Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Er det noen i denne tråden som tror at all kritikken som kommer herfra, er noe CBE tolker som bedriftskritikk og ikke kritikk mot henne som person? 

Jeg mener "det er en bedrift" misbrukes i denne tråden. Nei, det er ikke det samme som om det var et firma som Rema 1000 eller Kiwi. Dette er fortsatt èn person som kritiseres hver eneste dag over flere år over så og si alt hun gjør - hvordan hun kler seg, hvordan hun smiler, hvordan hun snakker, hvordan hun går...

Det er også en del saklige innlegg som går utelukkende på utlevering av barn og manglende reklame. Men de drukner i mengden av kritikk på småting hver eneste dag. Mer og mer smålighet aksepteres i denne tråden fordi "det er kritikk av bedriften". 

Ja, CBE gjør en god del som hun kan kritiserse for. Men til tross for at jeg er enig i det aller meste av kritikk hun får som går på utlevering av barn, overfladiske verdier og manglende reklamemerking, så merker jeg at jeg begynner å få mer og mer sympati med henne. Ikke pga hennes eget narrativ - det er faktisk fullt mulig å ha et mer nyansert bilde på CBE-kritikken uten å være "fan" av hennes blogg - men pga denne tråden. Denne daglige forfølgingen og til tider trakasseringen av henne ligner ikke noe annet jeg har sett (kanskje bortsett fra mot andre rosabloggere), og jeg synes det er galskap. Jeg synes verken "det er bedriften" eller "ja, men se på hva HUN har gjort!" kan forsvare dette.

Endret av Tabris
  • Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

@Tabris Hvis du mener det er gode innlegg i denne tråden hvorfor bidrar du da ikke med å diskutere disse problemstillingene i steder for side etter side med brukerdebatt? Ingen som skriver i denne tråden har kollektivt ansvar for alt som står i den, selv om du med flere virker til å mene det. Anbefaler deg igjen å rapportere det du mener er over grensen og så er du velkommen til å diskutere eksponering av barn, overfladiske holdninger og så videre 😊

• Liker 30
Skrevet

Dette gjelder ikke bare bedriften, men siden det blir presentert på bedriftenes sosiale kanaler er det kanskje innafor likevel:

Jeg kan ikke fri meg for å syns at det er litt stusselig å invitere til overraskelsefest og så la tv2 filme (betale/bidra til festen) og servere sponset kake. Muligens også pynte med sponsede ballonger osv. Hva gjør det med et menneske at enhver merkedag skal gjøres til noe kommersielt og dokumenteres på samtlige sosiale plattformer? Hvordan legger de dette frem for vennene? Jeg hadde ikke vært komfortabel med å feste med et kamerateam på slep og hadde nok meldt avbud til festen. Men så lever jeg i en helt annen virklighet også. Det er kanskje jeg som er rar og sær. 

• Liker 24
Skrevet
18 hours ago, Justlooking said:

Har sagt det tidligere og spør igjen; dere som leser bloggen - hva er det som tiltaler dere med den? Om dere ønsker å lese et glossy magasin finnes det jo mange som er mye bedre. Er oppriktig nysgjerrig, hva gir bloggen dere? 😊

Jeg startet å lese bloggen i 2010 eller noe sånt, fordi hun den gang skrev mye om trening. Hun motiverte meg til å begynne å jogge selv, og det har jeg fortsatt med. Nå synes jeg bloggen er dørgende kjedelig, men jeg stikker innom iblant - for utfylle det som skrives i denne tråden (som ofte kan være veldig interessant!)

• Liker 7
Skrevet

Klart det kan oppfattes som kritikk av person i den tid det er så få ansatte, men de har strengt tatt registrert seg som en organisasjon og tjener penger på jobben sin. Jeg bryr meg mindre om bedriften cbe.no en alle den forsøker å påvirke. Jeg synes det er mye verre at unge jenter kan gå inn på bloggen og lese om inspirasjon for å holde seg tynne og spesielt når det viser seg at cbe faktisk redigerer seg tynnere, jeg bryr meg mer om umge gravide som er redd for at kroppen skal bli «ødelagt» av en graviditet, eller redd for at de ikke er delikat nok for sin mann eller at barna ikke er prinsesser nok.. jenter som tror de kan redde verden bare ved å kutte ut bitte litt rødt kjøtt.jeg synes cbe.no er et sykdomstegn i samfunnet og må kritiseres i håpe om at det km bli bitte litt bedre.. Bloggen mener også at det er bare bitte litt av livet som synes på bloggen, så da antar jeg hun har andre verdier i livet en hva bloggen viser og derfor ikke tar seg så nær av det.. 

• Liker 36
Skrevet
17 minutter siden, Emilie112 said:

Bloggen mener også at det er bare bitte litt av livet som synes på bloggen, så da antar jeg hun har andre verdier i livet en hva bloggen viser og derfor ikke tar seg så nær av det.. 

Og folk lurer på hvorfor jeg finner denne tråden fascinerende.. menneskers evne til selvrasjonalisering er helt fantastisk.

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, Tabris skrev:

Og folk lurer på hvorfor jeg finner denne tråden fascinerende.. menneskers evne til selvrasjonalisering er helt fantastisk.

Ingen lurer på det, nei. Det er ikke en tematikk som engasjerer, for å si det sånn.

