Keaton Skrevet 7. juli 2018 #57481 Skrevet 7. juli 2018 En generell, men god debattskikkregel er å adressere rette bruker(e) når man henvender seg med innlegg som insinuerer andres regelbrudd. 14
pøbelsara Skrevet 7. juli 2018 #57482 Skrevet 7. juli 2018 19 minutter siden, Pusle skrev: Men hvorfor bruke tid på å diskutere de intetsigende innleggene i bloggen Men hvorfor bruke tid på å diskutere de mest intetsigende innleggene på bloggen, som du kaller det? Er det ikke nettopp det som er med på å dra ned KG's rykte og ryktet til alle som skriver her? Er det ok å latterliggjøre både CBE,ektemannen og innleggene hennes ved enhver anledning en finner eller har vi mer å tjene på å diskutere det større perspektivet ift hvordan en så stor blogg påvirker oss og samfunnet vi lever i? Ift denne fotosooten så har vi en enda ikke sett de ferdige bildene, såvidt jeg vet? Så det du skriver i det 3.avsnittet er vel mest relevant å si noe om hvis vi får se et blogginnlegg med bilder fra shooten? Hvorfor skulle et saklig innlegg om hvor intetsigende innholdet i Norges kanskje største, kommersielle blogg er, bli karakterisert som latterliggjøring? Man debatterer da virkelig ikke privatpersonene i bloggen når man diskuterer hva som publiseres i den? Bloggeierne velger helt selv HVA de publiserer og HVORDAN de velger å fremstå. 15
Outlander Skrevet 7. juli 2018 #57483 Skrevet 7. juli 2018 Helt utrolig at han nå skal bli nyfødtfotograf. Seriøs? Jeg ville ha ALDRI...og jeg mener ALDRI latt han sitte og prøvde seg som lekefotograf på min nyfødt baby. Nå ser jeg at hvem som helst kan bli fotograf og yrken har ingen stolthet lenge. Synd. 24
Pusle Skrevet 7. juli 2018 #57484 Skrevet 7. juli 2018 (endret) 9 minutter siden, pøbelsara said: Hvorfor skulle et saklig innlegg om hvor intetsigende innholdet i Norges kanskje største, kommersielle blogg er, bli karakterisert som latterliggjøring? Man debatterer da virkelig ikke privatpersonene i bloggen når man diskuterer hva som publiseres i den? Bloggeierne velger helt selv HVA de publiserer og HVORDAN de velger å fremstå. Jeg har ikke karakterisert innlegget du sikter til som latterliggjøring. Beklager hvis det er sånn det ser ut. Jeg syns generelt det har vært ganske mange innlegg her inne som kan defineres som latterliggjøring, jeg har rapportert flere og det har også andre gjort, og mange innlegg er blitt slettet. Endret 7. juli 2018 av Pusle 5
pøbelsara Skrevet 7. juli 2018 #57486 Skrevet 7. juli 2018 (endret) 6 minutter siden, Pusle skrev: Jeg har ikke karakterisert innlegget du sikter til som latterliggjøring. Beklager hvis det er sånn det ser ut. Jeg syns generelt det har vært ganske mange innlegg her inne som kan defineres som latterliggjøring, jeg har rapportert flere og det har også andre gjort, og mange innlegg er blitt slettet. Ja, det er viktig for denne debatten at det skilles på det. Samtidig er det virkelig helt greit å påpeke når innholdet i bloggen er innholdsløst eller kunnskapsløst eller å bare skrive om den generelle kvaliteten på det som publiseres. Endret 7. juli 2018 av pøbelsara 10
