Keaton Skrevet 8. juli 2018 #57561 Skrevet 8. juli 2018 (endret) Nei, jeg føler meg overhodet ikke truffet av den kritikken. Enkeltbrukere kan ikke ta ansvar for andre brukeres innlegg eller hvordan andre oppfatter tråden. Jeg strekker meg til å la være å plusse eller svare på innlegg med temaer jeg ikke bryr meg om, samt rapportere dersom noe er regelbrudd. Ellers har jeg tenkt å fortsette å skrive om de emnene jeg interesserer meg for, regner med at de fleste i tråden mener det samme. Ryddet for brukerdebatt. Edie, adm. Endret 9. juli 2018 av Edie 22
Justlooking Skrevet 8. juli 2018 #57562 Skrevet 8. juli 2018 Unnskyld at jeg spør, men hva skjer om man plusser?
Tabris Skrevet 8. juli 2018 #57563 Skrevet 8. juli 2018 6 minutter siden, Kollontaj said: Når jeg ser hvor disse «reelle tankene», som du nevner, kommer fra blir jeg helt sikker på at det er helt uinteressant å følge opp. Ser du rasjonaliseringen her? 1
Keaton Skrevet 8. juli 2018 #57564 Skrevet 8. juli 2018 Akkurat nå, Tabris skrev: Ser du rasjonaliseringen her? Du ser kvasipsykologiseringen her? 14
Tabris Skrevet 8. juli 2018 #57565 Skrevet 8. juli 2018 Just now, Kollontaj said: Du ser kvasipsykologiseringen her? Ok, takk for svar. 3
Keaton Skrevet 8. juli 2018 #57566 Skrevet 8. juli 2018 6 minutter siden, Justlooking skrev: Unnskyld at jeg spør, men hva skjer om man plusser? Du får en «likes» i form av 1 poeng. Antall poeng du har fått kan du se ved siden av brukernavnet ditt til høyre, til venstre står antall innlegg. Det aktuelle innleggets plusser/likes står nederst til høyre i grønt. 😊 5
Justlooking Skrevet 8. juli 2018 #57567 Skrevet 8. juli 2018 3 minutter siden, Kollontaj skrev: Du får en «likes» i form av 1 poeng. Antall poeng du har fått kan du se ved siden av brukernavnet ditt til høyre, til venstre står antall innlegg. Det aktuelle innleggets plusser/likes står nederst til høyre i grønt. 😊 Takk. Så pluss er det sammen som pilen? Det er den jeg bruker 😊 4
Mnjah Skrevet 8. juli 2018 #57568 Skrevet 8. juli 2018 (endret) 12 timer siden, Kollontaj skrev: Ja, vi har ganske like brukernavn. Jeg elsket denne tråden! Men jeg orker ikke lese meg gjennom alt mulig ræl om at vinglass står feil, nyrik russerstil, pannebånd på datteren og ikke lue, at hun ikke løper tur på turstiene, at leppene ser rare ut, at smilet er stivt, at hun tar feil om at edderkopper er insekter, hva slags virus hun egentlig hadde, at hun sniffer blomster, at hun prater overtydelig osv osv. Det blir ikke verdt å bla gjennom lengre for å få de riktig gode innleggene fra Asti og andre som setter bedriften i et nyttig samfunnsperspektiv med skarpt og observant blikk. 12 timer siden, Tabris skrev: I stedet for å avfeie kritikk som persondebatt eller be folk om å gå andre steder å være (som CBE gjør), hva med å faktisk, om bare hypotetisk, reflektere over kritikken som kommer fra flere ulike personer og se at dette er reelle tanker flere mennesker har omkring denne tråden? Godt poeng. Dette med å avfeie all kritikk, be folk gå andre steder etc. begynner jo mistenkelig å ligne på bedriftens taktikk. Ryddet for svar til slettet innhold. Edie, adm. Endret 9. juli 2018 av Edie 11
couscous Skrevet 8. juli 2018 #57569 Skrevet 8. juli 2018 Herreminhatt, er hun ennå en greie? Hun føles så 2012. 5
