Gå til innhold

Ida Wulff


Gjest Vilunich

Anbefalte innlegg

Merker at jeg ble veldig skuffet over det forrige paraply-innlegget hennes, hvor hun «forsvarer» det å bruke pels, med at noen av de som kritiserer henne bruker skinnprodukter. For Ida er mer opptatt av å ikke kjøpe klær som blir laget av barn i u-land. 

Ærlig talt, Ida, du har jo nok intelligens, penger, og alternativer til å både støtte etiske butikkjeder OG droppe å støtte pelsindustrien som torturerer dyr?

 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Morsomt at hun må poengtere hvordan hun eeegentlig ikke ville feire egen bursdag, hater oppmerksomheten å hater å få gaver. Alikevel har hun altså da feiret flere ganger med familie kjæreste og nå de ti (?) nærmeste venninnene🤣

Ikke glad i oppmerksomhet og bursdagfeiring nei! 

Endret av monstergospel
Skrivefeil
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ModestyBlaise
13 hours ago, allenavneropptatt said:

Ida Wulff er akkurat som alle de andre bloggerne.

Enig. Skjønner ikke hvorfor hun dras fram som prakteksemplaret som ikke fortjener kritikk. Hun kan faktisk skrive korrekt norsk og bruke tegnsetting, det skal hun ha. Men det er stadig humble bragging over hvor overklasse og bortskjemt hun er og snus snus snus. Hva er så revolusjonerende med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.10.2017 den 16.51, goldlion skrev:

Merker at jeg ble veldig skuffet over det forrige paraply-innlegget hennes, hvor hun «forsvarer» det å bruke pels, med at noen av de som kritiserer henne bruker skinnprodukter. For Ida er mer opptatt av å ikke kjøpe klær som blir laget av barn i u-land. 

Ærlig talt, Ida, du har jo nok intelligens, penger, og alternativer til å både støtte etiske butikkjeder OG droppe å støtte pelsindustrien som torturerer dyr?

 

Hun forsvarer ikke det å bruke pels. Det hun kritiserer er jo måten mange av pelsmotstanderne opptrer på - nemlig ved å sette seg på sin høye hest og kalle dem som bruker pels for dårlige mennesker. Poenget hennes var - slik jeg tolker henne - at slik fordømmelse av andre bør man holde seg for god til med mindre man er helt ufeilbarlig selv. Dette er jo også overførbart til andre områder enn akkurat pelsspørsmålet, som miljø, asylpolitikk etc, så synes det var et godt poeng.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.10.2017 den 15.49, allenavneropptatt skrev:

Ida Wulff er akkurat som alle de andre bloggerne. Mye posering på cafe, photoshoppa bilder (kudos for at hun faktisk er ærlig om det), botox, restylane, ferie utenlands, klageklage på sitt eget rikmannsliv, leilighet i oslo, flotte seg i pels, eie dyre designervesker og så videre. Eneste som faktisk skiller Wulffen fra de andre er at hun har hatt en utdannelse. Men så måtte hun altså bli 26 år og oppleve at statistikken sank i en lengre periode (hvor hun da ble møkksur og prøvde å få leserne tilbake ved å komme med sidestikk til alle andre bloggere) før hun fant ut at det var greit å ha utdannelse.

Er i grunn enig. Grunnen til at de fleste sitter med et "bedre" inntrykk av Ida er nok fordi "førsteinntrykket" fortsatt henger igjen. Hun fikk jo et skikkelig rotfeste før rodabloggingen tok helt av. Som en "sinnablogger-light", med sin sorte humor og selvironi. I tillegg har hun en stødigere penn enn mange andre. Så har hun vel styrt unna de største skandalene, holdt seg sånn nogenlunde på matta.

Endret av Moncka
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.10.2017 den 15.49, allenavneropptatt skrev:

Ida Wulff er akkurat som alle de andre bloggerne. Mye posering på cafe, photoshoppa bilder (kudos for at hun faktisk er ærlig om det), botox, restylane, ferie utenlands, klageklage på sitt eget rikmannsliv, leilighet i oslo, flotte seg i pels, eie dyre designervesker og så videre. Eneste som faktisk skiller Wulffen fra de andre er at hun har hatt en utdannelse. Men så måtte hun altså bli 26 år og oppleve at statistikken sank i en lengre periode (hvor hun da ble møkksur og prøvde å få leserne tilbake ved å komme med sidestikk til alle andre bloggere) før hun fant ut at det var greit å ha en backupplan (utdannelse). 

 

forresten: marthe borge har jo også begynt på utdannelsen sin og jobber som sykepleier. Hvor er hennes hyllest?

Men hva er kritikkverdig med det du skriver her? Dette er jo bare drittslenging. Det ingenting negativt med å studere, om man så er 19, 26 eller 43. Hun levde et fint liv uten utdanning og det er det mange andre som gjør. At man blir mer moden og ser at utdanning kan være lurt er jo en helt naturlig prosess i livet. 