På besøk Skrevet 7. juli 2018 #57487 Skrevet 7. juli 2018 8 timer siden, Mnjah skrev: Er så enig i dette. ...og så får du tilsvar på det fra noen som har giddet å GOOGLE avstand til joggesteder fra fruas hus. HAHA. Jeg ordla meg klønete, ser jeg. Jeg er kjent i området der frua bor, og visste derfor at det er en kort oppvarmingstur bort til lysløypa. Den som mente at det innebar 2-3 timer på kollektivt bidro ihvertfall ikke med noe annet enn synsing i debatten. Den tiden hin brukte på å skrive det lange innlegget kunne hin brukt på å google avstanden. Da hadde vi sluppet den avsporinga og videre latterliggjøring av andre debattanter. 10
Inocybe Skrevet 7. juli 2018 #57488 Skrevet 7. juli 2018 Det er veldig mange som skriver i disse rosabloggtrådene og da vil skribentene nødvendigvis ha forskjellige interesser. Så lenge det som diskuteres i utgangspunkt er noe bloggeren selv har publisert, og dermed må mene har allmenn interesse, må det være innafor å diskutere. Jeg personlig synes trening er interessant. Både fordi jeg selv trener mye gjerne hadde lest inspirerende treningsinnlegg, men også fordi jeg synes det er et godt eksempel på hvordan bloggens narrativ ikke stemmer med virkeligheten og tilpasses etter behov. Kart og terrreng og alt det der. Jeg applauderer også bloggemner som er frie for barneeksponering. Jo fler av den typen innlegg jo bedre. 11
Lamoramp Skrevet 7. juli 2018 #57489 Skrevet 7. juli 2018 Ånei, så flaut🙈 Jeg er ganske sikker på at United influencers har rådet CBE til å lempe litt på den konservative skrivestilen, men det blir dessverre så krampaktig og unaturlig. Ord som digg, innafor og svettefest lyser IKKE-CBE, og også den greia med at hun prøver å fremstå mindre feilfri (jeg har ikke vært stiv på...hva skjer?). Er vel ikke lenge igjen før frua begynner med a-endinger også nå😃😃 Det som en gang var bloggens styrke tror jeg nå er dens fall (folk leste bloggen og irriterte seg over hvor feilfri frua fremsto, men leste lell). Nå orker ikke folk slikt lengre, det er ikke spesielt trendy, kult eller inspirerende å fremstå som et konservativt gråpapir slik frua dessverre gjør. 18
penny_ Skrevet 7. juli 2018 #57490 Skrevet 7. juli 2018 3 timer siden, Outlander skrev: Helt utrolig at han nå skal bli nyfødtfotograf. Seriøs? Jeg ville ha ALDRI...og jeg mener ALDRI latt han sitte og prøvde seg som lekefotograf på min nyfødt baby. Nå ser jeg at hvem som helst kan bli fotograf og yrken har ingen stolthet lenge. Synd. Hvem mener du skal bestemme hvem som kan bli fotograf? Man trenger ikke noen formell utdannelse for å jobbe som fotograf. De som har en god portefølje får kunder. Det er jo fint, da, at du kan bestemme hvem som skal fotografere babyen din. Du må ikke bruke LK, liksom. 9
Milio Skrevet 7. juli 2018 #57491 Skrevet 7. juli 2018 3 timer siden, Outlander skrev: Helt utrolig at han nå skal bli nyfødtfotograf. Seriøs? Jeg ville ha ALDRI...og jeg mener ALDRI latt han sitte og prøvde seg som lekefotograf på min nyfødt baby. Nå ser jeg at hvem som helst kan bli fotograf og yrken har ingen stolthet lenge. Synd. Jeg syns det er mer utrolig at han skal gjøre det i Sarpsborg (Østfold generelt) hvor familiebedriften Haslien er SÅ godt forankret.https://www.haslien.no De gjør alt fra foto, redigering, styling, fremstilling og grafisk design. Du kan til og med få tilpasset album/gaveesker med skreddersydd design fra dem. Lykke til, LK, sier jeg bare! Jeg husker fortsatt bildet i svarthvitt med grepet rundt den vesle lille foten fra fødestuen.. 20
