Gå til innhold

Den store depresjonstråden


dillyduzit

Anbefalte innlegg

2 hours ago, AnonymBruker said:

Går til psykolog og synes det er helt absurd hvordan det kan gå en måned mellom to psykologtimer samtidig som psykologen prøver å overtale meg til å bli lagt inn. Man kan jo bare lure på hvor tungt hennes andre pasienter sliter, når jeg er den hun ikke har tid til å gi time til oftere.

Anonymkode: b52ca...7fb

Rettet. Jeg er jo blant de heldige som får noen timer. 

Anonymkode: b52ca...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Sliter endel med depresjonen. De mørkeste dagene er selvfølgelig vanskeligst, men det mest slitsomme i lengden er ofte at jeg føler meg helt mer flat følelsemessig og veldig veldig trøtt.

Anonymkode: bd631...8d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for selvmordstanker. Husk at selv om man kanskje ikke beskriver tanker som gjelder akkurat nå, kan dette virke triggende på andre som også sliter. 

 

Vi anbefaler dere som ønsker å diskutere dette å ta kontakt med Mental helse på 116 123 eller benytte nettsiden deres Sidetmedord.no, eller kontakte Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. Er du under 18 år kan du også kontakte Kors På Halsen.

 

Med vennlig hilsen,

_popcorn_, adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg vet ikke om jeg er glad eller ikke. Jeg fikk se et band live som jeg har ventet på å se i nesten 20 år. Musikken var bra, god stemning, men folka ødela det helt. Ble kastet i gulvet av en full fyr. Jeg er så komplett utmattet nå. 

Fikk også plekter som jeg dessverre klarte å miste, og jeg er så lei meg for det 😭 samler på memrobilia fra konsertopplevelser. Har plekter fra flere band og setlister og trommestikker, men jeg fikk altså dette plekteret og mista det. Er helt knust over det lille der 😭

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sheik skrev (På 29.1.2023 den 1.50):

Jeg vet ikke om jeg er glad eller ikke. Jeg fikk se et band live som jeg har ventet på å se i nesten 20 år. Musikken var bra, god stemning, men folka ødela det helt. Ble kastet i gulvet av en full fyr. Jeg er så komplett utmattet nå. 

Fikk også plekter som jeg dessverre klarte å miste, og jeg er så lei meg for det 😭 samler på memrobilia fra konsertopplevelser. Har plekter fra flere band og setlister og trommestikker, men jeg fikk altså dette plekteret og mista det. Er helt knust over det lille der 😭

Å så kjipt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Slitt med tung depresjon i halvannet år nå. Føler meg sutrete som ikke bare klarer å ta meg sammen og godta fortid, nåtid og fremtid. Men jeg klarer ikke å endre innstilling. 

Anonymkode: b52ca...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

Må løfte denne tråden igjen.

Anonymkode: 3b380...4b0

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter ikke like mye med depresjon og oppoversvigninger som jeg pleier etter oppstart på Litium. Men jeg er fortsatt ustabil på andre måter. Ruser meg mye og er veldig ensom. Har det ikke bra. 

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/10/2023 at 12:29 AM, AnonymBruker said:

Slitt med tung depresjon i halvannet år nå. Føler meg sutrete som ikke bare klarer å ta meg sammen og godta fortid, nåtid og fremtid. Men jeg klarer ikke å endre innstilling. 

Anonymkode: b52ca...7fb

Føler meg bedre enn i februar, men ting er fotsatt ille. Tenker hele tiden på hvor dum jeg er. 

Anonymkode: b52ca...7fb

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliten av å eksistere. Ting er trist, leit og ensomt. Tilværelsen er uten mening.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Purple_Pixiedust said:

Jeg sliter ikke like mye med depresjon og oppoversvigninger som jeg pleier etter oppstart på Litium. Men jeg er fortsatt ustabil på andre måter. Ruser meg mye og er veldig ensom. Har det ikke bra. 

:hjerte:

1 minutt siden, DelvisPresley said:

Sliten av å eksistere. Ting er trist, leit og ensomt. Tilværelsen er uten mening.

:hjerte:

Anonymkode: b52ca...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ikke liker seg selv, forventer jeg ikke at andre liker meg.

Anonymkode: 4ccac...017

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utslitt av helseangst. Kjenner symptomer i kroppen hele jævla tiden. Vart i 7 mnd, så etter 5 mnd med dette så tok depresjonen og sorgen meg fullstendig. Tror jeg nå er på vei til å bli utbrent av det her.

