Gå til innhold

Den store depresjonstråden


dillyduzit

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

:klem3:

Kjenner meg igjen i mye av det du skriver. :hjerte:

Anonymkode: b52ca...7fb

Fint å vite man ikke er alene 🥺💌

Anonymkode: 7a4d9...db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 17.12.2022 den 10.13):

Så du føler at alt er bortkastet? Hvilke ting er bra da? Det er faktisk mange som for alt i verden skulle ønske de levde...hvilke tanker gjør du deg når du sier at alt er bortkastet? Hva gledet deg før i tiden? 

Anonymkode: 3e400...e0e

Ja, alt i mitt liv er bortkastet. Jeg mener ikke nødvendigvis personene, fordi de er bra folk. Men min plass på kloden kunne noen andre fått overta på sekundet - for lenge siden, om det var mulig. 
 

Jeg finner ikke glede som gir meg noe i noe som helst, og de få tingene som gir et «avbrekk» fra det som er dritt, de er over så fort. Som musikk, det å være med folk. Det er kjipt å være med folk fordi jeg vet det tar slutt. Musikken er en viktig del for å ikke være alene, og konserter en en minipause fra meg selv, som er over i det bandet går av scenen, eller så dukker «jeg» opp inni der og ødelegger alt allikevel. 
 

Jeg forsøker og forsøker og forsøker forskjellige tilnærminger, metoder og generelt ting. Alt er dritt, eller ting som får tiden til å kanskje gå noen sekunder fortere, som da heldigvis gjør tiden til døden litt kortere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ekstra mørkt idag. Ting kan godt ta slutt i natt, og det er ikke noe annet jeg ønsker mer. Men det er fortsatt ikke en sak jeg klarer å ta i egne hender, som sett utenfra sikkert er veldig positivt. 

Men jeg ønsker at mitt liv skal ta slutt nå, og helst for lenge siden. 
 

Skrev til noen i kveld at «Men ny dag, nytt håp, eller noe sånt, i morgen. Selv om jeg vet jeg ikke er så heldig» da temaet allerede var av den mørke sorten, og jeg skrev om at jeg ønsket ting skulle ta slutt. Svaret jeg fikk - fra en som da har sagt at jeg ikke får tenke slik var «Da krysser man fingrene for det ☺️🤞». Man burde kanskje tenke over hvordan/hva man svarer innimellom… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært deprimert i halvannet år nå og gått opp 25 kilo pga trøstespising og passivitet. 

Anonymkode: b52ca...7fb

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går til psykolog og irriterer meg litt når hun sier at «alle har ting de angrer på». Det er jo enorm forskjell på  hvor store ting man angrer på. Om man angrer på at man ikke reiste mer som ung eller om man angrer fordi man uaktsomt drepte ens unge(ikke at jeg har gjort det). 

Anonymkode: b52ca...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Går til psykolog og irriterer meg litt når hun sier at «alle har ting de angrer på». Det er jo enorm forskjell på  hvor store ting man angrer på. Om man angrer på at man ikke reiste mer som ung eller om man angrer fordi man uaktsomt drepte ens unge(ikke at jeg har gjort det). 

Anonymkode: b52ca...7fb

Den kan jeg skjønne. Jeg har ganske store og alvorlige ting å angre på og det blir litt tullete for meg å høre sånt. Samme med at alle har nedturer i livet. Det stemmer det, men noen har så mye at det er sykdom og kronisk nedsatt livskvalitet. Feks hvis min søster som aldri har vært deprimert og som har hatt et veldig bra liv og glad er jeg for det. Men å da bli kritisert fordi jeg sitter utslitt og deprimert i sofaen, hvor det var det beste jeg klarte mot å ikke møte opp i det hele tatt, og "smil nå, ikke sitt der og se sånn ut" (pluss mye mer hun sa) Nei det blir litt for dumt det. Det vitner om mangel på forståelse. 

Men det er ikke mulig for alle å forstå hvor dårlig man kan bli. Og hvor vanskelig det er å komme ut av. Jeg har mental lidelse som er livslang og så langt er den ikke velbehandlet. Den dagen jeg kun satt der i sofaen var tre uker etter et en måneds langt opphold på somatisk sykehus pga selvmordsforsøk som gikk galt. Jeg var underernært og svært deprimert og det kostet meg alt jeg hadde å komme. Etter hun begynte å kritisere meg så dro jeg. Og imens jeg ventet på bussen så gråt jeg. 

