Gå til innhold

Er nordmenn som liker Trump dumme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg liker Trump. Han har stor underholdningsverdi, men politikken han fører er selvsagt latterlig. Det er beundringsverdig hvordan han klarer å få med seg så mange landsmenn på sirkuset sitt; han er et forbilde når det gjelder manipulering av folk. Siden jeg liker ham, så er jeg kanskje dum til tross for at jeg har flere mastergrader? 

Anonymkode: 31e43...de6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er tåkeprat. Du kalte noe fornuftig - jeg argumenterte mot. Nå bare vrir du deg unna og påstår at du er den eneste "realisten" her. Du la opp til en diskusjon om hva som er fornuftig og ikke. Jeg fulgte den opp. 

Anonymkode: ff1a3...0c9

Jeg har da aldeles ikke lagt opp til en diskusjon om hva som er fornuftig eller ikke. Jeg har fortalt deg hva som de facto er fornuftig, ikke fremmet min mening om det.

Jeg savner for øvrig fortsatt en  begrunnelse fra de som mener nordmenn som liker Trump er idioter (kan ikke huske om det var din påstand eller annen AB).

Endret av Tarmegenbolle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker Trump. Han har stor underholdningsverdi, men politikken han fører er selvsagt latterlig. Det er beundringsverdig hvordan han klarer å få med seg så mange landsmenn på sirkuset sitt; han er et forbilde når det gjelder manipulering av folk. Siden jeg liker ham, så er jeg kanskje dum til tross for at jeg har flere mastergrader? 

Anonymkode: 31e43...de6

Det er politikken man bør like ham for, ikke fremtredenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tarmegenbolle skrev:

Fordi det er slik. Mye burde sett med norske øyne endres i USA, men man kan samtidig ikke bare se bort fra at det er en annen kultur i USA enn i norden, og det har vært slik lenge før Trump ble president. 

Åja. Det bare er sånn.

Anonymkode: ff1a3...0c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg liker Trump. Han har stor underholdningsverdi, men politikken han fører er selvsagt latterlig. Det er beundringsverdig hvordan han klarer å få med seg så mange landsmenn på sirkuset sitt; han er et forbilde når det gjelder manipulering av folk. Siden jeg liker ham, så er jeg kanskje dum til tross for at jeg har flere mastergrader? 

Anonymkode: 31e43...de6

Politikken han fører er ikke bare latterlig. Den er farlig. Ja, narsissisten er gode på manipulering. Det finnes for eksempel en twitterkonto som heter gaslit nation. Det går dessuten fint at å være dum selv om man har studiepoeng i huet og rævva og flere iq-poeng enn de fleste andre. 

Anonymkode: 534a3...583

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Åja. Det bare er sånn.

Anonymkode: ff1a3...0c9

Jepp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Politikken han fører er ikke bare latterlig. Den er farlig. Ja, narsissisten er gode på manipulering. Det finnes for eksempel en twitterkonto som heter gaslit nation. Det går dessuten fint at å være dum selv om man har studiepoeng i huet og rævva og flere iq-poeng enn de fleste andre. 

Anonymkode: 534a3...583

Politikken er vel den mest fornuftige som har blitt ført i USA på flere tiår.

Endret av Tarmegenbolle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tarmegenbolle skrev:

Jeg har da aldeles ikke lagt opp til en diskusjon om hva som er fornuftig eller ikke. Jeg har fortalt deg hva som de facto er fornuftig, ikke fremmet min mening om det.

Jeg savner for øvrig fortsatt en  begrunnelse fra de som mener nordmenn som liker Trump er idioter (kan ikke huske om det var din påstand eller annen AB).

Du påsto at noe var fornuftig - jeg var uenig i premisset. Dette kalles diskusjon. At du anser dine egne påstander om hva som er fornuftig som riktige og ikke vil diskutere det er ikke mitt problem.

Anonymkode: ff1a3...0c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du påsto at noe var fornuftig - jeg var uenig i premisset. Dette kalles diskusjon. At du anser dine egne påstander om hva som er fornuftig som riktige og ikke vil diskutere det er ikke mitt problem.

Anonymkode: ff1a3...0c9

Premisset er ikke åpent for diskusjon, det er som det er. Å diskutere premisset blir som å diskutere om flyselskap taper penger i dag eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tarmegenbolle skrev:

Premisset er ikke åpent for diskusjon, det er som det er. Å diskutere premisset blir som å diskutere om flyselskap taper penger i dag eller ikke.

Nei. Det blir det ikke. 

Anonymkode: ff1a3...0c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det blir det ikke. 

Anonymkode: ff1a3...0c9

Der tar du nok en gang feil. Skal man omtale politikk og politikere så må man først ha denne elementærkunnskapen på plass, hvis ikke blir det bare følerier og lite faktabasert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis totalt stupide, men jeg anser ihuga tilhengere som litt enkelt møblert, og ofte med liten evne til å tenke langsiktig og reflektere over de endringene han skaper vil være bra for folk flest eller ikke. Blant bekjente så handler det ofte om manglende skolering merker jeg. 

