Gå til innhold

Er nordmenn som liker Trump dumme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fortell hvor mye bedre det har blitt.

Anonymkode: ff1a3...0c9

USA var før pandemien nede på den laveste ledigheten op 50 år og det var reallønnsvekst for første gang på lenge.

Oppstart av nye væpnede konflikter har også vært så å si fraværende. 

Endret av Tarmegenbolle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, så absolutt!! 

Anonymkode: 0dba0...9a7

Hvorfor mener du de alle er dumme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo ikke så stor forskjell på retorikken til Sylvi Listhaug og Trump, så jeg tenker nok at det er mye av samme folka. Listhaug bygget jo også en "mur" i Finnmark.

Vet ikke om de er dumme, men iallefall veldig egoistiske. Lar seg sjarmere av politiske "smuler" som vannscooter, lakrispiper, religiøs flørting og retorikk som fremmer oss/dem tankegang. På den andre siden har vi de som er tilhengere av skattehensyn som Rimi-Hagen osv., det er jo de som er de endelige "vinnerne" av slik økonomisk politikk. 

Anonymkode: 143cf...07c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det jo ikke så stor forskjell på retorikken til Sylvi Listhaug og Trump, så jeg tenker nok at det er mye av samme folka. Listhaug bygget jo også en "mur" i Finnmark.

Vet ikke om de er dumme, men iallefall veldig egoistiske. Lar seg sjarmere av politiske "smuler" som vannscooter, lakrispiper, religiøs flørting og retorikk som fremmer oss/dem tankegang. På den andre siden har vi de som er tilhengere av skattehensyn som Rimi-Hagen osv., det er jo de som er de endelige "vinnerne" av slik økonomisk politikk. 

Anonymkode: 143cf...07c

Det er enorm forskjell på retorikken til Trump og Listhaug. Du opplever ikke at Listhaug går på person slik Trump gjør.

Samtidig er jo det å si at de er egoistiske selv om de nøyer seg med smuler velsig motstridende, og et tegn på lite kunnskap om politikk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, LiseTV skrev:

Dumme?  Heller idioter.

Helt enig !   De som ikke ser galskapen nå etterhvert, nekter å innse det uansett virker det som.

Anonymkode: 46313...ac0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Helt enig !   De som ikke ser galskapen nå etterhvert, nekter å innse det uansett virker det som.

Anonymkode: 46313...ac0

Hvorfor mener du de nordmenn som liker Trump er idioter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, LiseTV skrev:

Dumme?  Heller idioter.

Hvorfor mener du de er idioter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tarmegenbolle skrev:

Hvorfor mener du de nordmenn som liker Trump er idioter?

Mener du selv at de nordmenn som liker Trump er gode på politikk? Hva med Mr. Hanvold? Har folk som liker Trump peiling?

Anonymkode: ff1a3...0c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du selv at de nordmenn som liker Trump er gode på politikk? Hva med Mr. Hanvold? Har folk som liker Trump peiling?

Anonymkode: ff1a3...0c9

Det finnes nordmenn som har lite kunnskap om politikk som liker Trump, det finnes nordmenn som har middels kunnskap om politikk som liker Trump, og det finnes nordmenn som har mye kunnskap om politikk som liker Trump. 

Hvis man mener noen er idioter så nå det jo finnes en begrunnelse for det.

Endret av Tarmegenbolle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tarmegenbolle skrev:

Det finnes nordmenn som har lite kunnskap om politikk som liker Trump, det finnes nordmenn som har middels kunnskap om politikk som liker Trump, og det finnes nordmenn som har mye kunnskap om politikk som liker Trump. 

Ja, og hvis ikke de ser galskapen nå etter disse årene med makten er de ikke mye opplyste. Eller så er de så fanatisk motstandere av den "politiske elite", at de godtar hva som helst. 

Jeg hadde sagt det samme om Bloomberg hadde vunnet for demokratene, ingen milliardær skal kunne kjøpe seg makt uansett. Dessuten må det være noe alvorlig galt med det Amerikanske valgsystemet, hvis  Hillary fikk tre millioner stemmer mer enn Trump som noen påstår.

Anonymkode: 46313...ac0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Tarmegenbolle skrev:

Det finnes nordmenn som har lite kunnskap om politikk som liker Trump, det finnes nordmenn som har middels kunnskap om politikk som liker Trump, og det finnes nordmenn som har mye kunnskap om politikk som liker Trump. 

Hvis man mener noen er idioter så nå det jo finnes en begrunnelse for det.

