Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Jeg skulle faktisk ønske at noen anmeldte Eriksens for å bruke titler de ikke har rett til å bruke, selv om man må kunne si at det er straff nok i seg selv å bli latterliggjort så til de grader. Når jeg leser noe som er skrevet av en lisensiert helsefagarbeider vil jeg gjerne kunne stole på at det er en reell tittel, og å la dette passere sender helt feil signal i så måte.

Men man må da evne å være litt kildekritisk. Dersom man opprinnelig tror på noe en "lege" har kommentert i et kommentarfelt til en rosablogger, så må man realitetsorientere seg. Jeg kan også kommentere som lege eller astrofysiker eller som ei med doktorgrad i frisørfaget... Å bruke offentlige ressurser på evt anmeldelser og rettslige etterfølgninger på en slik sak sender hvertfall ut feil signaler.

For å sette det på spissen så kan jeg skjønne anmeldelse hvis det hadde vist seg at LK drev lommelegen.no f.eks ;)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helsefagarbeider er vel en like "verdig" tittel det, som sykepleier eller lege. Alle yrker er like verdige.

Synes det blir litt rart å generalisere slik jeg. Hvorfor må tittelen ha en bachelor grad for å være krav til forfalsking? Dummeste jeg har hørt. Uansett - poenget mitt var at jeg ikke har hørt (eller lest forsåvidt) at de hadde brukt denne tittelen. Men det er egentlig revne likegyldig hvilke titler de har brukt. Det er respektable titler og yrker som ikke burde bli misbrukt uavhengig av hvor lang utdannelsen er.

Følgende yrkesgrupper har beskyttet tittel etter helsepersonellloven:

Ambulansearbeider

Apotektekniker

Audiograf

Bioingeniør

Ergoterapeut

Farmasøyt

Fotterapeut

Fysioterapeut

Helsefagarbeider

Helsesekretær

Jordmor

Kiropraktor

Klinisk ernæringsfysiolog

Lege - Utdannet i EU/EØS

Lege - utdannet utenfor EU/EØS

Optiker

Ortopediingeniør

Ortoptist

Perfusjonist

Psykolog

Radiograf

Sykepleier

Tannhelsesekretær

Tannlege

Tannpleier

Tanntekniker

Vernepleier

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest auroravictoria

Følgende yrkesgrupper har beskyttet tittel etter helsepersonellloven:

Ambulansearbeider

Apotektekniker

Audiograf

Bioingeniør

Ergoterapeut

Farmasøyt

Fotterapeut

Fysioterapeut

Helsefagarbeider

Helsesekretær

Jordmor

Kiropraktor

Klinisk ernæringsfysiolog

Lege - Utdannet i EU/EØS

Lege - utdannet utenfor EU/EØS

Optiker

Ortopediingeniør

Ortoptist

Perfusjonist

Psykolog

Radiograf

Sykepleier

Tannhelsesekretær

Tannlege

Tannpleier

Tanntekniker

Vernepleier

Nettopp!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsefagarbeider er vel en like "verdig" tittel det, som sykepleier eller lege. Alle yrker er like verdige.

Synes det blir litt rart å generalisere slik jeg. Hvorfor må tittelen ha en bachelor grad for å være krav til forfalsking? Dummeste jeg har hørt. Uansett - poenget mitt var at jeg ikke har hørt (eller lest forsåvidt) at de hadde brukt denne tittelen. Men det er egentlig revne likegyldig hvilke titler de har brukt. Det er respektable titler og yrker som ikke burde bli misbrukt uavhengig av hvor lang utdannelsen er.

ment sarkastisk

og ja, en beskyttet tittel er en beskyttet tittel- uansett utdanningslengde

Endret av lepus
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Ja, den var ganske fin. Tviler på at jurister flest velger å ta fordypning i hvordan man skal linke til andres oppskrifter fra egen blogg.

