Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg synes det er litt irriterende at episodene er så korte. Hadde vært bedre hvis de ikke hadde med så mange eller hadde lengere episoder. 

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes Tonje får veldig mye kritikk. Jeg liker jenta, synes hun er tøff og viser at det går an å gjøre noe annet enn det typiske for jenter på 22 år. Kanskje vanskelig for meg å sette meg inni, men jeg synes ikke det er så rart at hun tar til seg dialekt og kultur. Hun har jo tidligere fortalt at hun aldri følte seg hjemme der hun kommer fra, at hun alltid hadde følt at det var feil for henne. Hun har vel ingenting spesielt i Trøndelag, og livet hennes er nå i Finnmark. Husker på Eventyrjenter, før hun ble sammen med Per Anders, at hun gikk i Finnmark og snakket om hvor deilig det var å gå der, at hun følte seg hjemme der. Språking er jo noe mange gjør ubevisst. Se på Frode Grodås for eksempel, etter han flyttet fra Sogn har han aldri klart å snakke sin egentlige dialekt igjen. Vet selv at jeg legger om tonefall når jeg snakker med folk som har visse dialekter.

Anonymkode: 3caf8...19c

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes Tonje får veldig mye kritikk. Jeg liker jenta, synes hun er tøff og viser at det går an å gjøre noe annet enn det typiske for jenter på 22 år. Kanskje vanskelig for meg å sette meg inni, men jeg synes ikke det er så rart at hun tar til seg dialekt og kultur. Hun har jo tidligere fortalt at hun aldri følte seg hjemme der hun kommer fra, at hun alltid hadde følt at det var feil for henne. Hun har vel ingenting spesielt i Trøndelag, og livet hennes er nå i Finnmark. Husker på Eventyrjenter, før hun ble sammen med Per Anders, at hun gikk i Finnmark og snakket om hvor deilig det var å gå der, at hun følte seg hjemme der. Språking er jo noe mange gjør ubevisst. Se på Frode Grodås for eksempel, etter han flyttet fra Sogn har han aldri klart å snakke sin egentlige dialekt igjen. Vet selv at jeg legger om tonefall når jeg snakker med folk som har visse dialekter.

Litt enig her. Jeg gikk i klasse med en som var opprinnelig fra Trondheim, men la om dialekten sin helt da hun flyttet ned hit. Ikke noe jeg reagerte på.  Det er vel naturlig for noen og føler ikke hun var wannabe sørlandsk fordi hun la om dialekten. Jeg synes hun har fått mye pepper. Hun hadde lyst på en festdrakt å pynte seg med da hun skulle på fest. Hun sa jo hun følte seg utenfor forrige gang da alle kom med festdrakt og hun med vanlig kjole. Var noen som reagerte på det.

Hun har forelsket seg i samekulturen og det er jo fint for hennes del. Hun vel bare passe inn der oppe. Ser ikke helt hvorfor det skulle være noe problem. 

Anonymkode: 475e6...723

• Liker 16
Skrevet

Enig når det gjelder dialekt og kultur hos Tonje. Det er da HELT normalt å legge om dialekt når man flytter? Sissel Kyrkjebø snakket dansk etter noen år i Danmark...og jeg kjenner masse folk som har gjort det. Det er noen som ikke gjør det, men tror det er mer normalt å legge om. 

Synes hun er litt pussig ellers, og helt greit at man ikke liker det andre liker, men må man liksom "skryte" av det, æh, sånt irriterer meg, kan ikke noe for det. 

Jeg er forøvrig ikke noe særlig til friluftsmenneske selv, men de sendingene fra vidda er flotte og eksotiske. Akkurat det er noe av det mer interessante ved Bloggerne, en livsstil utenom det vanlige. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, caskerette skrev:

Enig når det gjelder dialekt og kultur hos Tonje. Det er da HELT normalt å legge om dialekt når man flytter? Sissel Kyrkjebø snakket dansk etter noen år i Danmark...og jeg kjenner masse folk som har gjort det. Det er noen som ikke gjør det, men tror det er mer normalt å legge om. 

Synes hun er litt pussig ellers, og helt greit at man ikke liker det andre liker, men må man liksom "skryte" av det, æh, sånt irriterer meg, kan ikke noe for det. 

Jeg er forøvrig ikke noe særlig til friluftsmenneske selv, men de sendingene fra vidda er flotte og eksotiske. Akkurat det er noe av det mer interessante ved Bloggerne, en livsstil utenom det vanlige. 

Det er nettopp dette jeg også liker å se på, uansett om det er en rosablogger eller friluftsblogger.

• Liker 1
Skrevet

Er det bare jeg som syns det er spesielt å være 20 år og ikke vite hvor lenge en kvinne går gravid?

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Snuppeluppen skrev:

Er det bare jeg som syns det er spesielt å være 20 år og ikke vite hvor lenge en kvinne går gravid?

Jaa! Det er noe man vet etter å ha fulgt med på skolen.. om man så ikke er så gira på å gå gravid som 20 åring, så er dette noe man vet for å ikke bli sett på som mindre smart. 

Anonymkode: 430ca...e03

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaa! Det er noe man vet etter å ha fulgt med på skolen.. om man så ikke er så gira på å gå gravid som 20 åring, så er dette noe man vet for å ikke bli sett på som mindre smart. 

