Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 timer siden, CecilieX skrev:

Bra skrevet og en skremmende skildring! 👏😳

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 timer siden, Kleenex skrev:

Må man ikke betale lisens når man har tv? De hadde en diger (fotball) flatskjerm ifjor til utebruk på terrassen? 

Jo, det må man. Hvis det ikke er en TV, men bare en skjerm, så trenger man selvfølgelig ikke det.

• Liker 3
Skrevet

Hvordan ble dette til en diskusjon om de betaler lisens? 

• Liker 2
Skrevet
10 timer siden, miss spjåk skrev:

Jeg reagerer på den generelle holdningen hennes ifh kritikk og tilbakemeldinger fra leserne. På videoblokken fra Spania kommenterer f.eks en leser "dette var dessverre gørr kjedelig". Caroline svarer med et kort "konstruktivt 😛 "  Mulig Caroline etterlyste en mer spesifikk kommentar på hva leseren mente var kjedelig i videoen, men hun må kunne ta til seg tilbakemeldinger uten å stadig gå i spydig/snurt/forsvarsmodus. Fant videoen kjedelig selv. Den passiv-aggressiv tonen kjører hun i kommentarfeltet og det får henne til å virke umoden. Eksemplet mitt var ganske harmløst, men det første jeg fant da jeg raste igjennom kommentarfeltet. Det gjør jo at lesere kvier seg for å gi tilbakemeldinger om hva som er dårlig/kan forbedres. Resultatet blir et overfladisk kommentarfelt med "du ser så fantastisk ut" osv. Læringskurven ifh å forbedre bloggen stagnerer jo helt. Jeg oppfattet ikke leserkommentaren som et forsøk på å være negativ, men heller en fast leser som hadde forventet seg litt mer av videoen, nettopp derfor bruken av "dessverre". 

Caroline kunne spurt hva leseren mente manglet i videoen eller helt enkelt svart noe ala "så synd du syntes det, håper du liker neste video bedre". Men det blir vel slik når en er vant til å bli rost opp i skyene. Vi andre er jo vant til å få korrigeringer, kritikk, generelle tilbakemeldinger på jobb.. Ellers er jeg enormt glad jeg ikke er bloggerbarn med utlevering av hele barndommen min..Synes bare det er trist.  

Det er CBE som avgjør hva som er konstruktivt, stort sett blir kritikk avfeid som ikke konstruktivt. Hun misbruker ordet like mye som fansen drar misunnelses kortet. 

• Liker 15
Skrevet
9 hours ago, Kleenex said:

Må man ikke betale lisens når man har tv? De hadde en diger (fotball) flatskjerm ifjor til utebruk på terrassen? 

1 hour ago, penny_ said:

Jo, det må man. Hvis det ikke er en TV, men bare en skjerm, så trenger man selvfølgelig ikke det.

Dette stemmer ikke helt. Vi har plombert TVen og da må man ikke betale lisens.

• Liker 3
Skrevet
54 minutter siden, Mrs O'Donell skrev:

Hvordan ble dette til en diskusjon om de betaler lisens? 

Frua til frua sitter på twitter med migrene og klager på at Nrk appen ikke virker.. (ikke rart han får migrene da)

• Liker 14
Skrevet
19 minutter siden, Kleenex skrev:

Frua til frua sitter på twitter med migrene og klager på at Nrk appen ikke virker.. (ikke rart han får migrene da)

Hvorfor kalles han frua? Og selv om man ser på nett-tv kan man vel betale lisens? Og friske folk klarer vel å twitre uten å få migrene? Han våknet vel med migrene om natten/morgenen? Da er man kanskje bedre kl 15?

Mye av kritikken blir så usaklig, barnslig, smålig og dum! 

• Liker 21
Skrevet
4 hours ago, Mrs O'Donell said:

Hvorfor kalles han frua? Og selv om man ser på nett-tv kan man vel betale lisens? Og friske folk klarer vel å twitre uten å få migrene? Han våknet vel med migrene om natten/morgenen? Da er man kanskje bedre kl 15?

Mye av kritikken blir så usaklig, barnslig, smålig og dum! 

Enig med deg.  Det å kalle han "frua til frua" og "Lassebasse" syns jeg ikke er innafor.  Det lyser litt hersketeknikk over det og er med på å dra diskusjonen ned på et lavere nivå,  etter min mening. Det samme gjelder kommentarene om utseendet hans (og Caroline sitt utseende,  for den saks skyld). Hva med å holde oss til temaet: CBE as-debatt rundt hennes virksomhet. 

