Gå til innhold

Ida Wulff


Gjest Vilunich

Anbefalte innlegg

Jolanda skrev (36 minutter siden):

Én ting er å opplyse om det, men jeg synes tonen hun tar er jævlig ufin. Dessuten, mange er klar over at det ikke er det sunneste man kan gi barna, men gir det som mellommat, godteri eller i annen mat for å få de til å spise. Ingen er perfekte. Vi voksne vet også hva som er sunt og ikke. Vi spiser mye usunt likevel. Og ja, det er innmari lett å si når man ikke jobber og tjener masse penger på litt reklame. Vi andre må av og til ha med oss 2 stk. barn på butikken etter jobb, f. eks. Jeg vet at det ikke er kjempesint, men jeg har ikke dårlig samvittighet for å ha gitt de det av og til likevel. Jeg har sluttet å følge hun for lengst på grunn av utelukkende reklame, men nå kommer jeg ikke til å titte innom lenger heller. 

Følger ikke henne mer. Hun er et levende reklameplakat, reklamerer for så mye ræl deriblant kollagenpulver, kjøper pledd til mange tusen, lever i sus og dus av bloggen, og attpåtil eksponerer ungen, men  likevel velger hun å leke smart og late som at hun vil bare vel 😒 siden når har Ida Wullf blitt kostholdsekspert? dobbeltmoralen lenge leve. 

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mrshopalot skrev (6 minutter siden):

Jeg synes faktisk motsatt. KA skryter daglig av den Instagram-vennlige maten hun gir barnet, mens Ida fronter et mer normalt kosthold. Jeg synes heller ikke Ida var så skarp i kantene når det gjaldt de klemmeposene. Hun informerte jo bare om fakta. 

Man står fritt til å skryte, men å rette pekefingeren mot andre er ikke greit. Og hvorfor er dette med klemmeposer breaking news? Alle med vettet i behold vet vel at disse posene ikke er et fullverdig måltid men som man kan gi barnet i ny og ne. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe irriterende med nye mødre som skal belære andre mødre/flerbarnsmødre.

Ble skikkelig provosert av de postene om klemmeposer. Skal sies at jeg er ganske chill mtp barna mine da, noe som er utrolig deilig. Gidder faen ikke å bruke timesvis på å stå og dille på kjøkkenet for å lage 1 skje med noe barna ikke vil ha. Har brukt masse ferdigmiddager, ferdiggrøt og smoothie. Barna mine er friske og sunne, og har ikke tatt noe skade av det.  

Hun har valgt seg ut én ernæringsfysiolog å dilte etter, og tror det er eneste riktige.

I artikkelen under her sier en annen ernæringsfysiolog noe helt annet. Her godkjennes smoothieposer som et alternativ til frukt. 

https://www.kk.no/mamma/klemmeposer-med-mat--hvor-sunne-er-de-egentlig/67465128

  • Liker 20
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytendesåpe skrev (28 minutter siden):

Følger ikke henne mer. Hun er et levende reklameplakat, reklamerer for så mye ræl deriblant kollagenpulver, kjøper pledd til mange tusen, lever i sus og dus av bloggen, og attpåtil eksponerer ungen, men  likevel velger hun å leke smart og late som at hun vil bare vel 😒 siden når har Ida Wullf blitt kostholdsekspert? dobbeltmoralen lenge leve. 

 

Nemlig. Og spesielt eksponering av barn synes jeg faktisk er MYE verre! 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå håper jeg jo at småbarnsforeldre tar råd og inspirasjon fra andre hold enn en blogger som ikke klarte å vaske ullklær før hun var 30. 

Skummet fort gjennom bloggen til Ida (fulgte henne før, da jeg enda var ung og barnløs), og må vel egentlig si at hun ikke har forandret seg stort. Kritthvitt smil og platt innhold. Jeg håper inderlig småbarnsforeldre inspireres fra andre hold.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jolanda skrev (1 time siden):

Nemlig. Og spesielt eksponering av barn synes jeg faktisk er MYE verre! 

Akkurat dette er et veldig godt poeng.
 

