Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Newroz skrev:

Det er veldig synd. Det går an å fokusere på mote og nye klær uten at man må fronte et overforbruk. Både ved gjenbruk (flere stiler med samme plagg/nye måter å bruke plaggene på osv), second hand, sy om klær osv. 

hun gjenbruker jo den skipperlua ganske mye #rettskalværerett

• Liker 34
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, MissLucy skrev:

Tenkte på det da jeg skrev det. Den blir faktisk utrolig mye brukt!

Hadde mer i tankene et fokus på gjenbruk, egne innlegg om det og hvordan man kan bruke ett plagg flere ganger - at det er greit å bruke samme kjolen ved flere anledninger, hvordan man kan gjøre det osv. osv. 

Skrevet

Tenkte på det da jeg skrev det. Den blir faktisk utrolig mye brukt!

Hadde mer i tankene et fokus på gjenbruk, egne innlegg om det og hvordan man kan bruke ett plagg flere ganger - at det er greit å bruke samme kjolen ved flere anledninger, hvordan man kan gjøre det osv. osv. 

ja, jeg skjønte det, og jeg er 100% enig!! 

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, Newroz skrev:

Det er veldig synd. Det går an å fokusere på mote og nye klær uten at man må fronte et overforbruk. Både ved gjenbruk (flere stiler med samme plagg/nye måter å bruke plaggene på osv), second hand, sy om klær osv. 

Og det hadde jo faktisk vært veldig in i tiden. Da det er in med fokus på miljø, gjenbruk, etc. Men nå har aldri fotballfrue vært i forkant av noe som helst. Heller 3-4 år senere enn IT-eliten. Dette gjelder både interiør, mote och livsstil.

• Liker 14
Skrevet (endret)
3 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

Og det hadde jo faktisk vært veldig in i tiden. Da det er in med fokus på miljø, gjenbruk, etc. Men nå har aldri fotballfrue vært i forkant av noe som helst. Heller 3-4 år senere enn IT-eliten. Dette gjelder både interiør, mote och livsstil.

Ja, det hadde gitt også veldig mye mer. Det krever mye mer å lage innlegg hvor man gjør noe annet enn å vise frem nyinnkjøpte plagg fra xx, samtidig tror jeg leserne vil få veldig mye mer ut av innlegg som går på gjenbruk, miljø osv. Det ville vært interessant og "gitt noe" til leserne. 

Endret av Newroz
Skrevet

At ikke herr og fru spyr av å henge i lag 24/7? 

Nå har de nettopp vært på vinterferie sammen. Møte for CBE i byen i dag. Hvem er med? LKE, selvfølgelig. At de ikke blir lei av hverandre og føler behov for å ha litt alenetid hver for seg? Veldig spesielt.

• Liker 11
Skrevet
31 minutter siden, Newroz skrev:

Ja, se bare på Jenny Skavland som kjøper klær på Fretex  og syr dem om. Mener å ha sett på IG at hun kjøper brukte møbler også som hun pusser og maler også. Det blir skikkelig flott! 

• Liker 10
Skrevet
1 minutt siden, Bakepulver skrev:

Ja, se bare på Jenny Skavland som kjøper klær på Fretex  og syr dem om. Mener å ha sett på IG at hun kjøper brukte møbler også som hun pusser og maler også. Det blir skikkelig flott! 

Og ikke minst er det spennende å følge med på! 

Strengt talt trenger man ikke å dra det så langt som Skavland - da må man i hvert fall kunne sy :PMen å ha en "grønn tråd" i en blogg, vise muligheter og alternativer tror jeg mange lesere ville satt pris på. Da blir det automatisk mer tema-rettet også.

Jeg har veldig problemer med å forstå formen for "livsstil-blogging". For hva er det egentlig? Litt antrekksbilder (uten at man er særlig opptatt av det), litt hverdag (uten at hverdagen er så veldig mye annerledes enn andres), litt mat (uten at det er en mat-blogg), litt trening (uten at man er treningsekspert), litt familie og eksponering av barn (dessverre ikke ofte "litt") og masse reklame. 

På blogglisten.no er samtidig slike livsstilbloggere på vei ned, mens Trines matblogg ruver flere tusen lesere over dem. Jeg tror fremtiden er tema-bloggere, og bloggere som har noe å formidle :)

Skrevet (endret)
19 minutter siden, Newroz skrev:

Og ikke minst er det spennende å følge med på! 

Strengt talt trenger man ikke å dra det så langt som Skavland - da må man i hvert fall kunne sy :PMen å ha en "grønn tråd" i en blogg, vise muligheter og alternativer tror jeg mange lesere ville satt pris på. Da blir det automatisk mer tema-rettet også.

Jeg har veldig problemer med å forstå formen for "livsstil-blogging". For hva er det egentlig? Litt antrekksbilder (uten at man er særlig opptatt av det), litt hverdag (uten at hverdagen er så veldig mye annerledes enn andres), litt mat (uten at det er en mat-blogg), litt trening (uten at man er treningsekspert), litt familie og eksponering av barn (dessverre ikke ofte "litt") og masse reklame. 

På blogglisten.no er samtidig slike livsstilbloggere på vei ned, mens Trines matblogg ruver flere tusen lesere over dem. Jeg tror fremtiden er tema-bloggere, og bloggere som har noe å formidle :)

Nei, jeg vet heller ikke hva denne såkalte livstilbloggingen er da jeg innbilte meg at en blogger som blogget om livsstil ville fremme en spesiel livsstil. Ikke alt dette sammensuriet av klær og hus blandet med vin, eksponering av egne barn, mikset sammen i en dårlig cocktail og Restylane.. 