Noen forstår bare ikke. Men må vel ha litt takhøyde for hvorfor de ikke forstår også. Det er ikke for å være kjip, men jøss så kjipt det kan føles.

Endret av Purple_Pixiedust
  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, Purple_Pixiedust said:

Den kan jeg skjønne. Jeg har ganske store og alvorlige ting å angre på og det blir litt tullete for meg å høre sånt. Samme med at alle har nedturer i livet. Det stemmer det, men noen har så mye at det er sykdom og kronisk nedsatt livskvalitet. Feks hvis min søster som aldri har vært deprimert og som har hatt et veldig bra liv og glad er jeg for det. Men å da bli kritisert fordi jeg sitter utslitt og deprimert i sofaen, hvor det var det beste jeg klarte mot å ikke møte opp i det hele tatt, og "smil nå, ikke sitt der og se sånn ut" (pluss mye mer hun sa) Nei det blir litt for dumt det. Det vitner om mangel på forståelse. 

Men det er ikke mulig for alle å forstå hvor dårlig man kan bli. Og hvor vanskelig det er å komme ut av. Jeg har mental lidelse som er livslang og så langt er den ikke velbehandlet. Den dagen jeg kun satt der i sofaen var tre uker etter et en måneds langt opphold på somatisk sykehus pga selvmordsforsøk som gikk galt. Jeg var underernært og svært deprimert og det kostet meg alt jeg hadde å komme. Etter hun begynte å kritisere meg så dro jeg. Og imens jeg ventet på bussen så gråt jeg. 

Noen forstår bare ikke. Men må vel ha litt takhøyde for hvorfor de ikke forstår også. Det er ikke for å være kjip, men jøss så kjipt det kan føles.

Nettopp! Trist du har det så ille og at søsteren din ikke forstår situasjonen. Skjønner at ikke alle tenker over hvor tungt enkelte har det. Men jeg hadde forventet mer av en psykolog og jeg hadde også forventet mer av din søster som kjenner din historie. 

Anonymkode: b52ca...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Nettopp! Trist du har det så ille og at søsteren din ikke forstår situasjonen. Skjønner at ikke alle tenker over hvor tungt enkelte har det. Men jeg hadde forventet mer av en psykolog og jeg hadde også forventet mer av din søster som kjenner din historie. 

Anonymkode: b52ca...7fb

Det er sant. Jeg har det heldigvis ikke såpass ille akkurat nå. Det varierer. 

En psykolog burde definitivt skjønne mer og ikke komme med et slikt flåsete svar. Men faktisk bare være rett fram om at det er forståelig å føle på skam og anger. Uten at jeg vet hva du angrer på, men uansett. Å validere at du har noe du med rette angrer på og jobbe med hvordan håndtere nettopp det for vi får jo ikke gjort noe med fortiden. 

Jeg håper du får en så grei som mulig jul! 

Endret av Purple_Pixiedust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Purple_Pixiedust said:

Det er sant. Jeg har det heldigvis ikke såpass ille akkurat nå. Det varierer. 

En psykolog burde definitivt skjønne mer og ikke komme med et slikt flåsete svar. Men faktisk bare være rett fram om at det er forståelig å føle på skam og anger. Uten at jeg vet hva du angrer på, men uansett. Å validere at du har noe du med rette angrer på og jobbe med hvordan håndtere nettopp det for vi får jo ikke gjort noe med fortiden. 

Jeg håper du får en så grei som mulig jul! 

Takk. 

For som så mange andre deprimerte så synes jeg julen er en ekstra tøff periode. Men jeg har satt opp en plan for å gjøre julen så grei som mulig og tror julen blir bedre enn jeg fryktet for noen uker siden. Håper julen din også blir så grei som mulig. 

Anonymkode: b52ca...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Takk. 

For som så mange andre deprimerte så synes jeg julen er en ekstra tøff periode. Men jeg har satt opp en plan for å gjøre julen så grei som mulig og tror julen blir bedre enn jeg fryktet for noen uker siden. Håper julen din også blir så grei som mulig. 

Anonymkode: b52ca...7fb

Det er bra. :)

Takk for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble utbrent av lang tid med stress og dårlig arbeidsmiljø og har vært sykmeldt en stund. Nå skal jeg snart tilbake. Skammer meg over å føle det sånn, men tror alt jeg har opplevd knyttet til jobb har gjort at jeg blir deprimert over å tenke på å skulle dit igjen. Faktisk å skulle på jobb i det hele tatt. Har byttet arbeidssted også uten at det endret noe, mye av det samme gjentar seg og minner meg på tidligere erfaringer. Dårlig miljø, jeg føler meg utrygg.  Har begynt p slutte å spise og føler jeg kobler av følelsene og går inn i den avmaktsfølelsen jeg hadde siste tiden jeg var på jobb.

