Gå til innhold

Bloggerne sesong 6


Sitronmelis

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, JackIost skrev:

Enig, men noen har jo bare bestemt seg for at de misliker noen, og da kan man finne på å kritisere for absolutt hva som helst :)

Jeg må innrømme at jeg var en av de som spolte fremover når Tonje dukket opp på skjermen pga dialekten, men jeg takler virkelig ikke å høre trøndersk. Men tåler bedre å høre henne prate samisk og i mine øyne lever hun livet. Jeg kunne virkelig tenke meg ett sånt liv i villmarka bort fra storbylivet:)

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, acetosella skrev:

Fikk så utrolig bra inntrykk av Kristine i starten, men de siste episodene har det kun vært syting og klaging og gråting. Er greit med litt, men Kristine er helt voldsom nå! Hun fremstår som en sutrete, bitchy, bortskjemt jentunge....

Har du ikke vært ung og usikker du da? 

Tenk å flytte fra lille bygda til Oslo så ung som hun er og plutselig bo med en annen, null nettverk bortsett fra noen overfladiske bekjentskaper. Det gjør noe med en. Det jeg liker med Kristine, er at hun har fortsatt beholdt den barnlige holdningen til livet. 

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ei som har vært samboer med en same i over ti år, hun fikk en samekofte av svigermoren med streng beskjed om at den fikk hun ikke bruke før hun var gift med sønnen hennes. Nå er de nygift og hun kan endelig ta koften i bruk. 

Så vil nok tro at det var delte meninger om at Tonje investerte i en kofte etter veldig kort tid der oppe...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble helt matt da Anniken gråt fordi ingen var med henne dagen før bursdagfeiring. Altså, folk har jo et liv da, og trodde ikke det var vanlig å samle venner på selve bursdagen når man skal feire den med venner til helga uansett. Merkelig. Lurer på hva de tenkte da de fikk se hun gråte og si ingen stilte opp for henne. 

Anonymkode: 8a272...302

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ble helt matt da Anniken gråt fordi ingen var med henne dagen før bursdagfeiring. Altså, folk har jo et liv da, og trodde ikke det var vanlig å samle venner på selve bursdagen når man skal feire den med venner til helga uansett. Merkelig. Lurer på hva de tenkte da de fikk se hun gråte og si ingen stilte opp for henne. 

Anonymkode: 8a272...302

Er så enig. Vennene laget en kjempefin feiring, men hun gråter fordi ingen sitter sammen med henne når klokka blir tolv? Folk har da andre ting å gjøre. 

På tv2 ligger det et klipp der hun snakker om hvor lite mandig det er når menn går med barnevogn. Hun nevner også at hun håper de iallefall var homo. Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne en gang. Hun virker veldig selvopptatt og umoden. 

Ikke vet hun hvor lenge en dame går gravid heller. Hun spurte sin mor om det var under eller over et år. Altså...

Endret av MammaSvarDa
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kattehviskeren
42 minutter siden, MammaSvarDa skrev:

Er så enig. Vennen laget en kjempefin feiring, men hun gråter fordi ingen sitter sammen med henne når klokka blir tolv? Folk har da andre ting å gjøre. 

På tv2 ligger det et klipp der hun snakker om hvor lite mandig det er når menn går med barnevogn. Hun nevner også at hun håper de iallefall var homo. Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne en gang. Hun virker veldig selvopptatt og umoden. 

Ikke vet hun hvor lenge en dame går gravid heller. Hun spurte sin mor om det var under eller over et år. Altså...

Denne dama kjenner jeg ingenting til, men HVORFOR skal sånne idioter få sendetid?? Så mange smarte, kule og bra unge damer der ute. Blir så skuffa over at kanalene velger sånne mehe'er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rose11
3 timer siden, MammaSvarDa skrev:

Er så enig. Vennene laget en kjempefin feiring, men hun gråter fordi ingen sitter sammen med henne når klokka blir tolv? Folk har da andre ting å gjøre. 

På tv2 ligger det et klipp der hun snakker om hvor lite mandig det er når menn går med barnevogn. Hun nevner også at hun håper de iallefall var homo. Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne en gang. Hun virker veldig selvopptatt og umoden. 

