Gå til innhold

Student som vil ha Mac


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Føl gjerne fritt for å komme med hvilke lover som er brutt.

Du kan jo som alle andre mac brukere komme med unnskyldningen om at det ikke er relevant ting, men det er det faktisk, men jeg elsker å fortelle mac-brukere om at det ikke lar seg gjøre på en mac. Når man ser skuffelsen i fjeset over å ha betalt i bøtter og span, så kommer en pc til 2500 og klarer det de ikke kan. ha ha ha. Priceless.

Anonymkode: 64e77...3eb

Vil bare få presisere igjen! At det babbelet har ingen relevans for denne tråden!! Og hadde du stått ansikt til ansikt med så hadde jeg ledd av deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, tdm900 skrev:

Vil bare få presisere igjen! At det babbelet har ingen relevans for denne tråden!! Og hadde du stått ansikt til ansikt med så hadde jeg ledd av deg!!

DET ville du neppe, din tastaturkriger.

Anonymkode: 64e77...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

DET ville du neppe, din tastaturkriger.

Anonymkode: 64e77...3eb

Hvor prøve å være stolt av påstanden din? Biter ikke på meg uansett så spar deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, 2Bhonest skrev:

Hvilke ulovlige metoder på operativsystemer?

Microsoft er nå det eneste firmaet som har berget Apple fra konkurs, så trå forsiktig.

Kødder du?

"Microsoft has spent 21 years — more than half its lifetime — fighting antitrust battles with the U.S. government."

http://www.seattletimes.com/business/microsoft/long-antitrust-saga-ends-for-microsoft/

Hva har Microsofts eventuelle berging av Apple en gang i tiden med saken å gjøre? Det var uansett Steve Jobs som reddet Apple. Det var han som tvang Microsoft til å betale, samt å gjøre Office tilgjengelig for Mac. Microsoft var altså intet annet enn Steve Jobs' redskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Klossmajor skrev:

Står Microsoft i mindre grad enn Apple for kodingen av sine egne OS?

Nå påpekte jeg at Apple står bak både OS og maskinvare (i motsetning til Microsoft). Er det så forbannet vanskelig å lese det jeg skriver, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du oppdatert firmwaren til noen andre elektronske dippe dutter med mac'en?
Rippet noen blu-ray med den?
Har du brukt mac'en til å installere cyagenmod på en eller annen billig androidtelefon?
Hva med å jailbraike en iPhone eller iPad?
Har du kunne brukt touchdelen av OSX på noen touchskjermer?
Sjekket filer for virus selv om de skal kjøres på en annen plattform?
Mappe opp en nettverksdisk distribuert på dfs?

osv. osv.

Anonymkode: 64e77...3eb

Mye nerdeprat her. Mac-brukere pleier ikke å bry seg så mye om nerdeting. De vil bare ha noe som fungerer til dagligdagse gjøremål. Det du lister opp der er ikke dagligdagse gjøremål.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo som alle andre mac brukere komme med unnskyldningen om at det ikke er relevant ting, men det er det faktisk, men jeg elsker å fortelle mac-brukere om at det ikke lar seg gjøre på en mac. Når man ser skuffelsen i fjeset over å ha betalt i bøtter og span, så kommer en pc til 2500 og klarer det de ikke kan. ha ha ha. Priceless.

Anonymkode: 64e77...3eb

Du elsker å fortelle Mac-brukere om ting de ikke bryr seg om. Fantastisk.

Skuffelse over å ikke flashe en eller annen tilfeldig firmware, noe den jevne bruker aldri gjør i hele sitt liv uansett? Hahahahaha...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tdm900 skrev:

Kan litt mer enn hva du tror gitt

Hahahshs jadda. Jeg kjøpte Mac før jeg begynte på dataingeniør. Fungerte helt ypperlig med VM når jeg måtte kjøre Windows programmer, men jeg ville etterhvert ha noe bedre. Så du kan sikkert mer enn jeg tror ja :fnise:

Anonymkode: 9c665...74d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger til macbooken min, har macbook air, denne er perfekt til studier. Jeg holder på med bachelor, og maccen gjør ting veldig mye enklere! :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, jabx skrev:

Mye nerdeprat her. Mac-brukere pleier ikke å bry seg så mye om nerdeting. De vil bare ha noe som fungerer til dagligdagse gjøremål. Det du lister opp der er ikke dagligdagse gjøremål.

Mac-brukere har ikke peiling nok til å vite at man kan gjøre slike ting.

Anonymkode: 64e77...3eb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil
På 2. februar 2017 den 22.21, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan studenter ha råd til mac? Jeg trodde studenter levde på maks 8000kr fra Lånekassen og så vidt har råd til mat?

Skal starte å studere neste år og nå ble jeg nervøs. Min far kjøpte en stor gaming-pc til meg i sommer. Blir det for dumt å bruke denne i studiet?

Anonymkode: 00c37...998

Studenter er forskjellige, slik som alle andre. Studenter som lever kun på stipend og ikke har jobb verken på siden av studiene eller i feriene, har neppe råd til en Mac.  Men sånn er ikke virkeligheten. Veldig mange jobber på siden av, og da har man gjerne råd til å spare litt. Ikke slik at man kan kjøpe en Mac på impuls, men ved å spare over et lengre tidsrom. Dessuten har man gjerne jobb på sommeren, og her har mange mulighet til å spare ganske mye penger på kort tid, og da kan man også prioritere en Mac etter en sommer med jobbing om man ønsker det.

forøvrig er det mange studenter som bruker PC, ihvertfall på mitt studie. Jeg vil anslå av mengden pc-er på forelesning, så har ihvertfall 70% av studentene PC. Altså mange flere PC enn Mac, men dette tror jeg nok varierer litt fra studie til studie også. Men PC er ikke dumt i det heletatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 2Bhonest
2 timer siden, jabx skrev:

Kødder du?

