Gå til innhold

"Lisa" - Tusvik & Tønne


TVtittern

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, Irja skrev:

Tror du virkelig Lisa sitter å lyver om hva mannen har gjort i denne podcasten?! Da tror jeg nok i tilfelle at han hadde kommet fort på banen med sannheten!!

Å fortelle en historie fra en side er ikke å lyve, men det blir heller ikke noen "objektiv" sannhet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, Irja skrev:

Tror du virkelig Lisa sitter å lyver om hva mannen har gjort i denne podcasten?! Da tror jeg nok i tilfelle at han hadde kommet fort på banen med sannheten!!

Jeg ville vel aldri satset på at den ene parten ved ekteskapsproblemer forteller hele historien og fremstiller ting mest mulig objektivt. I hvert fall ikke en som til så de grader er ute på hevntokt. Og nei, jeg tror ikke at ektemannen kommer til å fortelle sin versjon kun fordi Lisas ikke er hele sannheten. For han skjønner forhåpentligvis at det er bedre at de som stoler blindt på at Lisas versjon er hele sannheten fortsetter å tro det enn at barna hans ser foreldrene slåss offentlig på internett. 

Jeg tror alle fedre bryr seg mer om hva som er best for barna sine enn at man får et frynsete rykte blant de som digger Tusvik og Tønne. 

 

Endret av AnonymSjiraff
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg blåser i om han er lei av Lisa, sexlivet dabbet av, de krangla for mye osv osv. Det spiller ingen rolle. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Wenda skrev:

 

Men når det er sagt, så kan det ha vært flere ting som har skjedd dem imellom opp gjennom årene som vi ikke har fått vite. Og kanskje Kyrre ikke vil uttale seg om private ting fordi han ikke vil gjøre ting verre. Han har allerede fått drittsekk-stempelet og alt han gjør vil fra nå av gjøre ting verre. Takket være Sigrid vil jeg tro, som nok har oppmuntret Lisa til å stå frem med dette først for å sette seg selv i den riktige posisjonen. Dette er selvfølgelig ikke fakta, men min synsing. Det som ER fakta er at vi ikke vet alt selv om Lisa har "fortalt alt". 

Nei, det kan godt være. Men jeg har aldri oppfattet Lisa som en som prøver å sette seg selv i et godt lys, snarere tvert imot. Hun forteller om egne feiltrinn på en oppsiktsvekkende ufiltrert måte. Det er vel også litt av grunnen til at podkasten deres har blitt så populær - de er, som de sier selv, alt for frittalende. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Fju skrev:

Nei, det kan godt være. Men jeg har aldri oppfattet Lisa som en som prøver å sette seg selv i et godt lys, snarere tvert imot. Hun forteller om egne feiltrinn på en oppsiktsvekkende ufiltrert måte. Det er vel også litt av grunnen til at podkasten deres har blitt så populær - de er, som de sier selv, alt for frittalende. 

Av det lille jeg har hørt av den podcasten så er de alt for frittalende ja, men det betyr ikke at alt blir sagt. Og jeg tror, som alt annet som skal publiseres offentlig, så blir noe arrangert, redigert, holdt tilbake, ikke nevnt osv. 

Og her er det kun en versjon som kommer frem. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Fju skrev:

Nei, det kan godt være. Men jeg har aldri oppfattet Lisa som en som prøver å sette seg selv i et godt lys, snarere tvert imot. Hun forteller om egne feiltrinn på en oppsiktsvekkende ufiltrert måte. Det er vel også litt av grunnen til at podkasten deres har blitt så populær - de er, som de sier selv, alt for frittalende. 

Det at man blir underholdt av en komiker betyr ikke at komikeren forteller hele eller deler av sannheten.  Jeg forstår virkelig ikke at man kan tro noe annet. Man forteller det man mener vil underholde, holder tilbake det man ikke vil utlevere og man dikter opp det som ville vært morsomt om det var sant. 

 At noe er sant fordi det blir sagt av en komiker er som å si at noe er sant fordi det skjedde på film. 

 

Endret av AnonymSjiraff
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Vera79 skrev:

Jeg er ikke enig i påstanden din. Et barn vil bli mer skadet når noen slenger med leppa om hvor jævla inkompetent faren deres er. Det Tønne gjør er å gi barna eierskap til historien. Barnet er bedre rustet mot rykter og sladder (som det ville blitt i denne saken uansett, når begge foreldrene er profilerte). Har du hørt podcasten? Hun forklarer veldig godt og reflektert hvorfor hun valgte som hun gjorde:

"Jeg har et ansvar overfor barna, for å si - vet du hva? Sånn er det faktisk ikke greit å bli behandlet. Når dere møter noen i livet deres så skal dere ikke tenke at "jeg er så lite verdt jeg at sånn kan jeg godt bli behandlet", og det er ekstremt viktig for meg å gi et tydelig signal om at man skal elske, man skal hjelpe, og man skal stå i ting, men så går det en grense hvor man må si at nå må jeg elske og beskytte meg selv for ellers så går jeg i stykker"

