Gå til innhold

"Lisa" - Tusvik & Tønne


TVtittern

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Irja skrev:

Javel.. så neste uke kommer ny podcast, hvor de bare skal late som ingenting da eller?

Man er ikke pliktig til å utlevere ekteskapsproblemene sine offentlig bare fordi det finnes mange som er interesserte eller den ene parten har lagt ut sin historie på internett. 

 

Endret av AnonymSjiraff
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymSjiraff skrev:

Man er ikke pliktig til å utlevere ekteskapsproblemene sine offentlig bare fordi det finnes mange som er interesserte eller den ene parten har lagt ut sin historie på internett. 

Fullt klar over det. Var heller ikke det jeg mente at han skulle! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, kattehviskeren skrev:

Det var et klokt valg av ham.

Enig. Fire dager etter Lisas pod var veeel tidlig å ta opp dette på en (forhåpentligvis) ryddig måte.. 

og hadde de valgt å ikke ta det opp, ville det sett lite troverdig ut. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får man hørt på en slik podcast? Vet ikke hva det er engang 🙈  Jeg vil også høre Lisa sin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Psykolillmissy skrev:

Hvor får man hørt på en slik podcast? Vet ikke hva det er engang 🙈  Jeg vil også høre Lisa sin. 

Søk de opp på nett. Ulike sider/apper du kan høre på de i. Har du iPhone, ligger podcast som egen app fra Ios9 av. 👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Psykolillmissy skrev:

Hvor får man hørt på en slik podcast? Vet ikke hva det er engang 🙈  Jeg vil også høre Lisa sin. 

Jeg hører de på den podcastappen som følger med på iPhonen 

Sluttet å høre på Lisa sin etter at Sigrid snakket ned om mannegruppa Ottar for så å fleipe om at hun rir sin egen sønn. Da ble det bare kvalmt og har ikke hørt på den siden

Endret av Wenda
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Maleficenta skrev:

Uansett tror jeg de er for små. De er jo ikke gamle nok til å lese nyhetssaker på nett eller ha fb osv

De leser nok ikke nyhetssaker, men de går antakelig i barnehage og skole med barn som har større søsken. Disse leser. og snakker. Noen foreldre er også uten filter, og sier sin mening om saken rundt middagsbordet.  

Det er nok sannsynlig at barna kommer til å høre dette fra jevnaldrende. 

Endret av Kalevala
skrivefeil
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Spredningen av saken er nok mindre enn det man tror. I min omgangskrets så er jeg den eneste som frekventerer KG. I min feed på Insta og Face finner man heller ingen spor etter saken. 730.no er jo ikke en medieaktør som favner bredt, målgruppen er jo folk som er interessert i kjendiser. Så også med Rampelysdelen av KG. I min aldersgruppe (40+) så er ikke det å lytte til podcaster enda så utbredt, så spredning er liten, og kunne vært enda mindre dersom ikke Lisa Tønne hadde spredd den slik hun gjorde. 

Jeg synes Krisemøtet sin avgjørelse er den eneste riktige, og jeg håper at de opprettholder denne handlemåten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kalevala skrev:

De leser nok ikke nyhetssaker, men de går antakelig i barnehage og skole med barn som har større søsken. Disse leser. og snakker. Noen foreldre er også uten filter, og sier sin mening om saken rundt middagsbordet.  

Det er nok sannsynlig at barna kommer til å høre dette fra jevnaldrende. 

Hadde jo uansett kommet fram. Er man barn av kjendiser så blir det sånn. Men alt dette burde da Kyrre tenkt på før han valgte å bedra kona si

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet iht. reglene på rampelys.
Det er ikke tillatt å poste innlegg som inneholder:
* Spekulasjoner og ryktespredning. 
Det er ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum, eller spekulere rundt årsaks-sammenhenger man ikke kjenner, når dette vurderes å være til skade for den eller de omtalte partene.

/lillesky (mod)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det at man er blitt utsatt for utroskap er noe som trenger å være hemmelig eller tabu. Synes Lisa får ufortjent mye pepper for å snakke om hva som har skjedd på podcasten sin... Ja utroskap går utover ungene men nå er det ikke Lisa som var utro og vi vet ikke hva ungene er blitt fortalt og hva de vet . .. Dog enig at det muligens var klokt av Kyrre å avlyse podcasten sin denne uken.... 

