Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest formula
Skrevet
4 minutter siden, Emilie112 skrev:

Her kan man nok tolke som man vil. Eller brønnøysundregisteret er feil.. det er en privat dagbok..

Litt forvirrende dette. Er hun ikke klar over at hun er adm.direktør i et selskap?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
13 minutter siden, Lopploella skrev:

She’s just a girl. :a034:

29 minutter siden, formula skrev:

Litt forvirrende dette. Er hun ikke klar over at hun er adm.direktør i et selskap?

Kanskje hun glemte de brillene den dagen? De hun alltid bruker når hun _leser_ (lytter) og gjør annet intellektuelt. 

• Liker 19
Skrevet
34 minutter siden, formula skrev:

Godt mulig de bare tullet da de vedtektsfestet formålet med "selskapet som er så enkelt å ha i bakhånd mtp. økonomien". Et sted må jo pengene gå når man drar inn millioner på å skrive en hverdagsdagbok på dataen.

• Liker 17
Skrevet
2 timer siden, Benson skrev:

Når man har bygd noe fra bunnen av og som man jobber med hver dag og legger sjelen sin i, så er det sikkert vanskelig å ikke ta kritikk mot produktet som kritikk mot en selv. 

De som står utenfor og ikke er investert i bloggen ser det som en bedrift som tjener penger på reklame. For leserne som leser bloggen som en slags dagbok er det et personlig produkt skrevet av en privatperson. CBE er nok tjent med at bloggen ikke ses på som en ren business, samtidig som hun ønsker å tjene penger på den. Omstillingen har sikkert vært vanskelig og ender opp med å være forvirrende for leserne, og sikkert for henne selv også.

Denne typen lett psykologiserende bortforklaringer synes jeg er kvinnediskriminerende, egentlig, siden det så ofte trekkes fram ifb kvinnelige bloggere (feks av UI-sjefen før utdelingen av Vixen i fjor, da han skulle unnskylde den gjennomførte mangelen på reklamemerking hos så mange).

Det flommer over der ute av diverse SoMe-kanaler med en hovedperson i sentrum, der bloggen/IG-kontoen osv gjerne også bærer hovedpersonens folkeregistrerte navn, og der forretningsidéen er innholdsmarkedsføring, dvs mest mulig sammensauset personlig innhold og skjult reklame. Det er et strukturelt og globalt mediefenomen som truer selve eksistensgrunnlaget for uavhengig informasjonsutveksling og debatt i offentligheten. 

En blogger som CBE er tilknyttet en bloggplattform med innholdsmarkedsføring som sitt eksplisitte siktemål. Etter mitt syn skylder vi henne å ta på alvor og gå ut fra at hun selvsagt blander privat og kommersielt målbevisst og gjennomført, som den profesjonelle medieaktøren hun for lengst er blitt. Ikke pga en "vanskelig og forvirrende omstilling".

• Liker 27
Gjest Skribent
Skrevet (endret)
8 minutter siden, Aricia skrev:

Denne typen lett psykologiserende bortforklaringer synes jeg er kvinnediskriminerende, egentlig, siden det så ofte trekkes fram ifb kvinnelige bloggere (feks av UI-sjefen før utdelingen av Vixen i fjor, da han skulle unnskylde den gjennomførte mangelen på reklamemerking hos så mange).

Det flommer over der ute av diverse SoMe-kanaler med en hovedperson i sentrum, der bloggen/IG-kontoen osv gjerne også bærer hovedpersonens folkeregistrerte navn, og der forretningsidéen er innholdsmarkedsføring, dvs mest mulig sammensauset personlig innhold og skjult reklame. Det er et strukturelt og globalt mediefenomen som truer selve eksistensgrunnlaget for uavhengig informasjonsutveksling og debatt i offentligheten. 

En blogger som CBE er tilknyttet en bloggplattform med innholdsmarkedsføring som sitt eksplisitte siktemål. Etter mitt syn skylder vi henne å ta på alvor og gå ut fra at hun selvsagt blander privat og kommersielt målbevisst og gjennomført, som den profesjonelle medieaktøren hun for lengst er blitt. Ikke pga en "vanskelig og forvirrende omstilling".

