¤flicka¤ Skrevet 6. april 2017 #201 Del Skrevet 6. april 2017 12 minutter siden, Irja skrev: 👏🏻 Helt enig! Livet er ikke bare rosa ballonger. Mamma og pappa har også følelser og kan gjøre dumme ting. Barn har godt av å lære at dette gjelder både barn og voksne. Noen ganger er ting vanskelig, og sånn er det. De får uansett greie på hva som har skjedd, de kn ikke pakkes inn i bomull og beskyttes fra livet. Lisa er knalltøff! 💪🏻 Det er vel ingen som er uenig i dette? Men hvordan dette henger sammen med å kringkaste det til alle og enhver sliter jeg med å forstå. Man kan fint vise verdighet og styrke uten å gjøre det Lisa Tønne gjorde. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trudealutt Skrevet 6. april 2017 #202 Del Skrevet 6. april 2017 Jeg synes at Lisa skulle holdt dette på hjemmebane, og ikke tatt det ut i offentligheten. Hun er en dame som ikke har det helt bra om dagen, og overreagerer ved å sende dette. Hun har nettopp vært syk, og har det av den grunn heller ikke bra. Noen burde holdt hardt og godt rundt henne, vist henne omsorg, og hjulpet henne videre. Den flåsete Sigrid er ikke rette person. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 6. april 2017 #203 Del Skrevet 6. april 2017 Akkurat nå, Trudealutt skrev: Noen burde holdt hardt og godt rundt henne, vist henne omsorg, og hjulpet henne videre. Den flåsete Sigrid er ikke rette person. Sigrid er slettes ikke flåsete, du er flåsete. Helt i Lisas stil og blåse dette ut foran hele Norge. Hurra for Lisa. Menn som går dit kuken peker skal og bør henges ut. 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevala Skrevet 6. april 2017 #204 Del Skrevet 6. april 2017 1 time siden, Loffeliten skrev: Mannen har vel også ukentlige podcaster (med det utrolig passende navnet Krisemøte), skal vel komme ny i dag tror jeg? Kan jo bli interessant. Jeg er fan av både Tusvik&Tønne og Krisemøte. Krisemøte er en veldig bra podcast, og jeg må innrømme at jeg er ekstra spent på morgendagens episode. Navnet er jo så treffende! og nå trenger han virkelig et krisemøte. Gleder meg til den faste spalten: "Hva har skjedd siden sist". Tipper på ny lytterrekord for Krisemøte-podden. Sponsorene bør kjenne sin besøkelsestid. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 6. april 2017 #205 Del Skrevet 6. april 2017 Det smarteste av Kyrre nå er å legge seg heeeelt flat og innrømme hvor dumt og ubetenksomt det han gjorde var, på podden i morgen. Tror det dummeste han gjør er å fjerne seg fra alle sosiale medier, og tie. Så får vi håpe dette kan repareres med tiden. Jeg merker jeg liksom heier på dem. Følte de hadde en fin la familla. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gardermobanen Skrevet 6. april 2017 #206 Del Skrevet 6. april 2017 32 minutter siden, Kalevala skrev: Jeg er fan av både Tusvik&Tønne og Krisemøte. Krisemøte er en veldig bra podcast, og jeg må innrømme at jeg er ekstra spent på morgendagens episode. Er han halvveis oppegående så blir vel podcasten svært lite spennende. Om han sier noe så er det vel en innrømmelse at han har gjort ting han ikke burde, at det er han som har gjort noe galt og ikke jenta han var med og at han ikke vil si noe mer av hensyn til de involverte partene som også inkluderer barna. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevala Skrevet 6. april 2017 #207 Del Skrevet 6. april 2017 10 minutter siden, Gardermobanen skrev: Er han halvveis oppegående så blir vel podcasten svært lite spennende. Om han sier noe så er det vel en innrømmelse at han har gjort ting han ikke burde, at det er han som har gjort noe galt og ikke jenta han var med og at han ikke vil si noe mer av hensyn til de involverte partene som også inkluderer barna. Jeg er enig. På tross av spenningen, tror jeg det er akkurat sånn det kommer til å bli. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viking-girl Skrevet 6. april 2017 #208 Del Skrevet 6. april 2017 3 timer siden, Ewe skrev: Kyrre kjenner vel Lisa godt nok til å vite at hun ikke er en som sitter stille, og ikke prater om det. Jeg skjønner ikke hvorfor folk kan vri det over på at det Lisa som er den store synderen her. Jeg fikk veldig vondt av henne på podkasten Noen som vet når i morgen Krisemøte er? Når på dagen? Går det direkte? Legges ut tidlig fredag morgen, ca kl 8. Podden ble spilt inn i går... