Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Litt på siden, men siden magebildet ble nevnt her i helgen googlet jeg og kom over dette mini-intervjuet for noen år siden. Dette svaret, vel, sier vel alt: http://imgur.com/018TvjK

"My dream is to show other women that a pregnancy does not ruin your body". Dream big, ja. Viktig drøm, det der!

Edit: tok bort bildet, det er kanskje ikke lov å legge inn bilder her?

Endret av 9na
  • Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager det enorme bildet men frustrert ble jeg av det sitatet. Hundrevis av millioner av kvinner i resten av av verden har som sin drøm i forbindelse med sine svangerskap at de og babyen skal overleve, ingenting annet...

• Liker 43
Gjest Sobril
Skrevet

Beklager det enorme bildet men frustrert ble jeg av det sitatet. Hundrevis av millioner av kvinner i resten av av verden har som sin drøm i forbindelse med sine svangerskap at de og babyen skal overleve, ingenting annet...

Slenger meg på den.

Skrevet

Slenger meg på den.

Jeg også.

• Liker 7
Gjest Bergensia
Skrevet

Så ikke søren om det magebildet var tatt på impuls.

Men man har jo sine prioriteringer.

Skrevet

Så ikke søren om det magebildet var tatt på impuls.

Men man har jo sine prioriteringer.

Ja, det er sant, historien om dette bildet var at det ble tatt på impuls, for å vise til moren hennes, fordi hun var så imponert over hvor raskt magen forsvant, ikke sant? Jeg husker jeg syntes den forklaringen var litt rar, at det virket pussig å skulle ta et bilde, med den flørtete poseringen, til moren sin som var i samme hus. Hvorfor ikke bare vise magen, da?

Men det intervjuet viser jo at dette er noe hun hadde tenkt på lenge.

• Liker 25
Skrevet

Ja, det er sant, historien om dette bildet var at det ble tatt på impuls, for å vise til moren hennes, fordi hun var så imponert over hvor raskt magen forsvant, ikke sant? Jeg husker jeg syntes den forklaringen var litt rar, at det virket pussig å skulle ta et bilde, med den flørtete poseringen, til moren sin som var i samme hus. Hvorfor ikke bare vise magen, da?

Var ikke historien slik at moren oppmuntret til å ta bilde, for å "vise seg"? Så da tok hun bildet spontant på oppfordring...

Tenker jo at det er en grunn til at dama har blitt som hun har blitt når dét var den beste unnskyldningen du kom på.

PS: det er greit å alltid ha noen å slenge under bussen når du går på snørra igjen og igjen.

• Liker 11
Skrevet

Tror ikke den dama driter en gang hvis ikke dopapiret er sponsa.

:fnise:

Skrevet

Var ikke historien slik at moren oppmuntret til å ta bilde, for å "vise seg"? Så da tok hun bildet spontant på oppfordring...

Tenker jo at det er en grunn til at dama har blitt som hun har blitt når dét var den beste unnskyldningen du kom på.

PS: det er greit å alltid ha noen å slenge under bussen når du går på snørra igjen og igjen.

Intervjuet ligger ute på nett, er fra tv-programmet "Else". Det høres ut som om hun sier at hun tok bildet spontant for å vise til moren, og at moren så oppfordret henne til å legge det ut, noe hun egentlig ikke turte (ja, særlig).

Anbefaler å se på intervjuet og legge merke til ansiktsuttrykket til Tore Sagen som sitter ved siden av henne. Puteflaut intervju.

• Liker 9
Skrevet (endret)

Har nok tenkt på det en stund.

http://carolinebergeriksen.no/2010/08/29/søndag/

Jeg blir overrasket om andre lar seg overraske..

Det er ganske åpenbart hva som er det viktigste i enkeltes liv, spesielt når man har blottlagt seg selv, sine tanker og sine prioriteringer i x-antall år. At noen frivillig velger å gjøre dette lar jeg meg fortsatt bli forbauset over, spesielt når man vet hvordan kjendisbarn har opplevd å vokse opp under en lupe i sine sårbare ungdomsår.

