Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 minutter siden, Kollontaj skrev:

Jeg har ingen som helst forventning om at CBE skal ta til seg noe som helst. 

Nei, hun blir mer trassig. Spesielt.

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Gjest Skribent
Skrevet (endret)
4 minutter siden, Tabris skrev:

Fordi jeg tror det er viktig å sette søkelys på trådens eksistensgrunnlag, hva den har utviklet seg til og hvilket omfang den har. Og fordi jeg vel tar litt for gitt at om man er opptatt av at andre skal kunne ta til seg kritikk, så gjelder det også en selv.

Du må klare å skille snørr og barter. Det er CBE som er en offentlig person etter eget valg.

Merkelig oppgave å ta på seg, å skulle regulere en diskusjonstråd på et åpent forum. Det blir desto mer sært når du ikke følger reglene selv, men heller bidrar til videre avsporing og brukerdebatt. Hvem var det som ikke kunne ta tilbakemelding, sa du?

Endret av Skribent
Skrevet
17 minutter siden, Skribent said:

Du må klare å skille snørr og barter. Det er CBE som er en offentlig person etter eget valg.

Merkelig oppgave å ta på seg, å skulle regulere en diskusjonstråd på et åpent forum. Det blir desto mer sært når du ikke følger reglene selv, men heller bidrar til videre avsporing og brukerdebatt. Hvem var det som ikke kunne ta tilbakemelding, sa du?

Jeg forsøker ikke å regulere tråden, jeg har da ikke noe mandat til å gjøre det. Jeg forsøker å bevisstgjøre og sette litt søkelys på noe jeg mener har blitt problematisk og som er verdt å ta en debatt på.

• Liker 9
Skrevet
18 minutter siden, Tabris skrev:

Fordi jeg tror det er viktig å sette søkelys på trådens eksistensgrunnlag, hva den har utviklet seg til og hvilket omfang den har. Og fordi jeg vel tar litt for gitt at om man er opptatt av at andre skal kunne ta til seg kritikk, så gjelder det også en selv.

Så du er  en slag overdommer som skal bestemme hva som skal diskuteres og hvor lenge? 

Jeg har ikke noe problem med å ta til meg kritikk. Men jeg skjønner ikke helt hvor du  vil med denne kritikken din?   Mener du jeg skal slutte å skrive i denne  tråden fordi du mener at den er lang nok? 

• Liker 32
Gjest xx girl xx
Skrevet

Det siste nå er et klassisk eksempel på hvordan det har blitt her. Er man uenig eller kommer med konstruktiv «kritikk», blir man slaktet. Mobbing er ikke greit uansett hva. Og det er ikke alt her inne som er konstruktivt. Kan finne mange eksempler på det. Men nå er det leggetid. 

Når det er så mange usaklige kommentarer, tar det bort fokuset fra viktigere ting. Som eksponering av barn og manglende/feil merking av reklame. 

Gjest Gregor Clegane
Skrevet

Blir så teit å forsøke å legge munnkurv på folk. Det må være lov å diskutere og kritisere en offentlig person som av egen fri vilje stadig fortsetter å helle bensin på bålet. Dette handler ikke om refleksjonsevnen til den vanlige mannen i gata, men en person med stor påvirkningskraft som tjener seg søkkrik på å fronte usunne idealer og dårlige holdninger. Uten å i det hele tatt ofre en tanke om hvordan dette kan påvirke samfunnet.

Skrevet
7 minutter siden, pøbelsara said:

Så du er  en slag overdommer som skal bestemme hva som skal diskuteres og hvor lenge? 

Jeg har ikke noe problem med å ta til meg kritikk. Men jeg skjønner ikke helt hvor du  vil med denne kritikken din?   Mener du jeg skal slutte å skrive i denne  tråden fordi du mener at den er lang nok? 

Jeg er litt nysgjerrig på hvor du mener jeg skriver at jeg skal bestemme hva som skal diskuteres og hvor lenge. Kunne du sitert meg på hvor jeg sier det?

