AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #1 Skrevet 7. mai 2017 Er ufør selv og leste for en times tid siden i Dagbladet at Nav nå har endret maiutbetalingen slik at den ikke kommer før helgen slik den har gjort i alle år. Uten å informere oss som blir rammet av dette. Er minstepensjonist og kjenner at jeg gruer meg til helgen. Det var så viktig for de uføre at utbetalingene var forutsigbare hevdet Nav ledelsen når mange ba tynt om å få utbetaling før påske. Hvorfor endrer de plutselig utbetalingen for mai da? På så kort tid? Uten å varsle de berørte i forkant? Dette er helt jævlig gjort. Ingen kan noe for sin sykdom og det er ikke en kriminell handling og være syk. De kriminelle blir faktisk behandlet bedre. Selv de værste forbrytere får bedre behandling enn de syke her i landet. Fy faen så jævlig jævlig stygt gjort mot mennesker som sliter. Ren ondskap er hva jeg vil kalle dette. Geir Axelsen burde bli fratatt sin stilling i Nav og sikkert flere andre i ledelsen også. For dette var bare ondskapsfullt. Kommer til å melde meg inn i de Uføres Landsorganisasjon som følge av dette. Anonymkode: b1c6e...7db 11
Gjest Jessica Skrevet 7. mai 2017 #2 Skrevet 7. mai 2017 Ro ned litt nå. Når man får ytelser skal disse vare helt fram til neste utbetaling. På samme måte som at jeg må ha penger til neste lønn. Her er det snakk om veldig lite tid i mellom. Forstår helt ærlig ikke hvorfor så mange som får ytelser fra nav tar dette så personlig idag
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #3 Skrevet 7. mai 2017 Nå må dere navere slutte å syte. Dere skal være glad dere overhodet får noe NAV-penger. Ikke mange i verden som er så heldige som dere. Hørt om å spare litt på pengene? Være litt bedre forberedt til neste "lønning". Anonymkode: a2cd5...7ea 11
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #4 Skrevet 7. mai 2017 21 minutter siden, Jessica skrev: Ro ned litt nå. Når man får ytelser skal disse vare helt fram til neste utbetaling. På samme måte som at jeg må ha penger til neste lønn. Her er det snakk om veldig lite tid i mellom. Forstår helt ærlig ikke hvorfor så mange som får ytelser fra nav tar dette så personlig idag Uføre har utgifter som mange andre, noen ganger ekstrautgifter. Det har jeg hatt de siste månedene. Jeg lever på et svært stramt budsjett som nå ikke strakk til. Når Nav da i tillegg utsetter utbetalingen sier det seg selv at de gjør det ekstra vanskelig for oss som er syke. Det ble heller ikke utstedt noe varsel om dette i forkant ,noe som er underlig.Det er også underlig at de velger å gjøre en endring på dette når de i forbindelse med forespørsler om trygd før påske uttalte at forutsigbarhet var viktig for de uføretrygdede. Hvorfor endrer de datoen for uføretrygd i mai da? Som har vært i alle år? Maktarroganse og hevn er årsaken. Straffe de uføretrygdede fordi mange uføre ba om trygd før påske og det ble en debatt om dette i Dagbladet. Anonymkode: b1c6e...7db 11
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #5 Skrevet 7. mai 2017 Jeg får da ofte trygd inn på konto to dager tidligere selv når den 20 er en tirsdag eller onsdag. Mao har jeg trygd fredag om den 20 er tirsdag. Er den 20 fredag har jeg ofte trygd den 17 eller 18. Det kan derfor godt hende at du har pengene på fredag. Anonymkode: f4977...fee
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #6 Skrevet 7. mai 2017 http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/2017/05/07/Reagerer-på-at-NAV-flytter-utbetaling-i-mai-14692275.ece Erbdet denne du sikter til, ts? Jeg er temmelig lei av tråder om uføretrygdede og andre på trygd som ikke er i stand til å planlegge økonomien sin fra måned til måned. Selv folk i Luksusfellen må sette av noen få hundredelapper til sparing tor å bygge seg opp en buffer. Når utbetalingen for forrige måned kom den 20. Eller deromkring, ikke vet jeg når tid, så må da søren meg folk på trygd klare på planlegge at neste trygdeutbetaling blir den 20. og at det kommer en 17. Mai nettopp den 17.05. I år som alle andre år. Om trygden blir utbetalt den 15. Eller den 16. Bør da spille kainekasserolle? Gjør det ikke det, så får dere gjøre som folk i arbeid gjør, bruke kredittkort den 15. For handel og overføre fra brukskontoen til kredittkontoen det dere har brukt på forskudd med kredittkort. Har man et beløp inn i måneden så må man nesten beregne økonomien etter det man har enten man har 15 000 eller 150 000 inn i løpet av en måned. Ingen kan leve over evne uansett hvor syk eller frisk man hevder å være i kropp eller sinn. Anonymkode: 38a42...e66 16
