Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
På 1.3.2017 den 15.31, maipai skrev:

Kjente ikke til Anniken fra før. Hadde hørt om henne, men aldri lest bloggen hennes. Hun virker skikkelig kul! Anne Brith er jo så ufrivillig komisk. Er absolutt ikke fan, men jeg tar meg selv i å kose meg skikkelig når hun er på skjermen.
Ser ikke ferm til at Tonje får sendetid...

Som om jeg skulle sagt det samme selv! 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er nok smålig av meg, men..

Jeg blir litt.. oppgitt når Tonje legger om dialekten sin (ref klippet om neste episode) til nordlending med samisk aksent. Hun er ikke nordlending, og hun er i hvert fall ikke samisk. Det er rart å "kreve" noen andre sin identitet på den måten, og for meg (som faktisk er av samisk slekt) så syntes jeg det blir veldig rart, og litt kleint.

Man kan gå i skogen og på fjellet uten å måtte ta noen andre sin dialekt eller kultur. Hadde ikke brydd meg om hun bare hang i nord, men det blir for dumt når hun liksom prøøøver å være samisk med den samiske kjæresten sin. Hvis jeg får meg polsk kjæreste så kan ikke jeg bare begynne å legge om til polsk aksent på norsken min. 

Smålig av meg, men blir for dumt.

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Haha, så morsom familien til Anniken var. Hadde elsket å hatt en slik bursdag sammen med mine foreldre. Men jeg reagerte litt på talen til moren? Tror jeg selv hadde blitt litt lei meg og kanskje litt flau om mine foreldre hadde snakka så mye om mobbinga i talen, hvis jeg hadde vært utsatt for det. Syns moren snakka om det på en litt brutal måte også; "du ble jo mobbet". Anniken er så sterk og hardhudet så virka ikke som hun brydde seg, men tror jeg hadde gjort det om det var meg. :) 

Anonymkode: c06b7...97b

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet hvor man kan kjøpt en slik fjærpynt Anniken hadde på seg? 

Anonymkode: 6239a...b72

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, så morsom familien til Anniken var. Hadde elsket å hatt en slik bursdag sammen med mine foreldre. Men jeg reagerte litt på talen til moren? Tror jeg selv hadde blitt litt lei meg og kanskje litt flau om mine foreldre hadde snakka så mye om mobbinga i talen, hvis jeg hadde vært utsatt for det. Syns moren snakka om det på en litt brutal måte også; "du ble jo mobbet". Anniken er så sterk og hardhudet så virka ikke som hun brydde seg, men tror jeg hadde gjort det om det var meg. :) 

Det er nok fordi Anniken var ekstremt deprimert og lå inne i ett helt år. Da hadde hun allerede hatt en tøff barndom med mye mobbing. Så jeg tror det for dem er naturlig å snakke om. Hvor fantastisk det er at hun kom seg videre, at hun er sterk og at de er stolte av henne.  

Anonymkode: f9c25...510

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok fordi Anniken var ekstremt deprimert og lå inne i ett helt år. Da hadde hun allerede hatt en tøff barndom med mye mobbing. Så jeg tror det for dem er naturlig å snakke om. Hvor fantastisk det er at hun kom seg videre, at hun er sterk og at de er stolte av henne.  

Anonymkode: f9c25...510

Åja, det visste jeg ikke. Da skjønner jeg :) 

AnonymBruker
Skrevet

Hun der Kristine er sånn en bortskjemt, ekkel sak. Sånn som har alt, men vil så gjerne være "vakkert mørkt og sart til sinns". I håp om å gjøre seg mer mystisk og spennende. Hater sånne!