Keaton Skrevet 8. juli 2018 #57570 Skrevet 8. juli 2018 (endret) Det er mange, mange temaer og innlegg i denne tråden jeg ikke liker eller følger opp, men det får jeg ikke gjort så mye med. Jeg føler ingen trang til å stå skolerett og forklare andres motiver eller få refs for andres innlegg. Så lenge innleggene (jeg ikke liker) er innenfor KGs regelverk, må jeg leve med det. Dere får begynne å skrive skarpt og observant selv, det ville vært en befrielse. Ryddet for svar til slettet innhold. Edie, adm. Endret 9. juli 2018 av Edie 24
Tabris Skrevet 8. juli 2018 #57571 Skrevet 8. juli 2018 Just now, Mnjah said: Godt poeng. Dette med å avfeie all kritikk, be folk gå andre steder etc. begynner jo mistenkelig å ligne på bedriftens taktikk. Det er dette jeg synes er mest fascinerende med denne tråden. Mange av de negative egenskapene man igjen og igjen anklager CBE for (manglende evne til å ta kritikk, manglende evne til selvkritikk, usaklige og spydige svar på kritikk, manglende evne til perspektiv på det man holder på med, blir støttet av en en gjeng) ser man ofte går igjen i denne tråden. Det blir som et speil. I tilegg har man i denne tråden noen magisk ord: "Det er bedriften, ikke personen" - det legitimerer all kritikk mot CBE, uansett hvor smålig "Persondebatt/kvasipsykologi/avsporing" - det fungerer som skjold mot all kritikk i denne tråden. Man bør ikke forvente mer av andre enn av seg selv. I denne tråden forventer man mer av CBE enn av seg selv, fordi mange av CBEs kritiserte negative sider ser man reflektert her i denne tråden. For min del gjør det verken CBE eller folk i denne tråden til fæle personer. Og jeg skal heller ikke sitte på min høye hest og si at jeg aldri har svart sånn selv, eller kommer til å gjøre det i fremtiden. Det er en ren psykologisk mekanisme. Det er spesielt vanskelig å ta i mot kritikk når man har folk i ryggen som backer en. CBE har sine støttespillere i mannen og de som kommenterer på SoME. De i denne tråden har hverandre. Det er de samme mekanismer i spill her, det bare at når det kommer til CBE så betyr det at hun er en ikke takler kritikk, men påpeker rman det samme i denne tråden så er det kvasipsykologi. 8
På besøk Skrevet 8. juli 2018 #57572 Skrevet 8. juli 2018 1 time siden, Mnjah skrev: Beklager, trodde du var samme bruker som hen over. Nei, da er det jo ikke rart at du syns «alle» hater på «alt» cbe.no gjør... 13
Aricia Skrevet 8. juli 2018 #57573 Skrevet 8. juli 2018 (endret) 11 timer siden, Kollontaj skrev: Det er mange, mange temaer og innlegg i denne tråden jeg ikke liker eller følger opp, men det får jeg ikke gjort så mye med. Jeg føler ingen trang til å stå skolerett og forklare andres motiver eller få refs for andres innlegg. Så lenge innleggene (jeg ikke liker) er innenfor KGs regelverk, må jeg leve med det. Dere får begynne å skrive skarpt og observant selv, det ville vært en befrielse. WORD: Ryddet for slettet innhold i sitat. Edie, adm. Endret 9. juli 2018 av Edie 8
¤flicka¤ Skrevet 8. juli 2018 #57574 Skrevet 8. juli 2018 (endret) 52 minutter siden, Tabris skrev: I stedet for å avfeie kritikk som persondebatt eller be folk om å gå andre steder å være (som CBE gjør), hva med å faktisk, om bare hypotetisk, reflektere over kritikken som kommer fra flere ulike personer og se at dette er reelle tanker flere mennesker har omkring denne tråden? Håper du har reflektert over muligheten for at vi kanskje er mange som gjør nettopp det du ber om, men som likevel ikke er enig med deg. Endret 8. juli 2018 av ¤flicka¤ 8
Tabris Skrevet 8. juli 2018 #57575 Skrevet 8. juli 2018 Just now, ¤flicka¤ said: Håper du har reflektert over muligheten for at vi er mange som gjør nettopp det du ber om, men som likevel ikke er enig med deg. Jeg vil gjerne høre den refleksjonen. 2