"Microsoft has spent 21 years — more than half its lifetime — fighting antitrust battles with the U.S. government."

http://www.seattletimes.com/business/microsoft/long-antitrust-saga-ends-for-microsoft/

Hva har Microsofts eventuelle berging av Apple en gang i tiden med saken å gjøre? Det var uansett Steve Jobs som reddet Apple. Det var han som tvang Microsoft til å betale, samt å gjøre Office tilgjengelig for Mac. Microsoft var altså intet annet enn Steve Jobs' redskap.

På operativsystem.....

Det du lister opp der er en sak om browseren. Apple har hatt samme saken og begge firmaene er blitt pliktige til å gjøre det mulig for andre konkurrenter å lage browser til operativsystemene.
Microsoft har også fått pålegg å tilby en operativsystem i Eu som ikke har med en mediaspiller, men det er fremdeles ikke operativsystemet....

De har ikke blitt dømt til noen oppsplittelse av selskapet, men har gått forlik etter forlik. Å inngå forlik er ikke det samme som å bli dømt.

 

Microsoft var Steve Jobs redskap... Den var ny...

http://www.ibtimes.co.uk/microsofts-biggest-mistake-investing-apple-was-craziest-thing-we-ever-did-1525752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Macbook Air overlevde 5 års studier uten en skramme. På den tiden sliter du ganske mange PCer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 5.2.2017 den 22.58, jabx skrev:

At det er de som lager det. At de ikke er avhengige av at noen andre lager OSet for dem.

Merkelig med alle kverulantene her som absolutt skal rakke ned på Mac...

Merkelig hvordan Mac-fanbois må finne på masse merkelige argumenter de ikke har noen dekning for eller som ikke har noen praktisk betydning for å rasjonalisere hvorfor de har brukt så mye penger på en datamaskin. Choice-supportive bias kalles det i psykologien.

Anonymkode: aed03...36a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mac-brukere har ikke peiling nok til å vite at man kan gjøre slike ting.

Anonymkode: 64e77...3eb

Nei, Mac-brukere legger ikke så mye prestisje i å være datanerder. De liker som regel å være ute blant andre mennesker i stedet for å flashe firmware i kjelleren hos mamma og pappa.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, 2Bhonest skrev:

På operativsystem.....

Det du lister opp der er en sak om browseren. Apple har hatt samme saken og begge firmaene er blitt pliktige til å gjøre det mulig for andre konkurrenter å lage browser til operativsystemene.
Microsoft har også fått pålegg å tilby en operativsystem i Eu som ikke har med en mediaspiller, men det er fremdeles ikke operativsystemet....

Eh jo, begge deler er på grunn av at Microsoft har misbrukt sitt monopol på operativsystemer.

Hva mener du med at Apple har blitt pliktige til å gjøre noe? Har du en kilde på dette?

Sitat

De har ikke blitt dømt til noen oppsplittelse av selskapet, men har gått forlik etter forlik. Å inngå forlik er ikke det samme som å bli dømt.

Hva så? Jeg sa ikke noe om å bli dømt. Jeg informerte deg om ulovlige metoder. Microsoft brukte jo nettopp ulovlige metoder mot Netscape fordi de så Netscape som en trussel mot OS-monopolet sitt.

Sitat

Ja, og denne artikkelen bekrefter dette. Apple vant, Microsoft tapte. Genialt av Jobs.

Endret av jabx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merkelig hvordan Mac-fanbois må finne på masse merkelige argumenter de ikke har noen dekning for eller som ikke har noen praktisk betydning for å rasjonalisere hvorfor de har brukt så mye penger på en datamaskin. Choice-supportive bias kalles det i psykologien.

Anonymkode: aed03...36a

Så du benekter at Apple står bak både OS og maskinvare?

Forøvrig vet ikke du hva slags maskin jeg sitter på, eller hvor mye jeg har betalt for den. Men la ikke det hindre deg i å tape diskusjonen enda mer grundig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.2.2017 den 23.24, AnonymBruker skrev:

Veldig tungvindt å ha den med seg på skolen iallefall. Jeg har med min Mac Air på skolen hver dag, i tillegg til pensumbøker. Hadde blitt veldig tungt å bære om jeg skulle hatt en svær PC med istedenfor. 

Anonymkode: ae745...458

Er ikke Mac også pc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mac fra 2012 og har vært ganske fornøyd med det til inntil ifjor eller noe. Programmer tar lang tid å åpne, og nå lager den rare lyder. Synes den har vært veldig god, men nå vurderer jeg å kjøpe meg pc da man visstnok får mye mer for pengene. Jeg er også student, og veldig usikker hva jeg skal kjøpe.. Er liksom så vant med mac nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, jabx skrev:

Mye nerdeprat her. Mac-brukere pleier ikke å bry seg så mye om nerdeting. De vil bare ha noe som fungerer til dagligdagse gjøremål. Det du lister opp der er ikke dagligdagse gjøremål.

Enig. Uansett er det bare til å bruke bootcamp om man behøver windows til spesifikke programmer.

Anonymkode: 321f3...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...