Gå til innhold

Den store depresjonstråden


dillyduzit

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Spiser du høykarbo før leggetid? Jeg kan få hjertebank ved for mye søtt og karbo før leggetid. 
Nå spiser fiberknekkebrød med pålegg ca 2 timer før jeg legger meg.  
Tar noe som heter Relora og magnesium malate før leggetid. Syns dette har hjulpet veldig godt mot søvnen. 
Men ville ha hørt med legen, høres ut som det kan være blodtrykksfall eller insulinresistens 

Anonymkode: 66898...0c7

Nei, jeg spiser ikke 3-4 timer før jeg legger meg. Det var nok "bare" panikkangst slik jeg fikk det forklart av legen da jeg var der sist og fortalte symptomene. Har hatt angstanfall før, men ikke opplevd det på samme måte som den gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fint med en tråd hvor vi kan støtte hverandre ❤️

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vær så snill og prøv ❤️ Jeg tenkte akkurat det samme som deg, fikk diagnosene angst og depresjon av psykolog og fikk behandling over ca ett år uten at det fungerte noe særlig. Dagene var så tomme og triste, jeg følte meg uønsket på alle plan. Men en dag søkte jeg på en jobb selv om jeg ikke hadde lyst, trodde aldri at jeg kom til å få den heller. Men så fikk jeg den og har jobbet deltid i 1.5 år nå. Det er fortsatt vanskelig men det har seriøst gjort underverker med min mentale helse. Dagene har plutselig mening, og det er så godt å kjenne at jeg duger til noe, og at andre setter pris på meg. Jeg har en grunn til å stå opp om morgenen, og det hjelper absolutt å ha litt ekstra i lommeboken. Det er gull verdt, selv om det er energikrevende. Ikke minst den sosiale kontakten på jobb, selv om jeg har fortsatt vanskeligheter med å være sosial med kollegaer på fritiden og ikke har deltatt på noe så langt.

Du vet aldri om du ikke prøver ❤️

Anonymkode: 3a1f9...05e

Takk for støttende ord ❤️ Jeg har hatt en jobb tidligere i over ett år, men angsten tok helt over å jeg måtte slutte. Dagene gir virkelig mer mening når man arbeider, men nå har jeg vært hjemme så lenge at selvtilliten har fått seg en knekk.. men fint å ha i bakhodet at i hvert fall en her i verden heier på meg, så takk igjen ❤️ 

Anonymkode: fcb4d...b4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker bare ikke mer av noenting. Jeg er så jævla lei mennesker og hvordan livet skal leves ifølge samfunnet og alle andre. Hvorfor får jeg ikke pusterom til å være meg selv og finne min plass, det har jeg aldri gjort. Jeg passer ikke inn noe sted og føler meg så annerledes enn alle andre. Mine meninger og interesser osv avviker jo fra alle andre. Jeg er kvinne og da skal man være på en viss måte. Har aldri hatt venninner og de jeg har hatt, har bare vært en veldig kort stund. Uten grunn og uten krangling. Mens alle har EN venn eller et støttende nettverk rundt seg. De får til jobb og skole også, oppnår ting. Overalt så blir jeg druknet i kjærlighet og piss, babyer, par osv. Jeg orker ikke mer, jeg er ufrivillig singel på snart tredje året og savner alt jeg hadde for tre år siden. Jeg prøver og prøver og er ikke i nærheten av mine mål, det går ikke i museskritt engang. Har aldri møtt et menneske som er så på stedet hvil som mitt liv er😭 og hver gang jeg har fått til noe, så varer det en svært kort stund og jeg mister alt. Mens alle andre får ha sitt i mange år😭 som sånn jobb og kjæreste. Hadde jeg blitt gravid da jeg var med eksen, hadde vi sikkert vært sammen fortsatt. Vi var jo sånperfekte sammen og jeg skjønner ikke hvorfor det måtte ta slutt, da vi hadde et forhold de aller fleste som er gift osv ikke har. Han behandlet meg med masse kjærlighet osv, som en dronning og ingen andre menn vil gi meg det. Jeg slipper de inn, men de bare sårer meg og behandler meg som søppel rett og slett. Vet ikke hvor jeg skal finne en snill mann som vil være kjæresten min livet ut 😭 hvorfor bli sammen med noen, når de en dag ikke vil ha deg lenger og tar noen andre? Mennesker har alltid behandlet meg som søppel og stengt meg ute! Jeg har aldri vært god nok for noen og aldri fått sjanser engang! Bortsett fra han og familien hans. La meg få fri, la meg slippe å se barnevogner uti skogen når jeg skal gå tur etterpå. La meg slippe å se par som må gjøre alt sammen og være klint oppi hverandre. La meg logge på sos medier uten å få barnereklamer, lykkelige par som skryter av forholdet, graviditet osv oppi trynet hele tia. Får ikke vi som er single og barnløse lov til å få slappe av litt og ikke alt maset om hvor mislykka man er fordi man er singel. Kan også nevne det, at når jeg blir forelsket så er det aldri gjensidig og mennene ser så lett på meg eller aldri noen som tar meg seriøst og det er så jøvla urettferdig. Fordi jeg er en kvinne med mye inni meg og fortjener en plass og sjans her i livet jeg også som alle andre. Det er bare så jævla vondt og urettferdig at alle andre skal få til minst EN ting i voksenlivet, mens jeg er totalt mislykka og ekskludert 😭😭 savner en kjæreste så jævlig, savner å få oppmerksomhet og bli flørtet med, noe jeg aldri blir på butikken, gata osvosv. Savner den avdøde hunden også, men kan ikke ha dyr nå enda det er eneste som hjelper.