Anonymkode: 20eb8...c71

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan dere bare si sånne ting uten å faktisk gå bakenom for å se på grunnene til at noen er fattige og andre er styrtrike? Det her er så banalt. Hvordan synes du arbeidsmarkedet og helsetjenestene, og for eksempel sosiale forsikringer generelt fungerer i USA?

Anonymkode: ff1a3...0c9

større forskjell mellom fattig og rik fungerer som en slags motivasjon, drivkraft til økonomi! 

han kanskje bryr seg ikke så mye om de fattigste 10-20%av befolkningen, mange afroamerikanere og latinos. disse fattige uheldige amerikanerne har det mindre bra som i Norge /EU/Japan. 

USA tar mindre hensyn til de fattigste 50 millioner. det stemmer at de bare dør tidligere om de ikke er forsikret. Pass på at du og familien din havner ikke blant disse 50 millioner uheldige - og så det går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Energidronning skrev:

større forskjell mellom fattig og rik fungerer som en slags motivasjon, drivkraft til økonomi! 

han kanskje bryr seg ikke så mye om de fattigste 10-20%av befolkningen, mange afroamerikanere og latinos. disse fattige uheldige amerikanerne har det mindre bra som i Norge /EU/Japan. 

USA tar mindre hensyn til de fattigste 50 millioner. det stemmer at de bare dør tidligere om de ikke er forsikret. Pass på at du og familien din havner ikke blant disse 50 millioner uheldige - og så det går bra.

Eh, nei. Man kan ha så mye motivasjon som helst, men har man ikke tilgang til utdanning og helsetjenester så hjelper det ikke. De aller fleste millionrærer/milliardærer i USA har arvet sin formue eller i det minste sin startkapital. Det er ikke lenger mulighetens land, og for de aller fleste er det vanskeligere å slå ser opp i USA enn i f. eks. Norge. 

Anonymkode: 20eb8...c71

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/24/2018 at 3:06 PM, herzeleid said:

Tviler egentlig på at de som liker Trump er dummere enn de som missliker ham, i alle fall ikke i Norge. For å misslike Trump trenger du tross alt ikke sette deg inn i noe som helst eller lese mer enn overskriftene i norske aviser. Å finne områder der en er enig med ham og mener han fører en god politikk krever betraktelig mer innsats og forståelse. 

Dette. Det er tåpelig hvor enkel og trangsynt kritikken mot Trump er når han gjør noe som kan anses som fornuftig..

Norsk massemedia har en pågående agenda og folk slenger seg på mobben..

Anonymkode: 5953f...985

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 har man ikke tilgang til utdanning

Vi har nå Internett-alderen - formell utdanning mindre viktig.

Kunnskap er tilgjengelig til flere enn noensinne i historien. 

Engelsk språk dominerer nettet, Facebook, Google, Microsoft osv alt amerikanske selskaper. 

Så jo, USA -  mulighetenes land!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Tarmegenbolle skrev:

Der tar du nok en gang feil. Skal man omtale politikk og politikere så må man først ha denne elementærkunnskapen på plass, hvis ikke blir det bare følerier og lite faktabasert.

Så nå falt du i jeg-er-logisk-og-rasjonell-og-mine-meningsmotstandere-er-irrasjonelle-gryta. Du kommer ikke langt med å konkludere med at alle andre tar feil og at du har rett, selv om du sier det ti ganger etter hverandre. Det har kanskje en magisk effekt på din egen selvoppfatning og oppfatning av andre, men for meg funker det ikke.

Anonymkode: ff1a3...0c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Energidronning skrev:

større forskjell mellom fattig og rik fungerer som en slags motivasjon, drivkraft til økonomi! 

Dette er en sannhet med modifikasjoner. Det er som å si at reagonmics ala "for å få dem til å jobbe så er det bare å sulte folket" utelukkende er bra fordi det "får alle til å jobbe".

han kanskje bryr seg ikke så mye om de fattigste 10-20%av befolkningen, mange afroamerikanere og latinos. disse fattige uheldige amerikanerne har det mindre bra som i Norge /EU/Japan. 

USA tar mindre hensyn til de fattigste 50 millioner. det stemmer at de bare dør tidligere om de ikke er forsikret. Pass på at du og familien din havner ikke blant disse 50 millioner uheldige - og så det går bra.

Pass på at du og familien ikke havner blant disse? Du mener det er så enkelt. Det er bare å passe litt på!

 

Anonymkode: ff1a3...0c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så nå falt du i jeg-er-logisk-og-rasjonell-og-mine-meningsmotstandere-er-irrasjonelle-gryta. Du kommer ikke langt med å konkludere med at alle andre tar feil og at du har rett, selv om du sier det ti ganger etter hverandre. Det har kanskje en magisk effekt på din egen selvoppfatning og oppfatning av andre, men for meg funker det ikke.

Anonymkode: ff1a3...0c9

Dette handler ikke om at jeg har rett, det handler om at du velger å se bort fra at ting er som de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...