jabx Skrevet 31. januar 2015 #8481 Skrevet 31. januar 2015 Debatt? Debatt blir det først når de som er "pro-CBE" (for å skape et skille mot de som er kritiske til CBE osv.) faktisk kommer med påstander og argumenter som ikke går på brukerne her inne eller andre kritiske røster, men som i stedet motbeviser påstander om f.eks. bilderedigering, kommentarforfalskneri, og nå også de motstridende utsagnene til såvel CBE og LKE den siste måneden. Denne tråden er snart 300 sider lang, og ikke en eneste gang har jeg sett et skarvelig innlegg som forsvarer CBEs handlinger med samme bevistyngde som de innlegg som er kritiske mot handlingene. Det jeg derimot har sett, er utallige forsøk på avsporing, persondebatt, sjikanering av de som er kritiske (heksejakt og mobbing er ord som det synes å ha gått inflasjon i). I tillegg kommer innlegg med ordlyden "men alle andre gjør det også, ta de i stedet". Jeg har ingen problemer med motstridende meninger her inne, men da får disse meningene være like godt fundert som de kritiske ytringene. Beklageligvis har jeg følelsen at jeg taler til døve ører atter en gang. For det blir litt av en jobb å komme opp med beviser som viser at CBE ikke har redigert bildene, at LKE og CBE ikke har skrevet hetsende kommentarer, at CBE ikke har brutt lovverket flerfoldige ganger mht. reklamemerking, og at hun ikke har løyet om kommentareklatet den siste måneden. Men værsågod, lykke til. Jeg ser frem til å se bevisene. "Merkelig" nok er det ingen som gidder å svare på dette. The Usual Suspects er mer opptatt av å hetse og bortforklare. 5
jabx Skrevet 31. januar 2015 #8482 Skrevet 31. januar 2015 Tror det er på tide han Pilotfruemannen går inn og tar fatt noen lesere også. Underholdende kommentarfelt. Link?
Gjest Asti Skrevet 31. januar 2015 #8483 Skrevet 31. januar 2015 (endret) Endret 3. juni 2015 av Asti
Gjest Zeitgeist Skrevet 1. februar 2015 #8484 Skrevet 1. februar 2015 "Merkelig" nok er det ingen som gidder å svare på dette. The Usual Suspects er mer opptatt av å hetse og bortforklare. Ja, det har slått meg også. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har etterlyst dette i denne tråden, såvel som andre FF/CBE-relaterte tråder. Og til dags dato er det ikke kommet noe, ikke en skarve lenk, kommentar, eller et eller annet som kan motbevise den påstand som er satt frem. I stedet tillater enkelte av de som forsvarer CBES gjøren og laden med nebb og klør å forlange at kritikerne skal komme med beviser. Vel, forståelig nok fremskaffer man disse bevisene, lenker til bilder, kommentarer osv. Og alikevel - når det står der - svart på hvitt, åpent for hver og en til å se - så ignoreres dette, da det ikke samstemmer med det bildet man selv har av en person. Når så kritikerne endelig ber om beviser på samme måte, så møtes dette med glatt ignoranse og overseelse. Mildt sagt j**lig frustrerende, og minner meg tidvis om ymse debatter mellom kreasjonister og darwinister.
waco Skrevet 1. februar 2015 #8485 Skrevet 1. februar 2015 Ja, det har slått meg også. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har etterlyst dette i denne tråden, såvel som andre FF/CBE-relaterte tråder. Og til dags dato er det ikke kommet noe, ikke en skarve lenk, kommentar, eller et eller annet som kan motbevise den påstand som er satt frem. I stedet tillater enkelte av de som forsvarer CBES gjøren og laden med nebb og klør å forlange at kritikerne skal komme med beviser. Vel, forståelig nok fremskaffer man disse bevisene, lenker til bilder, kommentarer osv. Og alikevel - når det står der - svart på hvitt, åpent for hver og en til å se - så ignoreres dette, da det ikke samstemmer med det bildet man selv har av en person. Når så kritikerne endelig ber om beviser på samme måte, så møtes dette med glatt ignoranse og overseelse. Mildt sagt j**lig frustrerende, og minner meg tidvis om ymse debatter mellom kreasjonister og darwinister. Svarene mine har blitt slettet men jeg kan gjenta det jeg husker. Jeg kan godt innrømme at jeg ikke visste alt det gale Caroline hadde gjort. Men da lurer jeg på. Innrømmet hun løgnen Før eller etter at hun konfrontert? Og en ting til, finnes det noen oversikt over hva hun har gjort galt? Grunnen til at jeg spør er hvordan mener dere at jeg skal kunne vite hva som er feil?