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 6. april 2017 #209 Del Skrevet 6. april 2017 3 timer siden, ¤flicka¤ skrev: Det er vel ingen som er uenig i dette? Men hvordan dette henger sammen med å kringkaste det til alle og enhver sliter jeg med å forstå. Man kan fint vise verdighet og styrke uten å gjøre det Lisa Tønne gjorde. Virker som om noen er uenig. Ja, man kan vise verdighet og styrke uten å fortelle denne historien i podcasten, men her er alle tre offentlige personer.. man skal være rimelig naiv hvis man tror at skravla til folk ikke kommer til å gå om dette. Ting kommer feil ut og alt blir bare surr. Dette er værre for barna! Nå har Lisa fått fortalt historien som den er. Det har jeg troa på at er det beste i det lange løp! Også har selvfølgelig mannen hennes muligheten til å si hva han vil i "krisemøte" 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymSjiraff Skrevet 6. april 2017 #210 Del Skrevet 6. april 2017 (endret) 23 timer siden, Irja skrev: Nå har Lisa fått fortalt historien som den er. Hun har fortalt hennes versjon. Også har hun lagt opp til at det skal bli den offisielle versjonen med mindre ektemannen er dum nok til å fortelle sin versjon offentlig. Så han får valget mellom å akseptere at hennes versjon står uimotsagt offentlig eller at barna hans får se foreldrene krangle og snakke dritt om hverandre på internett. Endret 7. april 2017 av lillesky 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mars Quirinus Skrevet 6. april 2017 #211 Del Skrevet 6. april 2017 3 timer siden, Antoinette skrev: Sigrid er slettes ikke flåsete, du er flåsete. Helt i Lisas stil og blåse dette ut foran hele Norge. Hurra for Lisa. Menn som går dit kuken peker skal og bør henges ut. Jeg kan ikke se hvorfor det er noe å rope hurra for det Lisa gjorde. Hun har i mange podcaster foraktelig omtalt Kyrre ved å blant annet kalle han for en sketsj, hun har sagt at hun selv har vært utro i de fleste forhold før Kyrre og nå offentliggjør hun hele familien på en meget negativ måte. Skal dette være girl power??? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤flicka¤ Skrevet 6. april 2017 #212 Del Skrevet 6. april 2017 21 minutter siden, Irja skrev: Virker som om noen er uenig. Ja, man kan vise verdighet og styrke uten å fortelle denne historien i podcasten, men her er alle tre offentlige personer.. man skal være rimelig naiv hvis man tror at skravla til folk ikke kommer til å gå om dette. Ting kommer feil ut og alt blir bare surr. Dette er værre for barna! Nå har Lisa fått fortalt historien som den er. Det har jeg troa på at er det beste i det lange løp! Også har selvfølgelig mannen hennes muligheten til å si hva han vil i "krisemøte" Tror det kunne vært like bra å si (feks) "vi går fra hverandre og han har fått seg ny kjæreste". Det er også like mye fakta, og noe mer trenger vi ikke å vite. Og vi hadde skjønt sammenhengen. NÅ går jo iallefall skravla, og det slenges navn og karakteristikker i alle retninger. Er det bra for barna? De elsker både mor og far, og er lojale mot dem begge to. Og det skal de fortsette å være, for han er fremdeles pappan deres selv om han er en ekstremt dårlig ektemann. At alt dette som har skjedd de siste dagene på noen måter skal være bedre for barna er bare tull. Dette er bare bra for Lisa, som (helt rettmessig) er rasende og såret. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Outlander Skrevet 6. april 2017 #213 Del Skrevet 6. april 2017 Ser de fleste mannfolk er ikke enig i det hun har gjort. Ja vel, Da kan dere få en liten lærepenge her - ikke stikk pikken din i andre damer hvis du er i en monogame forhold! Vi kvinner kan være hevngjerrig herper! Husk - revenge is a dish best served cold. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Mme Blavatsky Skrevet 6. april 2017 Populært innlegg #214 Del Skrevet 6. april 2017 (endret) Denne patriarkalske greia med at dette skal dysses ned m.t.p. barna irriterer meg noe grenseløst! Kona eller dama skal liksom bare holde munn for å ikke gjøre utroskapen verre for barna!? Hvor befinner dette hensynet seg når man bryter løftene man har gitt og dytter skjeve, små pikker inn i andre enn kona? Hvorfor skal dette plutselig bli så edelt og hensynsfullt når det er snakk om den sviktedes reaksjon? Nei, nå er det på tide at skylda legges den den hører hjemme, og at arkaiske holdninger om at det er den sviktedes jobb å holde heimen i vater etter noe slikt hives ut sammen med utro ektefeller. Endret 8. april 2017 av Ovnsbakt Paprika 54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymSjiraff Skrevet 6. april 2017 #215 Del Skrevet 6. april 2017 5 minutter siden, Ovnsbakt Paprika skrev: Denne patriarkalske greia med at dette skal dysses ned m.t.p. barna irriterer meg noe grenseløst! Kona eller dama skal liksom bare holde munn for å ikke gjøre utroskapen verre for barna!? Hvor befinner dette hensynet seg når man bryter løftene man har gitt og dytter skjeve, små pikker inn i andre enn kona? Hvorfor skal dette plutselig bli så edelt og hensynsfullt når det er snakk om den sviktedes reaksjon? Nei, nå er de på tide at skylda legges den den hører hjemme, og at arkaiske holdninger om at det er den sviktedes jobb å holde heimen i vater etter noe slikt hives ut sammen med utro ektefeller. Og der kom patriarkatet. Det krever jo at de som mener at man skal ta hensyn til barna kun mener det om mannen er utro og det er det vel ingen som har sagt at de mener. