Gå til innhold

Ida Wulff

Gjest Vilunich

Anbefalte innlegg

Synes hun svarte godt for seg i story på Instagram i dag. Skjønner godt at hun ble irritert av at folk i kommentarfeltet spurte henne om hun var gravid. Det er en uting å spørre folk om det, med mindre det er noen som står deg veldig nært. Hvis man feks nettopp har gjennomgått en spontanabort kan det være et forjævlig spørsmål å få. Det er ikke andre folk sin sak, uansett hvor offentlig den personen er. Nå presiserte Ida at hun ikke tar seg nær av slike spørsmål personlig, men at det handler om folkeskikk. 

PS: Jeg klarte å legge ved en youtube-lenke ved en feil, og jeg klarer ikke å fjerne den, og jeg gidder ikke skrive alt på nytt. Dere får ha meg unnskyldt.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

27 minutter siden, Fju skrev:

Synes hun svarte godt for seg i story på Instagram i dag. Skjønner godt at hun ble irritert av at folk i kommentarfeltet spurte henne om hun var gravid. Det er en uting å spørre folk om det, med mindre det er noen som står deg veldig nært. Hvis man feks nettopp har gjennomgått en spontanabort kan det være et forjævlig spørsmål å få. Det er ikke andre folk sin sak, uansett hvor offentlig den personen er. Nå presiserte Ida at hun ikke tar seg nær av slike spørsmål personlig, men at det handler om folkeskikk. 

PS: Jeg klarte å legge ved en youtube-lenke ved en feil, og jeg klarer ikke å fjerne den, og jeg gidder ikke skrive alt på nytt. Dere får ha meg unnskyldt.

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke Instagram selv, så kom det noe spennende fram i spørsmålsrunden? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Arabella3 skrev:

Jeg bruker ikke Instagram selv, så kom det noe spennende fram i spørsmålsrunden? 

Hun er ikke/har ikke vært gravid,det er ikke slutt,det som skjedde "var ikke dramatisk,men privat",hun skal studere videre til høsten,de venter på nye møbler.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Hvordan fungerer en 50% sykemelding når jobben i utgangspunktet består av å skrive et innlegg på bloggen i uken?🤪Forstår meg ikke på disse bloggerne!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
1 minutt siden, LinnKatrine skrev:

Hvordan fungerer en 50% sykemelding når jobben i utgangspunktet består av å skrive et innlegg på bloggen i uken?🤪Forstår meg ikke på disse bloggerne!

Skrive et halvt innlegg i uka?

😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Peak skrev:

Hun er gravid, så koselig 😊

Kjempekoselig! Ble veldig glad på deres vegne 😄

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå så glad på deres vegne! Så koselig 😍 Ser frem til gravid-paraplyer 🤰🏼

Endret av Rosewood
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Rosewood skrev:

Ååå så glad på deres vegne! Så koselig 😍 Ser frem til gravid-paraplyer 🤰🏼

Åh, ja! Gravidparaplyer! Paraplyspalten hennes er dritgøy!

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med på gratulasjonene. Hyggelig for dem :) 

Men jeg er ærlig talt litt usikker på om jeg gleder meg til å lese om graviditeten, må innrømme at jeg synes bl.a. tegne-Hanne har tapt seg veldig etter hun begynte å skildre kun graviditet og babyliv.

Håper Ida beholder bloggestilen sin selv om hun skildrer gravid- og babyrelaterte emner. Dette innlegget der hun fortalte det lover heldigvis godt ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, ti10 skrev:

Men jeg er ærlig talt litt usikker på om jeg gleder meg til å lese om graviditeten, må innrømme at jeg synes bl.a. tegne-Hanne har tapt seg veldig etter hun begynte å skildre kun graviditet og babyliv.