Den situasjonen var så absurd, for jeg satt og leste i kommentarfeltet in real time da den kommentaren dukket opp, og hadde akkurat kommentert selv at hun burde linke til Lise von kroghs blogg når hun blir bedt om det, fordi det er høflig, etisk og god skikk og bruk. Jeg brukte IKKE jussen, selv om jeg faktiske er jurist, og det er fordi jeg kjenner mine begrensninger. Og opphavsrett har jeg ikke greie på, så da uttaler jeg meg ikke om det. Jeg husker spekulasjonene om det egentlig var LKE som kommenterte dukket opp umiddelbart, og dette var jo noen uker før kommentarjukset ble avslørt, så det synes jeg er ganske interessant.

Jeg husker at det han (den ukjente juristen) skrev, var at oppskrifter ikke har verkshøyde. Hvis du googler de ordene, får du interessant nok opp noen tråder i et lavkarboforum som de første treffene. Say no more...

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare antar nå - utifra min egen lille bloggleser-erfaring:

Caroline Berg Eriksen sin blogg fremstår profesjonell, innbydende og hun selv utstråler positivitet, stå-på-vilje og glede.

Idag er det så utrolig mye negativitet der ute. Se her på KG - og hvor mange som fremstår negative og depressive. Hvem ønsker å ha negativitet som noe å strekke seg etter?

Jeg for min del har opplevd så mange tragiske ting i livet mitt at jeg elsker positive mennesker som drar meg opp istedet for å dra meg ned.

Folk som sitter her i disse Fotballfrue-trådene og skriver side opp og side ned med negative innlegg og leter med lupe etter neste feiltrinn. Er det ikke noe negativt ved første øyekast så diskuteres det i det vide og det breie om hvordan man kan finne feilen. Det brukes ingeniør-beregninger for å se om det er noen millimeter regissering på et av bildene.

Hjelpe trøste så tragiske endel her fremstår ...

Da ser vi ting forskjellig..Jeg ser en stakkars dame som lever sitt liv fullstendig avhengig av at unge mennesker skal beundre og skrive søte kommentarer om hvor "pen ,søt ,lekker,fin tøff.....:::."

hun er.

Uff tragisk at en skal være avhenging av andre for å late som en er lykkelig.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har link/hvilken side det første gang ble skrevet om jukset i kommentarfeltet?

Når det ble avslørt mener du? Det begynte med et innlegg av Vsiningsnamn den 8. Januar.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han utgitt seg for å være helsefagarbeider???

:skratte:

Haha, jeg ler og ler. Ikke at det er noe galt i å være helsefagarbeider altså. :blomst: Ser for meg overskriften på forsiden av DB: Lars Kristian Eriksen brukte beskyttet tittel i kommentarfelt : utga seg for å være helsefagarbeider

Endret av mirama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det ble avslørt mener du? Det begynte med et innlegg av Vsiningsnamn den 8. Januar.

Her.

Kommentarjukset:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=902004&p=15686693 :)

------------------------------

Edit: Legger også inn lenke til innlegget ditt vedr. bilderedigeringsjukset, hvis noen er interessert: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=902004&p=15606479

Takk alle tre!

Var bare jeg som har stusset litt over tidslinjen i den ene versjonen, men ser at uttalelser i gi aldri opp-innlegget og Senkveld intervjuet kan stemme.

Ikke misforstå meg, var kun tidslinjen jeg stusset over. For stemmer ikke overens med uttalelser fra Lars-Kristian som jeg tidligere har henvist til.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg merket meg faktisk det ved flere anledninger, dette med en eller annen "lege" eller "pt" eller "kokk" osv som kommenterte. Synes liksom det var litt spesielt at en lege satt hjemme å engasjerte seg i kommentarfeltet til Fotballfrue.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mistenker at det handler om reklame. Dvs. hun og andre bloggere har fått sponset et studium ved "xxx" for å reklamere om det på bloggen.

Forhåpentligvis begynner folk snart å lese de ulike bloggene like kritisk som når en ser på Tv-shop (og må man innom å titte er det kun for lett underholdning, for å se hvor dumt det hele er, uten å "dra kortet".). ;)

Det er et godt og logisk forslag. Spørs hvor gode muligheter et slik sponsa kurs vil se ut med tanke på jobb og slikt da?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...