Gå til innhold

Den store depresjonstråden


dillyduzit

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Føler meg så mislykket. Har ikke klart jobb på 4 år, har ingen venner igjen. Tror ikke ting kommer til å ordne seg :( 

Anonymkode: 62728...6c8

Klem. :hjerte: Håper og tror det ordner seg. Selv har jeg ingen venner og har ikke jobbet på over 10 år. Men jeg er i en praksisplass og arbeidsgiveren sier at det er muligheter for fast jobb. Så selv om 4 år er en lang periode så betyr ikke det at du aldri vil være klar for eller klare å få en jobb. :hjerte:

Anonymkode: 31a86...9d1

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er så sykt utmattet at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. blir bare pålagt mer arbeid av arbeidsgiver som maser. I går var jeg så sliten at jeg måtte dra hjem. må gjøre resten av jobben på søndag. utsetter til det lengste. sitter helt apatisk i sofaen og glor. frykter jeg kommer til et punkt der jeg skulker jobben. det er en grusom tilstand å være så apatisk. 

Anonymkode: 2f5cb...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

er så sykt utmattet at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. blir bare pålagt mer arbeid av arbeidsgiver som maser. I går var jeg så sliten at jeg måtte dra hjem. må gjøre resten av jobben på søndag. utsetter til det lengste. sitter helt apatisk i sofaen og glor. frykter jeg kommer til et punkt der jeg skulker jobben. det er en grusom tilstand å være så apatisk. 

Anonymkode: 2f5cb...567

Det går jo også an å gå til legen, dersom du opplever at det blir så mye at du er blitt syk eller holder på å bli syk av stresset? Når man må gå hjem fra jobb så høres det jo ut som du e kommet dit. ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

er så sykt utmattet at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. blir bare pålagt mer arbeid av arbeidsgiver som maser. I går var jeg så sliten at jeg måtte dra hjem. må gjøre resten av jobben på søndag. utsetter til det lengste. sitter helt apatisk i sofaen og glor. frykter jeg kommer til et punkt der jeg skulker jobben. det er en grusom tilstand å være så apatisk. 

Anonymkode: 2f5cb...567

En sykemelding for å hente deg inn kan kanskje være riktig her? Evt en delvis sykemelding. Ikke begynn å skulke jobben slik at du mister den til slutt. Det vil bli vanskelig økonomisk da og hvis du skulle trenge lengre tids sykemelding og evt AAP så sliter du jo hvis du først har mistet jobben din. Ikke gå ned i stilling heller. Da tar du en gradert sykemelding. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple_Pixiedust skrev (På 13.11.2022 den 9.37):

En sykemelding for å hente deg inn kan kanskje være riktig her? Evt en delvis sykemelding. Ikke begynn å skulke jobben slik at du mister den til slutt. Det vil bli vanskelig økonomisk da og hvis du skulle trenge lengre tids sykemelding og evt AAP så sliter du jo hvis du først har mistet jobben din. Ikke gå ned i stilling heller. Da tar du en gradert sykemelding. 

Jeg er faktisk 100 % ufør. Prøver å jobbe litt i tillegg. Tror jeg må avslutte...

Anonymkode: 2f5cb...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg er faktisk 100 % ufør. Prøver å jobbe litt i tillegg. Tror jeg må avslutte...

Anonymkode: 2f5cb...567

Okei. Er du ofte på jobb? Kanskje det kan funke å redusere, men ikke slutte helt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple_Pixiedust skrev (17 minutter siden):

Okei. Er du ofte på jobb? Kanskje det kan funke å redusere, men ikke slutte helt? 

må hele tiden ta ekstra. må hele tiden ta ting når kollegaer er sykemeldt eller har ferie. Det blir et pes når jeg ikke kan få ha den lille stillingen i fred. 

Anonymkode: 2f5cb...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

må hele tiden ta ekstra. må hele tiden ta ting når kollegaer er sykemeldt eller har ferie. Det blir et pes når jeg ikke kan få ha den lille stillingen i fred. 

Anonymkode: 2f5cb...567

Kanskje snakke med leder og si at du ikke kan jobbe mer enn den lille stillingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DeprimertMann
On 11/9/2022 at 8:45 PM, DeprimertMann said:

Sa til psykologen i dag at jeg ikke trengte time neste uke og at vi kunne ta neste time om to uker. Angrer allerede. 