mikrobe Skrevet 7. mai 2017 #7 Skrevet 7. mai 2017 34 minutter siden, Jessica skrev: Ro ned litt nå. Når man får ytelser skal disse vare helt fram til neste utbetaling. På samme måte som at jeg må ha penger til neste lønn. Her er det snakk om veldig lite tid i mellom. Forstår helt ærlig ikke hvorfor så mange som får ytelser fra nav tar dette så personlig idag Dette er de uføre selvsagt klar over, de er ikke dumme. Det er ikke det de klager på. Jeg forstår det sånn at de reagerer fordi argumentet til NAV for å ikke utbetale penger FØR påske, var at det skulle være forutsigbarhet for uføre i når de får utbetalt penger. I alle år(?) har uføre fått utbetalt penger den 20. hver måned med unntak av mai (12.) og desember (nærmest mulig 12.), og nå har NAV plutselig gjort om på det en uke før utbetalingen skulle komme uten å gi beskjed på forhånd. Skjønner godt de blir frustrert jeg. Om de har beregnet at pengene skal komme den 12. og har brukt av aprilutbetalingen til å kjøpe 17.mai-klær til poden, og nå plutselig må klare seg uten penger/mat en hel helg, da har de all mulig grunn til å være frustrerte. 20
Apis Skrevet 7. mai 2017 #8 Skrevet 7. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/2017/05/07/Reagerer-på-at-NAV-flytter-utbetaling-i-mai-14692275.ece Erbdet denne du sikter til, ts? Jeg er temmelig lei av tråder om uføretrygdede og andre på trygd som ikke er i stand til å planlegge økonomien sin fra måned til måned. Selv folk i Luksusfellen må sette av noen få hundredelapper til sparing tor å bygge seg opp en buffer. Når utbetalingen for forrige måned kom den 20. Eller deromkring, ikke vet jeg når tid, så må da søren meg folk på trygd klare på planlegge at neste trygdeutbetaling blir den 20. og at det kommer en 17. Mai nettopp den 17.05. I år som alle andre år. Om trygden blir utbetalt den 15. Eller den 16. Bør da spille kainekasserolle? Gjør det ikke det, så får dere gjøre som folk i arbeid gjør, bruke kredittkort den 15. For handel og overføre fra brukskontoen til kredittkontoen det dere har brukt på forskudd med kredittkort. Har man et beløp inn i måneden så må man nesten beregne økonomien etter det man har enten man har 15 000 eller 150 000 inn i løpet av en måned. Ingen kan leve over evne uansett hvor syk eller frisk man hevder å være i kropp eller sinn. Anonymkode: 38a42...e66 Du Kråka,,, Når TS budsjetterer med at trygden kommer noen dager før 17 mai som den alltid har gjort, så kan du jo ikke beskylde TS for å ikke planlegge,,, Problemet er jo ifølge TS at de ikke har fått beskjed 13
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #9 Skrevet 7. mai 2017 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ufør selv og leste for en times tid siden i Dagbladet at Nav nå har endret maiutbetalingen slik at den ikke kommer før helgen slik den har gjort i alle år. Uten å informere oss som blir rammet av dette. Er minstepensjonist og kjenner at jeg gruer meg til helgen. Det var så viktig for de uføre at utbetalingene var forutsigbare hevdet Nav ledelsen når mange ba tynt om å få utbetaling før påske. Hvorfor endrer de plutselig utbetalingen for mai da? På så kort tid? Uten å varsle de berørte i forkant? Dette er helt jævlig gjort. Ingen kan noe for sin sykdom og det er ikke en kriminell handling og være syk. De kriminelle blir faktisk behandlet bedre. Selv de værste forbrytere får bedre behandling enn de syke her i landet. Fy faen så jævlig jævlig stygt gjort mot mennesker som sliter. Ren ondskap er hva jeg vil kalle dette. Geir Axelsen burde bli fratatt sin stilling i Nav og sikkert flere andre i ledelsen også. For dette var bare ondskapsfullt. Kommer til å melde meg inn i de Uføres Landsorganisasjon som følge av dette. Anonymkode: b1c6e...7db Fra en ufør til en annen så må jeg si at jeg syns dette er ganske spesielt og underlig å bli sur for. Anonymkode: 11be4...f23 11