Anonymkode: f0175...50f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hva er problemet til kjæresten til John Arne? Hun klarer alltid å komme med et eller annet negativt oppgulp, og jeg skjønner ikke hva som feiler henne. Denne gangen så var hun negativ mot John Arne fordi han ble oppslukt av noe han holdt på med på pc-skjermen sin, og så står hun der og bare ...   :roll:

Jeg har såvidt sett hennes tidligere deltakelse i Bloggerne da hun og John Arne var i India, og hun ble sååå sur fordi han skulle ta et bilde, og så ble det ikke perfekt. Da kom hun enda en gang med et negativt oppgulp, og rakket ned på ham. 

Anonymkode: 0e8c8...aad

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet hvor man kan kjøpt en slik fjærpynt Anniken hadde på seg? 

Anonymkode: 6239a...b72

På kremmerhuset så jeg de hadde den i januar iallefall 😊

Anonymkode: f9ec0...fd9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Herregud så fin en jente hun Anniken er! For en familie! Talen til foreldrene var rørende og den ringen som ble funnet etter så mange år, fikk jeg gåsehud av. 

Jeg håper vi får se mer av den jenta og not so much av samejenta eller Louise. 

Anonymkode: 912f4...e16

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud så fin en jente hun Anniken er! For en familie! Talen til foreldrene var rørende og den ringen som ble funnet etter så mange år, fikk jeg gåsehud av. 

Jeg håper vi får se mer av den jenta og not so much av samejenta eller Louise. 

Helt enig, jeg har blitt helt forelska i Anniken så langt! Hvor utrolig genuint glad hun er i venninnenes ve og vel, og den fine familien. Håper vi får se masse av henne i sesongen. Louise er mest moro å følge med fordi jeg har en sterk tilknytning til Ålesund. Jeg synes hun syter mye så langt, endelig skal hun få jobbe med egne prosjekter og så er det bare "ååå jeg er sliiiiteeeen".

Anonymkode: f572c...f41

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig, jeg har blitt helt forelska i Anniken så langt! Hvor utrolig genuint glad hun er i venninnenes ve og vel, og den fine familien. Håper vi får se masse av henne i sesongen. Louise er mest moro å følge med fordi jeg har en sterk tilknytning til Ålesund. Jeg synes hun syter mye så langt, endelig skal hun få jobbe med egne prosjekter og så er det bare "ååå jeg er sliiiiteeeen".

Anonymkode: f572c...f41

Jeg har mer og mer sympati over JA. Han burde heller finne seg en jordnær jente lik hun første kona. Hun var bare så søt og nydelig. Jeg mistenker at denne butikken går like bra som det gjør med bloggen hennes. 

Hun Annebrith er søt, men hun som mange andre kvinner lager disse tåpelige datingreglene at jeg får hel avsmak. Hvorfor skal alt forhastes og skje noe med en gang. De var bare på datern i to uker. Hadde en mann forlangt noe slik av meg, så hadde jeg løp som fanden. 

Men hun Anniken er en gammel sjel i en ung kropp. Kjenner meg litt igjen i jenta og ønsker henne så vel. Nå har jeg ikke vært inne og sjekket bloggen hennes enda, men det virka som om hun ikke er en typisk rosablogger som er høy på seg selv. Jeg kan ikke akkurat si at jeg er betatt av henne, men fascinert er jeg😊 Hun virker så nydelig og ekte! Om du leser denne Anniken, så fortsett å vær den du er! 

Jeg så forresten da hun var på stylistafest med andre bloggere og fikk se cathinthecity, nettenestea og eirin på skjermen. De så helt annerledes ut enn på deres egne instabilder. Mye retusjering der ja. 

• Liker 3
Skrevet

Hadde aldri hørt om Anniken før, men nå er jeg fan! Så utrolig flott og autentisk jente. Leste litt på bloggen hennes, og jaggu har hun ikke en megaheit kjæreste også. 

• Liker 7
Skrevet
2 timer siden, QueRilja skrev:

Hadde aldri hørt om Anniken før, men nå er jeg fan! Så utrolig flott og autentisk jente. Leste litt på bloggen hennes, og jaggu har hun ikke en megaheit kjæreste også. 