Anonymkode: b2ac4...b9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Gorilla skrev:

Så fint med en tråd hvor vi kan støtte hverandre ❤️

Jeg merker jeg sliter veldig med døgnrytmen. Vanskelig å få lagt meg, vanskelig å sovne, vanskelig å stå opp. Spiser ofte mat på natten. Når jeg våkner om morgenen føler jeg meg helt zombie. Skikkelig utmattet... 

Flere som har det slik?

Kanskje problemet er å spise om natten. Dette kompliserer søvnstimene og får problemer til å gå ned i vekt.

Anonymkode: 91bc2...fbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje problemet er å spise om natten. Dette kompliserer søvnstimene og får problemer til å gå ned i vekt.

Anonymkode: 91bc2...fbc

Ikke nødvendigvis. jeg spiser ikke om natten men kan slite med å sovne før klokka 5-8 om morgenen.

Anonymkode: ef0b3...305

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke nødvendigvis. jeg spiser ikke om natten men kan slite med å sovne før klokka 5-8 om morgenen.

Anonymkode: ef0b3...305

Samme her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke nødvendigvis. jeg spiser ikke om natten men kan slite med å sovne før klokka 5-8 om morgenen.

Anonymkode: ef0b3...305

Kom borti anonymknappen. Det var ikke meningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Familytree
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke nødvendigvis. jeg spiser ikke om natten men kan slite med å sovne før klokka 5-8 om morgenen.

Anonymkode: ef0b3...305

Ja, samme her men mangel på søvn forårsaker oss nervøsitet , og dette får oss til å spise om natten, så dette er en ond sirkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Familytree skrev:

Ja, samme her men mangel på søvn forårsaker oss nervøsitet , og dette får oss til å spise om natten, så dette er en ond sirkel

Det er helt klart. Det kan være mange faktorer som spiller inn når det gjelder søvnløshet. Jeg får ikke sove om natta fordi jeg har så kraftig angst og tankekjør at det holder meg våken uansett hvor utslitt og trett jeg er, og hvis jeg først sovner ( med mindre mannen er hjemme fra nattevakt. er alltid værre når jeg er alene ) så våkner jeg som regel etter ett par timer svett og med hjertebank og tungpustet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fredag, og jeg feirer med en frossenpizza og en sobril.

Har nylig begynt på antidepressiva, og har mer angst enn noengang. Hurra.

Anonymkode: e7d31...e9d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar litt tid før antidepressiva virker. Håper det blir bedre for deg. Frossenpizzaer pleier å bli gode når de er stekt! 💕

Anonymkode: 895e3...5bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og kommer til å ha nav angst hele helga! Faen jeg hater de lange saksbehandlingstidene deres.

