Gjest gjestvest Skrevet 1. februar 2015 #8561 Skrevet 1. februar 2015 Synes mannen hennes burde forklart seg, hans versjon stemmer jo ikke med hennes. Nå må du gi deg. Begge kan ikke være på et sted samtidig. Noen må være Fotballfrue hjemme.
Gjest marizz Skrevet 1. februar 2015 #8562 Skrevet 1. februar 2015 Ja, underholdning. Men hva er så underholdene med CBE? Ingenting. Mulig enkelte må spørre seg selv så mye hun blir diskutert her? Lurer faktisk på om enkelte her har et liv, eller om dere prioriterer cbe istedet for det virkelige livet? Ja, verden utenfor kg bryr seg også, men jeg tviler på at det er så intenst som her. Folk bryr seg for det er et viktig tema, og noe som må stoppes. Deres diskusjon om bedriften(((som dere selv kalller det)) har blitt så intens og langvarig at jeg virkelig begynner å lure om dere ikke har andre holdepunkter i livet.
Alice123 Skrevet 1. februar 2015 #8563 Skrevet 1. februar 2015 Mulig enkelte må spørre seg selv så mye hun blir diskutert her? Lurer faktisk på om enkelte her har et liv, eller om dere prioriterer cbe istedet for det virkelige livet? Ja, verden utenfor kg bryr seg også, men jeg tviler på at det er så intenst som her. Folk bryr seg for det er et viktig tema, og noe som må stoppes. Deres diskusjon om bedriften(((som dere selv kalller det)) har blitt så intens og langvarig at jeg virkelig begynner å lure om dere ikke har andre holdepunkter i livet. Selv har jeg sett meg nødt til å gå ned i stillingsprosent og selge bunadssølvet for å kunne følge med i denne tråden. Det var et tøft valg, men jeg føler jeg hsr prioritert riktig. 44
Gjest Olivia Benson Skrevet 1. februar 2015 #8564 Skrevet 1. februar 2015 Mulig enkelte må spørre seg selv så mye hun blir diskutert her? Lurer faktisk på om enkelte her har et liv, eller om dere prioriterer cbe istedet for det virkelige livet? Ja, verden utenfor kg bryr seg også, men jeg tviler på at det er så intenst som her. Folk bryr seg for det er et viktig tema, og noe som må stoppes. Deres diskusjon om bedriften(((som dere selv kalller det)) har blitt så intens og langvarig at jeg virkelig begynner å lure om dere ikke har andre holdepunkter i livet. Slike spørsmål blir stilt og besvart med jevne mellomrom her. Det har ingenting for seg. Det er helt mulig å engasjere seg i noe på KG og ha et liv utenom. 7
Gjest marizz Skrevet 1. februar 2015 #8565 Skrevet 1. februar 2015 Slike spørsmål blir stilt og besvart med jevne mellomrom her. Det har ingenting for seg. Det er helt mulig å engasjere seg i noe på KG og ha et liv utenom. men jeg synes noen er er helt ekstremt engasjert jeg orker ikke bla gjennom 10 sider daglig for å få svar på mine spørsmål
Gjest gjestvest Skrevet 1. februar 2015 #8566 Skrevet 1. februar 2015 Mulig enkelte må spørre seg selv så mye hun blir diskutert her? Lurer faktisk på om enkelte her har et liv, eller om dere prioriterer cbe istedet for det virkelige livet? Ja, verden utenfor kg bryr seg også, men jeg tviler på at det er så intenst som her. Folk bryr seg for det er et viktig tema, og noe som må stoppes. Deres diskusjon om bedriften(((som dere selv kalller det)) har blitt så intens og langvarig at jeg virkelig begynner å lure om dere ikke har andre holdepunkter i livet. Hvorfor tror folk automatisk at fordi folk er i denne tråden må det kun handle om henne. Tråden er lærerrikt på mange måter: Man lærer om markedsføring, forbrukerråd, journalistikk mm.... Og noe av det verste jeg vet er når folk forhåndsdømmer, braser inn og skal gjøre seg en formening om personer liv de vet ingenting om. De skal bedømme enkeltpersoners livskvalitet fra bak en skjerm. Og nei, jeg skal spare deg for denne: " Følte du deg truffet ", som er den tomme, klassiske uten substans og mening kommentaren som kommer fra slike som deg.