Håper Ida beholder bloggestilen sin selv om hun skildrer gravid- og babyrelaterte emner. Dette innlegget der hun fortalte det lover heldigvis godt ;) 

Skjønner hva du mener, men det er vel vanskelig å unngå. En baby forandrer jo alt, og særlig i de første årene er det ikke plass til stort annet. Selvfølgelig kommer det til å gjenspeile seg i det man skriver (tegner) om. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Fju skrev:

Skjønner hva du mener, men det er vel vanskelig å unngå. En baby forandrer jo alt, og særlig i de første årene er det ikke plass til stort annet. Selvfølgelig kommer det til å gjenspeile seg i det man skriver (tegner) om. 

Nja, både og, men som jeg sa, er det noe med måten man gjør det på. Hvis hun beholder stilen sin, så tror jeg at jeg kan sette pris på det, hvis hun går i den fella der hun tror at hver eneste minste lille bagatell som har med graviditet/baby å gjøre er interessant for leserne/alle andre (som jeg føler gjelder tegne-Hanne og mange andre mødre), så klarer jeg å styre meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.8.2020 den 17.23, ti10 skrev:

Hehe, i mens jeg syntes hun hevet seg et par hakk. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trynefaktor
På 31.8.2020 den 17.23, ti10 skrev:

Hanne er vel litt i babyboblen foreløpig, det går sikkert over 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Både Ida Wulff og Tegnehanne lever av å skape innhold fra eget liv, og jeg mener det blir urimelig å forvente at noe så altoppslukende som graviditet og barsel skal dysses ned fordi enkelte mener det er kjedelig. 

IW har så langt vært god på å formidle det hun går igjennom på en særdeles «wulffete» måte (om det er lov å si). Hun er åpen om at dette er dritt for henne, har tatt et bevisst valg om å ikke snakke om vekt og magestørrelse, og viser foreløpig ingen tegn til å ha gjennomgått en total transformasjon personlighetsmessig. Jeg er spent på å se hvor hun legger seg når det kommer til eksponering av barnet, men det får tiden vise. 

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Sørpå skrev:

Både Ida Wulff og Tegnehanne lever av å skape innhold fra eget liv, og jeg mener det blir urimelig å forvente at noe så altoppslukende som graviditet og barsel skal dysses ned fordi enkelte mener det er kjedelig. 

Ja enig med deg der. 

Når IW har blogget i så mange år så er det jo ganske naturlig at stilen/innholdet vil forandre seg litt OG da kanskje lesergruppen også. 

Jeg er godt voksen og har fulgt IW i mange år - synes hun skriver bra ,  litt morsomt og har litt "snert".

Til å være blogger er hun en av de som er minst kommersialisert - selv om man skjønner jo at hun må reklamere for det er jo faktisk det hun lever av, 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Sørpå skrev:

IW har så langt vært god på å formidle det hun går igjennom på en særdeles «wulffete» måte (om det er lov å si). Hun er åpen om at dette er dritt for henne, har tatt et bevisst valg om å ikke snakke om vekt og magestørrelse, og viser foreløpig ingen tegn til å ha gjennomgått en total transformasjon personlighetsmessig. Jeg er spent på å se hvor hun legger seg når det kommer til eksponering av barnet, men det får tiden vise. 

Ja enig! Jeg kan ikke se for meg IWs innlegg om graviditet sånn «Nå er babyen på størrelse med en mango!» «Nå er den så stor som en vannmelon!» med påfølgende bilder i profil. Jeg ser for meg paraplyinnlegg, litt random tanker om å bli forelder, forventninger, i blant vanlige innlegg. Jeg tror faktisk ikke hun kommer til å eksponere barnet særlig, jeg ser for meg at hun vil skjerme det og har sett nok av skrekkeksempler til å vite bedre. Jeg håper iallefall det

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Det var nå litt av liste det der Wulff 😳 Man trenger strengt tatt ikke alt det der, og man trenger iallefall ikke å ha alt det klart før babyen er ute 🙈 To brystpumper liksom? 😛 Og alt av salver og oljer.. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...