Anonymkode: ef0b3...305

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det tar litt tid før antidepressiva virker. Håper det blir bedre for deg. Frossenpizzaer pleier å bli gode når de er stekt! 💕

Anonymkode: 895e3...5bd

Takk ❤️ Den ble faktisk veldig god :) 

Gleder meg til antidepressivaen virker. Foreløpig har jeg 10 ganger så mye angst, men jeg har jo lest at det gir seg etter hvert. Har gått på disse (fluoxetin) i akkurat to uker nå.

Anonymkode: e7d31...e9d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behandleren min sier at alt er lov i tankene. Dette i forbindelse med noen som som har påført traume. Jeg føler slike tanker er veldig forbudt. Har andre erfaring med en sånn arbeidsmetode? 

Anonymkode: 0c21b...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Behandleren min sier at alt er lov i tankene. Dette i forbindelse med noen som som har påført traume. Jeg føler slike tanker er veldig forbudt. Har andre erfaring med en sånn arbeidsmetode? 

Anonymkode: 0c21b...25b

Ja, jeg pleier ofte å gjøre de grusomste ting i hodet med både gamle mobbere, NAV-kontoret, tidligere saksbehandlere som har vært jævlig mot meg, gamle lærere og andre som har påført meg traumer. Det var faktisk psykologen min som som fortalte meg om denne metoden, og jeg syns den hjelper litt når alt er som verst.

Anonymkode: ef0b3...305

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg pleier ofte å gjøre de grusomste ting i hodet med både gamle mobbere, NAV-kontoret, tidligere saksbehandlere som har vært jævlig mot meg, gamle lærere og andre som har påført meg traumer. Det var faktisk psykologen min som som fortalte meg om denne metoden, og jeg syns den hjelper litt når alt er som verst.

Anonymkode: ef0b3...305

Forteller du det du tenker i hodet til psykologen? Det føles så fælt å si det høyt. Jeg kommer jo aldri til å gjøre noe mot noen, men jeg føler meg som en dårlig person ved å skulle gjøre det. Behandleren spør meg om hva jeg kan se for meg å gjøre i tankene mine. 

Takk for at du tok deg tid til å svare. 

Anonymkode: 0c21b...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forteller du det du tenker i hodet til psykologen? Det føles så fælt å si det høyt. Jeg kommer jo aldri til å gjøre noe mot noen, men jeg føler meg som en dårlig person ved å skulle gjøre det. Behandleren spør meg om hva jeg kan se for meg å gjøre i tankene mine. 

Takk for at du tok deg tid til å svare. 

Anonymkode: 0c21b...25b

Ja jeg forteller han alt. Han ber meg beskrive nøyaktig hva jeg ser for meg skjer og hvordan det utløper. Det hjalp veldig at han fortalte at dette ikke var uvanlige tanker blant folk som har blitt traumatisert. Det er helt greit å tenke det, me det er noe helt annet å faktisk utføre det i virkeligheten.

Anonymkode: ef0b3...305

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker depresjon og angst blir verre for hver dag som går når det nærmer seg jul. Har gave til han jeg var sammen med. Aner ikke hva jeg skal gjøre med det. Det er hjemmelaget, så ikke noe jeg kan levere tilbake. Har brukt 2 måneder på å lage det, så det er sårt at det ikke vil bli brukt til noe. Min eks-eks har sagt han vil ha det, men blir det ikke feil å gi noe til en eks som egentlig er beregnet til en annen eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Missbehave skrev:

Merker depresjon og angst blir verre for hver dag som går når det nærmer seg jul. Har gave til han jeg var sammen med. Aner ikke hva jeg skal gjøre med det. Det er hjemmelaget, så ikke noe jeg kan levere tilbake. Har brukt 2 måneder på å lage det, så det er sårt at det ikke vil bli brukt til noe. Min eks-eks har sagt han vil ha det, men blir det ikke feil å gi noe til en eks som egentlig er beregnet til en annen eks?

Så det ble slutt mellom dere? Det er jo leit å høre, men slik som han bare sluttet å kontakte deg var det kanskje like greit for din del...

Jeg tenker du kan gi gaven til hvem du vil uavhengig av hvem den først var tiltenkt. Skjønner det er sårt da. 

Anonymkode: 8b918...12e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...