Gå til innhold

Anne Brith


MiriamH

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest margrit

AB snapchat med seg selv på=filter.  AB snapchatter 20 år yngre blogger=null filter.

Undres hvorfor 😂 (forøvrig glad alderen ikke har tatt meg mer som 40-åring enn at jeg tåler bilder uten filter)

Endret av margrit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Mrs O'Donell skrev:

Hvor stort er Sørumsand? Er det sånn at alle kjenner alle? 

Jeg prøver bare å tenke på hvordan jeg hadde møtt et slikt menneske. Jeg anser meg selv som raus og inkluderende og respekterer at man kommer med forskjellig bagasje, men å være hyggelig mot en som fremstår så usympatisk og dum tror jeg at jeg hadde slitt med. Hva i all verden skulle jeg småpratet med henne om egentlig? 

Eg hadde rett og slett ikkje våga å snakka med ein slik person i frykt for å verta mistolka og hengt ut på bloggen etterpå. Betre å halda seg unna viss ein kan, sånn som AB held på lagar ho berre ris til eigen bak.

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har vel kommet på kant med det meste som kan krype og gå i nærmiljøet,så lysten til å møte på dugnad med foreldre var vel ikke helt der.

Dette vil hun selvfølgelig aldri innrømme så da ble det et provoserende innlegg først for så å kunne ta på seg offerrollen etterpå.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Mrs O'Donell skrev:

Hvor stort er Sørumsand? Er det sånn at alle kjenner alle? 

Jeg prøver bare å tenke på hvordan jeg hadde møtt et slikt menneske. Jeg anser meg selv som raus og inkluderende og respekterer at man kommer med forskjellig bagasje, men å være hyggelig mot en som fremstår så usympatisk og dum tror jeg at jeg hadde slitt med. Hva i all verden skulle jeg småpratet med henne om egentlig? 

Ikke veldig stort. Alle kjenner ikke alle, men alle kjenner til alle i samme «krets» (feks barn i samme alder). 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Rørleggerfrue skrev:

Hun skriver om at "vi har tre egne strender på hytta". Har hun og Erik kjøpt seg hytte, eller snakker hun om foreldrene til Erik sin hytte som om den er deres? 

Hadde samboeren min begynt å betegne hytta til mamma som "hytta vår" og der har vi "vår private båtplass" hadde jeg lurt på om det har klikka for han :P

Men der har ein jo igjen det store behovet for å skryta av kor velståande og spesielle svigerfamilien er, noko som hjå dei kondisjonerte vert sett ned på. Det vert så krampaktig slik ho held på at det er flaut å sjå på. Ikkje nok med «åh eg har fått kjærast og han er så fin!», men det skal poengteras at han er så mykje yngre enn henne, at mor hans skal ta vare på den vesle venen sin som har det så tøft, at etter samtale med svigers så kan dei visst sjå seg om etter hus med basseng, og hytta har ikkje berre ei «privat» strand, men tre. Alt for å poengtera kva slags kupp ho har gjort, ikkje berre følelsesmessig men sosialt og økonomisk og. For å seie det på godt norsk er det berre cringeworthy.

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest margrit
28 minutter siden, Rørleggerfrue skrev:

Hun skriver om at "vi har tre egne strender på hytta". Har hun og Erik kjøpt seg hytte, eller snakker hun om foreldrene til Erik sin hytte som om den er deres? 

Hadde samboeren min begynt å betegne hytta til mamma som "hytta vår" og der har vi "vår private båtplass" hadde jeg lurt på om det har klikka for han :P

Legg til at samboeren ikke er samboer men en kjæreste du har hatt noen måneder, ja da er du der. (Min mann gjennom 20 år kaller fortsatt hytta for hytta til svigers og jeg kaller den for hytta til mamma)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB hadde kommet veldig mye bedre ut av dette om hun hadde skrevet et innlegg med "takk" til dem som stiller opp på dugnad for fellesskapets beste på slike dager og arrangementer. Nå fremstår hun bare som særs usympatisk.

Evt. burde hun droppet å skrive noe i det hele tatt. 

Jeg kan ikke fatte hvorfor noen ønsker å fremstille seg på den måten.

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egne strender som i private strender, har vi ikke i Norge. Alle har rett til å ferdes i strandsonen, som defineres som utmark. Man skal ikke fortrenge hytteeieren eller legge seg for nær hytta, men strender er ikke private. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sorbus

Dugnadsånden til Anne Brith er triste greier. Her vi bor er det det samme klassetrinnet som har ansvaret for 17. mai hvert år. Jeg regner med at det samme gjelder Sørumsand. Så at hun "glemte" at det var dugnad blir for dumt, for dette er ikke den første 7. klassingen hun har hatt. Hun har gått opp løypa, liksom.