Nei, utfra hva du skriver så virker det ikke som om du skjønner hvor jeg vil. Men jeg tenker vel at jeg ikke kommer noe særlig lenger og den responsen jeg har fått synes jeg er interessant i seg selv.

• Liker 11
Gjest Skribent
Skrevet
13 minutter siden, Tabris skrev:

Jeg forsøker ikke å regulere tråden, jeg har da ikke noe mandat til å gjøre det. Jeg forsøker å bevisstgjøre og sette litt søkelys på noe jeg mener har blitt problematisk og som er verdt å ta en debatt på.

Da kan du gjøre det i en egen tråd, ved det navnet. Denne tråden handler om det tittelen antyder.

Gjest Gregor Clegane
Skrevet

Hvis behovet for å belyse en annen side av saken er stor, foreslår jeg at de som føler en sterk trang til det, oppretter en annen tråd med tilhørende vinkling. I stedet for å prøve å spille hellig ridder her, kan man heller gjøre noe konstruktivt.

Skrevet (endret)
25 minutter siden, Tabris skrev:

Jeg er litt nysgjerrig på hvor du mener jeg skriver at jeg skal bestemme hva som skal diskuteres og hvor lenge. Kunne du sitert meg på hvor jeg sier det?

Nei, utfra hva du skriver så virker det ikke som om du skjønner hvor jeg vil. Men jeg tenker vel at jeg ikke kommer noe særlig lenger og den responsen jeg har fått synes jeg er interessant i seg selv.

Du er veldig patroniserende, men det er kanskje med vilje? Og så tenker jeg at hvis man har problem med å formidle budskapet sitt, bør man kanskje se på hvordan man formidler det. Så hvis jeg ikke skjønner hva du mener og hva du vil, så bør du kanskje se på hv du formidler budskapet ditt?  Hav mener du med "responsen er interessant i seg selv"? 

Du sier at denne tråden er for lang og at selv den konstruktive kritikken er meningsløs fordi tråden er så massiv. Det er greit at du mener det. Jeg synes ikke det er greti at du liksom analyserer hvorfor folk deltar i denne tråden som du mener er meningsløs fordi kritikken ikke når frem til CBE. Du er selvsagt velkommen til å diskutere i et diskusjonsforum som er åpent for alle. Det du bør tenke litt på, er at å se på seg selv som Innehaveren av den eneste ekte sannhet kan virke patroniserende og det innbyr derfor ofte ikke til god dialog og meningsutveksling. 

Hvorvidt en diskusjon om motivene for deltakelse og hvor lenge man kan diskutere et tema før det er uttømt, hører vel strengt tatt hjemme i tråder som handler spesifikt om akkurat det. Når du insisterer på å diskutere det du mener er folk underliggende motiver for å diskutere her, og i tillegg hevder å ha fasiten for når det er nok og når selv den saklig kritikken er meningsløs, må du nesten regne med at folk diskuterer tilbake med deg.

Jeg mener at denne tråden og andre som likner, er viktig  fordi den bidrar til å sette søkelys på uheldig praksis i SOME. Den setter fokus på forretningsmetodene til hun som må være Norges desidert mest profesjonelle og lønnsomme bloggeier. Derfor fortsetter jeg å diskutere her. dessuten lærer jeg mye av hva andre skriver her - jeg synes debatten er svært god og svært interessant til tider. Og hva jeg mener som folk som stikker innom for å spy ut av seg usakligheter om CBE, har jeg sagt før i dag, så det gjentar jeg ikke nå. Men jeg mener fortsatt at usaklig kritikk ødelegger tråden, og jeg oppfordrer til å rapportere regelbrudd istedet for å la seg avspore av den

Jeg er ganske interessert i medier - både sosiale og andre. Jeg jobber med medier og etikk og kommunikasjon og har ganske god peiling på en del ting vi diskuterer her. Mitt samfunnsengasjement begrenser seg ikke til å delta i denne tråden. 

Jeg mener forøvrig også at det at bloggeren selv ikke tar til seg noe av denne kritikken, overhodet ikke er noe argument for å ikke debattere bloggens forretningsmetoder og hva den formidler.  