Mnjah Skrevet 8. juli 2018 #57576 Skrevet 8. juli 2018 (endret) 11 timer siden, Kollontaj skrev: Det er mange, mange temaer og innlegg i denne tråden jeg ikke liker eller følger opp, men det får jeg ikke gjort så mye med. Jeg føler ingen trang til å stå skolerett og forklare andres motiver eller få refs for andres innlegg. Så lenge innleggene (jeg ikke liker) er innenfor KGs regelverk, må jeg leve med det. Dere får begynne å skrive skarpt og observant selv, det ville vært en befrielse. Denne tråden har en helt annen stil og selvopphøyd status enn de andre trådene. Ikke minst tittelen: «debatt rundt hennes virksomhet», der andre tråder bare heter «Sofie Elise», «Kristine ullebø», «Komikerfrue». Det er denne tråden som har flest brukere som insisterer på «god debattskikk», ønsker kildegrunnlag og der det understrekes oftest at temaet som diskuteres er «bedriften». Det er også den tråden der det angripes kollektivt eller ivrigst om man ikke følger samme sporet som de andre. Hadde vært noe annet om tråden bare het «CBE». Ryddet for brukerdebatt. Edie, adm. Endret 9. juli 2018 av Edie 5
Keaton Skrevet 8. juli 2018 #57577 Skrevet 8. juli 2018 Eh, ja, for vi har jo kollektivt kommet frem til tittelen. Beklager å skuffe deg, tråden er en av mange i rekken, noen av dem het vel bare CBE eller Fotballfrue eller Caroline Berg Eriksen, uten at HI reflekterte videre over det da hen laget en ny tråd. Du får nesten spørre. 12
Anonymsis Skrevet 8. juli 2018 #57578 Skrevet 8. juli 2018 33 minutter siden, Tabris skrev: Det er dette jeg synes er mest fascinerende med denne tråden. Mange av de negative egenskapene man igjen og igjen anklager CBE for (manglende evne til å ta kritikk, manglende evne til selvkritikk, usaklige og spydige svar på kritikk, manglende evne til perspektiv på det man holder på med, blir støttet av en en gjeng) ser man ofte går igjen i denne tråden. Det blir som et speil. I tilegg har man i denne tråden noen magisk ord: "Det er bedriften, ikke personen" - det legitimerer all kritikk mot CBE, uansett hvor smålig "Persondebatt/kvasipsykologi/avsporing" - det fungerer som skjold mot all kritikk i denne tråden. Man bør ikke forvente mer av andre enn av seg selv. I denne tråden forventer man mer av CBE enn av seg selv, fordi mange av CBEs kritiserte negative sider ser man reflektert her i denne tråden. For min del gjør det verken CBE eller folk i denne tråden til fæle personer. Og jeg skal heller ikke sitte på min høye hest og si at jeg aldri har svart sånn selv, eller kommer til å gjøre det i fremtiden. Det er en ren psykologisk mekanisme. Det er spesielt vanskelig å ta i mot kritikk når man har folk i ryggen som backer en. CBE har sine støttespillere i mannen og de som kommenterer på SoME. De i denne tråden har hverandre. Det er de samme mekanismer i spill her, det bare at når det kommer til CBE så betyr det at hun er en ikke takler kritikk, men påpeker rman det samme i denne tråden så er det kvasipsykologi. Hvorfor mener du brukerne som svarer deg her skal ta imot kritikken du strør om deg med? Kan du dokumentere at det er disse brukerne som kommenterer at vinglasset til cbe står feil, at ungene har pannebånd og ikke lue, at hun smiler feil osv? Jeg foreslår at du retter kritikken din mot de brukerne som faktisk kommenterer disse tingene, istedenfor å angripe alle andre brukere. Det er ekstremt dårlig debattskikk, for ikke å snakke om bedriten oppførsel, å først anklage mennesker for noe de ikke har gjort, for så å bli nedlatende når disse brukerne ikke tar imot den feilrettede kritikken. Du kan ikke skjære alle over én kam; det er enkelte brukere som kommenterer flåsete, men det kan faktisk ikke @Kollontaj eller de andre du angriper nå noe for. 23