• Liker 22
Skrevet

Hun er ikke bare opphengt i eget utseende!

#goldie locks

• Liker 10
Skrevet

Det nyeste reklameinnlegget til CBE virker nesten som en parodi på amerikanske tilstander. Teksten er over the top og bildet er absolutt ikke troverdig i hva det skal formidle. 

• Liker 12
Skrevet

Og badeveggen har striper og skjolder. Speilet er flekkete. Hvordan kan den (fise)fine fruen leve med noe slikt? 

• Liker 8
Gjest boblebrist
Skrevet

At hun prøver å fremstå som intelligent og oppegående, samtidig som hun fremmer et produkt som med all sannsynlighet er humbug burde kanskje ikke overraske meg, men jeg synes fortsatt det er rart. Tåpelige blogger-piller. De oppegående menneskene jeg kjenner ler av produkter som dette. Beauty Bombz? Målgruppen må da være tenåringer, ikke voksne kvinner.

Skrevet
19 hours ago, Anonym90059005 said:

Jaha, så nå er brått lassebasse diagnostisert med migrene også? Må ha gått fort over da skjønner jeg, for han har vært opptatt store deler av dagen med å klage på Twitter over at Nrk appen ikke fungerte, så han fikk ikke sett fotball. Ligger ikke med migrene og ser fotball for å si det sånn. 

Artig at de ikke betaler NRK lisens, men han syns allikevel det er innafor å klage på NRK at appen ikke fungerer... 

Jeg kan fint se på TV med migrene etter at smertestillende har fått virket.. (De gangene jeg får tatt smertestillende før det er for sent). Ser ingen grunn til å spekulere i om noen har migrene eller ikke.

• Liker 3
Skrevet

For meg fremstår hele teksten og salgsargumentene for vitaminpillene som svært umodne og useriøse. 

- Vitaminpillene er like gode som godteri, så pass på å ikke spise hele boksen!(faktisk er de like gode som gummigodteriet hun pleier å skeie ut med....)

-Hun startet å spise pillene fordi "kostholdet hadde vært litt dårlig den siste måneden, har vært så sykt travelt" .... Da er det visst bare å poppe vitaminpiller for å veie opp! Supert tips!!

Altså.. :sprettoy: Hvilken målgruppe prøver hun å nå med disse salgsargumentene? 

• Liker 37
Skrevet

Med mindre man får påvist vitaminmangel av noe slag trenger man strengt talt ingen tilskudd. Nordmenn har visstnok verdens dyreste urin ettersom kroppen bare skiller ut det den ikke har bruk for.

• Liker 11
Gjest Hold the door
Skrevet (endret)

-

Endret av Hold the door
Skrevet

Ser ikke ut som hun egentlig har dusjet og vasket håret en gang på reklamen for Beauty Bombz.  Ikke det at det betyr så mye,  men illusion is everything.  

Har sett mange ganger før at de har møkkete bad,  spesielt da de bodde i Oslo og hun dusjet hundene sine.  Så røde fetterander langs listene helt tydelig.  Ingenting i veien med det heller, annet enn at det kræsjer fullstendig med det narrativet hun forsøker å selge om seg selv som en prippen perfeksjonist med støv på hjernen. 

• Liker 22
Skrevet

Frua selger hele familien i siste reklameinnlegg. Både bestemor, søster, far og mor utleveres. Mor har bursdag... Da er det som det pleier. 

• Liker 14
Skrevet
1 time siden, gjest:) skrev:

Jeg kan fint se på TV med migrene etter at smertestillende har fått virket.. (De gangene jeg får tatt smertestillende før det er for sent). Ser ingen grunn til å spekulere i om noen har migrene eller ikke.

Har ligget i mørkt rom i hele dag, uten lyd, lys eller lukter pga heftig migrene. Hadde aldri i livet klart lyden av fotballkamp selv om jeg tok migrenemedisin. Gikk mange mange timer før migrenen gav seg. 

• Liker 9
Skrevet

Er flott å lese hvor kloke noen folk er i kommentarfeltet i vitamin reklamen. Tror CBE må få andre samarbeidspartnere og innse at leserne hennes er opplyste individer som ikke gaper og tror at alt er mat.

• Liker 21
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...