Gå til innhold

Er nordmenn som liker Trump dumme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Isambard skrev:

Ja, du har kanskje rett. Mitt forslag til venstresiden er i så fall å glemme Frp. Snakk heller om egen politikk på egne premisser. Stol på at gode, ærlige argumenter holder. Snakke rett til velgerne uten å fokusere så mye på politiske motstandere. Erna er flink til det. Støre kunne vært flink tror jeg. Der er en kompetent fyr inni der et sted😛

Selv om jeg er litt høyrevridd selv håper jeg at høyrekrefter som Trump snart har utspilt sin rolle. Jeg tror det var et protestvalg for mange og at en normal, men tydelig politiker kunne gjort det bra. En som snakket til velgerne og ignorerte Trump.

Synd at demokratene kommer opp med en trollgammel kar. Det er sent å starte som president når man nærmer seg 80. Er det virkelig det beste de har? Tenk så mange gnistrende smarte amerikanere som finnes, tross alt. 

Biden kan jo faktisk velge Obama som visepresident, det kan bli interessant. Det er jo visepresidentkanidaten som er viktig når man starter når man er 80.

Anonymkode: 46313...ac0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

34 minutter siden, Tarmegenbolle skrev:

Selvsagt er Trumps politikk med på å skape bedre velferd og et likere samfunn. Det er akkurat det lav arbeidsledighet og økt reallønnsvekst gjør, noe som var tilfelle helt til pandemien rammet.

At politikken kommer rike til gode vil ikke si at det er negativt for de fattige.  Uansett er poenget mitt at pengene til velferd må inn for å dele de ut, og der har hans forgjengere sviktet i hovedsak på grunn av den sinnsykt kostbare krigsmaskinen. Om Trumpi er den rette til god fordeling? Tvilsomt. Men så langt har han utvilsomt vist seg som den rette til å sørge for at kostnadene med driften av USA kan reduseres over de neste 10-20 årene.

Denne tråden handlet egentlig ikke om politikk. Spørsmålet var: "Er Nordmenn som liker Trump dumme?" Så om det omhandler politikk eller person, må nesten TS svare for, men spør du meg, så mener jeg at folk som liker Trump er dumme, enten du baserer det på personen eller politikken han representerer. At du leter med lys og lykter etter en silver lining, får du stå for. Trumps politikk er å videreføre en forskjellsamfunnet, Trump lefler med ytterste høyre, hans verdier er de samme som totalitære samfunn som Russland, Nord Korea, Saudi Arabia og Kina. Trump er ustabil og har vist at ved flere anledninger så forstår han hverken geografi, historie, økonomi eller vitenskap. Om det er å trekke seg ut av internasjonale avtaler fordi han tror en bedre avtale kan forhandles, ref: WHO eller Paris avtalen eller vanvittige innfall som at han spør generalene sine: hvorfor kan jeg ikke bruke atomvåpen? Samt frenetisk Twittring midt på natta fordi han ikke klarer at noen sier han imot, vitner om en person som ikke bare er dum, arrogant og en ignorant drittsekk, men en narssissit av verste sort, sånne folk er rett og slett farlige for oss alle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, K.B. skrev:

Denne tråden handlet egentlig ikke om politikk. Spørsmålet var: "Er Nordmenn som liker Trump dumme?" Så om det omhandler politikk eller person, må nesten TS svare for, men spør du meg, så mener jeg at folk som liker Trump er dumme, enten du baserer det på personen eller politikken han representerer. At du leter med lys og lykter etter en silver lining, får du stå for. Trumps politikk er å videreføre en forskjellsamfunnet, Trump lefler med ytterste høyre, hans verdier er de samme som totalitære samfunn som Russland, Nord Korea, Saudi Arabia og Kina. Trump er ustabil og har vist at ved flere anledninger så forstår han hverken geografi, historie, økonomi eller vitenskap. Om det er å trekke seg ut av internasjonale avtaler fordi han tror en bedre avtale kan forhandles, ref: WHO eller Paris avtalen eller vanvittige innfall som at han spør generalene sine: hvorfor kan jeg ikke bruke atomvåpen? Samt frenetisk Twittring midt på natta fordi han ikke klarer at noen sier han imot, vitner om en person som ikke bare er dum, arrogant og en ignorant drittsekk, men en narssissit av verste sort, sånne folk er rett og slett farlige for oss alle.

Problemet med disse konklusjonene dine er at det ikke finnes grunnlag for dem. Det er jo det å konkludere uten å ha kunnskap som er dumskap.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel samme gjengen som går på nigeriabrevene. 

Anonymkode: d7517...f67

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Mannen kan være et økonomisk vidunder. Men mannen er slem, motbydelig og ekkel. Det burde alle klare å se.

Anonymkode: 43927...3bb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Tarmegenbolle skrev:

Problemet med disse konklusjonene dine er at det ikke finnes grunnlag for dem. Det er jo det å konkludere uten å ha kunnskap som er dumskap.

Fantastisk svar. Er du selv pro Trump?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Mannen kan være et økonomisk vidunder. Men mannen er slem, motbydelig og ekkel. Det burde alle klare å se.

Anonymkode: 43927...3bb

Det har jeg prøvd å si i tidl. innlegg, de som ikke ser det nå etterhvert må jo være fullstendig ....... ja   😯

Anonymkode: 46313...ac0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, K.B. skrev:

Fantastisk svar. Er du selv pro Trump?

