Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lønningsdag den 1, så det gjelder ikke meg. Men samboer som har lønn den 29. får lønna si den datoen også i desember. 

Anonymkode: c6158...4d8

Men da er din samboer klar over det og får lønna på samme dato HVERT ÅR. Jeg og mange andre får desemberlønna ca den 15 og da med halv skatt. Dersom det i begynnelsen av desember ble bestemt at det skulle forandres fra og med i år, hadde det garantert blitt MANGE klager fra folk som plutselig ikke fikk råd til å kjøpe inn verken julemat eller gaver, fordi de hadde planlagt ut i fra at de skulle få penger den 15. Selv skulle jeg nok ha klart meg,  da jeg pleier å kjøpe inn gavene i god tid, både for å spre utgiftene og fordi jeg må sende de fleste gavene i posten. Jeg har dessuten bufferkonto. Men irriterende hadde det vært. Og jeg hadde også hatt forståelse for at det kunne ha blitt vanskelig for enkelte andre. 

Endret av Thyra
  • Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, uføre er så ufattelig dårlig med økonomisk planlegging. Kan du planlegge er ikke endring av datoen et problem. 

Anonymkode: c2b6d...4a4

Ja, alle vi uføre er helt like.

Hilsen en 36-åring med nedbetalt leilighet i Oslo sentrum og hytte i Sverige

Anonymkode: b86ee...cbd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig, man bør forvente og tåle svar fra de som også ikke er enige i det man spør om. Ellers får man la være å poste på forumet. 

Anonymkode: c6158...4d8

Man bør forvente svar også fra de som ikke er enige. Selvfølgelig. Men folk burde også kunne uttrykke uenighet uten å rakke ned på andre. Men det ser man jo stadig at folk ikke klarer. Så derfor må rådet være: Tåler man ikke å få dritt fra andre på nett,  bør man for egen del la være å poste på forumet. 

Anonymkode: cbcb1...880

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, uføre er så ufattelig dårlig med økonomisk planlegging. Kan du planlegge er ikke endring av datoen et problem. 

"Nei, menn er så ufattelig dårlig med økonomisk planlegging. Kan du planlegge er ikke endring av datoen et problem".  Ser du nå at du skjærer en hel gruppe mennesker over EN kam??

Anonymkode: f27d7...d81

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, alle vi uføre er helt like.

Hilsen en 36-åring med nedbetalt leilighet i Oslo sentrum og hytte i Sverige

Anonymkode: b86ee...cbd

Du er sikkert flink til å planlegge og bruke pengene dine fornuftig. Men langt fra alle uføre har mulighet til å ha nedbetalt leilighet i Oslo i tillegg til hytte. Samme hvor fornuftig de prioriteter... 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du er sikkert flink til å planlegge og bruke pengene dine fornuftig. Men langt fra alle uføre har mulighet til å ha nedbetalt leilighet i Oslo i tillegg til hytte. Samme hvor fornuftig de prioriteter... 

Men er det dermed sagt at alle som er uføre er dårlig til økonomisk planlegging? Det var nemlig det den du siterer svarte på.

Anonymkode: f27d7...d81

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor frisk man HEVDER å være i kropp eller sinn??? Denne kommentaren synes jeg var så grov og hetsende at deg kommer jeg ikke til å svare mere i denne tråden. Du insinuerer tydelig at alle uføretrygdede er løgnere, snyltere og svindlere. Ren hets det du bedriver. Den nedlatende kredittkortkommentaren din gidder jeg ikke å besvare. Det blir for dumt.  

Anonymkode: b1c6e...7db

Les en gang til hva jeg skrev. Her kopierer jeg hva jeg skrev, og så du har fortolket og delvis gjengitt på din egen måte. 

Ingen kan leve over evne uansett hvor syk eller frisk man hevder å være i kropp eller sinn.

Merk deg en ting til, verken du elller noen andre vet eller er i nærheten av å vite hvem jeg er eller hvilken bakgrunn eller liv jeg har levd eller lever. Like lite som det du mener jeg insinuerer er noe annet enn din fortolkning av et innlegg på et nettforum. 

Å opprette tråder om uføretrygdede eller trygd/Nav på kg, medfører alltid høy temperatur og at ingen snakker ts etter munnen fra begynnelse til slutt. 

Anonymkode: 38a42...e66

• Liker 2
Skrevet
26 minutter siden, Apis skrev:

Er det virkelig så vanskelig for folk å skjønne hva TS er frustrert over?

Det er en stor sprang fra frustrasjon til mishandling. 

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, Drizzt skrev:

Det er en stor sprang fra frustrasjon til mishandling. 

Jepp, men en ser at det er skrevet i frustrasjon

• Liker 2
Skrevet

Har forståelse for at det kan bli litt vanskelig for noen, og dere har min medfølelse. Men folkens, dere må jo vite at dere ikke kan stole på at det ikke blir noe kluss med NAV! (Eller at det skjer noe annet uforutsett). Uansett hvor dårlig råd man har, så klarer man å bygge seg opp en liten buffer, selv om man kanskje må spise kjip mat annenhver dag i en periode og gå med hullete klær.

Trodde dere at vi levde i en fullkommen velferdsstat som tar godt nok vare på alle? Det gjør vi dessverre ikke. Man har ikke noe annet valg enn å spinke og spare om man er så uheldig å bli syk på en kostbar måte. Siv og Erna må gi million-skattelette til de stakkars milliardærene her i landet vet du! Tilbake i grøfta med deg, fattigmann! Men slapp av, snart kommer Jonas og gir deg en skalk du kan tygge på.

