Gå til innhold

"Lisa" - Tusvik & Tønne


TVtittern

Anbefalte innlegg

Til dere andre som ikke skjønner hvem (den påståtte) elskerinnen er: Hun er ikke så veldig kjent,i hvert fall ikke for dem som ikke følger veldig med på fagfeltet hennes. Jeg hadde aldri hørt om henne før, og kunne heller ikke kjenne igjen fjeset hennes da jeg så bilder. Det er derfor ikke så rart at det ikke ringer noen bjeller hos dere. ☺

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"hvor går grensa for utroskap"

Kyrre anno 2004 svarer:

 

Sitat

KYRRE: Det er helt greit helt til det blir noe alvor inne i bildet. I mitt tilfelle kan kjæresten min ligge med noen andre uten at det trenger blir slutt av den grunn. Jeg ser for meg i en hypotetisk situasjon hvor jeg var veldig trygg på henne at det kunne vært greit. Men jeg kan ikke egentlig se for meg at jeg hadde tolerert det. Aldri i verden. Men det øyeblikket man er trygg på seg selv, så kan man tåle utrolig mye.

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.4.2017 den 3.08, Mayoo skrev:

Det er alltid den som er i forhold som har ansvar for å holde seg tro. 

Men at den som er i et forhold, har ansvar for å holde seg trofast, er ikke til hinder for at den som ikke er i et forhold, lar være å ha sex med noen som er i et forhold. Den som er i et forhold, har ansvaret for det han gjør, og den som ikke er i et forhold, har ansvaret for det hun gjør. Det er ingen motsetning her. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Testosteron skrev:

Han gjør det, og hun gjør det.

At hun med denne podcasten skader barna like mye som ham, når han alene valgte å være utro og ødelegge hele familien? Vel. Lisa Tønne har alltid vært ei grepa og råtøff dame, med en breial kjeft. Han regnet neppe med at hun skulle omskapes til en ydmyk Mor Teresa når hun fant ut om utroskapen hans. Så at hun i sin fortvilelse lettet sitt hjerte for offentligheten kan ikke ha vært noen bombe for ham. Det må ha vært grusomt for henne å ligge på sykehuset med hjertetrøbbel og vite at ektemannen heller ville være med elskerinnen sin enn å være tilstede og støtte henne på sykehuset. All min sympati til Lisa Tønne.

Men med det sagt; håper Tønne med den podcasten har sagt sitt om den saken i det offentlige, og at resten av oppvasken foregår i det stille. Og dette blir mitt siste ord i denne saken.

Endret av Ultiva
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Testosteron skrev:

Men at den som er i et forhold, har ansvar for å holde seg trofast, er ikke til hinder for at den som ikke er i et forhold, lar være å ha sex med noen som er i et forhold. 

Det har jeg heller ikke sagt at det er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mayoo skrev:

Det har jeg heller ikke sagt at det er. 

Hva var det du mente da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Ultiva skrev:

Nei. Det er det han som gjør.

Hvilke barn har noensinne klagd over at "mamma la aldri ut ekteskapsproblemene sine på internett i håp om sympati og å henge ut pappa og hans elskerinne"?

Endret av Gardermobanen
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Testosteron skrev:

Hva var det du mente da?

Det jeg skrev. 

Det er til syvende og sist den i forhold som har ansvaret. Den single personen har aldri gitt et løfte til noen andre om å holde seg tro. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aragorn II Elessar

Så mannen til Lisa Tønne har vært utro ?
 

Hva så ?
 

Hvorfor i huleste skal jeg bryr meg om hva en person jeg aldri har møtt eller viste eksisterte har gjort mot en kvinne jeg aldri har møtt og bare kjenner navnet på siden jeg har sett henne på tv?

Nei dette er en av tusenvis av ubetydelige saker jeg ikke gidder og ofre mer tid på en det tok meg og skrive dette innlegget. Og bare det var for mye tid og bruke på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mayoo skrev:

Det jeg skrev. 

Det er til syvende og sist den i forhold som har ansvaret. Den single personen har aldri gitt et løfte til noen andre om å holde seg tro. 

Ingen av oss har vel noen gang gitt et formelt løfte om å behandle de rundt oss pent, men det er likevel forventet at vi gjør det. Det er derfor vi som samfull forkaster mobbing, utestenging, drittslenging osv. Nei, jeg har ikke lovet å ikke ha sex med mannen din, men jeg tenker likevel å la være, fordi jeg vet det vil såre deg, potensielt rive istykker en familie og... fordi jeg bestreber å være et respektabelt menneske.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mayoo skrev:

Det jeg skrev. 

