Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor leste du at jeg skrev at det var galt?

Du skrev at det ikke var "normalt" for dere. Jeg sier ikke at du skrev at det var galt.

Min kommentar var mer generelt til dem som har lagt inn utrolig tåpelige innlegg om dette på kommentarfeltet hos CBE.

Beklager at jeg siterte deg :blomst:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skrev at det ikke var "normalt" for dere. Jeg sier ikke at du skrev at det var galt.

Min kommentar var mer generelt til dem som har lagt inn utrolig tåpelige innlegg om dette på kommentarfeltet hos CBE.

Beklager at jeg siterte deg :blomst:

Nei, ikke normalt for oss, vi er mye på tur med barn og tror aldri vi har hatt med øl. Jeg liker ikke øl, engang, men dette skulle vel ikke handle om min families preferanser? Vennefamilier har heller aldri hatt med øl på turer som dette, derfor er dette ikke normalt i min bok. Hva andre gjør, bryr jeg meg ikke stort med, men jeg hadde nok leet på øyebrynet om noen med barn satt og drakk øl på stranda her, iallfall siden jeg aldri har sett det. Ok?
  • Liker 7
Gjest Evans
Skrevet (endret)

Tror du må søke i Den store Fotballfruetråden for å finne link og tidspunkt.

Tilføyelse: Ser de får pes i kommentarfeltet fordi de har med seg øl på lørdagsformiddagsturen sin. Er dette vanlig? Å ha med seg alkohol en regnværslørdagsformiddag i mars?

Vi har ofte med oss en øl når vi er ute på tur. Fint å ta seg en øl i skogen :) Men vi liker at det er sol fremfor regn :P

Edit: Ser at de griller. At de har med noe de syns er godt til pølser må de få lov til uten at vi skal bry oss med det, enten det er cola eller øl. Ikke noe unormalt etter min mening.

Endret av Evans
Gjest Zeitgeist
Skrevet

For alt vi vet, så kan det vel også være alkoholfritt øl.

Gjest Cement
Skrevet

At man for eksempel synes det er godt med en øl til grillmat?

Bare et forslag....

Godt forslag.

Skrevet

I kommentarfeltet her på facebook, ser jeg en sier at det ofte er 100000 daglige lesere på bloggen til CBE. https://www.facebook.com/groups/183381455078651/permalink/807338482682942/Det er det jo ikke, som regel er det omlag 50000. Jeg synes det er veldig lite redelig av AdLink Media å operere med tall som 270000 unike lesere per uke dersom dette er basert på tall i forbindelse med en eller annen krise, hvor det var unaturlig høyt. Det som slår meg, er hvor omfattende jukset deres er, for det er jo klart de selv også vet hvilke tall ALM har oppgitt på sidene sine.

Hvorfor vil de ha det slik?

• Liker 14
Gjest Zeitgeist
Skrevet

I kommentarfeltet her på facebook, ser jeg en sier at det ofte er 100000 daglige lesere på bloggen til CBE. https://www.facebook.com/groups/183381455078651/permalink/807338482682942/Det er det jo ikke, som regel er det omlag 50000. Jeg synes det er veldig lite redelig av AdLink Media å operere med tall som 270000 unike lesere per uke dersom dette er basert på tall i forbindelse med en eller annen krise, hvor det var unaturlig høyt. Det som slår meg, er hvor omfattende jukset deres er, for det er jo klart de selv også vet hvilke tall ALM har oppgitt på sidene sine.

Hvorfor vil de ha det slik?

Jo større bloggen er, dvs. jo større lesermasse, desto større nedslagsfelt har den mtp. reklame og annonser. Og jo større nedslagsfelt, desto mer penger kan forlanges av eventuelle kunder.

Skrevet

Jo større bloggen er, dvs. jo større lesermasse, desto større nedslagsfelt har den mtp. reklame og annonser. Og jo større nedslagsfelt, desto mer penger kan forlanges av eventuelle kunder.