Tabris Skrevet 8. juli 2018 #57579 Skrevet 8. juli 2018 4 minutter siden, Anonymsis said: Hvorfor mener du brukerne som svarer deg her skal ta imot kritikken du strør om deg med? Kan du dokumentere at det er disse brukerne som kommenterer at vinglasset til cbe står feil, at ungene har pannebånd og ikke lue, at hun smiler feil osv? Jeg foreslår at du retter kritikken din mot de brukerne som faktisk kommenterer disse tingene, istedenfor å angripe alle andre brukere. Det er ekstremt dårlig debattskikk, for ikke å snakke om bedriten oppførsel, å først anklage mennesker for noe de ikke har gjort, for så å bli nedlatende når disse brukerne ikke tar imot den feilrettede kritikken. Du kan ikke skjære alle over én kam; det er enkelte brukere som kommenterer flåsete, men det kan faktisk ikke @Kollontaj eller de andre du angriper nå noe for. Jeg forventer det fordi de fleste i denne tråden forventer at CBE står skolerett og tar i mot den kritkk de retter mot henne - dag etter dag, år etter år. Jeg har aldri sagt at dette gjelder alle. Jeg har bevisst unngått å skrive "dere", jeg snakker om "denne tråden". Uansett hva man måtte mene om det, så har man oppfatninger om denne tråden som en kollektiv tråd, selv om ikke hver eneste bruker her inne er skyldig i hver eneste kritikkverdige ting som blir tatt opp. Selv om man er en av dem som utelukkende skriver saklig kritikk mot CBE, så gjør man det i en tråd som flommer over av småligheter som du nevner i ditt inlegg. Da lurer jeg på:.Tror man at ens saklige innlegg kommer frem til mottakeren eller at de drukner i alle småligheter og dermed blir bare "en av mange"? Man kan gjerne mene så mye man vil at man skal kunne skille klinten fra hveten, men jeg tviler på at det er sånn realiteten fungerer. 4
pøbelsara Skrevet 8. juli 2018 #57580 Skrevet 8. juli 2018 1 time siden, Tabris skrev: I stedet for å avfeie kritikk som persondebatt eller be folk om å gå andre steder å være (som CBE gjør), hva med å faktisk, om bare hypotetisk, reflektere over kritikken som kommer fra flere ulike personer og se at dette er reelle tanker flere mennesker har omkring denne tråden? Du synes ikke dette er ørlite grann patroniserende? Og selvforherligende? Jeg antar at du med din invitasjon til refleksjon og dine psykologiserende analyser av dine medmennesker også er i stand til å se at tråden består av ulike utsagn fra ulike brukere. Og at du også ser at det er lite konstruktivt å komme inn i en debatt hvor det er ytret hundrevis av utsagn fra hundrevis av ulike individer, for å avlevere en tirade myntet på alle - jeg mener det er lite reflektert å anta at alle mener det samme. En slik debatt og andre som likner, vil nødvendigvis inneholde et vidt spekter av ulike meninger som ytres av svært mange ulike individer. Man kan ikke forvente å bli applaudert når man velger å holde alle kollektivt ansvarlige for sin egen, sterkt biaspregede tolkning av hva diskusjonen faktisk inneholder. Når det er sagt, synes jeg smålige kommentarer om bloggeren burde vært unngått, og jeg rapporterer alltid det jeg ser av slikt når jeg er innom og oppfordrer alle til å gjøre det samme. Men sleivkommentaerer ugyldiggjøre overhodet ikke kritikk mot hverken utydelige skiller mellom redaksjon og kommers, usunt kroppsfokus, forbruksfest eller aller minst utstrakt utlevering av intetanende mindreårige. 31
Fremhevede innlegg