H

Endret av pøbelsara
  • Liker 39
Skrevet (endret)

@Tabris har kommer med gode observasjoner - om jeg får si det.. siden jeg har observert det samme. :fnise:

Enkelt episoder dras frem igjen og igjen.. og igjen.. og igjen... og igjen. Det er ingen som har problemer med det (ei heller jeg, når jeg er ærlig her). Samtidig.. når noen etterspør ett eller annet - da de som blir satt i båsen for blodfans, da får de beskjed om å lese seg opp i tråden - for ikke pokker om man vil gjenta noe da.

Gamle episoder hentes frem for å benyttes som bevis i forbindelse med en nye sak. (Jada, jeg har selv gjort det).

Jeg er ikke enig med alt @Tabris ytrer, men noe av det hun/han skriver må det være lov å reflektere over - ikke bare kreve at andre skal det. Det kan faktisk hende at meningsmotstanderne i denne tråden har noe smart å bidra med.

Jeg er og har alltid vært dypt uenig med @Tabris hva som kan diskuteres. Jeg mener at alt som vises frem på blogger er lov å diskutere - også utseende siden versjon2018 ikke er orginalutgaven.

Endret av LilleSnupp
  • Liker 20
Gjest Gregor Clegane
Skrevet
4 minutter siden, pøbelsara skrev:

Du er veldig patroniserende, men det er kanskje med vilje? Og så tenker jeg at hvis man har problem med å formidle budskapet sitt, bør man kanskje se på hvordan man formidler det. Så hvis jeg ikke skjønner hva du mener og hva du vil, så bør du kanskje se på hv du formidler budskapet ditt?  Hav mener du med "responsen er interessant i seg selv"? 

Du sier at denne tråden er for lang og at selv den konstruktive kritikken er meningsløs fordi tråden er så massiv. Det er greit at du mener det. Jeg synes ikke det er greti at du liksom analyserer hvorfor folk deltar i denne tråden som du mener er meningsløs fordi kritikken ikke når frem til CBE. Du er selvsagt velkommen til å diskutere i et diskusjonsforum som er åpent for alle. Det du bør tenke litt på, er at å se på seg selv som Innehaveren av den eneste ekte sannhet kan virke patroniserende og det innbyr derfor ofte ikke til god dialog og meningsutveksling. 

Hvorvidt en diskusjon om motivene for deltakelse og hvor lenge man kan diskutere et tema før det er uttømt, hører vel strengt tatt hjemme i tråder som handler spesifikt om akkurat det. Når du insisterer på å diskutere det du mener er folk underliggende motiver for å diskutere her, og i tillegg hevder å ha fasiten for når det er nok og når selv den saklig kritikken er meningsløs, må du nesten regne med at folk diskuterer tilbake med deg.

Jeg mener at denne tråden og andre som likner, er viktig  fordi den bidrar til å sette søkelys på uheldig praksis i SOME. Den setter fokus på forretningsmetodene til hun som må være Norges desidert mest profesjonelle og lønnsomme bloggeier. Derfor fortsetter jeg å diskutere her. dessuten lærer jeg mye av hva andre skriver her - jeg synes debatten er svært god og svært interessant til tider. Og hva jeg mener som folk som stikker innom for å spy ut av seg usakligheter om CBE, har jeg sagt før i dag, så det gjentar jeg ikke nå. Men jeg mener fortsatt at usaklig kritikk ødelegger tråden, og jeg oppfordrer til å rapportere regelbrudd istedet for å la seg avspore av den

Jeg er ganske interessert i medier - både sosiale og andre. Jeg jobber med medier og etikk og kommunikasjon og har ganske god peiling på en del ting vi diskuterer her. Mitt samfunnsengasjement begrenser seg ikke til å delta i denne tråden. 

Jeg mener forøvrig også at det at bloggeren selv ikke tar til seg noe av denne kritikken, overhodet ikke er noe argument for å ikke debattere bloggens forretningsmetoder og hva den formidler.  

