Gå til innhold

Bloggerne sesong 6


Sitronmelis

Anbefalte innlegg

På 2.3.2017 den 22.21, AnonymBruker skrev:

Noen som vet hvor man kan kjøpt en slik fjærpynt Anniken hadde på seg? 

Anonymkode: 6239a...b72

Tror hun sa kremmerhuset! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var vanskelig å se over over puta da hun i Karasjok (eller var det Kautokeino) la helt om til finnmarksdialekt med skikkelig samisk aksent. Altså, det er jo bra noen faktisk vil ha den dialekta, men det ble bare for spesielt. Lenge siden jeg har kjent det knyte seg så i magen, hehe

Anonymkode: 6b61e...430

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er bra Kristine har en VGS utdannelse i alle fall. Hun ville jo studere videre om 1-2 år til. Han har en liten utdannelse. Ikke alle toppbloggere som har fullført VGs en gang. Greit å ha noe å falle tilbake på. 

Anonymkode: 963f2...1fe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kveldens episode har jeg jo allerede vært vist, eller rabler det for meg nå?

Anonymkode: 2353a...0d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kveldens episode har jeg jo allerede vært vist, eller rabler det for meg nå?

Anonymkode: 2353a...0d6

Det går to episoder man-tors. Reprise av forrige episode og så dagens episode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kveldens episode har jeg jo allerede vært vist, eller rabler det for meg nå?

Anonymkode: 2353a...0d6

joda, denne publiserte tv 2 sumo første kvelden Bloggerne gikk denne sesongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper Tonje bytter bankkortkode etter denne episoden, da man tydelig kunne se koden hun slo inn. Ganske dårlig av TV2 å vise dette så tydelig.....

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, acetosella skrev:

Håper Tonje bytter bankkortkode etter denne episoden, da man tydelig kunne se koden hun slo inn. Ganske dårlig av TV2 å vise dette så tydelig.....

Ikke fare for at mange så det, tipper de fleste spoler over hennes scener😴

Anonymkode: f9c25...510

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett til episode 5 nå. Har det på sånn litt i bakgrunnen. Ville egentlig se litt fra Tonje, men tror ikke jeg har fått det med meg hvis ho har vært på skjermen..? Noen som vet hvilken episode det var evt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Virilja skrev:

Har sett til episode 5 nå. Har det på sånn litt i bakgrunnen. Ville egentlig se litt fra Tonje, men tror ikke jeg har fått det med meg hvis ho har vært på skjermen..? Noen som vet hvilken episode det var evt?

Hun kommer inn på skjermen fra episode 9, altså mandag i uka her. 

Anonymkode: 1aeea...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun kommer inn på skjermen fra episode 9, altså mandag i uka her. 

Anonymkode: 1aeea...e81

Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.3.2017 den 22.01, mjauritz skrev:

Dette er nok smålig av meg, men..

Jeg blir litt.. oppgitt når Tonje legger om dialekten sin (ref klippet om neste episode) til nordlending med samisk aksent. Hun er ikke nordlending, og hun er i hvert fall ikke samisk. Det er rart å "kreve" noen andre sin identitet på den måten, og for meg (som faktisk er av samisk slekt) så syntes jeg det blir veldig rart, og litt kleint.

Man kan gå i skogen og på fjellet uten å måtte ta noen andre sin dialekt eller kultur. Hadde ikke brydd meg om hun bare hang i nord, men det blir for dumt når hun liksom prøøøver å være samisk med den samiske kjæresten sin. Hvis jeg får meg polsk kjæreste så kan ikke jeg bare begynne å legge om til polsk aksent på norsken min. 

Smålig av meg, men blir for dumt.

Jeg snakker dansk med min danske mann :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bloggerne i går (Og klipp for dagens episode):
Bare jeg som reagerte på at Ørjan hadde fått mora til Marna til å komme på besøk å holde orden i heimen mens Marna er på farmen? Han bestilte mat på døra? Fra godt levert eller noe, mange mange poser, og ba henne om å sette det i kjøleskapet, mens han stakk ut.. Herregud vær litt MANN da, Ørjan. Skryter av at det er så lett med barna og alt som skal gjøres mens Marna er borte, men så får han hjelp.. Hadde nektet blankt om jeg var mora til Marna.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

^ Tror det var meningen, han var nok ironisk ;) 

Anonymkode: bcdc2...fe1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes broren til Kristine (krisssy) virker så jordnær og koselig 😊 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, Virilja skrev:

Jeg snakker dansk med min danske mann :laugh:

Men kjøper du også dansk folkedrakt etter 1 år sammen? 

Det at Tonje har investert i en samekofte bygger under mitt forrige innlegg. Det kan være vanskelig for mange å se kofta som noe annet enn en annerledes bunad, men for de(oss) som faktisk kommer fra denne kulturen betyr det å kunne gå med den offentlig mye. Samenes historie og kultur er litt spesiell, og det er først de siste årene at det har blitt "kult" (for noen) å være same. Det at Tonje har et så sterkt behov for å ha denne kulturen og begynner å investere masse tusenlapper i folkedrakter og legger om dialekten sin er spesielt.

Jeg skjønner godt hvorfor flere reagerer (hun sa at at hun hadde fått seg kofte var blitt tatt imot forskjellig) når man rett og slett går å adopterer noen andre sin kultur uten videre. 

Det er spesielt med akkurat det å være samisk (på samme måte som jeg tror det er litt spesielt for mange å være jøde) fordi det er en kultur og en historie som har blitt behandlet veldig dårlig i Norge. Jeg har slekt som har blitt behandlet som søppel av den ene grunnen at de er samiske. For meg er det en del av min kultur som jeg er veldig stolt av, og jeg føler det på en måte er litt respektløst det hun holder på med. Det kan være vanskelig å forstå, kanskje... men alle andre samiske jeg har snakket med i det siste har også reagert på hennes måte(?) på programmet. 

Det er en grunn til at flere i Karasjok (eller Kautokeino, eller hvor hun nå er) reagerte på at hun skaffet seg kofte. Det er ikke en alminnelig festdrakt som man kjøper seg fordi man syntes den er fin.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.3.2017 den 21.31, AnonymBruker skrev:

Akkurat det synes jeg faktisk er behagelig, at folk er rolige når de snakker.  Verste jeg vet er folk som snakker så fort at det høres ut som de skal rekke et tog.

Anonymkode: cd403...2cd

 Litt latterlig når hun ikke er fra Oslo vest, da. Hun er jo fra østkanten. Blir så patetisk når folk utenfor Oslo vest prøver å snakke pent.

Anonymkode: fd179...33b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på hva Oslo egentlig gjør med jenter fra gokk. Sofie Elise fra Harstad ble jo så dyp og mørk etter hun flyttet til Oslo. Ritalin, alkohol, lange "dype" innlegg... og det var ikke måte på. Det samme ser ut til å skje med Kristine også. Hun har begynt og drikke rødvin og snakker om psyken og om å være "fornøyd" med seg selv. Jeg merker hun prøver å fremstille seg som en mer "kompleks" person etter hun flyttet til Oslo.

Si meg, alle dere som kommer fra utkanten og flytter til Oslo, er det så jævlig her? 

 

 

Anonymkode: fd179...33b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

da ser eg heller på tannerud bakken, mye mer givende program. Bloggere er bare talentløse bimboer som får altfor mye oppmerksomhet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...