Gå til innhold

Anne Brith


MiriamH

Anbefalte innlegg

Gjest Vitting
3 minutter siden, Nordblomst skrev:

Nå ser hun altså igjen på hus til 11 mill... (https://proa.no/kjope-eiendom/56170170, det hun snappet bilde av tidligere i dag)

Det hun så på var i midten av Lillestrøm, Grenseveien, står det på snap. Ikke vollen... (hun har til og med skjermbilde av at hun har DM'et megler og spurt etter prospekt fordi huset hun fant ikke er tilgjengelig online).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Newroz
3 timer siden, Kollontaj skrev:

Egne strender som i private strender, har vi ikke i Norge. Alle har rett til å ferdes i strandsonen, som defineres som utmark. Man skal ikke fortrenge hytteeieren eller legge seg for nær hytta, men strender er ikke private. 

Allemannsretten ❤❤

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PingPongRosadamm

Enig i at det er unødvendige betegnelser på kjæresten med tanke på konteksten de brukes i. "Guttunge" og "valp" er kanskje ikke stygge ord i seg selv, men i sammenhengen de blir brukt her er de ikke pene heller. 

Ellers enig i all kritikk rettet mot Annebrith.no. Skulle nesten tro hun har vært på kurs hos Anna Rasmussen i hvordan ødelegge eget navn og rykte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Newroz skrev:

Men hun hadde jo bare glemt dugnaden? 🤔🤔

 

Glemt og vil ikke er ofte samme sak:laugh:

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I barnehagen vår kan man bidra med alternative ting om man ikke har helse til vanlig "sjauing" på dugnadene. Sosial angst, ME....disse usynlige tingene sol kan gjøre det vanskelig å stille opp. Hvis man har mulighet til å f.eks bake noe, kanskje sy eller andre ting man kan gjøre hjemmefra så er det velkomment.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, alle har vel glemt noe, det er en ærlig sak. Å gjøre seg til offer med en plutselig sykdom og nedsnakke alt som heter dugnad og felleskap i etterkant, er kritikkverdig. Det verste er at det er ungene hennes som får svi. 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, Vitting skrev:

Det hun så på var i midten av Lillestrøm, Grenseveien, står det på snap. Ikke vollen... (hun har til og med skjermbilde av at hun har DM'et megler og spurt etter prospekt fordi huset hun fant ikke er tilgjengelig online).

Nr 14, ligger ikke ute men er neppe noe billig hus, som om hun kommer til å kjøpe det... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, PluttiPlutti skrev:

Hytta ligger i indre Oslofjord, så den når vi gikk ut med båten vår på fredag. Det ligger alltid masse seilbåter for anker i bukten utenfor hytta hver helg, så jeg har egentlig aldri tenkt på at det ligger en hytte der. De strendene som er rundt hytta, kan faktisk alle bruke hvis de vil. Prinsesse Ragnhild sin fam. har hytta på andre siden av øya, så det er høy standard på de som har hytta på Oustøya. Øya har også egen golfbane, sikkert derfor de har golfbil.

Populært sted for båter ja. Strendene blir også flittig brukt av voksne og barn. Håper for deres skyld de slipper å støte på grenseløse wannabe-kjendisser i nettoen. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Marimba skrev:

Hvordan ser man storyen uten å legge henne til? #snapamøbe (jeg altså, ikke AB. Ut i fra denne tråden virker det jo som kjenner snap ganske godt, er bare hva som sømmer seg for en på hennes alder det skorter litt på).

Du søker henne opp og når hun kommer og trykker du bare på bildet ved siden av brukernavnet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentekvinne

Leste det berømte dugnadsinnlegget. Hun er ganske krass. Tar det med en klype salt at en far har sagt at han skal filleriste henne. Hun kunne jo vært ydmyk og sagt at hun ikke har overskudd til dugnad i år, håper de forstår osv.

Ryddet for persondebatt. Edie, mod.

Endret av Edie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest margrit

Noen som leser Pias verden om mora til Bønna? Hun har nettopp skrevet om dugnad og konfirmasjon. Skulle nesten tro hun var inspirert av AB😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, margrit skrev:

Noen som leser Pias verden om mora til Bønna? Hun har nettopp skrevet om dugnad og konfirmasjon. Skulle nesten tro hun var inspirert av AB😂

http://www.piasverden.com/?m=1

Måtte Google og det var skremmende gjenkjennelig. Hun har nok funnet litt av inspirasjonen hos en viss rosablogger, ja. Fornøyelig. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Mrs O'Donell skrev:

http://www.piasverden.com/?m=1

Måtte Google og det var skremmende gjenkjennelig. Hun har nok funnet litt av inspirasjonen hos en viss rosablogger, ja. Fornøyelig. 