Gjest Olivia Benson Skrevet 1. februar 2015 #8486 Skrevet 1. februar 2015 Det er jo lagt frem bevis for både bilderedigering og kommentarjuks og hun hsr innrømmet det, så jeg ser ikke noe poeng i å lete etter bevis på at det ikke har skjedd? Det vet man jo. Hvilke bevis er det egentlig dere mener at "vi" skal fremskaffe? 2
Gjest Olivia Benson Skrevet 1. februar 2015 #8487 Skrevet 1. februar 2015 Nå var det vel strengt tatt de åpenbare og grove løgnene rundt forhold ved bloggen folk reagerte på. Ja, og jeg mener fortsatt at saken ble blåst langt ut av proporsjoner. 1
-Fyrstikk- Skrevet 1. februar 2015 #8488 Skrevet 1. februar 2015 Svarene mine har blitt slettet men jeg kan gjenta det jeg husker. Jeg kan godt innrømme at jeg ikke visste alt det gale Caroline hadde gjort. Men da lurer jeg på. Innrømmet hun løgnen Før eller etter at hun konfrontert?Og en ting til, finnes det noen oversikt over hva hun har gjort galt?Grunnen til at jeg spør er hvordan mener dere at jeg skal kunne vite hva som er feil? Sorry. Mer er det ikke å si om den saken. 6
Gjest Asti Skrevet 1. februar 2015 #8489 Skrevet 1. februar 2015 (endret) Endret 3. juni 2015 av Asti
LilleSnupp Skrevet 1. februar 2015 #8490 Skrevet 1. februar 2015 Det er jo lagt frem bevis for både bilderedigering og kommentarjuks og hun hsr innrømmet det, så jeg ser ikke noe poeng i å lete etter bevis på at det ikke har skjedd? Det vet man jo. Hvilke bevis er det egentlig dere mener at "vi" skal fremskaffe? Er enig med deg tankene dine om at bilderedigeringen og kommentarjukset er det ingenting finne beviser mot. Det jeg tror det kanskje etterlyses argumenter mot er beskyldningene om heksejakt, mobbing og ønsket om å la saken ligge utover defineringen av de CBE-kritiske som kjerringer og det som mere er skjedd. 4
Gjest Olivia Benson Skrevet 1. februar 2015 #8491 Skrevet 1. februar 2015 På hvilken måte? Jeg syns for eksempel viktigheten av å avsløre dette er sterkt overdrevent. Ja, hun har Norges mest leste blogg, men utover det er den utrolig triviell og jeg kan vanskelig se at det skal ha noe betydning utenfor bloggverdenen. Jeg syns personlig ikke at dette var verdt den store spalteplassen den fikk, men de hadde jo ikke mye valg når det ble så mye oppstyr her, på IG, FB og bloggen hennes. 1
Gjest Asti Skrevet 1. februar 2015 #8492 Skrevet 1. februar 2015 (endret) Endret 3. juni 2015 av Asti
Gjest Olivia Benson Skrevet 1. februar 2015 #8493 Skrevet 1. februar 2015 Hva mener du med bloggverdenen? Blogg og bloggere? Altså at saken er lite viktig som generell mediesak. Og at bloggen har lite eller ingen påvirkning utover de som faktisk leser den. 2
Gjest Asti Skrevet 1. februar 2015 #8494 Skrevet 1. februar 2015 (endret) Endret 3. juni 2015 av Asti
9na Skrevet 1. februar 2015 #8495 Skrevet 1. februar 2015 Det er mange utenfor bloggverdenen som synes Fotballfruesaken og det den representerer er viktig. https://mobile.twitter.com/espenheterjeg/status/558181900024807424 4
Grønt blad Skrevet 1. februar 2015 #8496 Skrevet 1. februar 2015 Blogg og bloggere? Altså at saken er lite viktig som generell mediesak. Og at bloggen har lite eller ingen påvirkning utover de som faktisk leser den. I og med at bloggen har et høyt antall lesere, så kan vi vel si at hun har ganske stor påvirkning... 3