Jeg kommer litt tilbake til dette foreldremøtet hun "måtte prioritere bort". Ut ifra slik hun beskriver foreldrenes holdning til seg selv har hun vel ingen å spørre om hva som ble sagt der. Så her kommer det, Anne Brith, jeg vet du leser her.

Det dreide seg om svarene på en elevundersøkelse og disse er skremmende. Rus er et problem, det er også slossing, utpressing, kroppspress, sex, utfrysning, mobbing og nettmobbing (noe som burde interessert mor, siden hun er ganske god på dette). Sjansen for at en av de sponsede rammes av noe av dette er dessverre stor. Fryktelig mange av disse barna gruet seg til å gå på skolen. Hver dag. Tiltak skal settes igang, men det viktigaste er foreldrene selv. De ble oppfordret til å samarbeide, ha lav terskel for å kontakte hverandre, bli kjent, bry seg om hverandre og hverandres barn.

Da er det ironisk at Anne Brith kort tid etter dropper dugnad, en arena hvor man nettopp blir kjent med foreldre man vanligvis ikke omgåes. I tillegg omtaler hun mammaene svært ufordelaktig. Hun antyder også at disse mødrene har grunn til å være sjalu på henne. En mor har slengt dritt om henne foran barnet sitt, en far har truet henne og dermed åpnes det for spekulasjoner og enda mer sladder. Jeg har aldri hørt om noen som motarbeider et godt samarbeid mer effektivt enn henne. 

Jeg bryr meg om omgangskretsen til barna mine og har tatt et par telefoner opp igjennom for å informere andre foreldre og samarbeide med disse. Men hadde en av disse foreldrene vært Anne Brith tror jeg faktisk jeg hadde latt være. Jeg ville vært redd for å bli hengt ut på bloggen og enda mer redd for at andre involverte foreldre også ble hengt ut, pga meg.

Tenk over dette, Anne Brith. Barna dine er ikke forskånet fra dårlig miljø bare fordi du er berømt og innmari travel og har droppet så mange treninger at du ikke klarer å løfte en stol.

Ryddet for persondebatt. Edie, mod.

Endret av Sorbus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

26 minutter siden, Sorbus skrev:

 og har droppet så mange treninger at du ikke klarer å løfte en stol.

Nå døde jeg litt:fnise::fnise:

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentekvinne

Har hun virkelig omtalt hytten til foreldrene hans som «hytta» som om det er deres egen? Det er flaut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, formula skrev:

Lurer jeg også på....

Neida, nytt innlegg på bloggen, som skryter av alt de kan gjøre romantisk på hytta de to i år, merket "kjærlighets ferie for to" Med bilde av AB plassert i en golfbil, foran et båthus......dere skjønner tegninga.

Bade nakne på en av de tre strendene, råkjøre med golfbilen, pusse opp båthuset, kjøre båt....så hva skal man velge,  Maldivene, Bali eller hytta?

 

Endret av Helado
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Helado said:

Neida, nytt innlegg på bloggen, som skryter av alt de kan gjøre romantisk på hytta de to i år, merket "kjærlighets ferie for to"

Bade nakne på en av de tre strendene, råkjøre med golfbilen, pusse opp båthuset, kjøre båt....så hva skal man velge,  Maldivene, Bali eller hytta?

 

Hvor var det denne hytta var igjen? Kjekt å vite så jeg kan holde meg langt unna. Har ingen intensjon å se det menneske der spankulere rundt i nettoen.........  Skal på hyttetur i sommer så jeg håper virkelig ikke det er i nærheten av den.
Helt topp å skrive at de skal råkjøre. Skikkelig voksent. Tommel opp.. :sjenert:

Da jeg var sammen med eksen min fikk vi låne hytten til foreldrene han. Det skjedde aldri en eneste gang i løpet av alle de årene at jeg omtalte hytten som "vår". Veldig spesielt. 
Hvis jeg hadde tidlig i forholdet sagt at VI skal pusse opp hytten så hadde eksen OG foreldrene hans lurt på om det hadde bikket over for meg. Jeg kunne sagt at vi skal hjelpe til ja, men aldri lagt det frem som at det var VI som skulle styre på i noen andres hytte.

Men nå er det jo bare sånn hun holder på da. Jo finere det kan høres ut jo bedre er det jo. I hennes verden.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...