Gå til innhold

Ida Wulff


Gjest Vilunich

Anbefalte innlegg

Nå er det pokker meg på høy tid at bloggere stilles skikkelig til ansvar for fremferden sin, altså. Noen tror at man kan ta medisinske råd fra en som både bruker og anbefaler dåsespray seriøst, og dette kan i verste fall føre til at jenter lar være å vaksinere seg. Synes hun det er greit å ta det ansvaret, tro? For det hviler på henne, altså.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fint at hun benyttet søkelyset på seg til å drive umerket reklame for noe så viktig som Softlan ❤️ 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En i kommentarfeltet: Halleluja! VG må skjerpe seg.
Ida:  Enig. Eller for å være fair: journalisten og desken som har laget overskriften. Det finnes så mange som kun leser overskrifter at det er skummelt.  

Det er jo nettop derfor det er farlig av Ida Wulff å kalle vaksinen for ræva. Tusenvis av unge jenter skumleser innlegget hennes uten å lese i kommentarfeltet og får for seg at vaksinen er ræva.... Kjempe lurt. 

 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, loveisland' skrev:

En i kommentarfeltet: Halleluja! VG må skjerpe seg.
Ida:  Enig. Eller for å være fair: journalisten og desken som har laget overskriften. Det finnes så mange som kun leser overskrifter at det er skummelt.  

Det er jo nettop derfor det er farlig av Ida Wulff å kalle vaksinen for ræva. Tusenvis av unge jenter skumleser innlegget hennes uten å lese i kommentarfeltet og får for seg at vaksinen er ræva.... Kjempe lurt. 

 

Nettopp!  Hun burde slette begge innleggende, og komme med en beklagelse. Når FHI  t.o.m kommer inn på bloggen hennes for å kritisere innlegget hennes bør hun forstå alvoret i hva hun faktisk holder på med. Dette re ikke bra. . 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Lana01 skrev:

Nettopp!  Hun burde slette begge innleggende, og komme med en beklagelse. Når FHI  t.o.m kommer inn på bloggen hennes for å kritisere innlegget hennes bør hun forstå alvoret i hva hun faktisk holder på med. Dette re ikke bra. . 

Helt enig👍

Hva er det med disse bloggerne? De tar ikke den påvirkningskraften de har på alvor! Hun har ingen faglig bakgrunn til å skrive det hun skriver! Skremmende at de ikke forstår dette selv! 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Moi04 skrev:

 

ida er kanskje en veteran i bloggnorge, hun har en utdannelse og er litt utypisk resten av rosaverdenen med en skarp penn og glimt i øyet, men samtidig er hun en av de mest arrogante bloggerne jeg vet om. Hun har en forferdelig holdning til alle som ikke er like godt stilt eller enige med henne, og selvom hun beskytter seg bak sarkasmen i innleggene sine har hun til tider en forferdelig holdning til andre mennesker, spesielt de som er uenige med henne og/eller danser en annen dans enn det hun forventer.

Enig. Det skjuler seg mange synder bak det ironisk/sarkastiske imaget hennes. Hun blir særdeles fornærmet de gangene hun blir konfrontert med egne arrogante og trangsynte utsagn. Da har ikke folk skjønt hva hun *egentlig* mente. Hun er flink å skrive og oppfører seg stort sett ordentlig, men det gir henne ikke carte blanche til å synse i øst og vest uten at det blir stilt spørsmål ved.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sluttet å lese bloggen til Ida etter metoo-innlegget hennes, der hun viste en meget lite sjarmerende side av seg selv, hvor hun hardnakket holdt på sin rett til å ytre sine meninger og nektet å ta til seg noe kritikk overhodet. Hun var frekk og usmakelig i kommentarfeltet, og ut fra det jeg leser her så gjør hun det samme igjen når det kommer til vaksinediskusjonen.

Synd.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Aryamili skrev:

Sluttet å lese bloggen til Ida etter metoo-innlegget hennes, der hun viste en meget lite sjarmerende side av seg selv, hvor hun hardnakket holdt på sin rett til å ytre sine meninger og nektet å ta til seg noe kritikk overhodet. Hun var frekk og usmakelig i kommentarfeltet, og ut fra det jeg leser her så gjør hun det samme igjen når det kommer til vaksinediskusjonen.