Enig! Hun virker helt herlig! :)

• Liker 5
Skrevet
På Thursday, March 02, 2017 den 23.42, AnonymBruker skrev:

Hva er problemet til kjæresten til John Arne? Hun klarer alltid å komme med et eller annet negativt oppgulp, og jeg skjønner ikke hva som feiler henne. Denne gangen så var hun negativ mot John Arne fordi han ble oppslukt av noe han holdt på med på pc-skjermen sin, og så står hun der og bare ...   :roll:

Jeg har såvidt sett hennes tidligere deltakelse i Bloggerne da hun og John Arne var i India, og hun ble sååå sur fordi han skulle ta et bilde, og så ble det ikke perfekt. Da kom hun enda en gang med et negativt oppgulp, og rakket ned på ham. 

Anonymkode: 0e8c8...aad

Hun framstår så utrolig negativ og klager alltid på John Arne. Litt komisk når hun sier at hun har satt sitt liv på vent fordi alt har handlet om han. Det er vel hun selv som har valgt å ikke studere eller jobbe. Og så prater hun så utrolig saaaakte og nesten overpent..

• Liker 7
Skrevet

Så opptak av episoden med Anne Brith og brudekjolen nå. Så utrolig pinlig... :fnise:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
På 4.3.2017 den 21.20, Sol79 skrev:

Hun framstår så utrolig negativ og klager alltid på John Arne. Litt komisk når hun sier at hun har satt sitt liv på vent fordi alt har handlet om han. Det er vel hun selv som har valgt å ikke studere eller jobbe. Og så prater hun så utrolig saaaakte og nesten overpent..

Akkurat det synes jeg faktisk er behagelig, at folk er rolige når de snakker.  Verste jeg vet er folk som snakker så fort at det høres ut som de skal rekke et tog.

Anonymkode: cd403...2cd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 2.3.2017 den 22.01, mjauritz skrev:

Dette er nok smålig av meg, men..

Jeg blir litt.. oppgitt når Tonje legger om dialekten sin (ref klippet om neste episode) til nordlending med samisk aksent. Hun er ikke nordlending, og hun er i hvert fall ikke samisk. Det er rart å "kreve" noen andre sin identitet på den måten, og for meg (som faktisk er av samisk slekt) så syntes jeg det blir veldig rart, og litt kleint.

Man kan gå i skogen og på fjellet uten å måtte ta noen andre sin dialekt eller kultur. Hadde ikke brydd meg om hun bare hang i nord, men det blir for dumt når hun liksom prøøøver å være samisk med den samiske kjæresten sin. Hvis jeg får meg polsk kjæreste så kan ikke jeg bare begynne å legge om til polsk aksent på norsken min. 

Smålig av meg, men blir for dumt.

Noen legger om dialekt helt automatisk, trenger ikke være noe "wannabe" ved det. Kan tenke meg at trøndersk tonefall lett kan gli over til det finnmarkske. Anna Rasmussen har også fått kritikk for å legge om dialekten, men for noen, spesielt unge, er det veldig vanlig, det bare skjer. Mens andre holder på sin egen dialekt livet ut, selv om de flytter til en annen landsdel. 

Pussig at du skulle nevne polsk kjæreste, søsteren min har en østeuropeisk mann, og hun snakker faktisk både norsk og engelsk med hans tonefall når hun er sammen med ham. :fnise:

Lurer forøvrig på om det er noe Asperger-lignende i bildet med hun Tonje. Skriver ikke det for å være slem, men det kan jo forklare spesielle trekk ved henne. 

Anonymkode: a2f39...ca1

• Liker 9
Skrevet

Orker ikke Tonje. Hopper bare over scener med henne. 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lurer forøvrig på om det er noe Asperger-lignende i bildet med hun Tonje. Skriver ikke det for å være slem, men det kan jo forklare spesielle trekk ved henne. 

Anonymkode: a2f39...ca1

Som f.eks?

Anonymkode: ce622...5d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...