Jeg klarer å se både de positive og negative sidene med Trumps presidentskap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Mannen kan være et økonomisk vidunder. Men mannen er slem, motbydelig og ekkel. Det burde alle klare å se.

Anonymkode: 43927...3bb

Hvulken rolle spiller det nær så mange lider mindre grunnet hans presidentskap? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, K.B. skrev:

Denne tråden handlet egentlig ikke om politikk. Spørsmålet var: "Er Nordmenn som liker Trump dumme?" Så om det omhandler politikk eller person, må nesten TS svare for, men spør du meg, så mener jeg at folk som liker Trump er dumme, enten du baserer det på personen eller politikken han representerer. At du leter med lys og lykter etter en silver lining, får du stå for. Trumps politikk er å videreføre en forskjellsamfunnet, Trump lefler med ytterste høyre, hans verdier er de samme som totalitære samfunn som Russland, Nord Korea, Saudi Arabia og Kina. Trump er ustabil og har vist at ved flere anledninger så forstår han hverken geografi, historie, økonomi eller vitenskap. Om det er å trekke seg ut av internasjonale avtaler fordi han tror en bedre avtale kan forhandles, ref: WHO eller Paris avtalen eller vanvittige innfall som at han spør generalene sine: hvorfor kan jeg ikke bruke atomvåpen? Samt frenetisk Twittring midt på natta fordi han ikke klarer at noen sier han imot, vitner om en person som ikke bare er dum, arrogant og en ignorant drittsekk, men en narssissit av verste sort, sånne folk er rett og slett farlige for oss alle.

Narsissist: Enig.

Forskjellsammfunnet: Både og. Det er udiskutabelt at mange i nedre middelklasse har tjent på hans politikk frem til korona. Arbeidsledigheten var rekordlav, og mange arbeidsfolk var dermed fornøyde. 

Totalitære verdier: Helt enig

Kumnskap om vitenskap, historie, geografi: stryk.

Økonomi: Sterk femmer. Han fikk ganske enkelt rett og ekspertene på venstresiden tok feil. Det ble ikke økonomisk katastrofe som mange spådde, men stor vekst som vanlige folk tjente på. Økt skatteinngang til tross for skattekutt. Sekseren ryker fordi det har skjedd ved å øke gjelden.

Atomvåpen Jeg er skeptisk til sånne anekdoter siden media skriver så mye tull. Hva var konteksten? Spøkte han eller var det et seriøst spørsmål?

Internationale avtaler: Parisavtalen suger elefantballe. Hvert land satte sine egne mål. Mange land, inkludert verdens største forurenser (Kina) satte som mål å øke utslippene dramatsik mens dumsnille land som Norge og USA forpliktet seg til å kutte. En avtale bør gå begge veier. 

Behandlingen av WHO etc er barnsligheter og Trump på sitt verste.

Twittring og personangrep: Seriøst tror jeg han har en personlighetsforstyrrelse. Narsissist eller noe sånt. Drittsekk, ja.

Dum: Tja. Man har ikke suksess i flere tiår hvis man er rett frem dum. Selv om han er en bølle, så er han kvikk i debatter. Jeg konkluderer med at han er dum, men bare på den måten som betyr noe 😛

Endret av Isambard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som liker Trump er smarte. Ser gjennom alt våset media kommer med. Trump er et herlig frisk pust i en ellers kjedelig politisk verden. Hans strategi er som George Costanza i Seinfeld, i episoden The Opposite: gjør/si det motsatte av det enhver annen politiker ville gjort. Og det fungerer! Trump er på sett og vis et «troll», og aldri får har noen fått så mange på kroken hver gang man ytrer noe.

Anonymkode: 0fc18...97a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke nødvendigvis. De kan være lite lite oppdaterte for øyeblikket. Syns heller nordmenn som tror at om man ikke hater trump, så elsker de ham, er dumme.

Anonymkode: ee09f...6e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest lettlurte.

Sånne folk som trur på alt dem leser av kontrær informasjon, og som kun leter etter informasjon som er enige med dem, og forkaster alt annet.

Anonymkode: ecb0a...893

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 31.5.2020 den 7.19, Tarmegenbolle skrev:

Når Status Quo for USA har vært som det har vært så er det positivt å endre det.

Ikke ved å være fullstendig blåst 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 6.6.2020 den 7.14, AnonymBruker skrev:

De som liker Trump er smarte. Ser gjennom alt våset media kommer med. Trump er et herlig frisk pust i en ellers kjedelig politisk verden. Hans strategi er som George Costanza i Seinfeld, i episoden The Opposite: gjør/si det motsatte av det enhver annen politiker ville gjort. Og det fungerer! Trump er på sett og vis et «troll», og aldri får har noen fått så mange på kroken hver gang man ytrer noe.

Anonymkode: 0fc18...97a

Eller de tror rett og slett litt for mye på kontrær info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mari Y skrev:

Eller de tror rett og slett litt for mye på kontrær info

Det finnes nok sikkert noen av de også. Men de er forsvinnende få.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dette amerikanske "demokrater" utnevnt "president" til Putin og de gjorde landet til en "dårlig leilighet".

Anonymkode: 505dc...590

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis dumme, har møtt oppegående folk som har støttet Trump. Det som har vært fellesnevneren for de, er at alle har hatt et veldig overfladisk og korttenkt verdensbilde og en veldig grunnleggende egoistisk holdning. 

Anonymkode: 33492...5b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...