Synd.

Samme her. Men har klikket meg inn 2-3 ganger de siste ukene igjen. Men nå ble jeg minnet godt på hvorfor jeg sluttet å følge henne. Samme attitude. Tommel ned og takk for meg for godt. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte Ida godt etter at jeg var lei av de andre bloggerne. Synes hun i motsetning til andre skrev bra og virket smart med mye selvironi. Men så la hun ut et par vlogger fra flytteperioden, og da fikk jeg nesten sjokk. Det var jo bare syting og sutring ,og hun fremsto som utrolig bortskjemt og barnslig. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gulleplutt skrev:

Jeg liker Ida. Godt språk, humor og lite selvhøytidelig. 

Godt språk...? Når hun omtaler vaksinen Folkehelseinstituttet anbefaler unge jenter å ta, som ræva. Vel, da syns jeg ikke det kan kalles å ha et godt språk. Hun kunne fint ha forklart forskjellen på de to vaksinene på en ryddig og informativ måte uten å bruke skremselspropaganda og ord som ræva og lignende. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Godt språk...? Når hun omtaler vaksinen Folkehelseinstituttet anbefaler unge jenter å ta, som ræva. Vel, da syns jeg ikke det kan kalles å ha et godt språk. Hun kunne fint ha forklart forskjellen på de to vaksinene på en ryddig og informativ måte uten å bruke skremselspropaganda og ord som ræva og lignende. 

Hun har gjort det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, J.. skrev:

Hun har gjort det.

Ikke før hun fikk kritikk og ble irettesatt av Folkehelseinstituttet.  

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Ikke før hun fikk kritikk og ble irettesatt av Folkehelseinstituttet.  

Jeg er igrunn helt enig med henne,og hadde heller ingen problem med å forstå hva hun mente før forklaringen.

Gratisvaksinen er "rævva" fordi den bare beskytter mot 2 HPV-typer,mens den man betaler for selv,beskytter mot 9(!).

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, J.. skrev:

Jeg er igrunn helt enig med henne,og hadde heller ingen problem med å forstå hva hun mente før forklaringen.

Gratisvaksinen er "rævva" fordi den bare beskytter mot 2 HPV-typer,mens den man betaler for selv,beskytter mot 9(!).

Ja sykt ræva at den kun beskytter mot to livsfarlige sykdommer.... sykt ræva at den er gratis også. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, loveisland' skrev:

Ja sykt ræva at den kun beskytter mot to livsfarlige sykdommer.... sykt ræva at den er gratis også. 

"Rævva" var ikke mitt ordvalg,men hennes.

For all del flott at det finnes ett gratis alternativ,men jeg synes ikke det er bra nok.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Så mye reklame på bloggen hennes for tiden. Jeg skjønner at hun må finansiere ny, dyr leilighet, men håpte at hun skulle klare det uten å bli en reklameblogg og klikkhore (Har blitt fridd til (på fylla) og sa nei). 

Og å reklamere for legetimer over internett etter all kritikk og advarsler denne tjenesten har fått fra helsemyndighetene... nei, bare nei.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, T1gerlilje skrev:

Så mye reklame på bloggen hennes for tiden. Jeg skjønner at hun må finansiere ny, dyr leilighet, men håpte at hun skulle klare det uten å bli en reklameblogg og klikkhore (Har blitt fridd til (på fylla) og sa nei). 

Og å reklamere for legetimer over internett etter all kritikk og advarsler denne tjenesten har fått fra helsemyndighetene... nei, bare nei.

Det var jo ikke clickbait da ...  ho ble jo faktisk fridd til og så nei - hahha 😂

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Lillekråka skrev:

Det var jo ikke clickbait da ...  ho ble jo faktisk fridd til og så nei - hahha 😂

Hun bare «glemte» å skrive i overskriften at det var på fylla - noe mange kvinner opplever hver helg 😂 Så, jo..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...