 

On 11/9/2022 at 10:40 PM, supernova_87 said:

Ring opp igjen i morgen, og spør om du kan få en time neste uke likevel. 

Det at du angrer kan du jo kanskje tolke som at det er en del av deg som drar nytte av terapien likevel, og som ønsker å gå i terapi? Selv om du ellers sier mye om at du egentlig vil slutte. Ofte har man jo motstridende ønsker inni seg. 

Spurte ikke om time denne uka. Men da psykologen min ønsket å droppe timen også neste uke så sa jeg trenger den og forklarte at planen min er å droppe behandlingen etter jul.  Da var psykologen enig i at jeg burde få time neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
DeprimertMann skrev (17 timer siden):

 

Spurte ikke om time denne uka. Men da psykologen min ønsket å droppe timen også neste uke så sa jeg trenger den og forklarte at planen min er å droppe behandlingen etter jul.  Da var psykologen enig i at jeg burde få time neste uke.

Bra jobba 💪 

Ønsker deg en fin torsdag :blomst2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DeprimertMann
2 hours ago, supernova_87 said:

Bra jobba 💪 

Ønsker deg en fin torsdag :blomst2:

Tusen takk og håper du også får en fin torsdag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest DeprimertMann

Var hos psykologen i dag. Snakket om dette med å avslutte behandlingen til jul. Vi ser ikke ut til å komme noen vei med disse timene. Ikke blir jeg bedre og ikke finner vi ut hvordan jeg kan få det bedre. Hun spør og jeg har ingen svar. Alt er bare fastlåst. Føler heller ikke at psykologen forstår meg, selv om hun er veldig flink til å lytte. Det er jeg som har problemer med å si hva jeg tenker. I tillegg så er det vel også det at jeg ikke forstår meg selv.  

Gråt mye da timen var over. For ting blir aldri bedre og det kommer bare til å bli tøffere og tøfffere fremover mot jula. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
DeprimertMann skrev (1 time siden):

Var hos psykologen i dag. Snakket om dette med å avslutte behandlingen til jul. Vi ser ikke ut til å komme noen vei med disse timene. Ikke blir jeg bedre og ikke finner vi ut hvordan jeg kan få det bedre. Hun spør og jeg har ingen svar. Alt er bare fastlåst. Føler heller ikke at psykologen forstår meg, selv om hun er veldig flink til å lytte. Det er jeg som har problemer med å si hva jeg tenker. I tillegg så er det vel også det at jeg ikke forstår meg selv.  

Gråt mye da timen var over. For ting blir aldri bedre og det kommer bare til å bli tøffere og tøfffere fremover mot jula. 

❤️ Så leit å høre. 

Det høres ut som at du tar alt ansvaret for at psykologen ikke forstår deg. Veldig ofte så matcher man ikke komplett, veldig ofte. Det å forstå noens psyke kan jo være svært vanskelig, uansett hvor mye trening man har i det. Og mange tilnærminger funker ikke for alle. Det kan handle om psykologisk perspektiv og type terapi (psykodynamisk/humanistisk/kognitivt), men det kan også handle om individuell tilnærming hos den enkelte psykolog. Det er to i det terapirommet, og generelt er det psykologens jobb å fasilitere en god dialog. Og det er ikke nødvendigvis heller hennes feil når det ikke fungerer. Men ikke tenk at dette er enda en ting som du ikke får til. Det kan være matchen. Jeg har også snakket med psykologer der ingenting funket, og det var verken noe feil med meg eller dem. Men vi matchet overhodet ikke. 

Vurderer du å prøve med en ny? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DeprimertMann
20 hours ago, supernova_87 said:

❤️ Så leit å høre. 