Endret av skyflakes
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.10.2017 den 7.15, Moncka skrev:

Er i grunn enig. Grunnen til at de fleste sitter med et "bedre" inntrykk av Ida er nok fordi "førsteinntrykket" fortsatt henger igjen. Hun fikk jo et skikkelig rotfeste før rodabloggingen tok helt av. Som en "sinnablogger-light", med sin sorte humor og selvironi. I tillegg har hun en stødigere penn enn mange andre. Så har hun vel styrt unna de største skandalene, holdt seg sånn nogenlunde på matta.

Jeg har motsatt inntrykk, jeg. Altså at hun har vokst ganske mye i forhold til mitt førsteinntrykk. Ida begynte å blogge lenge før blogging ble sett på som noe legitimt og hun har vært involvert i mye som ville laget skandale-stemning på rampelys-forumet (dersom dette hadde eksistert på den tiden). 

Ida reklamerte for produkter i årevis uten å merke noen som reklame eller spons, hun brukte mangfoldige kroner på å leie ekstravagante leiligheter, reiser, fylla, guttedrama og ikke minst klær, sminke og shopping. Hun har blogget ganske åpenlyst om div. inngrep og da særlig restylane. Hun har også vært med på å spre rykter om andre bloggere (f.eks. Voe) og har generelt vært innblandet i mye blogg-drama.

Alt i alt så er det ikke så mye som skiller 20 år gamle Ida fra f.eks. Kristine Ullebø og Isabelle, som til tider får ganske mye kritikk for både livsstil og blogginnlegg. Jeg tror at Ida var «heldig» som gikk gjennom sine tidlige voksenår før blogging tok helt av, jeg tror at forventningene til dagens bloggere er mye høyere enn det de var. 

Ikke misforstå, jeg liker Ida ganske godt nå (i alle fall hvis man sammenligner med andre rosabloggere). Hun har tatt fagene hun manglet fra VGS, jobbet ganske målrettet med studier og det virker som om hun i en periode trakk seg ganske kraftig ut av blogg-bobla da hun flyttet til Tønsberg. Hun skriver godt og virker ganske reflektert - man trenger ikke akkurat å være enig i alt hun mener og sier, men hun er i alle fall ikke kjent for å hive ut med overdrevne kontroversielle meninger bare for å få klikk. 

 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

ORKER ikke at Ida skal komme med #NotMe og nekter å ta konstruktiv tilbakemelding i kommentarfeltet. Nå mistet hun en leser gjennom mange år altså.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, tsarsar skrev:

ORKER ikke at Ida skal komme med #NotMe og nekter å ta konstruktiv tilbakemelding i kommentarfeltet. Nå mistet hun en leser gjennom mange år altså.

Jeg er enig med deg. Synes dette var skivebom. Føler at dette med komplimenter og hele innlegget virker helt dritt. Jeg har alltid likt Ida, men får skikkelig victimblaming følelse her. Hun sier jo i kommentarfeltet at dette gjelder bare kommentarer og slik oppførsel. Jeg føler at man som menneske (enten det er kvinne eller mann) ikke skjønner hvor grensa går, så må man kikke litt inn i seg selv og sjekke hvordan språk og handlinger man omgir seg med. Det har jo til og med kommet ut flere engelske og norske "skikk og bruk" i ettertid på hvordan man skal oppføre seg. 

Til Ida Wulffs eksempler: 
 

  • Om den mannlige kollegaen nekter å ta nei for et nei, og fortsetter å gjøre arbeidsdagen ubehagelig. Det er ugreit, og noe jeg ville tatt opp. Du skylder absolutt ingen en kaffedate. 
     
  • Hvis du er ute på dansegulvet og en mann iler seg bort til deg mens du danser og ikke gir seg, da ville jeg sagt klart ifra eller fjernet meg fra situasjonen (det finnes jo de som jobber i døra der for en grunn). 
     

Det kalles ikke å klage, uønsket seksuell oppmerksomhet er en stor ting som veldig ofte blir sveipet under teppet hos mange arbeidsgivere eller de velger å forsvare mannen/kvinnen som har gjort det. Jeg har aldri heller opplevd noen som har ropt "overgrep" for å bli bedt på en date - men jeg omgåes kanskje feil mennesker for denne type oppførsel?
Jeg merker at jeg blir litt irritert og jeg føler at #metoo bevegelsen blir bagatellisert. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LinniBergen

Ble også veldig skuffet. For det første tror jeg ikke på de eksemplene hun kommer med (at noen skriver #metoo på statusen etter invitasjon på kaffedate eller kompliment for antrekk), og for det andre så er det svært få som synes trakassering er kult og lyver det på seg. Hun tar tak i et lite (evt ikkeeksisterende) problem, og vrir det ut av proporsjoner, samtidig som hun latterliggjør kampanjen og jentene som har sagt fra om trakassering og overgrep. Ser at hun prøver å redde seg inn i kommentarfeltet med å skrive at hun skrev innlegget for å støtte de som har blitt utsatt for ekte trakassering, men hele innlegget handler jo om at det er mannfolka det er synd på. "Stakkars de som ikke kan gi et kompliment uten å bli kalt voldtektsmann". 