H

En veldig god oppsummering! Flott skrevet. :) 

Skrevet

Jeg tenker at det er vanskelig å styre hva andre skriver om. Grunnleggende respekt for andres meninger, er en fin ting. Det er lov å mene noe om denne debatten, og om debatter generelt. Jeg mener at hvis man vil ha en metadiskusjon om hvorvidt debatter er for lange, for gjentakende, for meningsløse etc, så kunne det være et godt tema for en egen tråd. 

• Liker 17
Skrevet

Ser poenget ditt, @pøbelsara. Samtidig tror jeg det er sunt at uenighetene omkring vårt felles engasjement kommer til syne her, ellers tror jeg denne tråden virkelig vil kunne bli sett på som et arnested for mobbing av lille Caroline.

• Liker 8
Skrevet
3 minutter siden, pøbelsara skrev:

Jeg er selvsagt enig med deg. Samtidig er det spesielt at man må avgi forklaring og oppgi årsaker for sin deltagelse i tråden, som om @Tabris er oppriktig interessert i enkeltbrukere og hva de står for - og om de klarer å ta til seg kritikk. Som erfaren leser av tråden vil man ha tilegnet seg denne kunnskapen, mener jeg. Hvis ikke, aner jeg at det er andre motiver bak, feks å diskreditere tråden og de «faste» brukerne. Tråden handler ikke om brukerne og deres motiver, men om en SoMe-aktør som drar inn millioner på bedriften sin (ja, det er en bedrift) og har et ikke-bærekraftig mål; selge mest mulig reklame for at folk skal kjøpe mest mulig av alskens greier de ikke trenger. En fullstendig samfunnsunyttig geskjeft med store etiske gråsoner (barne-eksponeringen er bare ett eksempel). 

• Liker 24
Skrevet
4 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Ser poenget ditt, @pøbelsara. Samtidig tror jeg det er sunt at uenighetene omkring vårt felles engasjement kommer til syne her, ellers tror jeg denne tråden virkelig vil kunne bli sett på som et arnested for mobbing av lille Caroline.

jeg har igenting i mot uenighet - å se ting på ulikt vis, kan jo gi en bedre debatt. Men da må det være saklig begge veier, og vi må unngå å spekulere i hverandres motiv for å delta, eller å psykologisere noens engasjement. Jeg er også veldig opptatt av at tråden IKKE skal sees som arnested for mobbing, ja. Det er den jo ikke heller - og jeg lar meg fyre opp hver gang noe hevder at et innlegg i denne tråden om at CBE har stygge bukser betyr at alt som er skrevet her er ugyldig og kan avskrives som mobbing. ikke fordi jeg føler meg truffet - men fordi det ikke er sant. 

Jeg mener at tråden ikke erkjent med at noen kommer inn her og forteller andre at nå er debatten utbrukt og at vi må holde opp å skrive. SÅ da skriver jeg det. :jepp: 

• Liker 16
Gjest Skribent
Skrevet

@pøbelsara beskriver det veldig bra, dette er en god og grundig tilbakemelding til @Tabris på hvorfor innlegg uten noen direkte adressat og med masse generaliseringer (i tillegg lite eller ingenting om denne trådens faktiske tematikk), bare bidrar til avsporing. All den tid @Tabris er så opptatt av å evne å ta til seg tilbakemeldinger, ville jeg soleklart lest denne grundig.

Hadde dessuten vært nydelig om tråden kunne finne tilbake til temaet i løpet av dagen.

Gjest Skribent
Skrevet
7 timer siden, LilleSnupp skrev:

Det gjør den allerede, av de som ikke skiller på innlegg og brukere, og hvis man vil se det slik er det lite å gjøre med det. Det bør ikke forhindre at vi fortsetter den gode diskusjonen, så får heller støyen bli rapportert/oversett.

Skrevet
3 timer siden, Skribent skrev:

Det gjør den allerede, av de som ikke skiller på innlegg og brukere, og hvis man vil se det slik er det lite å gjøre med det. Det bør ikke forhindre at vi fortsetter den gode diskusjonen, så får heller støyen bli rapportert/oversett.

Det er det ulikt syn på, ser det ut til.

• Liker 1
Gjest Gregor Clegane
Skrevet

Det siste innlegget hennes er bare et hav av innholdsløst møl.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...