• Liker 34
Skrevet
9 minutter siden, Tabris skrev:

Hvem lurer på det?

• Liker 19
Skrevet
1 time siden, Tabris skrev:

Antar du skjønt hva jeg mente. Cbe.no er et firma og ingen privat person. Ja, det er få ansatte og i stedet for å ta seg nær av kritikken bør de ta den til seg. Det er vel også noe av greia for at de får mye krititikka - det virker ikke som bliggen har evne eller vilje til å ta ansvar. 

• Liker 11
Skrevet
19 timer siden, Kollontaj skrev:

Nei, du tar feil. Hentydninger til at noen er LKE sees svært sjelden, det blir i tilfelle rapportert og kommentert med oppfordring til å ikke spekulere.  Hva mener du med «hatende hylekor», egentlig? Tror du folk som kritiserer bloggere hater dem? Det er jo i tilfelle en svært forenklet og banal måte å forklare kritikken på. 

«Hatende hylekor» var dine ord, som jeg gjentok. 

Så du kan i så fall svare på det selv.

• Liker 2
Skrevet
På 7.7.2018 den 18.00, Inocybe skrev:

Er da mange år siden "er du LKE" ble brukt ofte. Jeg ser tvert i mot at de seriøse kritikerne ber om at slike spekulasjoner fjernes når de en sjelden gang dukker opp. Har @Aricia brukt denne "er du LKE" hersketeknikken eller bare tillegger du henne meninger hun ikke har? Ufint. 

Hvis det blir ryddet opp såpass fort, hvordan vet du at det er mange år siden? Jeg fikk den tilslengt meg seneste for noen måneder siden. Og har sett andre brukere også bli utsatt for det. 

Den dukker vel også sjeldnere opp da det blir en slags heksejakt på brukerne som prøver å nyansere debatten her inne.

• Liker 6
Skrevet
29 minutter siden, Mnjah skrev:

«Hatende hylekor» var dine ord, som jeg gjentok. 

Så du kan i så fall svare på det selv.

Hvor skrev jeg det? Nå tror jeg du tar feil igjen. 

• Liker 8
Skrevet
28 minutter siden, Mnjah skrev:

Hvis det blir ryddet opp såpass fort, hvordan vet du at det er mange år siden? Jeg fikk den tilslengt meg seneste for noen måneder siden. Og har sett andre brukere også bli utsatt for det. 

Den dukker vel også sjeldnere opp da det blir en slags heksejakt på brukerne som prøver å nyansere debatten her inne.

På generelt grunnlag nyanserer man ikke debatten ved å drive omtale av og angrep på brukere på KG, da må man diskutere trådenes tema. 

• Liker 12
Skrevet (endret)
11 minutter siden, Kollontaj skrev:

Jeg skrev det (i kontekst) - min tolkning av Mnjahs brukerdebatt og stereotypiske beskrivelse av sine motdebattanter.

Tar ansvar for den.

Endret av Aricia
  • Liker 4
Skrevet
14 minutter siden, Kollontaj skrev:

Beklager, trodde du var samme bruker som hen over. 

Skrevet (endret)
20 minutter siden, Kollontaj skrev:

På generelt grunnlag nyanserer man ikke debatten ved å drive omtale av og angrep på brukere på KG, da må man diskutere trådenes tema. 

Klassisk tråden her. Det dras i en viss retning med retorikk, svarer man på den får man beskjed om å «følge trådens tema», «du får rapportere da vel». 

Sakens kjerne er at denne tråden i seg selv har status og påvirkningskraft. Da bør også trådens deltakere være sitt ansvar bevisst og ikke la den skli ut i småligheter og latterliggjøring. Da reduseres jo omdømmet bare til «KG-kjerringene», når dette i utgangspunktet er en viktig tråd i samfunnsmessig perspektiv. Denne tråden engasjerer godt, men så sklir det ut i heksejakt og tå-fokus med det tomme grunnlaget «for bedriften».

Med påvirkningskraft mener jeg at CBE nå viser minimalt av ansiktene til barna (som jeg har skjønt ut ifra denne tråden, dog nevnes barna urovekkende ofte i kommersiell sammenheng og på bloggen). Anne Brith ønsket ikke lengre samarbeid med Egmont pga tråd her. Mange bloggere referer til KG. 

Ingen snakker om rumpa til SE som «bedriften» hennes...

Endret av Mnjah
  • Liker 7
Skrevet (endret)
12 timer siden, Mnjah skrev:

Beklager, trodde du var samme bruker som hen over. 

Ja, vi har ganske like brukernavn. 

Ryddet for brukerdebatt. Edie, adm.

Endret av Edie
  • Liker 13
Skrevet

Det er ikke brukerdebatt, det er debatt omkring tråden generelt. Ref. det er ikke debatt om Caroline, men om bedriften. :)

• Liker 5
Skrevet

Debatt om tråden er avsporing. 

• Liker 21
Skrevet

I stedet for å avfeie kritikk som persondebatt eller be folk om å gå andre steder å være (som CBE gjør), hva med å faktisk, om bare hypotetisk, reflektere over kritikken som kommer fra flere ulike personer og se at dette er reelle tanker flere mennesker har omkring denne tråden?

• Liker 10
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...