Anonymkode: 1a08c...18d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul til alle i tråden. Selv feirer jeg julen i sengen. Ser litt på tv og surfer litt på kvinneguiden. Har også kjøpt inn noe iskrem. 

Anonymkode: b52ca...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

God jul til alle i tråden. Selv feirer jeg julen i sengen. Ser litt på tv og surfer litt på kvinneguiden. Har også kjøpt inn noe iskrem. 

Anonymkode: b52ca...7fb

God jul du. :)

Her har det gått i ett med ungene siden den 22. 

Spent på hva som skjer når de drar til faren i morgen og jeg drar hjem. Har dessverre en lei tendens til å gå helt i bakken da.. Skjedde i fjor, året før osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 12/24/2022 at 8:49 PM, Purple_Pixiedust said:

God jul du. :)

Her har det gått i ett med ungene siden den 22. 

Spent på hva som skjer når de drar til faren i morgen og jeg drar hjem. Har dessverre en lei tendens til å gå helt i bakken da.. Skjedde i fjor, året før osv. 

Håper det gikk bra med deg denne jula. 

Anonymkode: b52ca...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Håper det gikk bra med deg denne jula. 

Anonymkode: b52ca...7fb

Takk. :) Det går så som så. Ikke like langt nede som jeg pleier enn så lenge i hvertfall. Kontakten min i kommunen sa i dag at hun opplever meg mer nedstemt enn forrige møte og det stemmer vel det, men. Er ikke så dårlig at jeg må legges inn så da er det jo forbedring. 

Endret av Purple_Pixiedust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det et nytt år igjen. Tiden for å legge fortid bak seg. Tiden hvor venner og familie samles for å feire at det er et blankt ark. 

For min del har jeg gått på en stor smell igjen. Ingen å være med og jeg sprakk. Har drukket igjen etter tre år som edru. Jeg ble lei av tårene og drakk for å kjenne likegyldighet - eller kanskje ville jeg være så heldig at jeg kanskje ville kunne kjenne et lite snev av håp og glede. 

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Sheik said:

Da var det et nytt år igjen. Tiden for å legge fortid bak seg. Tiden hvor venner og familie samles for å feire at det er et blankt ark. 

For min del har jeg gått på en stor smell igjen. Ingen å være med og jeg sprakk. Har drukket igjen etter tre år som edru. Jeg ble lei av tårene og drakk for å kjenne likegyldighet - eller kanskje ville jeg være så heldig at jeg kanskje ville kunne kjenne et lite snev av håp og glede. 

:hjerte:

Anonymkode: b52ca...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sheik skrev (7 timer siden):

Da var det et nytt år igjen. Tiden for å legge fortid bak seg. Tiden hvor venner og familie samles for å feire at det er et blankt ark. 

For min del har jeg gått på en stor smell igjen. Ingen å være med og jeg sprakk. Har drukket igjen etter tre år som edru. Jeg ble lei av tårene og drakk for å kjenne likegyldighet - eller kanskje ville jeg være så heldig at jeg kanskje ville kunne kjenne et lite snev av håp og glede. 

Husk at du er ikke tilbake til start. Det endrer ikke de tre årene du faktisk har klart det! Nå kan du fortsette å være edru videre. ❤ Jeg sprakk selv i julen etter tre måneder. Har tatt antabus nå for jeg klarer visst ikke la det være uten. 

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg hadde mest lyst til å bare avslutte alt i kveld. Hadde jeg ikke hatt andre som var avhengige av meg hadde jeg gjort det. 

Anonymkode: feed7...39e

Bra du hadde noe å holde fast ved. ❤ 

_______ 

Jeg er tung og mørk i kroppen. Depresjonen er med meg inn i det nye året, tradisjon tro. Eneste håpet jeg har er oppstart av Litium i neste uke. For jeg er så motløs. Depresjonen som kommer i desember hvert år varer alltid i flere måneder. Før jeg er mer av og på deprimert resten av året. Kanskje Litium kan gjøre det bedre da..  

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går til psykolog og synes det er helt absurd hvordan det kan gå en måned mellom to psykologtimer samtidig som psykologen prøver å overtale meg til å bli lagt inn. Man kan jo bare lure på hvor tungt hennes andre pasienter sliter, når jeg er den hun ikke har tid til å gi time til. 

Anonymkode: b52ca...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...