Ikke vet hun hvor lenge en dame går gravid heller. Hun spurte sin mor om det var under eller over et år. Altså...

Etter den episoden tenkte jeg bare "er det virkelig mulig??" Jeg har ikke ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte Anniken kjempegodt er starten, men nå er hun bare overfladisk og falsk. Hun ville ikke på moteshow? Men hun styler seg opp og tar motebilder ute i gata? Meh, kjøper ikke den ass. Hun har mista litt av den gløden hun hadde i tiden rundt sweatshop. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.3.2017 den 22.00, AnonymBruker skrev:

Sutretv. Er redd for neste generasjon som kun har Kim Kardashian og co som forbilde. Trutmunn og operasjoner, det er livet liksom. Hvor skal det ende? 

Anonymkode: 3ca8e...114

Det ender nok bra. Sånn som Kristine var jo opptatt av å være flink på skolen, og man må jo ha master omtrent for hvilken som helst jobb nå. Man kan være opptatt av fjas og smarte ting på samme tid. 

Og så kult det var å se de opptakene fra Dubai, tenk å være 19 år og oppleve noe sånt! Wow!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marna: Hun er en som man enten hater eller elsker. Jeg tror jeg elsker henne xD Hun er bare seg selv. Eneste jeg ikke liker er at Marna og Ørjan krangler høylytt foran barna feks... Men de later ihvertfall som ikke noe..

Kristine: Syns hun er kjempekul og morsom. Men merker hun er ung og har mye å lære! Det kommer mange tøffe tider framover, men det gjør henne bare tøffere og modnere med åra. Men sånn bak det så virker hun skikkelig årleit! :) Kul bror da!

Anna: Veldig kleint å se på Anna og Jan :P Og huset dems .... altså, syns nesten litt synd på barna som bor i et så tomt og hvitt hus. Må være ekko der!! Er ikke spesielt fan av Anna personlighetsmessig.. hun virker veldig dramaqueen, diva osv.

Anniken: Likte henne litt i starten, men i det siste syns jeg hun har blitt så selvopptatt. Og jeg måtte måpe litt når hun kommenterte de mennene som gikk tur med barnevogn.. altså.. seriøst? Det ville jeg ikke trodd om henne. Menn med barnevogn: JA TAKK! Hvorfor er det rart?? Og så syter hun veldig lett. Fordi ingen satt ved siden av henne på bursdagen.. xD buuhuhu

Tonje: Hun virker veldig årleit, men jeg klarer ikke å like henne :P Not my type person eller noe. Spoler alltid over.

Alenemoren (husker ikke hva hun heter): Virker litt sånn "lever på en rosa boble" og later som hun er så flink med økonomien og forteller barna at man må spare litt penger.. men i virkeligheten bruker hun sikkert masse penger på ferier, interiør osv .. ;) 

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rose11

Er det bare jeg, eller får Kristine mer tv tid enn de andre? Føler hun får så mye tv tid. I den episoden hun var i Dubai, så var det nesten bare hun, mens det var noen få scener med Anna og Anniken. Det kan gå 2-3 episoder uten å se AB eller LAR f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Rose11 skrev:

Er det bare jeg, eller får Kristine mer tv tid enn de andre? Føler hun får så mye tv tid. I den episoden hun var i Dubai, så var det nesten bare hun, mens det var noen få scener med Anna og Anniken. Det kan gå 2-3 episoder uten å se AB eller LAR f.eks.

AB og Marna kommer fra neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer m jar og lar? Jar sletta twitter og instagram.

Anonymkode: 3ca8e...114

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror egentlig Anniken hadde gjort seg bedre som vlogger enn som blogger. Hun har mye bra å komme med og er flink til å uttrykke seg muntlig, men skriftlig er hun ikke like god. Hun er dårlig på tegnsetting og rettskriving, i tillegg til at avsnittene hennes ofte er alt for lange. Det er slitsomt å lese det hun skriver. Hun har ofte gode budskap, men det ødelegges av en tekst som er litt for svevende og usammenhengende. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Friday, March 17, 2017 den 22.47, AnonymBruker skrev:

Hva skjer m jar og lar? Jar sletta twitter og instagram.

