Gå til innhold

Student som vil ha Mac


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du en MacBook Air? Alle studenter jeg kjenner har en Mac med seg. Det virker som den perfekte løsningen fordi den er så lett. Er du fornøyd? Og hvor mye lagringsplass har du?

Anonymkode: 78c03...153

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du en MacBook Air? Alle studenter jeg kjenner har en Mac med seg. Det virker som den perfekte løsningen fordi den er så lett. Er du fornøyd? Og hvor mye lagringsplass har du?

Anonymkode: 78c03...153

Veldig fornøyd. Er vel 256GB lagring på min, og har 8GB minne(doblet)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du ha en mac fremfor en vanlig pc? Hvis du bekymrer deg over vekten så er det jo bare å ta en av de mindre variantene, og ikke en av de store "gaming bærbare". Mac er sinsvakt overpriset i forhold til hvilken kraft du får ut av maskinen, så du kan sikkert finne en tilsvarende med windows til halve prisen uten større problemer.

Anonymkode: f1e8d...c9a

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hva som helst
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil du ha en mac fremfor en vanlig pc? Hvis du bekymrer deg over vekten så er det jo bare å ta en av de mindre variantene, og ikke en av de store "gaming bærbare". Mac er sinsvakt overpriset i forhold til hvilken kraft du får ut av maskinen, så du kan sikkert finne en tilsvarende med windows til halve prisen uten større problemer.

Anonymkode: f1e8d...c9a

Kraft er ikke alt som teller

Jeg kjøpte Macbook Air for 6 år siden, og den fungerer fortsatt fint. Brukte den gjennom hele studiet. Eneste problemet mitt var i et statistikkfag, da måtte vi bruke en statistisk programvare som ikke fungerte på Mac. Da brukte jeg PC-ene på universitetet i stedet. Jeg er superfornøyd. Har kun 128gb lagringsplass, det er litt for lite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Macen er overpriset sammenliknet med tilsvarende maskiner. Jeg mener likevel at den er verdt det, på grunn av utseende og brukeropplevelse. Har hatt Mac siden 2008, men bruker Windows på jobb, så jeg bruker begge deler daglig. Likevel ikke i tvil om at jeg liker Macen best, så da er det et enkelt valg, selv om den er en del dyrere.

Har en fem år gammel MacBook Pro, som snart er åpen for utskiftning. Da blir det enten MacBook eller MacBook Air, har ikke bestemt meg ennå :) 

Anonymkode: ed3f5...ef7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er utrolig fornøyd med min. Har 250GB lagring og 4GB minne. Jeg "brukte opp" en vanlig pc i året før, men macen min har nå vart i snart 5 år.

Anonymkode: 3a4bc...40e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MacBook Air er ikke anbefalt. Skjermen er dårlig, og maskinen er utdatert. En 13" MacBook Pro retina er et mye bedre kjøp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker begge deler både jobb og privat (som også inkluderer drift og utvikling på plattformen). Macene er som regel fine de, men de er som regel dyrere enn en pc i innkjøp. På studentbudsjett så bør man ha noen gode argumenter for hvorfor man skal kjøpe mac utover at det er pent og lett mener nå jeg, man kan også få tilsvarende pc'er i dag til en noe lavere pris, og som er omtrent like flate. 

Om du likevel faller på mac vil jeg uansett ikke anbefale macbook air siden den støyer litt mer syntes jeg, men heller gå for macbook pro. 

Anonymkode: f417d...02d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker både Mac og PC (i jobb) og er ikke i tvil om hva jeg foretrekker. Macen min er mye mer driftsikker og holdbar en PC på alle områder. Min ene macbook pro er nå 7 år gammel og fungerer like fint. Jeg brukte opp en PC i året før jeg investerte i Mac. Jeg har også en Air som jeg bruker på reise osv og den er helt kurrant til sitt bruk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Sirah skrev:

Jeg bruker både Mac og PC (i jobb) og er ikke i tvil om hva jeg foretrekker. Macen min er mye mer driftsikker og holdbar en PC på alle områder. Min ene macbook pro er nå 7 år gammel og fungerer like fint. Jeg brukte opp en PC i året før jeg investerte i Mac. Jeg har også en Air som jeg bruker på reise osv og den er helt kurrant til sitt bruk.

