Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Tjah. Jeg syns det hele smaker av en desperat handling for å redde firmaet fra en total undergang.Og hvor mye CBE enn messer på det, bloggen er og blir et firma så lenge den er REGISTRERT som det. Nok snakka.

Om jeg skulle gitt henne et råd for framtiden, ville det vært å gi mannen sparken og gå på noen kurs med selvutvikling for å modne som menneske.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke enig at dagens innlegg og beklagelse er a little bit too late. Så krampe aktig som Caroline og Lars-Kristian har holdt på det er lesernes feil både ang kommentar- og bildeflausen så vil jeg tro at det er svært mange kameler som er svelget før hun har kommet til dagens innlegg. Det kan umulig ha vært en lett vei for henne å gå fra at det er alle andre sin feil og jeg er et offer til det er faktisk jeg som har ansvaret.

Som de fleste nok har fått med seg så er jeg overhode ingen fan av Frua. Likevel.. det er et stort steg for henne. Fra å ikke å ha innsett til at hun har noe som helst ansvar til å påta seg ansvaret. For meg er det en ydmyk handling og vitner om noen som er villig til å vokse og lære som menneske.

Hun trengte kanskje tiden det tok for å reflektere litt. Hadde unnskyldningen kommet tvert ville den blitt besvart med at det kun var strategi og ferdigprodusert unnskyldning. Nå tror jeg hun har merket misnøyen på en helt annen måte og det tror jeg hun trengte for å komme dit hun er i dag.

Sånn! Da skal mitt skryt av Caroline Berg Eriksen herved opphøre før jeg gir en eller flere brukere rødvinen i halsen!

Endret av LilleSnupp
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som hyller henne på facebook nå har jo ikke skjønt noe av hva dette går i. Huff.

Mitt siste ord om denne debatten.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg ikke la ved link, ble det jeg skrev for noen timer siden slettet. Denne gangen legger jeg ved link.

I forrige uke la FF ut et bilde på Facebook noen timer før hun fikk nyss i at de holdt på å bli avslørt og den ville slettingen begynte. Det var et bilde av en NSB-billett som hun skulle bruke denne uken i forbindelse med en forretningsreise. Bildet hashtagget hun #godsamvittighet fordi hun skulle reise miljøvennlig. I intervjuet sier hun at grunnen til at hun tar toget istedenfor flyet er fordi hun ikke ønsker å møte folk.

Dette er en liten, ubetydelig løgn, men fortsatt en løgn, og i nyere tid. Derfor betyr ikke dagens blogginnlegg noe. Hun endret på sannheten i intervjuet slik at det skulle passe inn i bildet om en såret Caroline som angrer dypt og som virkelig har det vondt pga all hetsen og stormen rundt henne nå, og som tar toget fordi det blir for vanskelig med folkemengder. Dette fremstår for meg som igjen en planlagt setting hun ønsker å være i så hun kan høste sympati og så kritikken preller av som misunnelse. De vet det kanskje ikke selv, men alle løgnene har blitt en del av de nå. De kommer til å lyve litt her og lyve litt der, og til og med fortsette med å lyve til seg selv og hverandre. Det har blitt en del av hvem de er, og det skal mye bevisstgjøring og selvransaking til for å endre på det. Når stormen nå har lagt seg, så har se et proft team bak seg og vil ikke bli tatt på samme måte igjen, fordi de nå har muligheten til å regissere sin egen virkelighet uten at noen får noen øyne bak kulissene.

Jeg skal ikke inn på bloggen mer, og jeg er bare en dråpe i havet, men jeg fortsetter å følge diskusjonen fordi jeg synes den er spennende.

https://www.facebook.com/carolinebergeriksen.no/photos/a.708553222506407.1073741825.143469989014736/966550886706638/?type=1&theater

http://www.dn.no/magasinet/2015/01/16/2102/Intervjuet/bak-fasaden

Endret av Siyha
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergensia

De som hyller henne på facebook nå har jo ikke skjønt noe av hva dette går i. Huff.

Mitt siste ord om denne debatten.

We can't save them all!😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden jeg ikke la ved link, ble det jeg skrev for noen timer siden slettet. Denne gangen legger jeg ved link.

I forrige uke la FF ut et bilde på Facebook noen timer før hun fikk nyss i at de holdt på å bli avslørt og den ville slettingen begynte. Det var et bilde av en NSB-billett som hun skulle bruke denne uken i forbindelse med en forretningsreise. Bildet hashtagget hun #godsamvittighet fordi hun skulle reise miljøvennlig. I intervjuet sier hun at grunnen til at hun tar toget istedenfor flyet er fordi hun ikke ønsker å møte folk.