Dette berører et område som man ikke kan kommentere her inne uten at det blir moderert bort.

For min egen del kan jeg speile mine bekymringer i forbindelse med en graviditet;

- vil svangerskapet forløpe normalt?

- vil barnet og jeg klare å holde oss friske?

- vil jeg klare å amme barnet til det er over året?

- klarer jeg å tilfredsstille dyrenes behov etter at barnet blir født?

- vil mannen min slite seg ut når han jobber ekstra for å veie opp for at jeg blir hjemme med barn til de er 3 år?

Et nytt barn kommer til verden, hvordan magen ser ut ofrer jeg ikke en tanke, enten så blir den som den var eller så vil den være et merke etter et ønsket barn. Trening er en naturlig del av livet og noe jeg liker, vil jeg ikke trene en søndag så gjør jeg ikke det, selv ikke når Elle McPherson smiler til meg fra kjøleskapsdøren. (PS; hun hadde ikke havnet der til å begynne med)

Når skal kvinner begynne å bruke hodet? Det lurer jeg av og til på.

Endret av Vitulina
  • Liker 16
Gjest Bergensia
Skrevet (endret)

Har nok tenkt på det en stund.

http://carolinebergeriksen.no/2010/08/29/søndag/

"Glem en frisk baby, bare magen er flat og man passer i kjole str 34 igjen etter en uke!"

Og før noen tar "tjukk&sjalu"-talen; jeg var nesten like slank igjen etter å født den første uken jeg også, men jeg var opptatt med helt andre ting enn å å selfi i trusen.

edit: jeg påstår ikke at CBE har tenkt dette, men tar denne ordlyden for å illustrere hva jeg mener er likestillte prioriteringer som det ref. til i dette innlegget

Endret av Bergensia
Skrevet

"drømmer om at magen skal sprette på plass igjen".... Ehm, altså.

Jepp, viktige drømmer!

• Liker 5
Skrevet (endret)

Jepp, viktige drømmer!

Det blir veldig merkelig for meg. Alle gravide damer blir "punktfeite" som jordmoren min sa. Det bare varierer veldig på størrelsen på magen, men alle får en mage.. Jeg syntes dette er ganske ille, både det med at hun redigerer magen på graviditetsbildene mindre og at det viktige for henne er å vise at man kan være tynn etter et svangerskap.

Jeg er gravid nå, og det jeg er mest bekymret over er at alt står bra til, vil jeg være en god mor? og slike ting. Ikke hvorvidt jeg kommer meg inn i størrelse 38 igjen..

Edit: skreiv samer istedenfor damer. Flaut!

Endret av Saltsild
  • Liker 14
Skrevet

Hvorfor kunne hun ikke bare løfte trøyen og vise mora si magen? Mora var jo der(har cbe tidligere nevnt) Måtte hun ta bilde og vise det heller? Hvem tar bilde av seg selv i undertøy og viser mor si, uansett..
  • Liker 14
Gjest Gurimalla
Skrevet

Glem en frisk baby, bare magen er flat og man passer i kjole str 34 igjen etter en uke!

Og før noen tar "tjukk&sjalu"-talen; jeg var nesten like slank igjen etter å født den første uken jeg også, men jeg var opptatt med helt andre ting enn å å selfi i trusen.

Har ikke tenkt å dra opp sjalukortet, men les igjen hva du skriver. Skammelig oppførsel, hva er det som rir deg til å snakke så nedelatende om en annen person. Uansett hva du mener om treassur, dette går direkte på jenta som person og mor.

• Liker 2
Gjest Bergensia
Skrevet

Har ikke tenkt å dra opp sjalukortet, men les igjen hva du skriver. Skammelig oppførsel, hva er det som rir deg til å snakke så nedelatende om en annen person. Uansett hva du mener om treassur, dette går direkte på jenta som person og mor.

Det som er skammelig er når et profilert menneske med mange fans innen kosthold og kropp skriver at det er hennes drøm å vise at et svangerskap ikke ødelegger kroppen og det er hennes største motivasjon.

Da er det lov å stille spørsmål ved prioriteringene.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...