Anonymkode: 3ca8e...114

Fordi det har kommet ut han var utro mot ekskona mrd Katie Price. Dette bekrefter hun på sin Instagram. 

Anonymkode: 475e6...723

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det har kommet ut han var utro mot ekskona mrd Katie Price. Dette bekrefter hun på sin Instagram. 

Anonymkode: 475e6...723

Altså ekskona bekreftet det på IG, ikke KP. Eller KP bekrefter det i boka si

Anonymkode: 475e6...723

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes Tonje er rimelig spesiell. Jeg er selv samisk og synes selvsagt det er flott når noen setter pris på kulturen og fylket jeg kommer fra. Men fra det og til å legge om dialekta og kjøpe seg kofte etter kort tid? 

Jeg hadde jo aldri blitt indianer, selv om jeg hadde forelsket meg i en fra det amerikanske urfolket og flyttet til hans hjemplass? 

Jeg har forresten bodd i Oslo i ti år, men ikke lagt om dialekten. Hvorfor skulle jeg det? Hadde vært helt unaturlig for meg. 

Anonymkode: 150d7...ccf

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes Tonje er rimelig spesiell. Jeg er selv samisk og synes selvsagt det er flott når noen setter pris på kulturen og fylket jeg kommer fra. Men fra det og til å legge om dialekta og kjøpe seg kofte etter kort tid? 

Jeg hadde jo aldri blitt indianer, selv om jeg hadde forelsket meg i en fra det amerikanske urfolket og flyttet til hans hjemplass? 

Jeg har forresten bodd i Oslo i ti år, men ikke lagt om dialekten. Hvorfor skulle jeg det? Hadde vært helt unaturlig for meg. 

Anonymkode: 150d7...ccf

Men det er vanlig for noen å legge om dialekten sin når de flytter. Mamma er opprinnelig fra bygda, men snakker mye penere etter hun flyttet til byen. Det har bare blitt sånn siden alle rundt snakker mye penere enn hvor hun kommer fra. Dette har hun ikke gjort med vilje, men bare blitt sånn :) 

Anonymkode: 475e6...723

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes Tonje er rimelig spesiell. Jeg er selv samisk og synes selvsagt det er flott når noen setter pris på kulturen og fylket jeg kommer fra. Men fra det og til å legge om dialekta og kjøpe seg kofte etter kort tid? 

Jeg hadde jo aldri blitt indianer, selv om jeg hadde forelsket meg i en fra det amerikanske urfolket og flyttet til hans hjemplass? 

Jeg har forresten bodd i Oslo i ti år, men ikke lagt om dialekten. Hvorfor skulle jeg det? Hadde vært helt unaturlig for meg. 

Anonymkode: 150d7...ccf

Enig, det handler ikke så my om dialektpåvirkning for min del, men det er det å gå så innmari opp i noen andre sin kultur. Reindrift, samekniv, samekofte etc. etc. Det at samene er en urbefolkning gjør det mer spesielt. Det er ikke det samme som en som flytter til Bergen og legger om dialekten sin. Syntes det er ganske kleint å se på hvor krampeaktig hun prøver å adoptere noen andres kultur. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Tonje får ufortjent mye kritikk. Hva så at hun har forelska seg i en annens kultur? Burde ikke heller samene være støttende overfor henne enn å disse henne?

Ta f.eks de som har forelsket seg i indianerkultur, amerikansk kultur, eller cowboykultur. Det er mange mennesker som går etter stilen deres og adopterer den uten å ha møtt en eneste indianer eller bo i USA, eller vokse opp/bo i ranch. Hva med de som adopterer en annens religion uten å være gift med en person som har har samme religiøs tro? De som går med rastafletter og hører på raggae bare fordi det er kult, det var heller ikke lenge siden hippie-stilen var inne fordi det er sååå fint og jeg er rimelig sikker på at de fleste jentene lever hippiestilen.

Det er helt utrolig hva enkelte mennesker henger seg opp i å kritisere andre menneskers lidenskap. Gå heller innover dere selv og spør dere selv hvorfor dere er så kritiske overfor andre mennesker. 

 

Anonymkode: 912f4...e16

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...