Dette er en liten, ubetydelig løgn, men fortsatt en løgn, og i nyere tid. Derfor betyr ikke dagens blogginnlegg noe. Hun endret på sannheten i intervjuet slik at det skulle passe inn i bildet om en såret Caroline som angrer dypt og som virkelig har det vondt pga all hetsen og stormen rundt henne nå, og som tar toget fordi det blir for vanskelig med folkemengder. Dette fremstår for meg som igjen en planlagt setting hun ønsker å være i så hun kan høste sympati og så kritikken preller av som misunnelse. De vet det kanskje ikke selv, men alle løgnene har blitt en del av de nå. De kommer til å lyve litt her og lyve litt der, og til og med fortsette med å lyve til seg selv og hverandre. Det har blitt en del av hvem de er, og det skal mye bevisstgjøring og selvransaking til for å endre på det. Når stormen nå har lagt seg, så har se et proft team bak seg og vil ikke bli tatt på samme måte igjen, fordi de nå har muligheten til å regissere sin egen virkelighet uten at noen får noen øyne bak kulissene.

Jeg skal ikke inn på bloggen mer, og jeg er bare en dråpe i havet, men jeg fortsetter å følge diskusjonen fordi jeg synes den er spennende.

https://www.facebook.com/carolinebergeriksen.no/photos/a.708553222506407.1073741825.143469989014736/966550886706638/?type=1&theater

Jeg la også merke til dette med at bildet av billetten ble lagt ut for lenge siden, og tenkte umiddelbart at det ble brukt for å få sympati i intervjuet. Og så fløy hun hjem?

Jeg synes blogginlegget var fint, men lurer på om det var planlagt eller om det ble pøst ut som siste ledd i krisplanen da det viste seg at mange med bedre kjennskap til bindingene i media reagerte på det fullstendig ukritiske intervjuet.

Og så synes jeg at at det er vanskelig å ha tillit til at ting skal gjøres på en annen måte framover, all den tid at de har gått inn og fjernet mulighetene til å sjekke dette. (Dette med kildekodene, det er fortsatt endret? Og de hadde aktivert noe nytt også? Forklar meg gjerne :-))

Jeg hadde gjerne sett dette bli adressert i innlegget og, for slik de har gått fram ser det ikke ut som om mer åpenhet er veien de går for.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Hun har fått seg profesjonelle folk som skal hjelpe henne fremover, som hun selv skriver i innlegget. Og det er begrunnelsen for beklagelsen og den plutselige helomvendingen.

Derfor så virker den ikke helhjertet for meg, men heller som et slags pr-råd.

Som flere andre her sier: Da skulle den heller ha kommet mye tidligere. Angrer man en handling så angrer man: Så enkelt er det. Hun skrev jo sitt tåredryppende innlegg. Hun kunne ha skrevet denne talen i samme slengen. Men det måtte tydeligvis pr-folk til for å få henne til å innse det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun tar nå ihvertfall mer selvkritikk og ansvar for det hun har gjort, selvom det tok sin tid. Håper hun har lært av dette.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, innlegget på bloggen virker fint og oppriktig, det skal hun ha for. Spørsmålet er bare om hun har skrevet dette selv eller om det er en del av pr-operasjon som er klekket ut i samråd med management og eventuelle pr-folk med det formål å "redde stumpene".

Hvis det er oppriktig, så kudos til Caroline! Dersom det er klekket ut i samråd med management og/eller andre rådgivere så har man egentlig ikke kommet noe særlig lenger, da har ekteparet kun skiftet strategi i forsøk på å roe gemyttene.

Jeg håper innlegget er oppriktig, men jeg mistenker dog at det er en del av et regissert pr-løp. Jeg synes nemlig det er i overkant regissert å først slippe DN-intervjuet, og så noen timer etter, når kritikerne har lest intervjuet, slippe en ny beklagelse på bloggen som er mer i tråd med hva "mobben" ønsker.

Men uansett så er det bra at hun tar ansvar og kommer med en beklagelse uten bortforklaringer og forbehold.

Endret av Soolo
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den togbilletten har jeg også lagt merke til, og min første tanke var at nå hadde hun inngått en sponsoravtale med NSB. Det henger med andre ord ikke sammen det hun skriver om å ta toget og så ta flyet hjem. Jeg er forlengst kraftig oppgitt over både henne og ektemannen, samt de familiemedlemmene og fansen som støttet opp under at hun/han var uskyldige. For meg har firmaet og disse to personlig mistet ansikt og all troverdighet.