Endret av LinniBergen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og den kommentaren med 
"Alle vil ha likestilling. Likevel syns jeg det ser ut som vektskålen begynner å tippe over på andre siden. For likestilling handler ikke bare om lønn." (hentet her). Hva er det hun mener med dette? 

 

Kjempebra at så mange orka ta kampen i kommentarfeltet der da, selv om hun ikke vil forstå det de sier. 

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk enig med henne. Hun skrev det jeg og mange andre har tenkt så lenge.  vi har snakket om dette tema på jobb (kvinner) og alle var også enige medi Ida! Også flere mannlige venner som sier de ikke tørr lengre å invitere damer på date :) 

Endret av jentefranorge
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, jentefranorge skrev:

Jeg er faktisk enig med henne. Hun skrev det jeg og mange andre har tenkt så lenge.  vi har snakket om dette tema på jobb (kvinner) og alle var også enige medi Ida! Også flere mannlige venner som sier de ikke tørr lengre å invitere damer på date :) 

Interessant at du sier det, jeg har ikke møtt noen som har tenkt dette. Tvert i mot har både kvinner og menn jeg har snakket med vært glad for at grums har kommet ut i lyset. Og som Saltsild sier her oppe, hvis denne kampanjen har gjort deg usikker må du gå litt i deg selv og se hva du omgir deg med. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det booster sikkert lesertallene i noen dager, da. Vanligvis ser jeg på Ida som relativt oppegående sammenlignet med andre bloggere, men dette var bare trist lesning og svak argumentasjon. Jeg må ta pause fra bloggen hennes en stund.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heier på Ida. Det er jo ikke hennes problem at folk ikke ser de nyansene hun faktisk har presisert opp til flere ganger, både i innlegg og kommentarfeltet. Jeg tror enkelte heller ikke vil se dem, så snart man undrer seg over enkelte av utspillene i kampanjen er folk klare til å halshogge. Jeg har heldigvis to tanker i hodet på en gang. Jeg synes kampanjen er kjempeviktig, samtidig som jeg ikke vil at den skal miste sin kraft med at store deler av Norges kvinnelige befolkning vil være offer på insta. Det er rett og slett et overgrep mot dem som faktisk har blitt trakassert. Opplever nesten av folk ønsker å misforstå med vilje og du som nevner victim blaming.. Kom igjen, vær så snill. Det er en meget sterk og urettferdig anklage som Ida absolutt ikke har fortjent. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva Ida prøver å få frem med innlegget, og er forsåvidt enig i at man ikke skal kaste #metoo rundt over en lav sko, MEN, jeg skjønner ikke hva vitsen var med å skrive dette innlegget om et problem som er nærmest ikke-eksisterende. Jeg føler hun bidrar til å bagatellisere kampanjen, selv om hun nok ikke mente det sånn. Ser virkelig ikke hvorfor et slikt innlegg skulle være nødvendig. 

 

Jeg er stor fan av Ida, men her ble jeg skikkelig skuffa. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner ikke hvor dere har sett at folk vil være ofre? Alle historiene jeg har sett delt har vært alvorlige, det er ikke en eneste jeg har tenkt at vedkomne bare vil ha oppmerksomhet?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, jentefranorge skrev:

Jeg er faktisk enig med henne. Hun skrev det jeg og mange andre har tenkt så lenge.  vi har snakket om dette tema på jobb (kvinner) og alle var også enige medi Ida! Også flere mannlige venner som sier de ikke tørr lengre å invitere damer på date :) 

Men da har man jo misforstått hele greia relativt grundig i mine øyne. Det handler ikke om å komme med "feil" type komplimenter eller at man skal være "livredd" for å be noen på date, - det handler om å avdekke en fastgrodd ukultur. 

Har likt Ida relativt godt fordi det har vært noe mer dybde i innleggene hennes ( noe som snodig nok har avtatt når kjæreste kom på banen, forhåpentligvis tar det seg opp) enn hos enkelte andre men her ramlet jeg regelrett av. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er litt sånn.. merkelig. Er jo at hun er sammen med det som tidligere var bloggkontakten til Ørjan Burøe og Marna Haugen på UI. Og da skjønner jo man litt mere av hvorfor hun går litt hardt ut og erklærer #notme. Når hun nå bytter plattform så ble jeg ikke veeeldig overrasket at det ble til kjærestens arbeidsgiver...

Endret av Showmustgoon
Ny info
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke all rosen Ida har fått tidligere og nå. Hverken hun eller bestisen Kristina er noe særlig gode på miljø, dyrevern, samfunnskritisk holdning til masseforbruk og de produktene hun reklamerer for...?? 

Nei. Jeg slutta å lese henne og hennes like for lenge siden. De er intetsigende alle sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...