Det høres ut som at du tar alt ansvaret for at psykologen ikke forstår deg. Veldig ofte så matcher man ikke komplett, veldig ofte. Det å forstå noens psyke kan jo være svært vanskelig, uansett hvor mye trening man har i det. Og mange tilnærminger funker ikke for alle. Det kan handle om psykologisk perspektiv og type terapi (psykodynamisk/humanistisk/kognitivt), men det kan også handle om individuell tilnærming hos den enkelte psykolog. Det er to i det terapirommet, og generelt er det psykologens jobb å fasilitere en god dialog. Og det er ikke nødvendigvis heller hennes feil når det ikke fungerer. Men ikke tenk at dette er enda en ting som du ikke får til. Det kan være matchen. Jeg har også snakket med psykologer der ingenting funket, og det var verken noe feil med meg eller dem. Men vi matchet overhodet ikke. 

Vurderer du å prøve med en ny? 

Takk.

Tror ikke ting hadde endret seg med en annen psykolog. Jeg tenker ikke at livet mitt hadde blitt bedre om psykologen forstod meg bedre. Jeg har ikke noe tro på at en psykolog egentlig kan hjelpe meg. I tillegg ønsker jeg ikke teste ut en ny psykolog. Har veldig mye jeg sliter meg og over en veldig lang periode. Så det tok mye tid bare å prøve å forklare situasjonen til min nåværende psykolog. Å gå gjennom alt på nytt føles både meningsløst og svært mye jobb både emosjonelt og tidsmessig. 

Det er ikke kun det at jeg ikke føler psykologen kan hjelpe meg, men også det at jeg synes timene hos psykologen kan være svært triste. Jeg liker ikke å snakke om livet mitt eller tankene mine. Det blir for trist.

Endret av DeprimertMann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest supernova_87
DeprimertMann skrev (6 minutter siden):

Takk.

Tror ikke ting hadde endret seg med en annen psykolog. Jeg tenker ikke at livet mitt hadde blitt bedre om psykologen forstod meg bedre. Jeg har ikke noe tro på at en psykolog egentlig kan hjelpe meg. I tillegg ønsker jeg ikke teste ut en ny psykolog. Har veldig mye jeg sliter meg og over en veldig lang periode. Så det tok mye tid bare å prøve å forklare situasjonen til min nåværende psykolog. Å gå gjennom alt på nytt føles både meningsløst og svært mye jobb både emosjonelt og tidsmessig. 

Det er ikke kun det at jeg ikke føler psykologen kan hjelpe meg, men også det at jeg synes timene hos psykologen kan være svært triste. Jeg liker ikke å snakke om livet mitt eller tankene mine. Det blir for trist.

Ja, det å starte med ny psykolog er en stor investering og koster mye. Skjønner at det ikke er det du ønsker når du har liten tro på at det hjelper. Jeg har stor tro på at psykologisk behandling hjelper, men man må også være motivert selv, og det er jo svært vanskelig når man er veldig langt nede, (det er jo et av kjernesymptomene ved depresjonen å mangle motivasjon!) og ikke føler man har noe å leve for. 

Kanskje dersom du fikk litt lettelse i smertetrykket at det hadde vært enklere å stå i terapisituasjonen? For noen er den som du sier for belastende. Det finnes tilbud som støttekontakt, eller treningskontakt, vet ikke om det kunne være noe for deg. Der man ikke fokuserer på å snakke, men likevel får litt sosial støtte. 

Ønsker deg en god tirsdag kveld. :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har følt meg mer deprimert de siste 5 månedene, er ufør men har en bi-jobb. Er sykemeldt nå p.g.a skade, sover veldig mye har knapt energi. Tror bi-jobben ryker snart.

Anonymkode: bd631...8d9

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke mer behandling. Har prøvd så mye, nesten alt. DPS gjorde meg verre, sløste bort 3 år der. Hver dag føles det ut som at jeg ikke klarer mer :( Prøver å holde ut, men det føles ikke ut som at det går så mye lenger.

Anonymkode: 62728...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Har følt meg mer deprimert de siste 5 månedene, er ufør men har en bi-jobb. Er sykemeldt nå p.g.a skade, sover veldig mye har knapt energi. Tror bi-jobben ryker snart.

Anonymkode: bd631...8d9

:klem:

12 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg får ikke mer behandling. Har prøvd så mye, nesten alt. DPS gjorde meg verre, sløste bort 3 år der. Hver dag føles det ut som at jeg ikke klarer mer :( Prøver å holde ut, men det føles ikke ut som at det går så mye lenger.

Anonymkode: 62728...6c8

:klem:

Anonymkode: 31a86...9d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...