Anonymkode: bfec4...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Arbeidsledighet har ført meg inn i en tung depresjon. Appetitten er elendig, føler meg kvalm. Morgenene er verst, så blir det litt bedre utover dagen. Skriver en liste over små ting jeg skal gjøre i løpet av hver dag for å ikke visne helt. Trenger å komme meg tilbake i jobb, klarer jeg det blir jeg meg selv igjen. Om ikke annet, er dette bra for leveren min, orker ikke tanken på alkohol.

Anonymkode: 39002...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.5.2023 den 17.31):

Når man ikke liker seg selv, forventer jeg ikke at andre liker meg.

Anonymkode: 4ccac...017

I mine øyne blir det litt som debatten om høna eller egget.

Noen ganger blir man kanskje deprimert og tvunget inn i isolasjon fordi man ikke blir likt for den man er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 4.3.2024 den 19.29):

Arbeidsledighet har ført meg inn i en tung depresjon. Appetitten er elendig, føler meg kvalm. Morgenene er verst, så blir det litt bedre utover dagen. Skriver en liste over små ting jeg skal gjøre i løpet av hver dag for å ikke visne helt. Trenger å komme meg tilbake i jobb, klarer jeg det blir jeg meg selv igjen. Om ikke annet, er dette bra for leveren min, orker ikke tanken på alkohol.

Anonymkode: 39002...d51

Hvordan går det med deg nå? ❤️ 

---

Jeg har slitt med tilbakevendende depresjon siden jeg var 16. Handler vel egentlig om traumer. Jobber med disse. Er inne i en depressiv periode. Er så utrolig sliten. Og lei. 

Så tenker jeg at jeg burde kanskje "gjøre noe". Gå på butikken, ta en dusj, rydde leiligheten. Men hvorfor det tenker jeg? Hvorfor gå en tur? Hvorfor gjøre gode ting? Jo, fordi du føler deg bedre da, svarer jeg tilbake. Men hva så? Hater denne tafattheten, som forteller deg at det er ikke vits å gjøre noe bra for deg selv. Som sier at det er ikke vits å føle seg litt bedre. Jeg tror oppriktig at om jeg går den turen, eller rydder leiligheten vil jeg føle meg bedre, men i denne tilstanden er det rett og slett som at en ikke VIL føle seg bedre. Er helt sykt rett og slett. 

Dere andre som sliter med depresjon, varierer dagene deres? For mine kan variere veldig, og derfor tenker jeg at jeg kanskje ikke er helt deprimert. For noen dager innimellom så er jeg overbevist om at nå kommer ting til å bli bra. 

Anonymkode: 235ff...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.4.2024 den 17.04):

Hvordan går det med deg nå? ❤️ 

---

Jeg har slitt med tilbakevendende depresjon siden jeg var 16. Handler vel egentlig om traumer. Jobber med disse. Er inne i en depressiv periode. Er så utrolig sliten. Og lei. 

Så tenker jeg at jeg burde kanskje "gjøre noe". Gå på butikken, ta en dusj, rydde leiligheten. Men hvorfor det tenker jeg? Hvorfor gå en tur? Hvorfor gjøre gode ting? Jo, fordi du føler deg bedre da, svarer jeg tilbake. Men hva så? Hater denne tafattheten, som forteller deg at det er ikke vits å gjøre noe bra for deg selv. Som sier at det er ikke vits å føle seg litt bedre. Jeg tror oppriktig at om jeg går den turen, eller rydder leiligheten vil jeg føle meg bedre, men i denne tilstanden er det rett og slett som at en ikke VIL føle seg bedre. Er helt sykt rett og slett. 

Dere andre som sliter med depresjon, varierer dagene deres? For mine kan variere veldig, og derfor tenker jeg at jeg kanskje ikke er helt deprimert. For noen dager innimellom så er jeg overbevist om at nå kommer ting til å bli bra. 

Anonymkode: 235ff...713

Det kan variere litt slik som alle dager kan. Men hvis det er fra høyt til lavt hele tiden så kan det ligge noe mer bak enn depresjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så sykt hardt å være tungt deprimert og alene med barn, jobb hver dag og å bare late som om jeg har det helt fint. Har bare lyst til å skrike høyt. Måtte bare få det ut 😕

Anonymkode: f7092...e44

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er så sykt hardt å være tungt deprimert og alene med barn, jobb hver dag og å bare late som om jeg har det helt fint. Har bare lyst til å skrike høyt. Måtte bare få det ut 😕

Anonymkode: f7092...e44

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...