Ja, det skjønner jeg, men hvis det ikke stemmer? Så er det jo pinlig for alle parter å bli fersket. Det overrasker meg stort om de kan vise til 270' ukentlige unike ip-er, og at dette er stabilt nok til at de bruker det som tall i salgssammenheng.

• Liker 8
Gjest Gjesp
Skrevet (endret)

Det er mange år siden de første trådene om CBE begynte her på KG. Den gang gikk diskusjonen ut på hennes utseende, vorten, størrelsen på føttene hennes, kroppen hennes som var for tynn, for tykk, osv ... At noen nå har funnet en tråd hvor heksejakten kan kamufleres som rettferdig forbryterjakt kan sammenlignes med å finne et vannhull i ørkenen .. å, så beleilig.

Endret av Bond
  • Liker 4
Gjest Zeitgeist
Skrevet (endret)

Det er mange år siden de første trådene om CBE begynte her på KG. Den gang gikk diskusjonen ut på hennes utseende, vorten, størrelsen på føttene hennes, kroppen hennes som var for tynn, for tykk, osv ... At noen nå har funnet en tråd hvor heksejakten kan kamufleres som rettferdig forbryterjakt kan sammenlignes med å finne et vannhull i ørkenen .. å, så beleilig.

Jeg ser ikke helt hvordan du kan sammenligne det som er sagt og kommet frem i denne tråden med det som har vært ytret i tidligere tråder. Og det blir feil å klandre dagens CBE-debattanter for det som er blitt sagt i tidligere tråder av andre debattanter.

Videre er ikke denne tråden en heksejakt. Hvordan kan det være heksejakt når det som er kommet frem er fullt forenelig med virkeligheten?

Har bilder blitt manipulert av CBE/LKE?

Har CBE/LKE fortalt i årevis at de ikke manipulerer bilder?

HAr CBE/LKE skrevet kommentarer under påtatt alias?

Har CBE/LKE hengt ut folk i kommentarfeltet?

Har CBE/LKE kommet med trusler mot meningsmotstandere?

Har CBE brutt og fortsetter hun å bryte Markedsføringsloven?

At slike forhold avdekkes, har overhodet ingenting med heksejakt og/eller hetsing å gjøre. Det er avdekking av til dels i særdeleshet kritikkverdige forhold.

Å legge tidligere utsagn som overhodet ikke har noe med den gjeldende tråden å gjøre til grunne for å hevde at det som skrives her ikke er annet enn heksejakt kamuflert som rettferdig forbryterjakt, er slett og elendig argumentasjon.

Endret av Zeitgeist
Skrevet (endret)

Men hvorfor skal det at noen tidligere har kritisert føttene hennes gjøre kritikken omkring reklamemerking, annonser og bilderedigering mindre legitim?

Endret av Bond
  • Liker 20
Gjest Cement
Skrevet

Jeg tror ikke at å ta med seg tre små bokser øl, utfra det jeg kan telle, ut i skogen når man skal grille en vårdag er særlig uvanlig. Dette er for meg et eksempel på at leserne legger seg opp i ting de ikke har noe med. Det er også en som påpeker at det ikke er lov til å drikke alkohol i offentligheten. I alle Oslos parker drikkes det derimot store mengder alkohol hele sommeren gjennom, noe politiet pleier å se gjennom fingrene med dersom man ikke forstyrrer ro og orden.

Som du ser av innlegget du siterer, har jeg svart på et spørsmål og ikke kommentert familien Berg Eriksens alkoholforbruk. De må gjerne ha med seg en hel kasse øl for min del. Jeg synes ikke privatlivet deres er spesielt interessant, ei heller bloggen som sådan.