penny_ Skrevet 7. juli 2018 #57492 Skrevet 7. juli 2018 8 minutter siden, Milio skrev: Jeg syns det er mer utrolig at han skal gjøre det i Sarpsborg (Østfold generelt) hvor familiebedriften Haslien er SÅ godt forankret.https://www.haslien.no De gjør alt fra foto, redigering, styling, fremstilling og grafisk design. Du kan til og med få tilpasset album/gaveesker med skreddersydd design fra dem. Lykke til, LK, sier jeg bare! Jeg husker fortsatt bildet i svarthvitt med grepet rundt den vesle lille foten fra fødestuen.. Det ble kanskje litt ensformig å bare holde på meg bloggen, og kanskje han har oppdaget at den ikke kommer til å vare for evig. I en desperat situasjon må man ha troa på at det meste kan gå. Jeg f.eks. prøve meg på blogging 4
Mnjah Skrevet 7. juli 2018 #57493 Skrevet 7. juli 2018 4 timer siden, pøbelsara skrev: Hvorfor skulle et saklig innlegg om hvor intetsigende innholdet i Norges kanskje største, kommersielle blogg er, bli karakterisert som latterliggjøring? Man debatterer da virkelig ikke privatpersonene i bloggen når man diskuterer hva som publiseres i den? Bloggeierne velger helt selv HVA de publiserer og HVORDAN de velger å fremstå. Her blir bloggen peilet inn med lupe, alt kan virkelig ikke kalles verken saklig eller relevant. Men alt skyves såklart under at «vi diskuterer bedriften». Du sier at blogglesere velger hva de publiserer og hvordan de velger å fremstå. Men brukere her sitter og zoomer inn på føttene hennes på Instagram-bilder for å lage innlegg her om TÆRNE hennes. Uansett hva som publiseres så vil noen her inne finne noe å ta henne på, og det grenser til at hele tråden latterliggjør seg selv fordi det er snakk om detaljnivå som er fullstendig irrelevant for bedriften. Jeg er såvidt inne i denne tråden lenger, fordi den blir fylt opp så fort med så mye ræl til alt fra at hun er skap-alkoholiker, til at hun har på seg for små sko, til at er hårstrå ligger feil. Jeg rekker ikke henge med i de gode diskusjonene, for jeg må bla meg gjennom sider som kommenterer helt usaklige ting som at datteren burde ha på seg lue og ikke pannebånd. 14
Mnjah Skrevet 7. juli 2018 #57494 Skrevet 7. juli 2018 1 time siden, Milio skrev: Jeg syns det er mer utrolig at han skal gjøre det i Sarpsborg (Østfold generelt) hvor familiebedriften Haslien er SÅ godt forankret.https://www.haslien.no De gjør alt fra foto, redigering, styling, fremstilling og grafisk design. Du kan til og med få tilpasset album/gaveesker med skreddersydd design fra dem. Lykke til, LK, sier jeg bare! Jeg husker fortsatt bildet i svarthvitt med grepet rundt den vesle lille foten fra fødestuen.. Så fordi noen er eksperter på et område, så skal man bare la være? Hadde du sagt dette til noen andre gründere? Jeg tåler ikke LKE selv, men ærlig talt. 16
Milio Skrevet 7. juli 2018 #57495 Skrevet 7. juli 2018 10 minutter siden, Mnjah skrev: Så fordi noen er eksperter på et område, så skal man bare la være? Hadde du sagt dette til noen andre gründere? Jeg tåler ikke LKE selv, men ærlig talt. Nei, selvfølgelig ikke, men Sarpsborg er en liten by. Det er det jeg tenker på. Mulig han har en svært god markedsstrategi klar, som involverer bloggen som reklamekanal, hvis ikke bør han virkelig vise litt bedre fotokunnskaper enn han har gjort hittil i MINE øyne. 16
