Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, ane_luise87 skrev:

Så frekt! Er selv fra Fredrikstad. Ingenting harry ved det. Faktisk kåret til Norges mest attraktive by 2017. 

Må ikke ta det så personlig, gjett om vi Bergensere får høre ting både titt og ofte! 😉

• Liker 15
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

2 timer siden, LilleSnupp skrev:

Kjære Best i klassen! Hvem er treningstøyet og pt-timen sponset av?

https://imgur.com/a/Y5MDL

Du kan så si. Forbrukertilsynet er hvert fall klinkende klare: 

"Navn på annonsør

Det skal alltid fremgå av innlegget ditt hvem du reklamerer for. Det er tilstrekkelig at dette blir omtalt i innlegget eller at det går tydelig frem ut fra sammenhengen, f. eks. i tilfeller hvor  det er åpenbart hvilken annonsør som omtales i reklamen."

Hentet fra:

https://www.forbrukertilsynet.no/veiledning-reklame-some#chapter-3-3

Det er også stusselig å lese kveldens reklameinnlegg for x-life da CBE påstår at hun i åtte år har holdt på med denne bloggen på grunn av "skrivekløe". Likevel dukker det opp slurvete skrivefeil som "sporstbhen", "tightsten, "collagegenser", "tighst" osv - i et innlegg som hun sikkert har fått nærmere 50 000 kroner for å skrive.

"Denne genseren har jeg i tre ulike farger og jeg sier gjerne ja takk til enda flere", "metalliske tights - gi meg en hel haug!". Altså; har ikke dama vaskemaskin? Er det virkelig mulig å fremme dette vanvittige overforbruket i en verden som er i ferd med å drukne i søppel? Rett og slett nitrist.

Endret av Ultiva
  • Liker 44
Gjest nicecar
Skrevet

Jeg synes det er trist at hun må bruke så mye sminke selv når hun trener, eller skal ut på en kort skitur.. Hun kaller den sminketypen "10 minutters-sminke" bare for å bagatellisere at hun bruker så mye sminke og får det til å høres ut at hun bare bruker foundation, eller solpudder (som er det jeg kaller for lite sminke) når hun i virkeligheten bruker begge deler i tillegg til pudder over der igjen og streke opp brynene + noe mer som jeg ikke husker hva er. Hvorfor kan hun ikke bare la huden få nytt treningsøkten ved å la porene få puste?

Gjest formula
Skrevet
17 minutter siden, Ultiva skrev:

"Denne genseren har jeg i tre ulike farger og jeg sier gjerne ja takk til enda flere", "metalliske tights - gi meg en hel haug!". Altså; har ikke dama vaskemaskin? Er det virkelig mulig å fremme dette vanvittige overforbruket i en verden som er i ferd med å drukne i søppel? Rett og slett nitrist.

Trist og provoserende. Selv virker det som om CBE mener at problemet løses ved å "donere" klær til Fretex et par ganger i året. Da har hun gjort sitt i forhold til gjenbruk, og da er hennes samvitighet ren.

Skrevet
35 minutter siden, Ultiva skrev:

...

Det er også stusselig å lese kveldens reklameinnlegg for x-life da CBE påstår at hun i åtte år har holdt på med denne bloggen på grunn av "skrivekløe". Likevel dukker det opp slurvete skrivefeil som "sporstbhen", "tightsten, "collagegenser", "tighst" osv - i et innlegg som hun sikkert har fått nærmere 50 000 kroner for å skrive.

Jeg laget en imgur av det: https://imgur.com/a/cyTWn

Folk bør stille spørsmål ved bloggens innhold, når det gjelder forbruket Caroline Berg Eriksen fronter. Fra  https://www.fn.no/Om-FN/FNs-baerekraftsmaal/Ansvarlig-forbruk-og-produksjon:

"I dag forbruker vi mer enn hva som er miljømessig bærekraftig. For å sikre gode levekår for nåværende og fremtidige generasjoner må også hver enkelt forbruker endre livsstil."

Lenker vedr. forbruk:

Skrevet

Der var som satan at X-life har begynt samarbeid med henne! Har tidligere droppa Get Inspired og det smiskete opplegget deres, men nå ryker X-life også. Kjente irritasjonen koke da jeg så noe a-la «Se Carolines favoritter!» på førstesida på X-life.  Nei takk. Æsj. Jeg vil ha sunne og naturlige modeller/forbilder som f.eks Funkygine, ikke den forkvaklede tvangstreneren og materialisten nedi Østfolds dypeste skoger. 

• Liker 34
Skrevet
1 time siden, hippyskippy skrev:

Der var som satan at X-life har begynt samarbeid med henne! Har tidligere droppa Get Inspired og det smiskete opplegget deres, men nå ryker X-life også. Kjente irritasjonen koke da jeg så noe a-la «Se Carolines favoritter!» på førstesida på X-life.  Nei takk. Æsj. Jeg vil ha sunne og naturlige modeller/forbilder som f.eks Funkygine, ikke den forkvaklede tvangstreneren og materialisten nedi Østfolds dypeste skoger. 

De samarbeider med SE også: http://sophieelise.blogg.no/1518799487_min_personlige_reise__dette_betyr_noe_for_meg.html

Skrevet (endret)
3 hours ago, ane_luise87 said:

Så frekt! Er selv fra Fredrikstad. Ingenting harry ved det. Faktisk kåret til Norges mest attraktive by 2017. 

Fredrikstad er topp, på riktig side av fjorden og på veg ned mot kontinentet. Hyggelige folk er det også der, og jeg bor ikke der eller er derfra, bare så det er sakt.

Endret av filifjonka
Gjest Skribent
Skrevet
4 timer siden, formula skrev:

Trist og provoserende. Selv virker det som om CBE mener at problemet løses ved å "donere" klær til Fretex et par ganger i året. Da har hun gjort sitt i forhold til gjenbruk, og da er hennes samvitighet ren.

Samme med møbler, man kan liksom kjøpe/få sponset så mye man bare vil dersom man bare selger det eller gir det videre etterpå.

Null refleksjon rundt det faktum at når en butikk mottar penger for noe, fra hver og en av oss, er vi med på å opprettholde forbruksvanviddet. Vi må jevnt over kjøpe mindre, ikke bare tenke at vi er så bevisste hvis vi bare donerer det bort etterpå. Tidenes kortslutning :overrasket: 

Det er virkelig et grelt eksempel, hele villaen. Ærverdig villa forvandlet til et Barbiehus, oppussingen foregår fortsatt etter ett år, og innkjøpene gjort bare for å pynte til Disneyjul var helt grotesk å være vitne til. Hun setter virkelig søkelyset på sin egen vanvittige grådighet når hun klarer å lage innlegg hvor hun sier «ønsker meg ikke noe til jul, det viktigste er familie» etter det interiørkappløpet de bedrev i hele 2017.

Parodisk. 

Gjest formula
Skrevet
23 timer siden, Newroz skrev:

• CBE: 57 047 personer følger dette
  • AB: 61 013 personer liker dette

I mine øyne er ikke akkurat bloggen til AB noe spennende heller, men det er klart at det i hvert fall er mye mer drama, og kanskje en del mennesker som har fulgt henne lenge på grunn av oppskriftene også? 

På Instagram er det imidlertid en veldig stor forskjell i antall følgere: 

• CBE: 336t følgere
  • AB: 52,8t følgere

Også rart egentlig, for på instagram har AB hovedsakelig kakebilder, og jeg vil tro at det kan føre til flere følgere, enn bilder av personer i ulike settinger. Samtidig: hva vet vel jeg om dette :P

Interessant at tallet i dag er: CBE: 57 040 personer følger dette.

CBE har altså mistet 7 følgere bare siste døgn. Så et lignende fall i følgertallet for en tid tilbake, før følgerne begynte å øke voldsomt, med 30-40 nye pr dag. Blir spennende å se om det samme skjer denne gangen.

At leserne har gått lei er det iallefall ingen tvil om.

Skrevet (endret)
2 timer siden, formula skrev:

Interessant at tallet i dag er: CBE: 57 040 personer følger dette.

CBE har altså mistet 7 følgere bare siste døgn. Så et lignende fall i følgertallet for en tid tilbake, før følgerne begynte å øke voldsomt, med 30-40 nye pr dag. Blir spennende å se om det samme skjer denne gangen.

At leserne har gått lei er det iallefall ingen tvil om.

Nå har bloggen falt ned på en fjerde plass på blogglisten også, så det har nok en sammenheng med antall følgere på facebook også. Lesertallet på de fleste livvstilsbloggere går nedover, og CBE er ikke noe unntak. 

Så lenge de opererer i gråsoner, bryter loven, og eksponerer barn så syns jeg det bare er bra at de synker nedover. 