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #10 Skrevet 7. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/2017/05/07/Reagerer-på-at-NAV-flytter-utbetaling-i-mai-14692275.ece Erbdet denne du sikter til, ts? Jeg er temmelig lei av tråder om uføretrygdede og andre på trygd som ikke er i stand til å planlegge økonomien sin fra måned til måned. Selv folk i Luksusfellen må sette av noen få hundredelapper til sparing tor å bygge seg opp en buffer. Når utbetalingen for forrige måned kom den 20. Eller deromkring, ikke vet jeg når tid, så må da søren meg folk på trygd klare på planlegge at neste trygdeutbetaling blir den 20. og at det kommer en 17. Mai nettopp den 17.05. I år som alle andre år. Om trygden blir utbetalt den 15. Eller den 16. Bør da spille kainekasserolle? Gjør det ikke det, så får dere gjøre som folk i arbeid gjør, bruke kredittkort den 15. For handel og overføre fra brukskontoen til kredittkontoen det dere har brukt på forskudd med kredittkort. Har man et beløp inn i måneden så må man nesten beregne økonomien etter det man har enten man har 15 000 eller 150 000 inn i løpet av en måned. Ingen kan leve over evne uansett hvor syk eller frisk man hevder å være i kropp eller sinn. Anonymkode: 38a42...e66 Hvor frisk man HEVDER å være i kropp eller sinn??? Denne kommentaren synes jeg var så grov og hetsende at deg kommer jeg ikke til å svare mere i denne tråden. Du insinuerer tydelig at alle uføretrygdede er løgnere, snyltere og svindlere. Ren hets det du bedriver. Den nedlatende kredittkortkommentaren din gidder jeg ikke å besvare. Det blir for dumt. Anonymkode: b1c6e...7db 5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #11 Skrevet 7. mai 2017 44 minutter siden, Jessica skrev: Ro ned litt nå. Når man får ytelser skal disse vare helt fram til neste utbetaling. På samme måte som at jeg må ha penger til neste lønn. Her er det snakk om veldig lite tid i mellom. Forstår helt ærlig ikke hvorfor så mange som får ytelser fra nav tar dette så personlig idag 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå må dere navere slutte å syte. Dere skal være glad dere overhodet får noe NAV-penger. Ikke mange i verden som er så heldige som dere. Hørt om å spare litt på pengene? Være litt bedre forberedt til neste "lønning". Anonymkode: a2cd5...7ea Enig i disse innleggene. Selv er jeg i arbeid, og må selvsagt vente fra lønningsdag til lønningsdag. Vi får ikke utbetalt lønn noe før tiden. Hva med å disponere pengebruken annerledes sånn at du har penger til hver utbetaling? Anonymkode: c6158...4d8 14
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #12 Skrevet 7. mai 2017 Det er ikke utbetalingsdatoene ts reagerer på, det er uforutsigbarheten fra NAV, de er jo helt forvirret. Enten burde de ha utbetaling før alle høytider, ellers så burde de slutte med å ha utbetaling foran noen høytider i det hele tatt. Og de burde INFORMERE alle uføretrygdede om dette. Jeg er uføretrygdet og jeg visste ikke dette. Jeg har imidlertid regnet utbetaling den 20. istedenfor 16. fordi jeg ikke liker uforutsigbarhet. Jeg har heller ikke så lav trygd som noen har, jeg har mulighet til å tjene noen hundringser utenom, og jeg feirer ikke 17. Mai, så for meg er det ingen krise. Men for de som har veldig lav trygd, så er det bedre å ha pengene på 16. Mai enn 4 dager senere, det skjønner vel alle. Anonymkode: ec64d...0e0 5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #13 Skrevet 7. mai 2017 Å kalle det mishandling av uføre er vel å dra den litt for langt. Anonymkode: c6158...4d8 21