• Liker 6
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du tror at noen på minstepensjon kan bruke kredittkort har du aldri hatt lite penger, det har ikke foreldrene dine heller, noen gang.

Anonymkode: ec64d...0e0

Det er en del penger å spare på å bruke kredittkort fremfor debitkort eller kontanter, gitt at man har økonomisk kontroll. En del kredittkort koster ingenting å bruke gitt at man betaler inn det man skylder hver måned, og man kan få rabatter eller bonuser på alt man kjøper. Da er det heller ikke noe problem dersom Nav skulle endre utbetalingsdato.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Pengene i desember bør også komme den 20. og ikke den 12. Faktisk 6 uker til neste gang pengene da kommer. Lykke til med den.

Anonymkode: 465b3...81a

• Liker 3
Gjest NotNaomi
Skrevet (endret)

Endret av NotNaomi
Ga opp. Skjønner at noen aldri klarer reflektere. Sett dere inn i situasjonen. Prøv.
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Nicathv skrev:

Har forståelse for at det kan bli litt vanskelig for noen, og dere har min medfølelse. Men folkens, dere må jo vite at dere ikke kan stole på at det ikke blir noe kluss med NAV! (Eller at det skjer noe annet uforutsett). Uansett hvor dårlig råd man har, så klarer man å bygge seg opp en liten buffer, selv om man kanskje må spise kjip mat annenhver dag i en periode og gå med hullete klær.

Trodde dere at vi levde i en fullkommen velferdsstat som tar godt nok vare på alle? Det gjør vi dessverre ikke. Man har ikke noe annet valg enn å spinke og spare om man er så uheldig å bli syk på en kostbar måte. Siv og Erna må gi million-skattelette til de stakkars milliardærene her i landet vet du! Tilbake i grøfta med deg, fattigmann! Men slapp av, snart kommer Jonas og gir deg en skalk du kan tygge på.

Ja det er flotte greier. Leve på eksistensminimum når en god del andre vasser i penger, elsker det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pengene i desember bør også komme den 20. og ikke den 12. Faktisk 6 uker til neste gang pengene da kommer. Lykke til med den.

Anonymkode: 465b3...81a

Det er halv skatt....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og de på AAP får ikke før helgen. Hva er forskjellen på deg og de? Mange av de er også syke. De må overleve selv om de ikke får før helgen. Klarer de det, så klarer du det.

Dette er ikke mishandling.
:roll:

Anonymkode: fd2fc...b99

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er flotte greier. Leve på eksistensminimum når en god del andre vasser i penger, elsker det.

Det skal være forskjell på de i arbeid og de som ikke er det. Mange som jobber full uke som får like lite i lønn som de som ligger nede. Slutt å syt og vær glad for at det finnes et system som hjelper!

Anonymkode: fd2fc...b99

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du lever ikke på et eksistensminimum, det hadde du gjort om du ikke hadde noen penger og måtte tigge på gata for å overleve. Ellers skal det selvfølgelig være forskjell på de som jobber og de som ikke gjør det. Arbeidstakere får betalt for en jobb de gjør gjennom uka, uføre bidrar ikke med en dritt til samfunnet og likevel gir staten dem penger. I lavtlønnsyrker er ikke forskjellen mellom full stilling og det en ufør får utbetalt videre stor heller, likevel syter de uføre sofasliterne hele tiden. Mye tid til å lulle seg inn i selvmedlidenheten der du går hjemme hver dag. Pell deg i arbeid så får du litt mer penger, eller emigrer utelands uten å ta med trygden, så kan du se hvor godt du egentlig har det. 

• Liker 10
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du lever ikke på et eksistensminimum, det hadde du gjort om du ikke hadde noen penger og måtte tigge på gata for å overleve. Ellers skal det selvfølgelig være forskjell på de som jobber og de som ikke gjør det. Arbeidstakere får betalt for en jobb de gjør gjennom uka, uføre bidrar ikke med en dritt til samfunnet og likevel gir staten dem penger. I lavtlønnsyrker er ikke forskjellen mellom full stilling og det en ufør får utbetalt videre stor heller, likevel syter de uføre sofasliterne hele tiden. Mye tid til å lulle seg inn i selvmedlidenheten der du går hjemme hver dag. Pell deg i arbeid så får du litt mer penger, eller emigrer utelands uten å ta med trygden, så kan du se hvor godt du egentlig har det. 

Litt feil å si at uføre ikke bidrar. Mange driver med veldedighet blant annet. I tillegg jobber endel ved siden av. Dessuten, jobbmarkedet er vanskelig nok fra før av om vi ikke skulle hatt 300 000 til som skulle hatt arbeid... 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

IGJEN... les det som står, da. Det handler ikke om at de ikke har planlagt pengebruken sin, det handler om at NAV ENDRER UTBETALINGSDATOEN 1 uke før pengene skulle kommet på konto. UTEN Å SI FRA i god tid. Hadde NAV gitt beskjed da trygden kom i april, ville det ikke vært noe problem for uføre nå. 

Beklager caps lock, men folk her er så ufattelig trege. 

Anonymkode: 4adbb...f71

Det handler i høyeste grad om AT DE HAR PLANLAGT PENGEBRUKEN SIN.

Hvorfor skulle de ellers KLAGE PÅ DETTE I UTGANGSPUNKTET?

Anonymkode: 0f715...7ad

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...