Gi heller guttungen 10 klemmeposer om dagen enn å legge han ut til offentlig skue fra fødsel til konfirmasjon. Det er patetisk, nedrig og pinlig. 

  • Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig i mye av dette. Men hvor ble det av alle sintpirilene som raste når Pilotfrue viste klemmeposer som en del av sønnens barnehagelunsj? Lol.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (3 timer siden):

Enig i mye av dette. Men hvor ble det av alle sintpirilene som raste når Pilotfrue viste klemmeposer som en del av sønnens barnehagelunsj? Lol.

Litt forskjell på å gi det som lunsj i bhg og å bruke det som en slags «nødløsning». Pilotfrue hadde også aupair samtidig som hun gikk hjemme, mens de fleste vanlige mennesker har 100% jobb og i alle fall ikke aupair…

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (4 timer siden):

Enig i mye av dette. Men hvor ble det av alle sintpirilene som raste når Pilotfrue viste klemmeposer som en del av sønnens barnehagelunsj? Lol.

Det er forskjell på å gi det som lunsj til daglig, og å gi det sammen med middagsglass/grøt til baby eller som lørdagsgodt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått tips fra barnelege om å gi en klemmepose med svisker blandet inn i tre grøtmåltider om dagen for å holde magen til mini i balanse. Så det kan ikke være så fryktelig ille.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ida har blitt en grinete mammablogger, det var litt som forventet egentlig. Men at hun eksponerer barnet så mye som hun gjør, overrasker meg. Skuffer meg også egentlig. Det blir unfollow fra meg, dessverre. 

  • Liker 22
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meadow skrev (59 minutter siden):

Ida har blitt en grinete mammablogger, det var litt som forventet egentlig. Men at hun eksponerer barnet så mye som hun gjør, overrasker meg. Skuffer meg også egentlig. Det blir unfollow fra meg, dessverre. 

Sutra hun ikke over "mammapolitiet" en periode? Vel, nå er hun selv en mammapoliti.

Eksponeringen av ungen er grov synes jeg, tror ikke ungen setter pris på dette senere i livet, spesielt når hun skal være morsom og poste bilder av henne med bæsjeflekker som resultat av bleieskift. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt glad jeg, da hun omsider brukte påvirkningskraften sin til noe annet enn 100% reklame. De som ble veldig oppgitt over fakta om innholdet i fruktklemmeposer er vel akkurat de som trengte å vite mer om det☺️👌🏼
 

  • Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 hours ago, Meadow said:

Ida har blitt en grinete mammablogger, det var litt som forventet egentlig. Men at hun eksponerer barnet så mye som hun gjør, overrasker meg. Skuffer meg også egentlig. Det blir unfollow fra meg, dessverre. 

Jeg synes det er et slags "trend"nå å grine og sutre hvor tøft der er å være mamma

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker at hun gjør noe annet med stemmen sin enn å reklamere for pulver og høvler! Informasjon og bevisstgjøring om ernæring og helse er høyst velkomment her i hus. ❤️ 

  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jolanda skrev (På 30.1.2022 den 16.48):

Det er forskjell på å gi det som lunsj til daglig, og å gi det sammen med middagsglass/grøt til baby eller som lørdagsgodt. 

Og det er jo nettopp det Ida også sa?

At en gang i blandt er ikke "farlig" men at det ikke bør være en daglig rutine..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Poenget er vel at veldig mange gir mer enn en klemmepose om dagen. De som følger typisk kostholdsblogger trenger ikke høre om det, men IW treffer veldig mange som faktisk trenger å høre det. 

Da min eldste ble født fantes ikke klemmeposer, da tok man med en banan i jakkelomma i tilfelle sur unge 😂

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

solsolsol skrev (1 time siden):

De som følger typisk kostholdsblogger trenger ikke høre om det, men IW treffer veldig mange som faktisk trenger å høre det.

Nettopp.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
LinnKatrine skrev (På 1.2.2022 den 18.26):

Mer tydelig «spons mitt nye treningsrom» har vel instagram aldri sett😅

Du hadde rett der, gitt! Sponset treningsrom er på plass 😆

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...