Samtidig er jeg spent på hva CBE, og andre slike bloggere, kommer til å gjøre for faktisk å fornye seg. Det kan jo bli en spennende reise fra sidelinja :)

PS: Nå ligger det på 57 039 følgere, så enda en ned. 

Vet ikke om det er normalt at man mister så mange følgere, men kanskje det ikke er mange i det hele tatt heller? Når man har nesten 60tusen som følger en, så er jo ikke 8 stykker så mange kanskje. 

Endret av Newroz
Skrevet
2 timer siden, Newroz skrev:

Nå har bloggen falt ned på en fjerde plass på blogglisten også, så det har nok en sammenheng med antall følgere på facebook også. Lesertallet på de fleste livvstilsbloggere går nedover, og CBE er ikke noe unntak. 

Så lenge de opererer i gråsoner, bryter loven, og eksponerer barn så syns jeg det bare er bra at de synker nedover. 

Samtidig er jeg spent på hva CBE, og andre slike bloggere, kommer til å gjøre for faktisk å fornye seg. Det kan jo bli en spennende reise fra sidelinja :)

PS: Nå ligger det på 57 039 følgere, så enda en ned. 

Vet ikke om det er normalt at man mister så mange følgere, men kanskje det ikke er mange i det hele tatt heller? Når man har nesten 60tusen som følger en, så er jo ikke 8 stykker så mange kanskje. 

Nei, det er snakk om 0.1 promille. Kan like gjerne være følgere som har sletta facebookprofilen sin. 

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, Rubella skrev:

Nei, det er snakk om 0.1 promille. Kan like gjerne være følgere som har sletta facebookprofilen sin. 

Absolutt, og sikkert veldig naturlig at det går opp og ned 10 personer daglig. 

Skrevet

Klokka er fire, hun har kjørt til oslo,vært på et møte, vært på ikea og er SÅ trøtt! #alternativvirkelighet 

Ps.jeg har ferie og har gjort mer...

• Liker 27
Skrevet

Kanskje hun sov dårlig i natt?

Gjest generalmajoren
Skrevet

Har man 60 000 følgere, er det ingen dramatikk i å miste 8 stk. Man kan miste 8 stk daglig i et år før det er 5% av følgermassen. Da begynner svingningene å bli interessante. 

Man legge merke til trender, om det er en kontinuerlig nedadgående kurve vil det være noe helt annet enn svingninger, når man for eksempel forhandler sponsoravtaler. 

Jeg tror de kan gjøre lurt i å endre fokus. Målgruppen de tror de appellerer til, høyt utdannede med gode jobber, får lite leirbålfølese av noen som blir utslitt av ett møte og en pitteliten reisevei. Likevel, det er en bedrift som har skapt to arbeidsplasser, så på ett eller annet vis appellerer de til noen! Jeg applauderer at man har skapt egen arbeidsplass, men er kritisk til brudd på etiske retningslinjer og markedsføringsloven. 

Nærmere 60 000 følgere er ganske mye. Og det gir en viss makt i form av innflytelse og påvirkningskraft. Jeg håper forbrukertilsynet blir mer oppmerksomme på blogging som bedrifter, og ser at det ikke er personlige dagbøker med venninneanbefalinger.

Skrevet

Hun mister jo jevnt og trutt følgere på Instagram, fem tusen siden sist jeg sjekket, i motsetning til de fleste offentlige personer hvis stadig får større nedslagsfelt. 

• Liker 13
Skrevet (endret)
2 timer siden, På besøk skrev:

Klokka er fire, hun har kjørt til oslo,vært på et møte, vært på ikea og er SÅ trøtt! #alternativvirkelighet 

Ps.jeg har ferie og har gjort mer...

Virkelig slitsom dag? Prøv apostlenes hester en halvtime til toget, daglig pendling t/r Oslo, en produktiv dag på jobb, apostlenes hester fra toget til trening, fra trening og hjem med en avstikker innom Kiwi, lage middagen først, spise middagen kl 18:30, og deretter "fritid" frem til leggetid uten whiskey sour i biblioteket - for her mangler både whiskey, sour og bibliotek. Og jeg er ennå ikke trøtt.

CBE, dette er for dumt og virkelighetsfjernt. Skal du tjene penger på en tilnærming til det virkelige livet, må en finger stikkes ganske dypt i den frosne jorden før det skrives mer vås av denne typen.

#alternativvirkelighetja

Endret av Cavatina
  • Liker 44
Skrevet (endret)

Dobbelpost

Endret av Cavatina
  • Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...