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #14 Skrevet 7. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Enig i disse innleggene. Selv er jeg i arbeid, og må selvsagt vente fra lønningsdag til lønningsdag. Vi får ikke utbetalt lønn noe før tiden. Hva med å disponere pengebruken annerledes sånn at du har penger til hver utbetaling? Anonymkode: c6158...4d8 Hva med å lese hva som faktisk står, og ikke bare anta at folk er sure fordi de ikke får penger før tiden? Det handler ikke om å disponere pengebruken, det handler om at det ble uforutsigbart for dem 1 uke før pengene skulle ha kommet. De får alltid penger FØR den 17. i mai måned, dette er ikke en fiks ide de har funnet ut at de skal klage på i år. Anonymkode: 4adbb...f71 7
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #15 Skrevet 7. mai 2017 4 minutter siden, mikrobe skrev: Dette er de uføre selvsagt klar over, de er ikke dumme. Det er ikke det de klager på. Jeg forstår det sånn at de reagerer fordi argumentet til NAV for å ikke utbetale penger FØR påske, var at det skulle være forutsigbarhet for uføre i når de får utbetalt penger. I alle år(?) har uføre fått utbetalt penger den 20. hver måned med unntak av mai (12.) og desember (nærmest mulig 12.), og nå har NAV plutselig gjort om på det en uke før utbetalingen skulle komme uten å gi beskjed på forhånd. Skjønner godt de blir frustrert jeg. Om de har beregnet at pengene skal komme den 12. og har brukt av aprilutbetalingen til å kjøpe 17.mai-klær til poden, og nå plutselig må klare seg uten penger/mat en hel helg, da har de all mulig grunn til å være frustrerte. 2 minutter siden, Apis skrev: Du Kråka,,, Når TS budsjetterer med at trygden kommer noen dager før 17 mai som den alltid har gjort, så kan du jo ikke beskylde TS for å ikke planlegge,,, Problemet er jo ifølge TS at de ikke har fått beskjed Takk for støtten Trekker meg ut av tråden nå. Orker ikke flere nedsettende kommentarer fra enkelte andre brukere her inne. Anonymkode: b1c6e...7db 7
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #16 Skrevet 7. mai 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om trygden blir utbetalt den 15. Eller den 16. Bør da spille kainekasserolle? Gjør det ikke det, så får dere gjøre som folk i arbeid gjør, bruke kredittkort den 15. For handel og overføre fra brukskontoen til kredittkontoen det dere har brukt på forskudd med kredittkort. Hvis du tror at noen på minstepensjon kan bruke kredittkort har du aldri hatt lite penger, det har ikke foreldrene dine heller, noen gang. Anonymkode: ec64d...0e0 9
Apis Skrevet 7. mai 2017 #17 Skrevet 7. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Enig i disse innleggene. Selv er jeg i arbeid, og må selvsagt vente fra lønningsdag til lønningsdag. Vi får ikke utbetalt lønn noe før tiden. Hva med å disponere pengebruken annerledes sånn at du har penger til hver utbetaling? Anonymkode: c6158...4d8 Ikke vet jeg om deg, men vi får gjerne lønna tidligere enkelte spesielle måneder som Desember, samtidig så svarer du ikke på det TS er frustrert over 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #18 Skrevet 7. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du tror at noen på minstepensjon kan bruke kredittkort har du aldri hatt lite penger, det har ikke foreldrene dine heller, noen gang. Anonymkode: ec64d...0e0 Hva? Jeg har kredittkort fra min bank. Det ble ikke vurdert å si nei engang da jeg er en god og ryddig kunde uten betalingsanmerkninger. Og jeg er ufør minstepensjonist. Anonymkode: f4977...fee 5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #19 Skrevet 7. mai 2017 Uføre må som alle oss andre lære seg å ha en liten buffer i bakhånd når pengene ikke kommer på ønsket dag, evt et kredittkort der du kan kjøpe det du ville kjøpt om du hadde penger, og så overfører du når pengen kommer (det er rentefritt innen 40 dager og koster dermed ingenting). Vi som får lønn må faktisk forholde oss til lønnsdato og ikke hvilken festdag som ligger i nærheten. Jeg får lønn på mandag, ingenting å klage over det. Å få penger dagen før holder da i massevis til å handle det nødvendige. Anonymkode: c2b6d...4a4 11
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #20 Skrevet 7. mai 2017 Anbefaler deg å alltid ha ei lønning/utbetaling liggende som buffer. Begynn å spar så ligger du litt frempå. Da slipper du slikt som nå og i påske. Anonymkode: 7d725...070 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå