Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
5 timer siden, Alice123 skrev:

Mitt inntrykk er at det er engelsk arbeiderklasseslang for frokost (jeg bodde i hine hårde i et arbeiderklasseområde i midlands). Jeg har dog aldri sett det skrevet ned før.

Det er en ganske vanlig hashtag på Instagram, har jeg inntrykk av.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Skribent
Skrevet
1 time siden, Kleenex skrev:

Ser at fruemannen har fått seg privat ig konto. Er det noe som går? 

Jo mer han holder for seg selv, jo bedre...

Gjest Max Potente
Skrevet (endret)

Toppen av innlegget "Friday I'm In Love" er merket som "reklame: inneholder annonselenke". Er det greit om det ikke oppgis hvem det reklameres for da? 

(Advarsel! Link til bloggen: http://www.carolinebergeriksen.no/2018/03/16/friday-im-love/)

I innlegget er det en annonselenke for blusen hun har på seg. Likevel er det klokken man kanskje legger best merke til. Den er nesten blikkfanget på bildene, og på bildet av Lars-Kristian Eriksen så er også hans klokke veldig lett synlig. Om jeg ikke tar feil så er klokkene av et merke bloggen har eller tidligere har hatt et samarbeid med. 

Er dette nok et eksempel på firmaets gråsonetriks, eller er det umerket reklame? Når jeg leser bloggen får jeg alltid følelsen av å bli lurt på et eller annet vis, i den grad at jeg nesten må sjekke at jeg har lommeboka etterpå.

Og hva er vitsen med å bruke andre i innlegget om smoothies?  :klaske:

Endret av Max Potente
Skrevet

Det begynner å bli mer og mer parodisk med de delikate små bakhodene/baksidene.

• Liker 17
Skrevet

Hvis det var meningen å få opp lesertallene med å vise "bakhodene",  så virket det heldigvis ikke.  I går var det  25793 norske lesere -  http://blogglisten.no

Skrevet

Jeg har fulgt med litt på bloggen til Isabel Raad. Mest pga at det fascinerer meg at en blogg med så lite innhold kan være noe man tjener penger på. Selvfølgelig synes jeg det også er trist at man har så dårlig selvtillit at man må forandre så mye på seg selv. Men det skal IR ha, hun har vært dønn ærlig på det hun har gjort, jeg liker ærlighet. Men jeg har altså tenkt i et års tid at hun kommer aldri til å nærme seg lesertallene til feks CBE.no. Nå har hun vel hatt høyere lesertall i to uker snart? Jeg forstår at hun er med i PH og alt det der, men i motsetning til mange av de som har vært «størst» har hun jo ikke mistet lesertall, snarere tvert i mot! Og man ser at nå ligger CBE.no jevnt med flere av disse unge bloggerne, er det rett og slett sånn at de mer voksne bloggleserne faller fra, mens de yngre fortsetter? 

• Liker 8
Skrevet (endret)
1 time siden, Jobbermedbarn skrev:

Jeg har fulgt med litt på bloggen til Isabel Raad. Mest pga at det fascinerer meg at en blogg med så lite innhold kan være noe man tjener penger på. Selvfølgelig synes jeg det også er trist at man har så dårlig selvtillit at man må forandre så mye på seg selv. Men det skal IR ha, hun har vært dønn ærlig på det hun har gjort, jeg liker ærlighet. Men jeg har altså tenkt i et års tid at hun kommer aldri til å nærme seg lesertallene til feks CBE.no. Nå har hun vel hatt høyere lesertall i to uker snart? Jeg forstår at hun er med i PH og alt det der, men i motsetning til mange av de som har vært «størst» har hun jo ikke mistet lesertall, snarere tvert i mot! Og man ser at nå ligger CBE.no jevnt med flere av disse unge bloggerne, er det rett og slett sånn at de mer voksne bloggleserne faller fra, mens de yngre fortsetter? 

Trines Matblogg er minst like populær som før så det er neppe derfor. De voksne leserne CBE søker har imidlertid utviklet både kritisk sans og fått mindre fritid de siste årene og velger lesestoff de faktisk får utbytte av (som Trines matblogg). De fleste har nok funnet ut at det er lite å hente på en virkelighetsfjern reklameblogg hvor det stort sett går i selvskryt. CBE lever et svært privilegert liv med masse shopping, hun trener regelmessig i sitt eget sponsede treningsrom, har ofte barnevakt og koser seg med egenpleie og kafé/restaurantbesøk/hotellovernattinger. Dette er ting som den jevne småbarnsforelder har måttet vinke farvel til i større eller mindre grad til fordel for et travelt tiår med jobb og barn. CBE faller dermed mellom to stoler. Å komme med et par små-oppskrifter i uken på smoothie og chiapudding får henne heller ikke i nærheten av mastodonten Trines Matblogg. CBE går mer og mer i utakt med målgruppen sin, noe som blir stadig tydeligere.

Endret av Ultiva
  • Liker 30
Skrevet (endret)
1 time siden, Lopploella skrev:

Det begynner å bli mer og mer parodisk med de delikate små bakhodene/baksidene.

Nå har ikke jeg sett på bloggen, leser den ikke, men på Instagramstory ligger det flere innlegg med bakhoder i boomerang. Fælt å si det, men jeg får sånn skrekkfilmassosiasjoner - måten det filmes/tas bilder på. Det blir - for meg - creepy rett og slett. 

På Instagram så får bildene av barna mye mer likes enn resten av bildene. Så det er nærliggende å tro at det er derfor bedriften ikke slutter å eksponere dem i alle kanaler. 

Endret av Skogspike
La til noe
  • Liker 16
Skrevet
4 minutter siden, Skogspike skrev:

Nå har ikke jeg sett på bloggen, leser den ikke, men på Instagramstory ligger det flere innlegg med bakhoder i boomerang. Fælt å si det, men jeg får sånn skrekkfilmassosiasjoner - måten det filmes/tas bilder på. Det blir - for meg - creepy rett og slett. 

På Instagram så får bildene av barna mye mer likes enn resten av bildene. Så det er nærliggende å tro at det er derfor bedriften ikke slutter å eksponere dem i alle kanaler. 

Det tror jeg du har helt rett i. Og det er veldig trist at det tydeligvis er kommersielle årsaker til at hun velger å fortsette å eksponere barna. 

Andre diskuterer de etiske aspektene ved å velge et liv i rampelyset for ungene, hun avviser det hele med en kommentar om at bildene er delikate. 😕 Som om det verste som kan skje de ungene er at det publiseres bilder hvor de ikke er delikate nok? 

• Liker 15
Skrevet

Delikate bilder av pene barn kan vel gjerne tiltrekke seg feil målgruppe, mer enn mer udelikate bilder med mat rundt munnen.

• Liker 4
Gjest Varma
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva blogglesere eller de som følger på Instagram tenker med. Det gis 4800 likes på et bilde av mindreårige, mens når fruen er avbildet er det gjerne mellom 1500-3500 likes.Skjønner de ikke hva de faktisk bygger opp under? De støtter en 100 prosent kommersiell  Instagram konto, hvor mindreårige er en del av denne (som hjelper på inntjeningen  til bloggeier). Det er bare tragisk, uansett hvor "delikate" bildene er.        

Gjest Gillians
Skrevet
2 timer siden, Skogspike skrev:

Det har gått veldig nedover med likes på instagram også. Så da blir det vel enda mer fristende å bruke barna, som folk liker i mye større grad enn bilder av henne selv. Hun har også en mistenkelig forskjell der mellom antall følgere og likes på bildene...

Skrevet (endret)
2 timer siden, pøbelsara skrev:

Det tror jeg du har helt rett i. Og det er veldig trist at det tydeligvis er kommersielle årsaker til at hun velger å fortsette å eksponere barna. 

Andre diskuterer de etiske aspektene ved å velge et liv i rampelyset for ungene, hun avviser det hele med en kommentar om at bildene er delikate. 😕 Som om det verste som kan skje de ungene er at det publiseres bilder hvor de ikke er delikate nok? 

Ikkesant? Delikate bilder og da er det greit? Hva slags refleksjoner ligger det bak noe sånt? Jeg blir helt matt...igjen! Det må da være lov å kreve litt mer refleksjon rundt noe som så mange, inkludert fagpersoner, har sterke meninger og kunnskap om? 

Endret av Jobbermedbarn
La til noe?
  • Liker 12
Skrevet (endret)

Og en kan undre seg over filosofien som ligger bak dette at barna (eller bildene av dem) skal være så delikate til en hver tid. Jeg syns det er et helt feil uttrykk å bruke om barn. De blir objekter istedet for selvstendige mennesker. 

Det er jo null problem å ta bilder av grinete barn, nakne barn eller barn i bleia, barn som er sølete og skitne og «udelikate», altså bilder som viser et bredere spekter av småbarnslivet - så lenge en holder dem i familiealbumet. Å være en delikat rosa rekvisitt ute på det åpne internettet er derimot svært problematisk.

Endret av Lopploella
  • Liker 31
Skrevet
11 minutter siden, Lopploella skrev:

Og en kan undre seg over filosofien som ligger bak dette at barna (eller bildene av dem) skal være så delikate til en hver tid. Jeg syns det er et helt feil uttrykk å bruke om barn. De blir objekter istedet for selvstendige mennesker. 

Det er jo null problem å ta bilder av grinete barn, nakne barn eller barn i bleia, barn som er sølete og skitne og «udelikate», altså bilder som viser et bredere spekter av småbarnslivet - så lenge en holder dem i familiealbumet. Å være en delikat rosa rekvisitt ute på det åpne internettet er derimot svært problematisk.

Veldig viktig poeng, helt enig👍

• Liker 5
Skrevet
14 timer siden, Max Potente skrev:

Toppen av innlegget "Friday I'm In Love" er merket som "reklame: inneholder annonselenke". Er det greit om det ikke oppgis hvem det reklameres for da? 

(Advarsel! Link til bloggen: http://www.carolinebergeriksen.no/2018/03/16/friday-im-love/)

I innlegget er det en annonselenke for blusen hun har på seg. Likevel er det klokken man kanskje legger best merke til. Den er nesten blikkfanget på bildene, og på bildet av Lars-Kristian Eriksen så er også hans klokke veldig lett synlig. Om jeg ikke tar feil så er klokkene av et merke bloggen har eller tidligere har hatt et samarbeid med. 

Er dette nok et eksempel på firmaets gråsonetriks, eller er det umerket reklame? Når jeg leser bloggen får jeg alltid følelsen av å bli lurt på et eller annet vis, i den grad at jeg nesten må sjekke at jeg har lommeboka etterpå.

Og hva er vitsen med å bruke andre i innlegget om smoothies?  :klaske:

Alle i familien Eriksen må trå til i firmaet Treasures 

• Liker 8
Gjest formula
Skrevet
5 timer siden, Asti skrev:

Hvis det var meningen å få opp lesertallene med å vise "bakhodene",  så virket det heldigvis ikke.  I går var det  25793 norske lesere -  http://blogglisten.no

Det er jo tragisk at barnebildene får betydelig flere likes enn andre bilder på instagram, slik at de på den måten stadig fristes til å bruke dem. Dette selv om det er "bakhodebilder".

Nå kan vi jo bare håpe CBE er fornuftig nok til ikke å smelle til med barnebilder tatt forfra på bloggen, for å få opp lesertallene. 

Gjest formula
Skrevet (endret)
2 timer siden, formula skrev:

Det er jo tragisk at barnebildene får betydelig flere likes enn andre bilder på instagram, slik at de på den måten stadig fristes til å bruke dem. Dette selv om det er "bakhodebilder".

Nå kan vi jo bare håpe CBE er fornuftig nok til ikke å smelle til med barnebilder tatt forfra på bloggen, for å få opp lesertallene. 

Ser ut som dette gikk troll i ord gitt. Innlegg på bloggen selv på en søndag, med barnebilder både bakfra og fra siden med ansiktene godt synlig. Noen som plages av synkende lesertall? Trist.:sad:

"Storesøster Anette var også med, for hun sov hos meg i natt og i går kveld var vi ute og spiste litt enkel mat og drakk litt vin på kafé Sarpen – så koselig med kvalitetstid! Det ble selvfølgelig litt sent"

Forkastelig å ikke bruke litt mer tid på en litt bedre tekst, og heller litt mindre bruk av barn.

Endret av formula
Gjest Varma
Skrevet
3 minutter siden, formula skrev:

Ser ut som dette gikk troll i ord gitt. Innlegg på bloggen selv på en søndag, med barnebilder både bakfra og fra siden med ansiktene godt synlig. Noen som plages med synkende lesertall? Trist.:sad:

"Storesøster Anette var også med, for hun sov hos meg i natt og i går kveld var vi ute og spiste litt enkel mat og drakk litt vin på kafé Sarpen – så koselig med kvalitetstid! Det ble selvfølgelig litt sent"

Forkastelig å ikke bruke litt mer tid på en litt bedre tekst, og heller litt mindre bruk av barn.

Hva med å få seg en jobb som utelukker å selge sjela si, personvernet til barna sine, og utlevering av barnas privatliv? At det ikke blir sterkere virkemidler mot denne typ eksponering er for meg en gåte.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...