Pusle Skrevet 7. juli 2018 #57496 Skrevet 7. juli 2018 (endret) 14 minutter siden, Mnjah said: Her blir bloggen peilet inn med lupe, alt kan virkelig ikke kalles verken saklig eller relevant. Men alt skyves såklart under at «vi diskuterer bedriften». Du sier at blogglesere velger hva de publiserer og hvordan de velger å fremstå. Men brukere her sitter og zoomer inn på føttene hennes på Instagram-bilder for å lage innlegg her om TÆRNE hennes. Uansett hva som publiseres så vil noen her inne finne noe å ta henne på, og det grenser til at hele tråden latterliggjør seg selv fordi det er snakk om detaljnivå som er fullstendig irrelevant for bedriften. Jeg er såvidt inne i denne tråden lenger, fordi den blir fylt opp så fort med så mye ræl til alt fra at hun er skap-alkoholiker, til at hun har på seg for små sko, til at er hårstrå ligger feil. Jeg rekker ikke henge med i de gode diskusjonene, for jeg må bla meg gjennom sider som kommenterer helt usaklige ting som at datteren burde ha på seg lue og ikke pannebånd. Godt skrevet! Jeg er veldig enig, og du får frem poenget på en bedre måte enn jeg gjorde før idag, så takk skal du ha:-) Endret 7. juli 2018 av Pusle 9
Aricia Skrevet 7. juli 2018 #57497 Skrevet 7. juli 2018 23 minutter siden, Mnjah skrev: Så fordi noen er eksperter på et område, så skal man bare la være? Hadde du sagt dette til noen andre gründere? Jeg tåler ikke LKE selv, men ærlig talt. Hvorvidt du tåler LKE eller ikke har da ingenting i diskusjonen å gjøre? Ærlig talt. 10
LilleSnupp Skrevet 7. juli 2018 #57498 Skrevet 7. juli 2018 (endret) Akkurat denne diskusjonen har gått siden bloggens morgen.. Nå er det tærne, treningen og hårstrå, tidligere var det kritikk av kritikken på interiøret, sminken og utseende. Nå er disse temaene helt legitimt å diskutere siden det har visst seg at interiøret er gjennomsponset, sminken dyretestet og utseende kjøpt og betalt, eventuelt redigert. Endret 7. juli 2018 av LilleSnupp 10
Mnjah Skrevet 7. juli 2018 #57499 Skrevet 7. juli 2018 3 minutter siden, Aricia skrev: Hvorvidt du tåler LKE eller ikke har da ingenting i diskusjonen å gjøre? Ærlig talt. Du vet utrolig godt hvor fort folk her avskriver andre som «fansen» eller som LKE selv, bare de prøver å nyansere debatten eller - Gud forby - tar frua i forsvar. Så her gjelder det å flagge for alt man har. 8
Aricia Skrevet 7. juli 2018 #57500 Skrevet 7. juli 2018 (endret) 32 minutter siden, Mnjah skrev: Du vet utrolig godt hvor fort folk her avskriver andre som «fansen» eller som LKE selv, bare de prøver å nyansere debatten eller - Gud forby - tar frua i forsvar. Så her gjelder det å flagge for alt man har. Hva har det med dine personlig motiverte årsaker for å delta i debatten å gjøre? Ingen bryr seg. Tillegg: Så ditt bidrag for å nyansere debatten er altså å understreke at du tilhører gruppen som "ikke tåler" LKE, og dermed ikke hører til "fansen"? For bare slik regner du med at du blir hørt, og ikke møtt av et hatende hylekor? Hva i alle dager er nyanserikt med en slik måte å lese diskusjonen på? Det er jo forenklende polarisering av verste sort, bygget på premisset om at ingen har noen andre motiver for å delta her enn rene personlige antipatier mot bloggerparet, uansett hva de måtte påstå. Endret 7. juli 2018 av Aricia 16
Fremhevede innlegg