Dette er nok litt ubehagelig å ta innover seg hvis man så gjerne vil fortsette å se henne i et positivt lys, for det innebærer at uryddig drift og tvilsom etikk faktisk er med overlegg. Det krever en viss kynisme fra hennes side som ikke er forenlig med den koselige dagbokpraten hun etter sigende gjør i ren kreativ glede.

Endret av Skribent
Skrevet
5 minutter siden, Skribent skrev:

Dette er nok litt ubehagelig å ta innover seg hvis man så gjerne vil fortsette å se henne i et positivt lys, for det innebærer at uryddig drift og tvilsom etikk faktisk er med overlegg. Det krever en viss kynisme fra hennes side som ikke er forenlig med den koselige dagbokpraten hun etter sigende gjør i ren kreativ glede.

Jeg opplever det som kynisk og ganske «stygt» når hun i kommentarfeltet prøver å overbevise leserne om at kritikk er personlig mot henne fordi hun driver ikke en bedrift. Det legger demper på seriøs kritikk og de av leserne som har blitt usikre av all reklamen samles rundt leirbålet igjen. Mange vil vegre seg for å reflektere over reklameinnholdet og barne-eksponeringen når «venninna» deres insinuerer at kritikk er angrep på hennes person. 

• Liker 15
Skrevet
2 hours ago, Cavatina said:

Daglig leder/ adm.direktør:

Caroline Berg Eriksen

Vedtektfestet formål:

Bare en personlig dagbok som er en del av meg (og som har salg av annonseplass til bedriftskunder og annet som naturlig faller sammen med dette i bakhånd mtp. økonomien; alt annet ville vært hæææææ :O).

P.S.: Kritiserer du bloggen, kritiserer du meg som person.

P.P.S.: Plis stem på meg på Vixen som årets businessblogg, da hadde jeg som privatperson blitt sååå glad :D.

Tillot meg å rette på Brønnøysundsregisterets oppføring, i takt med firmaets/den personlige bloggens egne definisjoner.. 

• Liker 19
Skrevet

CBE spiller nøysom, ønsker seg ikke noe til jul eller bursdag for hun har alt hun trenger. Ja, hun har et overforbruk uten sidestykke derfor har hun ikke noe å ønske seg. 

• Liker 11
Gjest Skribent
Skrevet
2 timer siden, Kollontaj skrev:

Jeg opplever det som kynisk og ganske «stygt» når hun i kommentarfeltet prøver å overbevise leserne om at kritikk er personlig mot henne fordi hun driver ikke en bedrift. Det legger demper på seriøs kritikk og de av leserne som har blitt usikre av all reklamen samles rundt leirbålet igjen. Mange vil vegre seg for å reflektere over reklameinnholdet og barne-eksponeringen når «venninna» deres insinuerer at kritikk er angrep på hennes person. 

For ikke å snakke om hvor uangripelig det er med følelser - temmelig håpløst å prøve å argumentere saklig imot. Enig i at det er ufint, og jeg skjønner ikke hvordan man kan få seg til å kommunisere slik til voksne folk - hun vet jo egentlig ikke hvem som sitter i andre enden av «tråden».

Skrevet

Hø hø, siden hun har lagt inn annonselenke til Guccibeltet, har hun snart tjent inn det det koster. De billige alternativene var jo helt annerledes, mye smalere. Det finnes belter til rundt 1000-lappen også... 

• Liker 9
Skrevet
12 timer siden, Kollontaj skrev:

Hø hø, siden hun har lagt inn annonselenke til Guccibeltet, har hun snart tjent inn det det koster. De billige alternativene var jo helt annerledes, mye smalere. Det finnes belter til rundt 1000-lappen også... 

Kan jo ikke finne et alternativ som hun ikke tjener på, må vite... 

Ellers er det litt søtt med denne nye påtatte "ønsker meg ikke noe"-holdningen. Dette kommer altså fra en levende reklameplakat, en person som har som yrke å pushe mest mulig produkter på andre. Oh the irony...

En person som også stadig har innlegg om ting hun har elsk på, og som hun ønsker å innvie i sin allerede stappede garderobe. Hvor mange skopar/vesker/jakker/bukser/klokker/belter/kjoler osv har ikke hun? 