Det som er interessant, er å følge de kommersielle bloggernes merkepraksis og til tider manglende åpenhet om økonomiske interesser. For eksempel dette med sponsing; Kommersielle bloggere er jo etterhvert så sponset at jeg for min del lurer på om det i det hele tatt er noe som ikke er sponset av produktene som omtales.

Gjest Zeitgeist
Skrevet

Ja, det skjønner jeg, men hvis det ikke stemmer? Så er det jo pinlig for alle parter å bli fersket. Det overrasker meg stort om de kan vise til 270' ukentlige unike ip-er, og at dette er stabilt nok til at de bruker det som tall i salgssammenheng.

Selvsagt vil det være ganske pinlig hvis det viser seg at det opereres her med kunstig høye lesertall. Og det vil være skadelig for såvel omdømme som troverdighet. Jeg vil anta at også AdLink Media tjener på å vise til høye lesertall hos en blogger, da det er ALM som er kontaktpartner ved annonsesalg. Vi får se hva de svarer på mailen din.

Gjest Gjesp
Skrevet

Men hvorfor skal det at noen tidligere har kritisert føttene hennes gjøre kritikken omkring reklamemerking, annonser og bilderedigering mindre legitim?

Kanskje fordi endel av de samme personene fortsatt er ivrige deltakere her. Det sier meg at noen har en helt annen agenda enn å avdekke lovbrudd alene.

• Liker 3
Skrevet

Som du ser av innlegget du siterer, har jeg svart på et spørsmål og ikke kommentert familien Berg Eriksens alkoholforbruk. De må gjerne ha med seg en hel kasse øl for min del. Jeg synes ikke privatlivet deres er spesielt interessant, ei heller bloggen som sådan.

Det som er interessant, er å følge de kommersielle bloggernes merkepraksis og til tider manglende åpenhet om økonomiske interesser. For eksempel dette med sponsing; Kommersielle bloggere er jo etterhvert så sponset at jeg for min del lurer på om det i det hele tatt er noe som ikke er sponset av produktene som omtales.

Ja, jeg ser at jeg siterte feil innlegg. My bad.

Skrevet

Synes det er rart at de ikke kommer utenom alkohol når de Skal ut i regnet og grille et par pølser, på en formiddag,

Ja greitt at øl er godt, men må alko være en del i en slik setting? Med barn tilstede?

• Liker 2
Gjest Olivia Benson
Skrevet

Synes det er rart at de ikke kommer utenom alkohol når de Skal ut i regnet og grille et par pølser, på en formiddag,

Ja greitt at øl er godt, men må alko være en del i en slik setting? Med barn tilstede?

En øl til maten er da noe de fleste voksne tåler uten å bli synlig påvirket, så de fleste barn kommer seg gjennom det uten traumer. De kjørte vel sikkert også, så regner med at det var minst en edru der.

• Liker 14
Skrevet (endret)

Enig med deg.

Leser ikke bloggen lenger, men når jeg gjorde det var dette med alkohol en av de tingene jeg reagerte på innimellom. Skrev inn et par kommentarer på det og fikk helt konstruktive svar tilbake fra Caroline.

Fin diskusjon egentlig, så det var bra!

Jeg har mine opplevelser som preger meg, men synes på generelt grunnlag at mange voksne kan tenke seg om hvordan de formidler alkoholbudskapet, ikke minst på FB!

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 3
Gjest Atheena
Skrevet

Er det ikke nettopp det som blir utfallet ved å ikke være redelig og ryddig når det kommer til reklamemerkering og da spesielt produktplassering og skjult reklame?

Jeg har også fått det for meg at alt skrives i den hensikt i å reklamere og for å holde oppe merkevaren som bloggen har blitt. Dermed tenker jeg at alt som er avbildet om det så er matvarer, møbler, sminke eller tilfeldighvis et blad som er med på bildet er der for en grunn og ikke er tilfeldig plassert. Alt ned til faktisk den minste lille filleting er der for en grunn. Samtidig så ser det jo akk så tilfeldig ut.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...