Jeg fortalte tidligere i tråden at jeg valgte motsatt av henne - jeg holdt kjeft om utroskapen som foregikk, for å beskytte barnet. Det får stikk motsatt effekt, barnet blir overkjørt av gamle kjerringer som skal synse og eie historien og tappe barnet for informasjon (ja, det har skjedd!) og barnet blir lei seg over måten folk omtaler far på. Hadde jeg gitt barnet eierskap på historien ville barnet møtt sladderen på en totalt annerledes måte. Jeg må leve med feilen jeg gjorde (ved å ikke legge kortene på bordet overfor barnet), men kunne jeg valgt på ny, ville jeg gjort akkurat det samme som Tønne. 

Du sier det veldig fint, jeg er veldig enig.

Man skal være glad i seg selv også, selv som mor. Og å beskytte barnas mor er også å stå opp for, og å beskytte barna sine. Og disse to barna, slik hun forklarer hvordan de som foreldre har sett på oppdragelse, takler nok dette. Det går faktisk ann å si "Vet du hva, dette er helt jævlig, og dette finner jeg meg ikke i" og når tiden kommer å si til barna sine hvis de har spørsmål "Ja, pappa gjorde noe veldig dumt, men vi elsker dere over alt på denne jord, og i vår familie skal vi takle dette slik..."

Lisa har jo også spesifikt fortalt at i deres familie er de veldig opptatt av La Familia, firerbanden. At de er opptatt av at barna skal få være barn, ha sine følelser, men samtidig også få lære respekt for andres følelser. At alt kan snakkes om, bare det gjøres på deres nivå. Og som hun sa, at man skal stå i mye, man skal tåle masse, men at en gang må man si stopp. Dette var Lisa sin grense. Kyrre har sviktet Lisa, og det må Lisa få lov til å fortelle som en del av sin opplevelse. Det betyr ikke at hun vil si til barna at pappa ikke fortjener deres kjærlighet og tid.

Man kan være en god far, selv om man har vært en dårlig ektemann. Og man kan gjøre noe helt jævlig, uten at det gjør at man er en jævlig person. Det er hvordan Kyrre takler at kona hans vet om det som betyr noe for tiden som kommer.

Jeg har tro på at ærlighet er det beste valget. Man skal selvfølgelig legge til rette for personen man snakker med, men man skal være ærlig.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Scherbatsky skrev:

Du sier det veldig fint, jeg er veldig enig.

Man skal være glad i seg selv også, selv som mor. Og å beskytte barnas mor er også å stå opp for, og å beskytte barna sine. Og disse to barna, slik hun forklarer hvordan de som foreldre har sett på oppdragelse, takler nok dette. Det går faktisk ann å si "Vet du hva, dette er helt jævlig, og dette finner jeg meg ikke i" og når tiden kommer å si til barna sine hvis de har spørsmål "Ja, pappa gjorde noe veldig dumt, men vi elsker dere over alt på denne jord, og i vår familie skal vi takle dette slik..."

Lisa har jo også spesifikt fortalt at i deres familie er de veldig opptatt av La Familia, firerbanden. At de er opptatt av at barna skal få være barn, ha sine følelser, men samtidig også få lære respekt for andres følelser. At alt kan snakkes om, bare det gjøres på deres nivå. Og som hun sa, at man skal stå i mye, man skal tåle masse, men at en gang må man si stopp. Dette var Lisa sin grense. Kyrre har sviktet Lisa, og det må Lisa få lov til å fortelle som en del av sin opplevelse. Det betyr ikke at hun vil si til barna at pappa ikke fortjener deres kjærlighet og tid.

Man kan være en god far, selv om man har vært en dårlig ektemann. Og man kan gjøre noe helt jævlig, uten at det gjør at man er en jævlig person. Det er hvordan Kyrre takler at kona hans vet om det som betyr noe for tiden som kommer.

Jeg har tro på at ærlighet er det beste valget. Man skal selvfølgelig legge til rette for personen man snakker med, men man skal være ærlig.

Jeg er helt enig i at ærlighet er det beste og at man skal fortelle barna sannheten (tilpasset alder). Men her er det jo ikke barna hun snakker til, man alle andre, og på en måte som definitivt ikke er tilpasset barna (selv om barna kommer til å få høre det). Hun kunne fortalt sin historie til gode venninner, familien sin eller psykologen. Jeg holder fast på at alle detaljene i historien hører hjemme i en voksenverden.

 

Det hun har sagt legger ikke opp til at barna skal tenke at pappa tross alt er glad i dem og at de fremdeles er en familie. Det hun har sagt - til hele Norge - er heller egnet til å få dem til å lure på hvorfor pappa gjorde dette mot dem og om han ikke er glad i dem. Og vi som voksne vet at hans handlinger her ikke sier noe om deres kjærlighet til barna, men poenget er at det vet ikke de. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksne folk som vasker skittentøyet offentlig er det så lite stil over!