Men igjen, hun ønsker seg ikke noe, hun er kun opptatt av opplevelser...

• Liker 37
Skrevet

Hun mangler jo i og for seg ikke så mye på reise- og velværefronten heller.

• Liker 8
Gjest formula
Skrevet
13 timer siden, Kollontaj skrev:

Jeg tenker at med Guccibeltet utenpå leopardkåpen kan vi si at antrekket er komplett. Kanskje med en av paljettkjolene fra "festsesongens fineste kjoler" under.

Gjest Skribent
Skrevet
3 minutter siden, formula skrev:

Jeg tenker at med Guccibeltet utenpå leopardkåpen kan vi si at antrekket er komplett. Kanskje med en av paljettkjolene fra "festsesongens fineste kjoler" under.

Neinei, det rosa tutu-skjørtet :biggrin: 

Spøk til side, bare i kavalkadene har vel barna vært med på en del bilder. Hvis man skal lage en oppsummering av fjoråret ville det vært en svært enkel sak å velge bort bilder det er mest negativ oppmerksomhet rundt. 

Hun har nevnt at 2018 kommer med noen store endringer, men eneste synlige endring hittil har vært mer av det samme, bare verre. Med begge barna i barnehage vil man kunne anta det er rom for to voksne å få til noe bedre på innholdssiden.

Skrevet
1 time siden, Anonym90059005 skrev:

Kan jo ikke finne et alternativ som hun ikke tjener på, må vite... 

Ellers er det litt søtt med denne nye påtatte "ønsker meg ikke noe"-holdningen. Dette kommer altså fra en levende reklameplakat, en person som har som yrke å pushe mest mulig produkter på andre. Oh the irony...

En person som også stadig har innlegg om ting hun har elsk på, og som hun ønsker å innvie i sin allerede stappede garderobe. Hvor mange skopar/vesker/jakker/bukser/klokker/belter/kjoler osv har ikke hun? 

Men igjen, hun ønsker seg ikke noe, hun er kun opptatt av opplevelser...

Hun kunne jo ønske seg turkopper så hun slipper å drasse dyre knuselige ting på tur. Er jo noe hun faktisk trenger. Går sikker an å få turkopper som matcher jakken også  :fnise: 

Ellers så tenker jeg mitt om en person som lett og elegant sier hun ikke ønsker seg noe til jul og bursdag så lenge hun får enorme mengder nye ting de resterende 363 dagene i året :roll:

• Liker 27
Skrevet (endret)
På 23.1.2018 den 11.55, Inocybe skrev:

Hun kunne jo ønske seg turkopper så hun slipper å drasse dyre knuselige ting på tur. Er jo noe hun faktisk trenger. Går sikker an å få turkopper som matcher jakken også  :fnise: 

Ellers så tenker jeg mitt om en person som lett og elegant sier hun ikke ønsker seg noe til jul og bursdag så lenge hun får enorme mengder nye ting de resterende 363 dagene i året :roll:

Jepp. Hvorfor ikke heller kjøpe fire thermokrus som de uansett mangler, i stedet for kåpe nr 40 og skopar nr 350. Og til bursdagen kunne hun tenke seg et belte til den nette sum av kroner 4300,- samt opplevelser og reiser. Er så beskjeden altså :sexy:

Endret av Ultiva
  • Liker 36
Skrevet

Mon tro hvor lang tid det går før 4 sponsa turkopper dukker opp på bloggen.... 

• Liker 18
Skrevet
24 minutter siden, Ultiva skrev:

Jepp. Hvorfor ikke heller kjøpe fire thermokrus i stedet for kåpe nr 40 og skopar nr 350. Og til bursdagen kunne hun tenke seg et belte til den nette sum av kroner 4300,- samt opplevelser og reiser. Er så beskjeden altså :sexy:

Kommer nok en liten Spa-getaway i gave skal du se, om de har tid da selvsagt. De har jo ikke hatt tid til å fjerne juletreet engang, de ytterst få dagene de har hatt en ledig time på kvelden, har de prioritert kjærestetid. 

Sånn er det med stappede dager, de har jo ikke mulighet til å disponere dagene sine stort sett akkurat som de vil, ei heller tid til trening og egenpleie... eller vent...

• Liker 19
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...