Og for all del, de er sikkert gode i bunnen, men rak rygg eier de ikke.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Carmen.

Man kan ha flere grunner til å reise med tog. Kanskje hun har god samvittighet for at hun reiser miljøvennlig og at hun også ikke ønsker å møte folk? Har du tenkt på det? Jeg synes for eksempel det er flott å kjøre el bil, for miljøet og for alle fordelene jeg får med på kjøpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ha flere grunner til å reise med tog. Kanskje hun har god samvittighet for at hun reiser miljøvennlig og at hun også ikke ønsker å møte folk? Har du tenkt på det? Jeg synes for eksempel det er flott å kjøre el bil, for miljøet og for alle fordelene jeg får med på kjøpet.

Ja, det skjønner jeg også. Poenget her er at hun i intervjuet fremstiller det som reisen med nattoget er bestilt etter avsløringene kom fordi hun ikke ønsket å møte folk på flyplassen, når sannheten er at hun allerede hadde planlagt å reise med tog. Uttalelsen hennes gir heller ikke mening når hun tar fly tilbake. Ser du ikke forskjellen?

Endret av Siyha
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott innlegg av Caroline! Her sa hun alt som trengtes å sies, synes jeg. For min del trenger hun ikke å ta noe mer ansvar, verken for Lars-Kristian eller seg selv.

Nå er jeg klar for å legge denne saken bak meg. Takk til alle som har bidratt her, takk til visningsnamn og Nora Nordbo som fikk kommentarfusk-saken frem. Denne gangen har det vært mye saklig og relevant diskusjon her og ikke den vanlige drittslengingen - too bad for dem som ikke evner å se det, men det er jo i grunnen deres tap.

Ha en strålende lørdagskveld, sisters!

For meg er det too little, too late...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Carmen.

Ja, det skjønner jeg også. Poenget her er at hun i intervjuet fremstiller det som reisen med nattoget er bestilt etter avsløringene kom fordi hun ikke ønsket å møte folk på flyplassen, når sannheten er at hun allerede hadde planlagt å reise med tog. Uttalelsen hennes gir heller ikke mening når hun tar fly tilbake. Ser du ikke forskjellen?

Hun bestilte billetten i januar. Det er ETTER avsløring nr 1, noe som igjen betyr at hun fortsatt ikke ønsker å møte noen folk. Den første avsløringen er nok like ille for hennes del og med tanke på det å møte folk. Videre er det forskjell mellom Gardermoen og Værnes. Når hun tar flyet fra Oslo tar det som regel lengre tid enn når hun lander i Oslo/Gardermoen og skal rett hjem. Når hun tar flyet fra Værnes er det da betydelig mindre folk ( spørs også når hun flyr).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la også merke til dette med at bildet av billetten ble lagt ut for lenge siden, og tenkte umiddelbart at det ble brukt for å få sympati i intervjuet. Og så fløy hun hjem?

Jeg synes blogginlegget var fint, men lurer på om det var planlagt eller om det ble pøst ut som siste ledd i krisplanen da det viste seg at mange med bedre kjennskap til bindingene i media reagerte på det fullstendig ukritiske intervjuet.

Og så synes jeg at at det er vanskelig å ha tillit til at ting skal gjøres på en annen måte framover, all den tid at de har gått inn og fjernet mulighetene til å sjekke dette. (Dette med kildekodene, det er fortsatt endret? Og de hadde aktivert noe nytt også? Forklar meg gjerne :-))

Jeg hadde gjerne sett dette bli adressert i innlegget og, for slik de har gått fram ser det ikke ut som om mer åpenhet er veien de går for.

det er en togillett, tror ikke det er så mange baktanker rundt det. Om hun vil ta toget en vei for å slippe unna halvparten av menneskene som vil stirre på henne på gardermoen så gjør hu jo det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Dagens blogginnlegg opplever jeg som ektefølt fra CBE sin side, så nå har jeg faktisk mer respekt for dama enn jeg hadde til og med før denne skandalen.

Kanskje hun nå endelig finner andre verdier og blir i større stand til å reflektere over etikk og moral. Dette er iallefall en bra start.

RED: Men dette intervjuet i DN var en fadese. Språk og vinkling var så ensidig og offerbærende og ikke minst fullt av inhabilitet (Forsang/Peters/Rudjord osv). Jeg vil si dette intervjuet, selv om det sikkert fra CBE var tenkt som en oppreisning skadet mer enn det gavnet.

Jeg håper hun nå tenker seg godt om og, klarer å snu denne hendelsen til noe positivt. Men jeg skal følge, det skal jeg. Kritisk til døden - det er Citronella. :)

Endret av Citronella
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...