Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp sendt en e-post til AdLink Media. Mailen, bilder og noen kommentarer har jeg lagt ut her.

Blogginnlegg her og hvis noen vil ta skjermdump og heller legge inn det, så gjør gjerne det - jeg har prøvd, men får ikke til nå (får ikke trykket på capture). AdLink Media oppgir antall unike lesere til 270000 på CBE. Det får jeg ikke til å stemme i det hele tatt. Snittantall lesere er omlag 49000 for forrige uke, jeg vil tro veldig mange som leser bloggen er vanelesere og innom daglig.

Er det ikke litt merkelig at antall utenlandske lesere og sidevisninger er såpass konstant?

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Gjest Cement
Skrevet

Er det ikke nettopp det som blir utfallet ved å ikke være redelig og ryddig når det kommer til reklamemerkering og da spesielt produktplassering og skjult reklame?

Jeg har også fått det for meg at alt skrives i den hensikt i å reklamere og for å holde oppe merkevaren som bloggen har blitt. Dermed tenker jeg at alt som er avbildet om det så er matvarer, møbler, sminke eller tilfeldighvis et blad som er med på bildet er der for en grunn og ikke er tilfeldig plassert. Alt ned til faktisk den minste lille filleting er der for en grunn. Samtidig så ser det jo akk så tilfeldig ut.

Det er akkurat det jeg også tenker. Alt er business as usual.

Skrevet

En øl til maten er da noe de fleste voksne tåler uten å bli synlig påvirket, så de fleste barn kommer seg gjennom det uten traumer. De kjørte vel sikkert også, så regner med at det var minst en edru der.

Om en er edru så vil nødvendigvis tre være beruset

• Liker 1
Skrevet

Enig med deg.

Leser ikke bloggen lenger, men når jeg gjorde det var dette med alkohol en av de tingene jeg reagerte på innimellom. Skrev inn et par kommentarer på det og fikk helt konstruktive svar tilbake fra Caroline.

Fin diskusjon egentlig, så det var bra!

Jeg har mine opplevelser som preger meg, men synes på generelt grunnlag at mange voksne kan tenke seg om hvordan de formidler alkoholbudskapet, ikke minst på FB!

Så bra noen er enig med meg. Hadde aldri falt meg inn å pakke med meg øl til skogstur med treåringen her. Aldri.

• Liker 5
Gjest Olivia Benson
Skrevet

Hva legger du i beruset? Hvor "beruset" blir man av en øl?

Syns forøvrig ikke dette er et tema som passer i denne tråden, da dette ikke har noe med kritikk av Fotballfrue eller firmaet hennes å gjøre, men et personlig valg gjort av familien Eriksen.

Vi vet heller ikke hvor mye som ble drukket eller hvem som drakk, så det er en håpløs diskusjon å ta.

• Liker 26
Skrevet

Syns forøvrig ikke dette er et tema som passer i denne tråden, da dette ikke har noe med kritikk av Fotballfrue eller firmaet hennes å gjøre, men et personlig valg gjort av familien Eriksen.

Vi vet heller ikke hvor mye som ble drukket eller hvem som drakk, så det er en håpløs diskusjon å ta.

Helt enig.

• Liker 5
Skrevet

Veldig enig!

• Liker 6
Skrevet

Personlig valg? Eller noe firmaet Tresures velger å vise på sin nettside? Umulig å skille familien privat og mediehuset. Vil tro at det er noe de har tenkt gjennom før de publiserte bildene

• Liker 4
Gjest Olivia Benson
Skrevet

Personlig valg? Eller noe firmaet Tresures velger å vise på sin nettside? Umulig å skille familien privat og mediehuset. Vil tro at det er noe de har tenkt gjennom før de publiserte bildene

Helt umulig er det vel ikke. Vi kan vel være enig at det er mye som ikke er innafor å diskutere selv om det er publisert på bloggen.

• Liker 2
Skrevet

Nå må du gi deg. Jeg skulle ikke sagt noe om ølboksene var avbildet som nærbilder og som tydelige objekter, men på disse bildene må man virkelig lete godt for å finne dem. Veldig godt.

At noen er helt hysteriske når det gjelder alkohol med barn tilstede, det har vi sett her på KG før i andre tråder. Men bland nå ikke inn denne debatten i denne tråden. Lag deg en egen tråd på barn og familie hvis du synes dette er så fryktelig ille.

• Liker 17
Gjest Hinkelpinkel
Skrevet

På bilde er det tre øl. Nå blir vel ikke vanlige voksne så veldig beruset av å drikke en øl hver..

• Liker 3
Skrevet

CBE viste til snart 270000 unike ukentlige lesere i dette blogginnlegget fra 27. mai 2014 (skjermbilde).

:)

Takk for den opplysningen - det hadde ikke jeg fått med meg! Lurer veldig på hvordan de kommer frem til tallene. Men en ting - jeg fikk svar fra AdLink Media, og nå har de nedjustert tallene med 80000 unike per uke på nettsiden.

Det de svarte meg var:

"Hei Victoria,
Det er riktig som du påpeker at tallene fra søkeverktøyet ikke er oppdatert, det er tidligere tall som henger igjen. Det er ikke tall herfra vi bruker til annonsører vi jobber med, men vi henter oppdaterte tall fra google analytics for samtlige av våre bloggere/nettsider.
Vi får ny hjemmeside etter påske, hvor dette verktøyet ikke blir med videre. Grunnen er at lesertall og visninger svinger mye i perioder, og da det er en manuell jobb å oppdatere dette søkeverktøyet, kan slik feilinformasjon oppstå.
Men vi er enig at det bør oppdateres oftere, når vi først har valgt å ha slikt på vår nettside.
Jeg vil uansett få oppdatert verktøyet med siste tall inntil ny hjemmeside er på plass snarest.
Jeg ser du også setter spørsmål til vår redelighet på din blogg. Jeg ønsker deg hjertelig velkommen til Bergen for å se og lære hvordan vi jobber, så tror jeg du raskt vil få et annet inntrykk.
ha en fin kveld.
Mvh
Tore"
For å si det rett ut, synes jeg det virker høyt med så mange som 190' unike per uke også, jeg - men uansett er det for dumt at de lar så kunstig høye tall stå lenge etter de har mistet sin relevans.
Dette med unike visninger per dag er nå justert til 66000. Tallene: http://mpt.allerinternett.no/window.php?mod=mediasheet&id=5358
Jeg lurer på hvorfor det er så forskjellig fra de tallene på blogglisten.no? Der har hun et lavere snitt (rett under 50000 sist uke).
  • Liker 13
Skrevet

Tråden ryddet for spekulasjoner, samt svar

Bond, forumansvarlig

Skrevet

Enig med Dolce over her. Jesus.

Gjest Evans
Skrevet

Kjempeflott. :)

Enig, her har alle et ansvar for at det blir gjort riktig, men vi kan se at også CBE bruker misvisende tall. Skjermbilde fra Twitter-kontoen tatt i kveld. Ifølge dem har bloggen 90.000 unike lesere hver dag. Håper de retter opp i det.

Ser ut som den bør oppdateres, ja! Der heter bloggen fortsatt fortballfrue til og med. Inn med eget navn og sanne tall 👏👏

Skrevet (endret)

(Fikset lenken).

De har nedjustert antallet av lesere, men prisene (se under 'available ad formats') er de samme som før!

Endret av Nora Nordbo
  • Liker 5
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...