Gjest Olivia Benson Skrevet 1. februar 2015 #8567 Skrevet 1. februar 2015 men jeg synes noen er er helt ekstremt engasjert jeg orker ikke bla gjennom 10 sider daglig for å få svar på mine spørsmål Ja, det kan du godt mene, men hva syns du slike spørsmål bringer til diskusjonen? Hva slags svar er det du forventer å få? 6
Cielo Skrevet 1. februar 2015 #8568 Skrevet 1. februar 2015 Jeg kikket tilbake i tråden, det ser ut som om diskusjonen av Senkveld-intervjuet begynner på side 275. :-) Og her er noen reaksjoner fra verden utenom: https://twitter.com/search?q=fotballfrue%20senkveld&src=typd Jeg har lest mange svar fra Fotballfrue selv til kommentarer på bloggen hennes, på Instagram og i intervjuer, og jeg synes det virker som om hun har gjort sitt beste for å forsøke å redusere kritikk av firmaet deres til at det kun gjelder noen få damer på nettforum. Men når jeg ser på linken din over og leste litt mer inne på Twitter, der var det mye kritikk og latterliggjøring av Fotballfrue, der. Kanskje det virker mer intenst her inne når folk deltar i en diskusjon over lang tid, men det er jammen mange reaksjoner fra det man vil anta er oppegående folk, mange i media, på steder som Twitter. Og mye mer direkte latterliggjøring enn her inne. Å forsøke å få kritikken avgrenset til at det handler om (sjalu?) damer på forum er sikkert en måte å ugyldiggjøre den på, men siden Fotballfue selv og mannen er på Twitter, og det ser ut som om mange tagger postene sine der med hennes navn, regner jeg med at de begge får med seg at det ikke bare er forumdamer som er kritiske til bedriften deres og hvordan de opptrer. 20
Gjest Asti Skrevet 1. februar 2015 #8569 Skrevet 1. februar 2015 (endret) Endret 3. juni 2015 av Asti
jabx Skrevet 1. februar 2015 #8570 Skrevet 1. februar 2015 Ja, underholdning. Men hva er så underholdene med CBE? Ingenting. Hva legger du i "underholdende"? Klovner og sirkus? 3
jabx Skrevet 1. februar 2015 #8571 Skrevet 1. februar 2015 men jeg synes noen er er helt ekstremt engasjert jeg orker ikke bla gjennom 10 sider daglig for å få svar på mine spørsmål Det er da ikke alle andres feil at lesehastigheten din er så råtten. 22
Tjukk Norris Skrevet 1. februar 2015 #8572 Skrevet 1. februar 2015 (endret) Mulig enkelte må spørre seg selv så mye hun blir diskutert her? Lurer faktisk på om enkelte her har et liv, eller om dere prioriterer cbe istedet for det virkelige livet? Ja, verden utenfor kg bryr seg også, men jeg tviler på at det er så intenst som her. Folk bryr seg for det er et viktig tema, og noe som må stoppes. Deres diskusjon om bedriften(((som dere selv kalller det)) har blitt så intens og langvarig at jeg virkelig begynner å lure om dere ikke har andre holdepunkter i livet. Jeg sa opp jobben min i kjølvannet av denne saken, som en direkte konsens av det som skjedde. Kun for å ha nok tid til å følge med. Livet mitt består nå i all hovedsak av å stå opp, slå på dataen, spise litt, bæsje og en liten tur ut på butikken i ny og ned. Som regel har jeg med meg telefonen på dass og butikken sånn at jeg kan holde meg oppdatert på alle nye innlegg her inne samt få med meg alt av saker som skrives om skandalen/e. Jeg kan jo selvfølgelig bare svare for meg selv, men jeg har et liv. Og dette livet mitt føler jeg er så mye rikere nå enn det var før. Det er en herlig følelse å kun ha dette som holdepunkt. Jeg har tatt mitt valg, jeg prioriterer cbe istedet for det virkelige livet. Endret 1. februar 2015 av Tjukk Norris 17
Gjest Zeitgeist Skrevet 1. februar 2015 #8573 Skrevet 1. februar 2015 Jeg måtte også si opp jobben hhv. takke nei til nye oppdrag for å kunne vie meg helhjertet til denne tråden. Har forøvrig også søkt om kunstnerstipend, da jeg har tenkt å lage en kunstinstallasjon rundt alt som er kommet frem. Vurderer også å forfatte en bok, og da er nok SKUP-prisen mer eller mindre garantert. Navnet på såvel utstillinga som boka er "Det er en kunst å lyve".
monty Skrevet 1. februar 2015 #8574 Skrevet 1. februar 2015 Synes mannen hennes burde forklart seg, hans versjon stemmer jo ikke med hennes. Hennes versjon stemmer jo heller ikke med hennes, jf. at først så visste hun..., men på Senkveld så burde hun visst.... 16
Keaton Skrevet 1. februar 2015 #8575 Skrevet 1. februar 2015 Hennes versjon stemmer jo heller ikke med hennes, jf. at først så visste hun..., men på Senkveld så burde hun visst.... Vet det, men han høres jo psyko ut når hun forklarte det sist. Utrolig at de, for å redde inntektsgrunnlaget sitt, er villig til å fremstille han som en tulling. 14
Gjest Vind Skrevet 1. februar 2015 #8576 Skrevet 1. februar 2015 (endret) Ah, hvilke offer jeg har gjort for å kunne vie min tid til bedriften Berg Eriksen? Jeg har permittert meg fra flere jobboppdrag den nærmeste tiden, gjort det slutt med herr Vind, og flyttet til Siljan slik at jeg er vel plassert i et nabohus. På denne måten kan jeg rapportere, undersøke og rett og slett få oppleve alt på nært hold. Om en stund vil det komme en blogg der jeg vil publisere forskningsresultatene. Jeg lever selvfølgelig nå på vår (nå min) bufferkonto for å kunne være like aktiv som jeg ønsker. Hvorfor? For min egen personlige interesse i andres smerte og sorg. Ah, kjære, jeg klarer ikke å skrive dette uten å riste av latter over hvor dumt hele innlegget er. Endret 1. februar 2015 av Vind 11
Gjest Nail Skrevet 2. februar 2015 #8577 Skrevet 2. februar 2015 Mulig enkelte må spørre seg selv så mye hun blir diskutert her? Lurer faktisk på om enkelte her har et liv, eller om dere prioriterer cbe istedet for det virkelige livet? Ja, verden utenfor kg bryr seg også, men jeg tviler på at det er så intenst som her. Folk bryr seg for det er et viktig tema, og noe som må stoppes. Deres diskusjon om bedriften(((som dere selv kalller det)) har blitt så intens og langvarig at jeg virkelig begynner å lure om dere ikke har andre holdepunkter i livet. Veldig rart at du velger å gå på meg med all møkka di. Men for å svare, ja klart jeg har et liv. Det har vi alle.