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mme Blavatsky Skrevet 6. april 2017 #216 Del Skrevet 6. april 2017 1 minutt siden, AnonymSjiraff skrev: Og der kom patriarkatet. Det krever jo at de som mener at man skal ta hensyn til barna kun mener det om mannen er utro og det er det vel ingen som har sagt at de mener. Det er mulig, men dette argumentet dukker som oftest opp om det er en kone og mor som har blitt sviktet, mener jeg. Da må hun ta seg sammen for barnas skyld, og det er jo veldig beleilig for den skyldige part. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤flicka¤ Skrevet 6. april 2017 #217 Del Skrevet 6. april 2017 23 minutter siden, Ovnsbakt Paprika skrev: Det er mulig, men dette argumentet dukker som oftest opp om det er en kone og mor som har blitt sviktet, mener jeg. Da må hun ta seg sammen for barnas skyld, og det er jo veldig beleilig for den skyldige part. For meg hadde det vært nøyaktig det samme om det var omvendt. Noen mener kanskje jeg er i overkant opptatt av barna her, men jeg mener det ikke er mulig å være i overkant opptatt av barna i en slik situasjon. Jeg har heller ikke sagt at det skal dysses ned, men det er forskjell på å dysse ned og på la være å publisere det på internett. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 6. april 2017 #218 Del Skrevet 6. april 2017 45 minutter siden, AnonymSjiraff skrev: Og der kom patriarkatet. Det krever jo at de som mener at man skal ta hensyn til barna kun mener det om mannen er utro og det er det vel ingen som har sagt at de mener. Det vedlommende mener at det er feil at den bedratte part er den som har ansvaret for å dysse ned og late som ingenting av hensyn til barna. En partner burde latt være å bedra den andre, av hensyn til barna istedet 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jentekvinne Skrevet 6. april 2017 #219 Del Skrevet 6. april 2017 1 time siden, ¤flicka¤ skrev: Tror det kunne vært like bra å si (feks) "vi går fra hverandre og han har fått seg ny kjæreste". Det er også like mye fakta, og noe mer trenger vi ikke å vite. Og vi hadde skjønt sammenhengen. NÅ går jo iallefall skravla, og det slenges navn og karakteristikker i alle retninger. Er det bra for barna? De elsker både mor og far, og er lojale mot dem begge to. Og det skal de fortsette å være, for han er fremdeles pappan deres selv om han er en ekstremt dårlig ektemann. At alt dette som har skjedd de siste dagene på noen måter skal være bedre for barna er bare tull. Dette er bare bra for Lisa, som (helt rettmessig) er rasende og såret. Du tror ikke skravla i Norge hadde gått hvis ikke Lisa hadde offentliggjort galskapen selv? Det hadde blitt masse rykter og spekulasjoner. Det er bra Lisa tok kontroll over historien og fortalte det slik hun opplevde det. Når det kommer til hans egenskaper som far så synes jeg han er vel så dårlig pappa som ektemann når han ikke tar med seg barna for å besøke mamma som ligger på sykehus og har det kjempetøft alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 6. april 2017 #220 Del Skrevet 6. april 2017 4 minutter siden, Irja skrev: Tror du virkelig Lisa sitter å lyver om hva mannen har gjort i denne podcasten?! Da tror jeg nok i tilfelle at han hadde kommet fort på banen med sannheten!! Ikke sikkert hun lyver, men kanskje hun ikke forteller hele sannheten for eksempel Hørte på podcastenepisoden og syns absolutt synd på henne, OG jeg syns Kyrre var en drittsekk som ikke dro til henne med en gang når hun havnet på sykehuset. Men når det er sagt, så kan det ha vært flere ting som har skjedd dem imellom opp gjennom årene som vi ikke har fått vite. Og kanskje Kyrre ikke vil uttale seg om private ting fordi han ikke vil gjøre ting verre. Han har allerede fått drittsekk-stempelet og alt han gjør vil fra nå av gjøre ting verre. Takket være Sigrid vil jeg tro, som nok har oppmuntret Lisa til å stå frem med dette først for å sette seg selv i den riktige posisjonen. Dette er selvfølgelig ikke fakta, men min synsing. Det som ER fakta er at vi ikke vet alt selv om Lisa har "fortalt alt". 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg