Gå til innhold

Snehvit sin:) Mister og mister, men gir ikke opp


snehvit88

Anbefalte innlegg

7+6

I går begynte jeg å blø. Det var mer blod enn jeg skulle ønske, det var lyst rødt og tynt. Og det stoppet igjen ganske raskt. Det var som å bli knivstukket i brystet da jeg så blodet i trusa. Jeg har derfor bestilt en tul på tirsdag. Dette må sjekkes ut. Jeg kjenner fortsatt symptomer som lite matlyst, ikke direkte kvalm men det er vanskelig å spise, mat smaker ikke godt. Veldig sliten hele tiden. I dag har jeg hatt barnefri, luksustid hjemme alene. Den tiden har jeg nå  brukt 7 timer på sofaen før jeg fikk overskudd til å ta en dusj. Nå skal jeg legge meg på sofaen igjen😆

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så forferdelig ubehagelig med plutselige blødninger. Heldigvis ikke så veldig lenge til tirsdag, men jeg vil tro tiden går sakte nok. Håper det ikke kommer mer, og at det var uskyldig. Du fortjener å få nyte en graviditet uten for mange ekstra bekymringer. 💐

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godis skrev (8 minutter siden):

Så forferdelig ubehagelig med plutselige blødninger. Heldigvis ikke så veldig lenge til tirsdag, men jeg vil tro tiden går sakte nok. Håper det ikke kommer mer, og at det var uskyldig. Du fortjener å få nyte en graviditet uten for mange ekstra bekymringer. 💐

Takk😘 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har hendt jeg tenker at noen gravide går litt for fort til at "oi noe er feil" - for det skal jo lite til for at det kommer noe blod, men er det en jeg virkelig skjønner kan bli engstelig for sånt så er det deg. Jeg har stor tro på at alt er bra, men med alt du har bak deg er det veldig godt å få det sjekket det ut! 

Du fortjener alt godt, og jeg håper dette er siste gangen noe slikt skjer deg og at du kan bare nyte resten av svangerskapet ditt. Heier på deg!:nordvesta:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonio skrev (18 timer siden):

Det har hendt jeg tenker at noen gravide går litt for fort til at "oi noe er feil" - for det skal jo lite til for at det kommer noe blod, men er det en jeg virkelig skjønner kan bli engstelig for sånt så er det deg. Jeg har stor tro på at alt er bra, men med alt du har bak deg er det veldig godt å få det sjekket det ut! 

Du fortjener alt godt, og jeg håper dette er siste gangen noe slikt skjer deg og at du kan bare nyte resten av svangerskapet ditt. Heier på deg!:nordvesta:

Tusen Takk @Tonio😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+1

Nå har jeg nettopp kommet hjem fra TUL med gode nyheter. Størrelsen tilsvarer svangerskapslengden. 
17,1mm med hjertefrekvens 172bpm.

Gyn prøvde først med utvendig ul, det gikk ikke så bra fordi jeg har bakovervendt livmor. Men fikk heldigvis se hjerteslag før vi måtte gå over til innvendig. Da fikk jeg roet meg. 
Blødningen på lørdag kunne han ikke se at kom fra livmorhulen. Så sannsynligvis har det vært en overanstrengelse som har ført til sprukket blodkar, eller Lutinus har sørget for det. 
Alt står foreløpig bra til. Kjente at kvalmen avtok med en gang Tul var ferdig. Jeg har nok gått å spent meg veldig som har gjort kvalmen verre. 
 

Nå kjenner jeg på tørsten etter appelsinjuice og grønnsaker. Vanligvis ikke noe jeg er noe fan av, men nå craver kroppen etter frisk mat!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8+4

Tiden går mye fortere denne gangen, det er veldig deilig sånn sett. En uke til ultralyd og jeg begynte å bli redd i går kveld. Jeg var så vanvittig sliten i går og fikk litt panikk for stoffskiftet. Det skal testes tirsdag, da får jeg svar onsdag. Jeg er redd det er for lavt, da er sjansen for SA tre ganger så stor😬 Kjenner meg fortsatt veldig sliten. Jeg økte dosen for snart 3 uker siden med 25% og bare håper det gjorde susen. Er fortsatt kvalm og blir veldig fort sulten. Har ikke lyst på godteri så påskeegget ligger urørt. Symptomene er uforandret enda men likevel er jeg så redd. 

Endret av snehvit88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at tiden går raskere 🥰 Angående blodprøve, skulle du eventuelt tatt en telefon til legevakten for å høre om du kan komme inn å ta blodprøver i dag? Det er jo ganske mange dager til tirsdag. Jeg fikk i alle fall beskjed om å komme oftere enn avtalt dersom jeg mistenkte endringer. De presiserte ikke om jeg skulle gjøre det gjennom legevakt rundt røddager, men.. Det verste som skjer er jo at de sier at det kan vente. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godis skrev (6 timer siden):

Så fint at tiden går raskere 🥰 Angående blodprøve, skulle du eventuelt tatt en telefon til legevakten for å høre om du kan komme inn å ta blodprøver i dag? Det er jo ganske mange dager til tirsdag. Jeg fikk i alle fall beskjed om å komme oftere enn avtalt dersom jeg mistenkte endringer. De presiserte ikke om jeg skulle gjøre det gjennom legevakt rundt røddager, men.. Det verste som skjer er jo at de sier at det kan vente. 

Jeg fulgte rådet ditt og fikk en time hos legevakt. Jeg kom dit og de kunne ikke ta blodprøver, så de testet glukose, blodtrykk, o2, crp. Mens jeg snakket med legen kjente jeg noe gled ut i trusa, så jeg løp på do og der lå to store klumper og blod. Så nå har jeg vondt i magen og det er ikke til å ta feil av. Så det blir nok ikke noen baby på oss i november. Og dette bør være pga stoffskifteproblematikken min. Den er kjent, og den har falt kraftig på kort tid, og jeg regner med det er årsaken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, nei 😭 Det er så urettferdig... Høres ut som det kan skyldes uregelmessighet i stoffskiftet ja, når du så tydelig har kjent endringer på det området. Får veldig vondt av dere nå. Føler du deg sikker på at alt håp er ute, eller har du det et lite håp igjen? ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godis skrev (6 minutter siden):

Åå, nei 😭 Det er så urettferdig... Høres ut som det kan skyldes uregelmessighet i stoffskiftet ja, når du så tydelig har kjent endringer på det området. Får veldig vondt av dere nå. Føler du deg sikker på at alt håp er ute, eller har du det et lite håp igjen? ❤️

Ja jeg er sikker. Men det går overraskende bra psykisk. Sitter hjemme med vondt, sammen med en vilter jente på 1,5 år. 
Jeg ber om tettere oppfølging neste svangerskap og kanskje redusert jobb. Har vært godt mentalt forberedt på dette. Og jeg har opplevd det så mange ganger, så det hjelper på sånn sett.

Endret av snehvit88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

snehvit88 skrev (Akkurat nå):

Ja jeg er sikker. Men det går overraskende bra psykisk. Sitter hjemme med vondt, sammen med en vilter jente på 1,5 år. 
Jeg ber om tettere oppfølging neste svangerskap og kanskje redusert jobb. 

Stor, stor klem til dere ❤️ Greit med ei lita som tar bort noe fokus, men det er også lov å ha både vondt og være lei seg. 

Ja, det høres lurt ut. Hvor hyppig oppfølging har du hatt foreløpig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godis skrev (2 minutter siden):

Stor, stor klem til dere ❤️ Greit med ei lita som tar bort noe fokus, men det er også lov å ha både vondt og være lei seg. 

Ja, det høres lurt ut. Hvor hyppig oppfølging har du hatt foreløpig? 

Takk🥰 Jeg tar blodprøver av stoffskiftet hver tredje til fjerde uke hos fastlege. Og ultralyd hos fertilitetsklinikk uke 7 og 9 og 12. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg fått beskjed om blodprøve hos fastlege hver 1-2 uker, og hyppigere ved symptomer på endringer i stoffskiftet. Men jeg har høyt stoffskifte, og står uten medisiner, så kan tenkes at det er derfor det er ulikt. Men be om det samme neste gang du 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

snehvit88 skrev (Akkurat nå):

Takk🥰 Jeg tar blodprøver av stoffskiftet hver tredje til fjerde uke hos fastlege. Og ultralyd hos fertilitetsklinikk uke 7 og 9 og 12. 

 

Hei, har ikke lest hele dagboken, så vet ikke hvor mye du vet om lavt stoffskifte og graviditet.  

Ved unnfangelse bør TSH ligge mellom 0.5 og 2. Vet du verdien din? 

Videre må levaxindosen økes umiddelbart etter positiv test.

Søk gjerne opp hypothyreose og graviditet på relis.no så får du pålitelig informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xfreya skrev (15 minutter siden):

Hei, har ikke lest hele dagboken, så vet ikke hvor mye du vet om lavt stoffskifte og graviditet.  

Ved unnfangelse bør TSH ligge mellom 0.5 og 2. Vet du verdien din? 

Videre må levaxindosen økes umiddelbart etter positiv test.

Søk gjerne opp hypothyreose og graviditet på relis.no så får du pålitelig informasjon.

Min TSH lå på 1,9 da jeg ble gravid. Jeg økte umiddelbart levaxin med 30%. Så tok jeg ny blodprøve  etter et par uker og da hadde stoffskiftet falt til 3,14. Da økte jeg levaxin med 25%. Og kjente for 3-4 dager siden tegn til at det nok har falt igjen. Planen var å ta blodprøve på onsdag som var men da fant legekontoret ut at sykehuset ikke hentet blodprøver den dagen. 
Men jeg skal lese linken. Takk🥰

Endret av snehvit88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei og nei så utrolig trist det var å høre dette 😪 så urettferdig dette skal være! Absolutt lov til å være lei seg og sørge litt nå, selv om du har vært igjennom lignende før. Håper virkelig du får god videre oppfølging i senere svangerskap :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godis skrev (16 minutter siden):

Her har jeg fått beskjed om blodprøve hos fastlege hver 1-2 uker, og hyppigere ved symptomer på endringer i stoffskiftet. Men jeg har høyt stoffskifte, og står uten medisiner, så kan tenkes at det er derfor det er ulikt. Men be om det samme neste gang du 🥰

Jeg syns det er lite kunnskap blant legene når det gjelder stoffskifte. Og når det gjelder graviditet så er det jo en stor greie for oss mens det virker som en liten greie for legene. Alt kan vente til senere liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...