Anonymkode: 430ca...e03

Dette visste jeg på barneskolen allerede. Veldig rart at en på 20 ikke vet det 

Jeg klarer liksom ikke helt å følge med. Synes flere av de er kjedelige. Kristine, Tonje og Anna hopper jeg bare over. LA må jeg bare se på. For blir veldig fasinert av klagingen og hun ALLTID er så sliten. Marna liker jeg :) 

Anonymkode: 0543b...d0d

• Liker 3
Skrevet

Huset til Anna ser ut som et showroom. Kaldt, tomt og med et helvettes ekko fordi det er null tepper og gardiner der.

• Liker 16
Gjest antbug
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig i alt du sier. Angående dialekt, finnes det i det hele tatt noen som greier å beholde den 100% når de flytter til en annen del av landet? Hvis man ikke er fullstendig upåvirkelig og umusikalsk tar man etter, og det er ofte noe som skjer av seg selv og uten at man er klar over det. Vegard Ulvang er et godt eksempel. Han har en veldig merkelig dialekt. Det høres ut som Øst-Finnmark og Østlandet som er på date et sted i Trøndelag. Selv Tone Damlis dialekt begynner vel å bli litt avslipt nå?

Gjest antbug
Skrevet
På 2.3.2017 den 23.42, AnonymBruker skrev:

Hva er problemet til kjæresten til John Arne? Hun klarer alltid å komme med et eller annet negativt oppgulp, og jeg skjønner ikke hva som feiler henne. Denne gangen så var hun negativ mot John Arne fordi han ble oppslukt av noe han holdt på med på pc-skjermen sin, og så står hun der og bare ...   :roll:

Jeg har såvidt sett hennes tidligere deltakelse i Bloggerne da hun og John Arne var i India, og hun ble sååå sur fordi han skulle ta et bilde, og så ble det ikke perfekt. Da kom hun enda en gang med et negativt oppgulp, og rakket ned på ham. 

Anonymkode: 0e8c8...aad

Jeg så Bloggerne for første gang her om dagen, og det var dama til Riise jeg hang meg mest opp i. Hun hadde oppførselen og ansiktsuttrykket til en livstrøtt 50-åring i hvert eneste klipp! Jeg ble nesten litt bekymret for jenta. Pleier hun å være sånn, eller har hun bare en dårlig periode? 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Antoinette skrev:

Huset til Anna ser ut som et showroom. Kaldt, tomt og med et helvettes ekko fordi det er null tepper og gardiner der.

Hun har vel heller ingen bilder på veggene? Det ser så tomt ut.

• Liker 4
Gjest Birti
Skrevet

Synes synd på vennene til Anniken som ordnet den fine feiringen for henne med taler og middag og alt, og så får de se den grininga og hvordan hun alltid stiller opp for dem og de lissom aldri gjør noe for henne.. Litt mye drama?

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Birti skrev:

Synes synd på vennene til Anniken som ordnet den fine feiringen for henne med taler og middag og alt, og så får de se den grininga og hvordan hun alltid stiller opp for dem og de lissom aldri gjør noe for henne.. Litt mye drama?

Ja, skjønte ikke hvorfor hun gråt sånn, hun har jo venner som til og med lagde en så fin fest for henne? Skjønner at de ikke kan være med henne 24/7, men da skulle hun heller bedt dem om å ha festen dagen før da.. fælt at hun er så usikker på dem, håper hun lærer at sånn er det ikke - de er der for henne :)

Anonymkode: 0851c...002

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Sutretv. Er redd for neste generasjon som kun har Kim Kardashian og co som forbilde. Trutmunn og operasjoner, det er livet liksom. Hvor skal det ende? 

Anonymkode: 3ca8e...114

• Liker 3
Skrevet

Fikk så utrolig bra inntrykk av Kristine i starten, men de siste episodene har det kun vært syting og klaging og gråting. Er greit med litt, men Kristine er helt voldsom nå! Hun fremstår som en sutrete, bitchy, bortskjemt jentunge....

• Liker 9
Skrevet
På 14.3.2017 den 10.26, AnonymBruker skrev:

Hun har vel heller ingen bilder på veggene? Det ser så tomt ut.

Når disse opptakene ble gjort hadde de vel akkurat flyttet inn men selv nå virker det veldig "tomt" og kaldt. Håper hun får mer dreis på interiøret etterhvert. 

Skrevet

Hun sunnmøringen har alltid munnen på vidt gap. Jeg er fryktelig opphengt i akkurat det kjenner jeg. :bolledeig:

Skrevet
På 13.3.2017 den 11.53, AnonymBruker skrev:

Enig, men noen har jo bare bestemt seg for at de misliker noen, og da kan man finne på å kritisere for absolutt hva som helst :)

Skrevet
5 timer siden, acetosella skrev:

Fikk så utrolig bra inntrykk av Kristine i starten, men de siste episodene har det kun vært syting og klaging og gråting. Er greit med litt, men Kristine er helt voldsom nå! Hun fremstår som en sutrete, bitchy, bortskjemt jentunge....

Alt kan ikke være velstand hele tiden, og nå har produsentene valgt å vise litt negative sider, betyr ikke at hun er slik hele tiden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...