Jeg tror også at temabloggere som evner å forholde seg til et tema vil bli de nye bloggerne i fremtiden. 

Endret av Bakepulver
  • Liker 10
Skrevet (endret)
7 minutter siden, Bakepulver skrev:

Nei, jeg vet heller ikke hva denne såkalte livstilbloggingen er da jeg innbilte meg at en blogger som blogget om livsstil ville fremme en spesiel livsstil. Ikke alt dette sammensuriet av klær og hus blandet med vin og eksponering av egne barn, mikset sammen i en dårlig cocktail og Restylane.. 

Jeg tror også at temabloggere som evner å forholde seg til et tema vil bli de nye bloggerne i fremtiden. 

Kanskje livsstilbloggere bare er det som en gang var rosabloggere? :vetikke: Mange av som før gikk under betegnelsen rosabloggere går nå under livsstilsbloggere, så kanskje ligger det noe der. 

Edit: Strengt talt er kanskje fremtiden youtube. 

Endret av Newroz
Skrevet

Kanskje livsstilbloggere bare er det som en gang var rosabloggere? :vetikke: Mange av som før gikk under betegnelsen rosabloggere går nå under livsstilsbloggere, så kanskje ligger det noe der. 

Ja, det er mer rosa enn livsstil for å si det mildt.. 

• Liker 6
Gjest Speilvegg
Skrevet
59 minutter siden, MissLucy skrev:

:alice: beste kommentaren jeg har lest her inne noen sinne :alice:

Skrevet
2 minutter siden, Bakepulver skrev:

Ja, det er mer rosa enn livsstil for å si det mildt.. 

Den er jo ikke rosa, engang, bare usigelig kjedelig. Det skjer ingenting, at de orker leve så innholdsløst når de er i begynnelsen av 30-årene er helt ufattelig. 

• Liker 15
Skrevet
6 minutter siden, Kollontaj skrev:

Den er jo ikke rosa, engang, bare usigelig kjedelig. Det skjer ingenting, at de orker leve så innholdsløst når de er i begynnelsen av 30-årene er helt ufattelig. 

:P

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Mrs O'Donell skrev:

Jeg er ingen moteløve, men de siste antrekksbildene? Skinnbukser, høye støveletter, fuskepels OG skipperlue 😁 så altfor, altfor mye. 

Bør bruke litt av tida si på moteprofiler? (Weworewhat har forresten en skipperlue på flere bilder ☺️) 

https://imgur.com/a/ojz5N 

• Liker 2
Skrevet

Tilbake fra en uke ferie, lunsj ute i går, fellestrening midt på dagen i dag. Lurer på når de skal få tid til litt etterlengtet kjærestetid igjen i dette hektiske hverdagslivet. 

• Liker 33
Gjest formula
Skrevet
6 minutter siden, Anonym90059005 skrev:

Tilbake fra en uke ferie, lunsj ute i går, fellestrening midt på dagen i dag. Lurer på når de skal få tid til litt etterlengtet kjærestetid igjen i dette hektiske hverdagslivet. 

Blogging er det i hvertfall ikke tid til. Tenker at for bloggerne er det større grunn til bekymring når folk slutter å bry seg,engasjementet og interessen forsvinner, enn å bli "utsatt for kritikk". Burde jo være et tankekors for veteranen CBE at Anne-Brith nå har flere følgere enn henne på facebook.

Gjest Zeitgeist
Skrevet
30 minutter siden, formula skrev:

Blogging er det i hvertfall ikke tid til. Tenker at for bloggerne er det større grunn til bekymring når folk slutter å bry seg,engasjementet og interessen forsvinner, enn å bli "utsatt for kritikk". Burde jo være et tankekors for veteranen CBE at Anne-Brith nå har flere følgere enn henne på facebook.

Lesertallene synker, det samme gjør antall følgere på andre sosiale medier. Men det ser ikke ut som om CBE bryr seg nevneverdig om at hun har mistet rundt 60 % (!) av lesermassen de siste årene. Det fortsettes jo i samme gamle tralten - intet nytt under solen her i gården altså. I så henseende vil det neppe komme som noen overraskelse hvis CBE atter en gang skyver skylden over på andre.

Det eneste som later til å få opp lesertallene noenlunde er skandaler og kontroverser. Men med bloggens forhistorie, er neppe dette noe å trakte etter - for såvel bloggen som potensielle oppdragsgivere. 

Skrevet

«Ha en fin tirsdag, spreka». Er det seg selv hun snakker til??

• Liker 22
Skrevet
33 minutter siden, formula skrev:

• CBE: 57 047 personer følger dette
  • AB: 61 013 personer liker dette

I mine øyne er ikke akkurat bloggen til AB noe spennende heller, men det er klart at det i hvert fall er mye mer drama, og kanskje en del mennesker som har fulgt henne lenge på grunn av oppskriftene også? 

På Instagram er det imidlertid en veldig stor forskjell i antall følgere: 

• CBE: 336t følgere
  • AB: 52,8t følgere

Også rart egentlig, for på instagram har AB hovedsakelig kakebilder, og jeg vil tro at det kan føre til flere følgere, enn bilder av personer i ulike settinger. Samtidig: hva vet vel jeg om dette :P

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...