Gjest Triangel Skrevet 1. februar 2015 #8497 Skrevet 1. februar 2015 Er enig med deg tankene dine om at bilderedigeringen og kommentarjukset er det ingenting finne beviser mot. Det jeg tror det kanskje etterlyses argumenter mot er beskyldningene om heksejakt, mobbing og ønsket om å la saken ligge utover defineringen av de CBE-kritiske som kjerringer og det som mere er skjedd. Siden så mange ser ut til å ikke vite hva heksejakt i moderne tid er for noe så legger jeg ut en beskrivelse fra Kvinner i Nord: Århundrene med heksejakt et mørkt kapittel i vår historie. Den dag i dag blir vi rystet og lei oss når vi leser om brutaliteten mot disse stakkars menneskene. Hva kan vi lære av dette? Er vi i stand til å sammenligne flere hundre år gamle grusomheter med situasjoner av i dag? Hvorfor tillater vi ellers at pressen kjører heksejakt på heksejakt mot enkeltpersoner, når oppskrifta er akkurat som på 1600-tallet: Et offer lanseres. – I dagens samfunn gjerne en helt/heltinne. Like etter lanseres skandalen. Deretter befester man skandalen gjennom å få ulike mennesker til å stå frem på tinget. – i dagens samfunn i media. Saken sees bare fra anklagerens side (altså medias). Offerert har ingen forsvarer, – under hekseprosessene hadde de anklagede ikke forsvarere. De blir ikke korrekt sitert, eller utsagnene blir vridd så de passer til anklagen. I verste fall blir offeret ikke hørt. Dom vil falle! Flere ganger har det vist seg at vi lesere, seere og lyttere er blitt lurt av medieulvene. Journalistene har vist oss bilder og filmsnutter av offeret i uheldige vinkler, som viser blekgråe, slitne og bustete, mennesker som får oss til å tenke at han/hun ser jo ut som om de er skyldig. ”Disse menneskene har gjort avskyelige ting!” Er medias påstand, og leserne sluker dette rått. Påstandene er så grove at vi nesten automatisk hater denne personen, hele nasjonen. Media roper: - Se på denne eklingen, dette udyret! Hun har gjort noe forferdelig. Og vi roper: Ja, vi ser henne! - Vil dere ha mer av det, kjøp siste versjon av storyen i morgen! roper pressen. - Ja, det vil vi! svarer vi. Jeg synes dette er en glimrende beskrivelse av hva heksejakt anno 2015 er for noe. At dere ikke gir dere, aldri innser at nok er nok er temmelig skremmende. De verste replikkene fra Caroline Berg Eriksen-jakterne er blitt slettet for lenge siden - heldigvis. Det er utsagn som ikke hører hjemme noen steder. 1
Gjest Asti Skrevet 1. februar 2015 #8498 Skrevet 1. februar 2015 (endret) . Endret 3. juni 2015 av Asti
LilleSnupp Skrevet 1. februar 2015 #8499 Skrevet 1. februar 2015 (endret) Siden så mange ser ut til å ikke vite hva heksejakt i moderne tid er for noe så legger jeg ut en beskrivelse fra Kvinner i Nord: Jeg synes dette er en glimrende beskrivelse av hva heksejakt anno 2015 er for noe. At dere ikke gir dere, aldri innser at nok er nok er temmelig skremmende. De verste replikkene fra Caroline Berg Eriksen-jakterne er blitt slettet for lenge siden - heldigvis. Det er utsagn som ikke hører hjemme noen steder. Ja, men nå er det ikke det du refererer til Frua er blitt utsatt for. Frua har absolutt fått lov å forsvare seg og hun har medierådgivere som hjelper henne med dette. I tillegg tillates hun å lyve både i papirform den trykte presse og i beste sendetid på tv. Tilføyelse: Derimot er KG-kjerringene mye nærmere definisjonen av en heksejakt enn det Frua er! Endret 1. februar 2015 av LilleSnupp 11
Gjest Triangel Skrevet 1. februar 2015 #8500 Skrevet 1. februar 2015 Ja, men nå er det ikke det du refererer til Frua er blitt utsatt for. Frua har absolutt fått lov å forsvare seg og hun har medierådgivere som hjelper henne med dette. I tillegg tillates hun å lyve både i papirform den trykte presse og i beste sendetid på tv. Så fortsett samme (hard)kjøret ditt, da.
Fremhevede innlegg