Det er til syvende og sist den i forhold som har ansvaret. Den single personen har aldri gitt et løfte til noen andre om å holde seg tro. 

Det er da ingen motsetning mellom det at den som er i et forhold, har ansvaret for sine handlinger og at den som ikke er i et forhold, avstår fra å ha sex med noen som er i et forhold. Du framstiller det slik når du skriver at det bare er den som er i et forhold, som har ansvaret, men det er ikke bare den som er i et forhold som har et ansvar for utroskapen, for også den han er utro med, har ansvar for sine handlinger, som er nødvendige for at sexen skal finne sted, og sex med en som er i et forhold, innebærer at den som er i et forhold er utro. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mayoo skrev:

Det jeg skrev. 

Det er til syvende og sist den i forhold som har ansvaret. Den single personen har aldri gitt et løfte til noen andre om å holde seg tro. 

Helt enig. Det er personen som er utro som har skylden. Det er jo mye lettere å la hatet gå utover 'den slemme elskerinnen', enn sin egen ektemann, men det er den som er i et forhold som har ansvaret for å ikke være utro uansett hvor mye noen andre legger seg etter en...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Puny skrev:

Helt enig. Det er personen som er utro som har skylden. Det er jo mye lettere å la hatet gå utover 'den slemme elskerinnen', enn sin egen ektemann, men det er den som er i et forhold som har ansvaret for å ikke være utro uansett hvor mye noen andre legger seg etter en...

Den som er i et forhold, har ansvaret for å ikke være utro, og den som ikke er i et forhold, har ansvar for å ikke ha sex med noen som er i et forhold. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Gjesten skrev:

Ingen av oss har vel noen gang gitt et formelt løfte om å behandle de rundt oss pent, men det er likevel forventet at vi gjør det. Det er derfor vi som samfull forkaster mobbing, utestenging, drittslenging osv. Nei, jeg har ikke lovet å ikke ha sex med mannen din, men jeg tenker likevel å la være, fordi jeg vet det vil såre deg, potensielt rive istykker en familie og... fordi jeg bestreber å være et respektabelt menneske.

Enig i dette. 

Kanskje det er feil av meg, men jeg forventer iallefall mer av en folkevalgt som skal ta avgjørelser på vegne av hele samfunn..

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Testosteron skrev:

Den som er i et forhold, har ansvaret for å ikke være utro, og den som ikke er i et forhold, har ansvar for å ikke ha sex med noen som er i et forhold. 

Den som er i et forhold har lovet sin partner å være tro. Den ande personen som fortrinnsvis er singel har ikke gitt noen slike løfter. Det er en vesensforskjell der. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det får man si...av alle historier om utroskap så troner denne øverst. Det er ikke rart det engasjerer, kjente navn eller ikke...

Sjokkerende hva folk rettferdiggjør når de tenker med underlivet først.

Moralen er (hvis man ikke ønsker å ødelegge familien eller at hele Norge skal vite om det) : Ikke vær utro!:glare:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 minutter siden, Puny skrev:

Den som er i et forhold har lovet sin partner å være tro. Den ande personen som fortrinnsvis er singel har ikke gitt noen slike løfter. Det er en vesensforskjell der. 

Mener du at den andre personen ikke gjør noe galt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Testosteron skrev:

Mener du at den andre personen ikke gjør noe galt?

Jeg mener at ansvaret ligger hos den som er utro, man kan jo si et det vitner om dårlig moral hos den andre, men jeg syntes ikke ansvaret og skylden skal legges der. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Puny skrev:

Jeg mener at ansvaret ligger hos den som er utro, man kan jo si et det vitner om dårlig moral hos den andre, men jeg syntes ikke ansvaret og skylden skal legges der. 

Men er det et enten eller? Enten så ligger ansvaret bare på den som er i et forhold, eller så ligger ansvaret bare på den andre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Testosteron skrev:

Men er det et enten eller? Enten så ligger ansvaret bare på den som er i et forhold, eller så ligger ansvaret bare på den andre?

Jeg mener det ja. Altså at ansvaret ligger på den som er utro og den personen alene. Andre mennesker har ikke noe ansvar for at jeg skal holde meg trofast, det er det jeg alene som har. Man kan si det er moralsk forkastelig og dårlig gjort å legge seg etter folk i et forhold, men ansvaret lå ligge hos den som har lovet sin troskap til en annen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...