Det finnes selvsagt mange Macer som varer lenge, men på jobben har det vært Macene som har måttet på verksted absolutt oftest.

Anonymkode: aed03...36a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan studenter ha råd til mac? Jeg trodde studenter levde på maks 8000kr fra Lånekassen og så vidt har råd til mat?

Skal starte å studere neste år og nå ble jeg nervøs. Min far kjøpte en stor gaming-pc til meg i sommer. Blir det for dumt å bruke denne i studiet?

Anonymkode: 00c37...998

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan studenter ha råd til mac? Jeg trodde studenter levde på maks 8000kr fra Lånekassen og så vidt har råd til mat?

Skal starte å studere neste år og nå ble jeg nervøs. Min far kjøpte en stor gaming-pc til meg i sommer. Blir det for dumt å bruke denne i studiet?

Anonymkode: 00c37...998

Om studenter i Norge ikke er utrustet med de nyeste iphone og macs så lever de tydeligvis under fattigdoms-grensa.

Anonymkode: c725e...f3f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes selvsagt mange Macer som varer lenge, men på jobben har det vært Macene som har måttet på verksted absolutt oftest.

Anonymkode: aed03...36a

Jeg har tre stk og de har aldri så mye som hengt en eneste gang så det tror jeg nok har mye med bruken å gjøre. Mine blir brukt relativt hardt med tunge programmer osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan studenter ha råd til mac? Jeg trodde studenter levde på maks 8000kr fra Lånekassen og så vidt har råd til mat?

Skal starte å studere neste år og nå ble jeg nervøs. Min far kjøpte en stor gaming-pc til meg i sommer. Blir det for dumt å bruke denne i studiet?

Anonymkode: 00c37...998

Veldig tungvindt å ha den med seg på skolen iallefall. Jeg har med min Mac Air på skolen hver dag, i tillegg til pensumbøker. Hadde blitt veldig tungt å bære om jeg skulle hatt en svær PC med istedenfor. 

Anonymkode: ae745...458

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sølte smoothie over tastaturet på macen :S men den virker fortsatt fint, selv om dataverkstedet ba meg kjøpe en ny igjen for flere måneder siden. Macen kjøpte jeg før jeg begynte å studere, ville ikke hatt råd til en mac nå som jeg er student. 

Anonymkode: cba34...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes selvsagt mange Macer som varer lenge, men på jobben har det vært Macene som har måttet på verksted absolutt oftest.

Anonymkode: aed03...36a

Vel, det er ikke slik det er i den virkelige verden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste jeg har hatt. Gikk tilbake til Acer etter 3 mnd.

Anonymkode: 63267...c18

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er utrolig fornøyd med min. Har 250GB lagring og 4GB minne. Jeg "brukte opp" en vanlig pc i året før, men macen min har nå vart i snart 5 år.

Anonymkode: 3a4bc...40e

Har helt samme erfaring som denne brukeren, og samme lagringsplass. Passer meg som student utmerket:) Nå blir det 5.året med macbook air og jeg merker den nå begynner å bli litt sliten. Kan begynne å bråke noe sinnsykt hvis jeg ser netflix, men jeg har jo aldri restartet den eller "renset den" ila disse årene - så det tar jeg på egen kappe.

Absolutt verdt pengene, den er lett å ha med seg og har aldri streika. For meg er utseende viktig, og mac blir da et fint valg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du ha Mac? Du finner langt rimeligere PCer som er både slanke og lette. Mac er jæskla dyrt, spes når du ikke trenger den til noe spesielt. Har både PC og Mac selv.

Anonymkode: 9c665...74d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...