Helt tydelig et sleivspark til AnneBrith.😁😁

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, PluttiPlutti skrev:

Hytta ligger i indre Oslofjord, så den når vi gikk ut med båten vår på fredag. Det ligger alltid masse seilbåter for anker i bukten utenfor hytta hver helg, så jeg har egentlig aldri tenkt på at det ligger en hytte der. De strendene som er rundt hytta, kan faktisk alle bruke hvis de vil. Prinsesse Ragnhild sin fam. har hytta på andre siden av øya, så det er høy standard på de som har hytta på Oustøya. Øya har også egen golfbane, sikkert derfor de har golfbil.

Ser at noen svarer henne på bloggen at strendene er for alle,det sikrer nemlig allemannretten. Men AB har satt seg godt inn i loven om dette alt. Strendene deres er ikke i rimelig avstand fra hytta så nei,hvem som helst kan ikke komme dit og bade. "DET SKULLE TATT SEG UT"  :sjokkbla::sjokkbla:

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 11.5.2018 den 1.28, LilleSnupp skrev:

Ingen strand i Norge er privat (jf. allemannsretten). 

Dog er det lov å forsøke seg https://www.dn.no/nyheter/politikkSamfunn/2016/01/29/1423/Jus/vil-nekte-naboen-ankomst-til-landstedet 

Du har tydeligvis ikke veldig peiling på juss. Den artikkelen du lenker til handler ikke om allemannsretten på strender overhodet, den handler om retten til adkomst og til å sette opp brygge. 

Og det finnes ingen ubetinget rett for allmennheten til å oppholde seg i private strandsoner. Vilkåret er at du ikke skal være til sjenanse for grunneier. Bl.a har grunneier rett på en privat sone på ca. ett mål dersom de har hytte/hus i strandsonen (som jo er ganske vanlig å ha). Den private sonen kan også være større, dette er i stor grad en skjønnsmessig vurdering. Grunneier skal slippe å sjeneres av mennesker som legger seg for å sole seg, danse toppløs magedans osv.

Skal man sette opp telt/hengekøye er det også regler på hvor langt unna man skal være og hvor lenge man kan oppholde seg der dersom det er hytter/hus i nærheten. Man bør søke å unngå å sette opp telt i nærheten av hytter generelt.

Da fikk vi oppklart litt om allemannsretten, så slipper folk å bli feilinformert og ta seg til rette i større grad enn de har lov til :)

Ang Anne Brith, siden det tross alt er henne denne tråden handler om.. Synes det er kjempebra at hun er med og rydder strender for plast! Privat eller ikke, handlingen er både god og viktig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bli festlig hvis detplutselig er masse folk som ankrer opp like utenfor strendene dems i sommer haha ! 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.5.2018 den 0.25, Ellevill skrev:

Innlegget var virkelig hårreisende! Jeg har selv stått mangfoldige timer med ekstra-arbeid i sånne sammenhenger fordi arbeidsoppgaver var fordelt til folk som ikke møtte opp - og NOEN måtte jo gjøre det.

Hele innlegget er helt latterlig. Jeg må nesten le - det høres ut som en parodi. A la den bloggen som der moren skriver brev til skolen på vegne av sønnen sin, www.piasverden.com 😂 

Og alle kan selvfølgelig glemme! Og de fleste har forståelse om du har angst, er svært presset mht tid eller lignende. Men det ble jo bare et teit «alibi» og har ingenting med hennes holdning å gjøre. 

Jeg kan faktisk forstå at hun ønsket å kjøpe bunad og at det ble prioritert, for det er jo både dyrt og spesielt. Men jeg etterlyser litt ydmykhet, ikke bare trassighet som om hun var en tenåring. 

Jeg siterer meg selv siden jeg henviste til bloggen www.piasverden.com.

Her er dette publisert i dag, og jeg lurer nok på om ikke noe er inspirert av bloggen til AB... http://www.piasverden.com/2018/05/bnnas-konfirmasjon-og-dugnad.html?spref=fb&m=1

😂

Men når det er sagt... Jeg ønsker egentlig ikke å kun snakke negativt om henne, og vil gjerne balansere innlegget mitt litt. Jeg synes hun er flink til masse og at hun står på. Jeg synes hun ser sprek ut, hun har mye selvdisiplin og at hun stiller masse opp for barna. Men innlegg som det hun hadde om dugnaden og tilsvarende trekker så innmari ned. Og eksponeringen av barna. Og utsagn som «jeg ser meg selv på bloggerne og tenker: er det mulig å være mer sjarmerende, morsom, vimsete osv.» 😂

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mrs O'Donell skrev:

http://www.piasverden.com/?m=1

Måtte Google og det var skremmende gjenkjennelig. Hun har nok funnet litt av inspirasjonen hos en viss rosablogger, ja. Fornøyelig. 

Urk, jeg var for sent ute. 🤪😅

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...