Det jeg mest ser av argumenter mot er at han er en uanstendig og ikke en egnet politiker, og at han har total mangel på rolleforståelse. Man kan overhodet ikke avvise dette. Forstår at politikken bak er et annet spørsmål, men her er også forholdene mer komplekse enn at Trump ikke har startet noen konflikter, ettersom politikk er langt større enn Trump alene. Å ha en president og en statsminister, handler også om lederskap, og da følger et krav til modenhet, eventuelt klokskap eller god språklig forvaltning. Utad, på talerstolen, i media generelt, og på twitter, er han en stor borskjemt og skrikende baby, og jeg har store problemer med mennesker som helt uten problemer klarer å se forbi dette. Trump ble ikke bare valgt på grunn av handlende skrivebordspolitikk - han ble også valgt på grunn av nettopp denne bæljende atferden.

Anonymkode: ff1a3...0c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, og hvis ikke de ser galskapen nå etter disse årene med makten er de ikke mye opplyste. Eller så er de så fanatisk motstandere av den "politiske elite", at de godtar hva som helst. 

Jeg hadde sagt det samme om Bloomberg hadde vunnet for demokratene, ingen milliardær skal kunne kjøpe seg makt uansett. Dessuten må det være noe alvorlig galt med det Amerikanske valgsystemet, hvis  Hillary fikk tre millioner stemmer mer enn Trump som noen påstår.

Anonymkode: 46313...ac0

Selvsagt er de opplyste. Trump har gjort velsog mye riktig politisk riktig i sin periode.

Vi har et lignende valgsystem i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg mest ser av argumenter mot er at han er en uanstendig og ikke en egnet politiker, og at han har total mangel på rolleforståelse. Man kan overhodet ikke avvise dette. Forstår at politikken bak er et annet spørsmål, men her er også forholdene mer komplekse enn at Trump ikke har startet noen konflikter, ettersom politikk er langt større enn Trump alene. Å ha en president og en statsminister, handler også om lederskap, og da følger et krav til modenhet, eventuelt klokskap eller god språklig forvaltning. Utad, på talerstolen, i media generelt, og på twitter, er han en stor borskjemt og skrikende baby, og jeg har store problemer med mennesker som helt uten problemer klarer å se forbi dette. Trump ble ikke bare valgt på grunn av handlende skrivebordspolitikk - han ble også valgt på grunn av nettopp denne bæljende atferden.

Anonymkode: ff1a3...0c9

At Trump er særdeles usaklig tror jeg de fleste er enige i. Men for de fleste betyr det lite når politikken er fornuftig. 

Endret av Tarmegenbolle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Tarmegenbolle skrev:

Selvsagt er de opplyste. Trump har gjort velsog mye riktig politisk riktig i sin periode.

Vi har et lignende valgsystem i Norge.

Nei, det er stor forskjell på det Norske systemet med utjevningsmandater, og det Amerikanske valgmannsystemet.

Anonymkode: 46313...ac0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, det er stor forskjell på det Norske systemet med utjevningsmandater, og det Amerikanske valgmannsystemet.

Anonymkode: 46313...ac0

Nei, det er nokså likt. Forskjellen er i all hovedsak hvem man velger, ellers er det lite forskjell.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Tarmegenbolle skrev:

At Trump er særdeles usaklig tror jeg de fleste er enige i. Men for de fleste betyr det lite når politikken er fornuftig. 

Argumentene dine for at nettopp hans politikk er fornuftig, og at dette er på grunn av ham, må du underbygge mye bedre enn å si at Trump (i egen person) ikke har startet nye konflikter.

Anonymkode: ff1a3...0c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Argumentene dine for at nettopp hans politikk er fornuftig, og at dette er på grunn av ham, må du underbygge mye bedre enn å si at Trump (i egen person) ikke har startet nye konflikter.

Anonymkode: ff1a3...0c9

Hvorfor det? Skal vi bare se bort fra de fakta som finnes fordi din påstand ikke holder mål? Unnskyld, men jeg baserer meg på det som vites, ikke det noen måtte tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tarmegenbolle skrev:

Nei, det er nokså likt. Forskjellen er i all hovedsak hvem man velger, ellers er det lite forskjell.

Påstand mot påstand.

Anonymkode: ff1a3...0c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Påstand mot påstand.

Anonymkode: ff1a3...0c9

Nei. Riktig påstand fra meg mot uriktig påstand fra deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tarmegenbolle skrev:

Hvorfor det? Skal vi bare se bort fra de fakta som finnes fordi din påstand ikke holder mål? Unnskyld, men jeg baserer meg på det som vites, ikke det noen måtte tro.

Det er du som kommer med påstander. Da får du også underbygge dem, på en langt bedre måte enn det du gjør. Argumentene er for enkle.

Anonymkode: ff1a3...0c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...