Gjest Nail Skrevet 2. februar 2015 #8578 Skrevet 2. februar 2015 Hva legger du i "underholdende"? Klovner og sirkus? Senkveld er jo lettbent underholdning med good feeling. Og da syns jeg det var rart at de valgte å invitere CBE rett og slett. For meg er det ikke underholdning når jeg vet hva galt hun og mannen har gjort. Syns det ble helt malplassert å ha henne med i programmet. Hvor du vil med din kommentar er forøvrig uforståelig. 7
Puny Skrevet 2. februar 2015 #8579 Skrevet 2. februar 2015 Vet det, men han høres jo psyko ut når hun forklarte det sist. Utrolig at de, for å redde inntektsgrunnlaget sitt, er villig til å fremstille han som en tulling. Dette stusser jeg også litt på. Han henges jo ut som en regelrett tulling, for at hun skal unngå å få en ripe i den glansede lakken. Jeg kjøper ikke ett sekund at hun ikke har skrevet eller har vært med å skrevet disse kommentarene. Det bare passer litt bedre at en "bajas" fotbalspiller mistet litt limpulskontrollen i ett opphetet øyeblikk, for å forsvare son sterkt krenkede familie. Enn at en som fremstiller seg selv som "frøken perfekt" som har kontroll på absolutt alt i livet, sitt angriper sine egne lesere. 25
Lillemy23 Skrevet 2. februar 2015 #8580 Skrevet 2. februar 2015 Senkveld er jo lettbent underholdning med good feeling. Og da syns jeg det var rart at de valgte å invitere CBE rett og slett. For meg er det ikke underholdning når jeg vet hva galt hun og mannen har gjort. Syns det ble helt malplassert å ha henne med i programmet. Hvor du vil med din kommentar er forøvrig uforståelig. Ja, helt enig i at intervjuet ble malplassert. Thomas og Harald hadde en langt mer kritisk intervjusekvens med Caroline, enn jeg noen gang har sett de før. Likevel ble det verken et "kritisk nok" intervju i den forstand at de ikke "tok henne" i løgn (jf. Visste om kontra ikke visste om), ei heller et koseintervju, slik vi vanligvis ser i programmet. Ellers må jeg tilføye at det for meg IKKE er i bloggverden dette er av interesse, der ser vi jo at andre bloggere støtter og ikke "forstår" kritikken. Det er vel heller i akademia og fagkretser dette har vekket oppsikt og debatt. Generalsekretæren i norsk presseforbund, jusprofessorer og representanter fra norsk legeforening med flere, har alle gått ut og vært svært kritiske. Dette er en sak som handler om mer enn å redigere en kvise. Debatten dreier seg om kulturen i norsk mediebransje og regler for bloggbedriftene. CBE bedriften blir brukt som et eksempel på hvorfor det er på høy tid å ta en slik debatt, da det er lenge siden Caroline satt alene på rommet for å skrive ned tankene sine på Internett. Det er på tide at vi begynner å behandle bedriften som det aksjeselskapet dette er. Treasures AS er en bedrift som årlig omsetter for omlag 3 000 000 kr, der Lars Kristian Eriksen står oppført som både daglig leder og styreleder. Caroline Berg Eriksen er ansatt og varamedlem i styret. Begge er aksjonærer med 50 % eierandel hver og eier dermed bedriften sammen i sin helhet. I tillegg til at Caroline er ansatt, vet vi også at Peter Peters/Rønning, er ansatt som bedriftens management. Dette er IKKE stakkars lille Caroline som sitter på rommet i Siljan og blogger. Dette er en markedsledende bedrift som både omsetter mer og har høyere stabile lesertall enn sine konkurrenter og som dermed har svært stor markedsmakt. La oss ikke glemme dette, verken i den ene eller andre leiren. Jeg håper vi kan kjøre debatten med mindre personkarakteristikker fra de som er ute og kritiserer kritikerne. Men også mindre personkarakteristikker fra de som er ute og kritiserer bedriften og personene involvert. (Synes Twitter beviser at det er ganske lite latterliggjøring her inne til tross for at vi er kun er noen trygda anonyme bitre sladrekjerringer) 40
Fremhevede innlegg