I mine øyne er hun like ille som mannen, hva i all verden har resten av verden med deres samliv å gjøre? 

Alt for å få penger i kassen, tydeligvis. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Hallepalle skrev:

Voksne folk som vasker skittentøyet offentlig er det så lite stil over!

I mine øyne er hun like ille som mannen, hva i all verden har resten av verden med deres samliv å gjøre? 

Alt for å få penger i kassen, tydeligvis. 

Nei, flere mennesker bør si ifra om slike ting, synes samfunnet bærer preg av lav moral og dårlige verdier. Så tommel opp for de som tør og stå opp for seg selv.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Wenda skrev:

Ikke sikkert hun lyver, men kanskje hun ikke forteller hele sannheten for eksempel

Hørte på podcastenepisoden og syns absolutt synd på henne, OG jeg syns Kyrre var en drittsekk som ikke dro til henne med en gang når hun havnet på sykehuset. 

Men når det er sagt, så kan det ha vært flere ting som har skjedd dem imellom opp gjennom årene som vi ikke har fått vite. Og kanskje Kyrre ikke vil uttale seg om private ting fordi han ikke vil gjøre ting verre. Han har allerede fått drittsekk-stempelet og alt han gjør vil fra nå av gjøre ting verre. Takket være Sigrid vil jeg tro, som nok har oppmuntret Lisa til å stå frem med dette først for å sette seg selv i den riktige posisjonen. Dette er selvfølgelig ikke fakta, men min synsing. Det som ER fakta er at vi ikke vet alt selv om Lisa har "fortalt alt". 

Hva så utro har han nå uansett vært

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Maleficenta skrev:

For de fleste i øsndet som har null interesse for politikk så vet man ikke godt hvem det er

For oss som er interessert i politikk skrev jeg... At du eller andre som ikke bryr seg om politikk ikke vet hvem hun er er ikke ensbetydende at ingen har hørt om henne eller at hun ikke er en offentlig person!

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ¤flicka¤ skrev:

Jeg er helt enig i at ærlighet er det beste og at man skal fortelle barna sannheten (tilpasset alder). Men her er det jo ikke barna hun snakker til, man alle andre, og på en måte som definitivt ikke er tilpasset barna (selv om barna kommer til å få høre det). Hun kunne fortalt sin historie til gode venninner, familien sin eller psykologen. Jeg holder fast på at alle detaljene i historien hører hjemme i en voksenverden.

 

Det hun har sagt legger ikke opp til at barna skal tenke at pappa tross alt er glad i dem og at de fremdeles er en familie. Det hun har sagt - til hele Norge - er heller egnet til å få dem til å lure på hvorfor pappa gjorde dette mot dem og om han ikke er glad i dem. Og vi som voksne vet at hans handlinger her ikke sier noe om deres kjærlighet til barna, men poenget er at det vet ikke de. 

Ingenting av det de sier på podcasten er dor barns ører med pikk humoren sin. Barna er vel uansett for små til å ha fått det med seg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, sirenas skrev:

For oss som er interessert i politikk skrev jeg... At du eller andre som ikke bryr seg om politikk ikke vet hvem hun er er ikke ensbetydende at ingen har hørt om henne eller at hun ikke er en offentlig person!

Spiller det noen rolle. Politikere har feil og mangler de og. Tror ikke dette påvorker jobben hennes på no vis

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Spiller det noen rolle. Politikere har feil og mangler de og. Tror ikke dette påvorker jobben hennes på no vis

Hva snakker du om!? Min kommentar var til at det ble hevdet at 3. part er en person som ingen vet hvem er. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, sirenas skrev:

Hva snakker du om!? Min kommentar var til at det ble hevdet at 3. part er en person som ingen vet hvem er. 

Jeg snakker om at who cares hvem det er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man trenger vel ikke være interessert i politikk for å vite hvem det er, figurerer ofte i media og aviser. Men hvis man ikke er interessert i nyheter heller så. Definitivt en offentlig person.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Femilie skrev:

Man trenger vel ikke være interessert i politikk for å vite hvem det er, figurerer ofte i media og aviser. Men hvis man ikke er interessert i nyheter heller så. Definitivt en offentlig person.

Jaja men politikere er ikke interessante kjendiser

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Maleficenta skrev:

Jeg snakker om at who cares hvem det er

Og jeg snakker om at du tar helt feil når du sier hun er en ingen vet hvem er! vært 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Maleficenta skrev:

Jaja men politikere er ikke interessante kjendiser

For deg?

Joda, deltagere i Paradise og Bloggerne er sikker mer interessante (og kjente) "kjendiser" for noen som ikke aner hvem hvem denne stortingspolitikeren er. Deg om det!

Endret av sirenas
la til parantes
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...