Endret av heikro
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at det aller viktigste poenget til Lisa er nettopp at dette ikke er greit. Det er ikke greit å behandle folk slik hun har blitt behandlet. Det er virkelig helt greit å si fra at DETTE - det er langt over streken. Slik skal man ikke finne seg i. Man skal ofre og gi mye for kjærligheten, men man skal ikke la seg tråkke på til man går helt i stykker. Dette er da vrikelig ikke noe som tilhører privatlivets fred. Hvorfor skal hun skjerme han mot å ubehagelig respons på et valg han har tatt? Hennes jobb er å reparere seg når hun er knust. Han burde skamme seg dypt og inderlig. Å være utro er en ting - å bare gi beng når hun ligger syk og redd og hjelpeløs langt hjemmefra er bare så utrolig slemt og hensynsløst. 

Har man det ille i forholdet sitt og vil ut, så sier man fra om det, går hver til sitt, gjør opp og går videre.  

Endret av pøbelsara
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, foreveralone skrev:

Du får bare gjette!

Fader... Så nysgjerrig som jeg er så var det et kjipt svar :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner begge argumentene som diskuteres her, det er en tricky sak (selv om jeg personlig støtter Lisa 100 %). Jeg hater å dra det "jeg har erfart det samme"-kortet, men la gå. 

Jeg har dessverre både opplevd utroskap i familien og blitt utsatt for det selv, og har på bakgrunn av det dannet meg noen tanker rundt denne podcast-episoden. Når jeg var yngre var faren min utro mot moren min. Dette ble aldri diskutert, jeg fikk aldri vite det direkte verken fra mamma eller pappa. Det kom frem til meg ved at jeg overhørte samtaler innad i familien, samt rykter som gikk i omgangskretsen min etterhvert. Siden jeg aldri fikk vite dette direkte fra de jeg stolte mest på (mamma og pappa) følte jeg meg alltid svært usikker på pappa. Jeg ville så gjerne at det ikke skulle være sant, men hvor kom ryktene fra? Jeg følte liksom aldri at jeg og pappa fikk det nære forholdet som jeg ønsket, nettopp fordi jeg følte at jeg ble løyet til. Dette gjaldt forsåvidt også mamma, jeg kunne ikke skjønne hvorfor hun fortsatt var sammen med pappa dersom ryktene stemte, men jeg visste jo ikke? Kanskje det ikke var sant? Når det endelig kom for en dag kjente jeg en enorm skuffelse over at jeg aldri ble fortalt sannheten, og at de på en måte lot meg gå rundt å være usikker. Jeg vet ikke hva jeg egentlig ville at de skulle gjøre, men jeg kjenner kanskje nå at jeg faktisk skulle ønske at mamma (eller eventuelt begge to) satt meg ned, og fortalte meg det på en ordentlig og ryddig måte, så slapp jeg i alle fall å være usikker. 

 

Om jeg hadde likt at mamma fortalte dette i en podcast tilgjengelig for hele Norge kan man jo diskutere, men denne episoden synes jeg ikke bar preg av å være hevngjerrig (til en viss grad ja - men det er vel forventet?). Mesteparten av episoden handlet om at Lisa hadde et illebefinnende, og hennes tanker og følelser rundt det. Måten hun fortalte om utroskapet synes virkelig var sterkt. Selvfølgelig kan man jo diskutere om hun ordla seg feil noen ganger og snakket litt før hun tenkte kanskje (dette er tross alt Lisa Tønne, det er jo sånn hun er). Hun var jo også veldig klar på at hun og barna hadde snakket om dette allerede, og at de har en god dialog om hva som skjer videre. Synes dette virker veldig fornuftig! Mange undervurder barns evne til å forstå slike "voksne" temaer. Nei, de vil neppe forstå konseptet utroskap i seg selv, men forklarer man det til dem på deres nivå, forstår de at dette er galt. 

 

Jeg har også kjent utroskap på kroppen selv, og den følelsen man sitter med etterpå... Det kan ikke beskrives. At Lisa valgte å gå ut med dette i podcasten er, for meg, fullt forståelig. Så kan man diskutere seg ihjel om det er "rett" eller "galt". Jeg forstår henne så godt, for et utrolig svik hun må kjenne på... Jeg har ikke ord. 

 

Så må man selvfølgelig også tenke på at dette kun er én side av saken, vi vet ikke mer enn det Lisa har fortalt. Det skal dog sies at dersom historien ikke stemte, ville nok begge tredjeparter vært snart ute med å oppklare. Det at begge har slettet/stengt sine profiler på sosiale medier sier mer enn nok for meg. 

 

 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...