mai 2017 23 minutter siden, Froning skrev: Til de trygdede her inne som klager og sutrer.... Vær glad for at dere i det hele tatt får så god støtte fra staten i utgangspunktet. Dere har visst om datoendringen i lang nok tid til at dere kunne omstilt økonomien.. 8 dager er overkommelig for de fleste med mindre idioti er en diagnose som kvalifiserer til trygd. Skjerpings! Fy fillern, nå begynner jeg å bli mektig lei slike kommentarer som dette. Anonymkode: 8a153...ea8
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #120 Skrevet 13. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fy fillern, nå begynner jeg å bli mektig lei slike kommentarer som dette. Anonymkode: 8a153...ea8 Skjerp deg selv forøvrig! Anonymkode: 8a153...ea8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå