Gjest Loffeliten Skrevet 22. januar 2018 #48781 Skrevet 22. januar 2018 Ut fra bloggen virker herr og fru absolutt ikke som friluftsmennesker, men liksom-friluftsfotoshoot i skogen blir jo bare pinlig, ser de virkelig ikke det selv? Stylet og sminket hovedperson drar med seg lekkert matchende avkom og mummikopper og en diger fluffy skinnfell ut for å få harmoniske late-som-bilder til det glansede magasinet sitt - men den engangsgrillen, Eriksen, den passet vel ikke helt inn? Et bål hadde vel tatt seg bedre ut på bildene? Til og med på blogge-søndagstur er de ute av sync med resten av verden.
Ultiva Skrevet 22. januar 2018 Forfatter #48782 Skrevet 22. januar 2018 (endret) 10 timer siden, formula skrev: Har en følelse av at denne familien ikke er så ofte ute i naturen. Engangsgrill, en svær skinnfell og porselenskrus i sekken og "hytten" som er en gapahuk, men som likevel gjør nytten når de "trengte en pause fra røde kinn og kalde fingertupper ".Mens hun selv og barna er en symfoni i nøye avstemte rosatoner, med hvert sitt rosa krus. Alt planlagt ut fra hva som vil ta seg bra ut på bilder, og ikke ut fra hva som er mest praktisk. CBE, her kommer noen tips til neste fotosesjon; jeg mener superkoselige skogstur: putt tørre greiner oppå den tente engangsgrillen for å få det til å ta fyr (brekk greiner av trær, de er kun våte utvendig og tørker kjapt). Så flytter dere disse brennende greinene og har et varmende bål ved siden av engangsgrillen. For å gjøre det enda mer lunt og koselig så dekker dere bakken med granbar. Da slipper dere å sitte og fryse mens dere griller, ei heller trenger dere å trekke inn i "hytten" (!) for å varme stivfrosne fingre. Granbar er jo også flott på bilder, noe du sikkert vet siden du hadde hele heimen dekket i plastikkvarianten i jula. Neste gang kan du også ta på deg ei jakke som passer. Det ser ut som om du knapt får puste der du sitter midt uti skogen og poserer med de dyre, rosa porselenskoppene dine. Endret 22. januar 2018 av Ultiva 31
MarianneE Skrevet 22. januar 2018 #48783 Skrevet 22. januar 2018 4 minutter siden, Ultiva skrev: Neste gang kan du også ta på deg en jakke som passer. Det ser ut som om du knapt får puste. Men det betyr jo at hun må gå opp en størrelse, og det går jo ikke ann! 23
Norabora Skrevet 22. januar 2018 #48784 Skrevet 22. januar 2018 31 minutter siden, Ultiva skrev: Neste gang kan du også ta på deg en jakke som passer. Det ser ut som om du knapt får puste der du sitter og poserer med de dyre, rosa porselenskoppene dine uti skauen. 👍 2
Inocybe Skrevet 22. januar 2018 #48785 Skrevet 22. januar 2018 36 minutter siden, MarianneE skrev: Men det betyr jo at hun må gå opp en størrelse, og det går jo ikke ann! Sant det, men hadde unektelig vært mer kledelig hvis den ikke hadde sittet stramt som et pølseskinn. Poeng til CBE for å komme seg utendørs for en gangs skyld. Minuspoeng fordi aktiviteten innvolverer barna (gi dem privatliv!) og minuspoeng for at CBE igjen ser helt malplassert og ukomfortabel ut utendørs. 13
loffen Skrevet 22. januar 2018 #48786 Skrevet 22. januar 2018 Ville gått opp to størrelser i den jakka, sånn at man både kan puste og bruke armene samtidig. 14
Gjest Skribent Skrevet 22. januar 2018 #48787 Skrevet 22. januar 2018 Bloggen er, som flere har påpekt, blitt mer og mer som et glanset magasin. Det i seg selv er ikke et problem, så lenge avsender er ærlig med mottakerne om nettopp det formålet. Problemene oppstår i formidlingen, noe vi ser komme tydelig frem blant holdningene til lesere/forsvarere som ikke forholder seg til den sømløse koblingen mellom personen og bedriften - her blir fakta iherdig benektet tross massiv dokumentasjon samt uttalelser fra fagfolk og offentlige instanser. Her benektes alt potensiale for skadelig påvirkning, være seg eksponering av mindreårige, alminneliggjøring av hverdagsdrikking, kroppspress, utseendefiksering og materialisme, tross tydelige tegn i tiden på hva som er problematisk med disse tingene. Caroline fritas i tillegg for alt ansvar, hun kan jo ikke noe for at folk leser henne helt feil! Det er ikke akkurat mange kommunikasjonsmodeller der alt ansvar ligger på mottaker, for å si det slik. Selv i 2018 er det med andre ord stort behov for kompetanseheving på området medier, samfunn og kommunikasjon. Teknologisk utvikling og nye medier krever at man setter seg inn i nye fagfelt. Man kan la være, men da ramler man ganske raskt bakpå. CBE selger et image. Det er et helhetsbilde av en type livsstil, sammensatt av mange små elementer. Så vil noen si «bildene av barna er bare bakhoder» eller «det var bare fire glass på en uke» og med dette glatt se forbi at det ikke bare handler om hva Caroline selv mener om ting der og da, i enkeltinnlegg. Hun er ikke et blaff, hun har blogget i mange år. Hun har hatt god tid til å etablere et inntrykk utad av hva slags liv hun lever. Det er hennes valg. Hun sier hun elsker å blogge, så da er det naturlig at hun vil fortsette med det. Rent forretningsmessig er det en suksesshistorie, på lik linje med mange andre som takket være Internett har kunnet gjøre hobbyen til levebrød, enten de er youtubere eller blogger om mat. Det er jo helt knall, og vel unt! Landskapet har imidlertid endret seg med tiden, på flere områder. All ny utvikling medfører endringer som ikke kommer til syne før det er passert litt tid. Det som, i dette tilfellet, var en ubetydelig, vimsete, personlig og morsom dagbok blir til en forretning. Premissene endres, og det medfører at vi må justere hva vi kan forvente. Det virker ikke som om alle er innforstått med det. Caroline har med bloggen sin tatt steget videre over i næringsvirksomhet, og i et endret medielandskap kommer hun ikke til å kunne skru tiden tilbake. Hun blir ikke hobbyblogger igjen, det er utelukket per i dag med forretningsmodellen de har valgt. Samtidig har hun beholdt en del lesere, som ikke er så glad i å bli kalt naive, men som - inntil de tar innover seg skiftet i «kontrakten» mellom bloggeren og leserne - faktisk er noen av dem nettopp det. Detaljfokus på engangsgrill og luebruk blir dermed sikkert oppfattet som støyete i tråden når kommentarer rundt dette går jevnt over mange sider. Det er nok å ta av, hvis man skal se analytisk på hvert eneste innlegg. Men over tid blir de større og viktige temaene kanskje litt vannet ut med dette, noe som gir ny ammunisjon til de som allerede liker å lese bloggen med de rosa brillene på. Heksene på KG kan umulig ha noe å komme med når de ikke ser hvor flott forbilde Caroline er! Men her ligger paradokset også, for fansen mener hun er et godt forbilde, et bilde på noen som får alt til å fungere - samtidig som de nekter for at hun har påvirkning (?!), og det er vel det vi kan kalle vellykket markedsføringsstrategi. Det går rett hjem, slukes med søkke og snøre. For min del må hun gjerne leve av «å skrive dagbok» til hun pensjonerer seg. For alt jeg vet sitter de to i joggingsen hele uka og har bare forhåndsprodusert innlegg i bolk med jevne mellomrom. Hun har rett i at ingen ut fra bloggen kan kjenne henne, men hun har klart å gi såpass inntrykk av det at lesere forsvarer henne som sin egen nærmeste venninne. Det har vist seg å være ganske lønnsomt
Benson Skrevet 22. januar 2018 #48788 Skrevet 22. januar 2018 For the record; jeg er ingen fan, jeg leser ikke bloggen med rosa briller(keg leser knapt bloggen i det hele tatt, bortsett fra når ting blir referert her i tråden) og jeg har aldri påstått at hun ikke har påvirkningskraft. Jeg mener derimot at hennes påvirkning på leserne ofte blir overdrevet, og at den minste ting som kan tolkes på en negativ måte blir blåst kraftig opp her. Det har også vært mye fjas og (i mine øyne) latterliggjøring. Når man ikke har noe konkret man kan «ta» henne på(merking, eksponering o.l) går man på alt annet man kan finne, om hva som kan kalles pizza, hvem som mangler lue og for små jakker. Dette gir jo bare vann på mølla til de som allerede er kritiske til denne tråden. Jeg har til tider vært kritisk til CBE, men i det sekundet jeg syns kritikken ikke er berettiget eller har en annen mening enn flertallet, er jeg plutselig en «fan» og en person som ikke klarer å lese bloggen med de riktige brillene. Sånne ting er med på å gjøre tråden useriøs og umulig å delta i til tider. 26
Honningmor Skrevet 22. januar 2018 #48789 Skrevet 22. januar 2018 Jeg lurer på om ikke alle disse forberedelsene før en hver "spontan" photoshoot har blitt nettopp "det normale livet" deres. Det kan godt være at de oppriktig ikke skjønner kritikken, for i deres verden ER det jo faktisk slik. Der jeg ville funnet det ubeskrivelig anstrengende å til en hver tid leve for andre, så har de jo gjort det så lenge at det må føles helt naturlig. 8
Gjest Vitting Skrevet 22. januar 2018 #48790 Skrevet 22. januar 2018 (endret) 12 minutter siden, Benson skrev: For the record; jeg er ingen fan, jeg leser ikke bloggen med rosa briller(keg leser knapt bloggen i det hele tatt, bortsett fra når ting blir referert her i tråden) og jeg har aldri påstått at hun ikke har påvirkningskraft. Jeg mener derimot at hennes påvirkning på leserne ofte blir overdrevet, og at den minste ting som kan tolkes på en negativ måte blir blåst kraftig opp her. Det har også vært mye fjas og (i mine øyne) latterliggjøring. Når man ikke har noe konkret man kan «ta» henne på(merking, eksponering o.l) går man på alt annet man kan finne, om hva som kan kalles pizza, hvem som mangler lue og for små jakker. Dette gir jo bare vann på mølla til de som allerede er kritiske til denne tråden. Jeg har til tider vært kritisk til CBE, men i det sekundet jeg syns kritikken ikke er berettiget eller har en annen mening enn flertallet, er jeg plutselig en «fan» og en person som ikke klarer å lese bloggen med de riktige brillene. Sånne ting er med på å gjøre tråden useriøs og umulig å delta i til tider. Men MÅ påvirkning automatisk være at "å nei nå går ingen med lue ute" fordi hun poserer uten lue? Påvirkning for meg er den der ekle følelsen i bakhodet av "ååå tenk hvordan livet kunne ha vært om det bare så SÅNN ut...". Jeg var selv i en periode utrolig misunnelig på alle som tok fantastiske bilder på fjellturer og som hadde skogturer jeg bare kunne drømme om. Det ble nesten en slags depresjon der jeg velta meg i flotte fotostories på blogger fra friluftsfolk og drømte om et sånt liv. DET hadde vært det ultimate målet for livet. Lot meg forlede og forelske meg i andres drømmer, i andres mål, i andres liv. Det ble sånn at mine egne turer bare handlet om å fange den samme "følelsen" som de andre hadde portrettert med 60,000kr linse og photoshop. Jeg valgte turer, ikke etter hvor jeg hadde lyst å gå med min familie, men etter hvor det ville bli best bilder. Hvor det var mest mulig likt det jeg hadde sett på internett. En tur uten et godt turskrytebilde ble ikke en tur. Det var helt grusomt. Å leve i nuet forsvant, suget etter å ha det der glansbildet på internett ble altoppslukende. Og det var ikke om de drakk øl eller brus, om de hadde Norønna eller Berghaus, eller om de hadde dun i størrelse 42 eller 34. Det var den der... stemninga de portretterte. En helhetlig livsstil. På samme måte er jeg redd for at mange (som meg den gang da) lar seg dra ned av at vårt hus ikke ser sånn ut, at våre familiestunder rundt bordet ikke er perfekte. Om det er med eller uten freia eller aubergine-pizza er nå så, men den der plastikkdanderte fake virkeligheten som gjør at andre ikke føler seg bra nok. Som gjør at folk føler seg som en dritt når huset ser sånn eller sånn ut, og det aldri er sånne stunder rundt bordet. Når du blir så fascinert av andres liv at du drømmer deg vekk i det, og glemmer å leve ditt eget liv... Ellers er jeg enig med deg i at det er trist at man ikke kan diskutere enkeltsaker uten å bli stemplet som CBE-fan så fort man argumenterer bittelitt FOR en sak som er til "gangs" for CBE. Endret 22. januar 2018 av Vitting
Gjest formula Skrevet 22. januar 2018 #48791 Skrevet 22. januar 2018 10 timer siden, Gregor Clegane skrev: Blir relativt kunstig å ta med seg engangsgrill og typiske inne-gjenstander ut i skauen, hvis formålet er å få en så realistisk opplevelse som mulig. Spiller ingen rolle! Det viktigste med turen er oppnådd, da CBE blir spurt om sminkerutiner samt hvilket merke både lue og jakke er. Nå mangler bare spørsmålet om størrelsen.
Ultiva Skrevet 22. januar 2018 Forfatter #48792 Skrevet 22. januar 2018 (endret) 15 minutter siden, Benson skrev: For the record; jeg er ingen fan, jeg leser ikke bloggen med rosa briller(keg leser knapt bloggen i det hele tatt, bortsett fra når ting blir referert her i tråden) og jeg har aldri påstått at hun ikke har påvirkningskraft. Jeg mener derimot at hennes påvirkning på leserne ofte blir overdrevet, og at den minste ting som kan tolkes på en negativ måte blir blåst kraftig opp her. Det har også vært mye fjas og (i mine øyne) latterliggjøring. Når man ikke har noe konkret man kan «ta» henne på(merking, eksponering o.l) går man på alt annet man kan finne, om hva som kan kalles pizza, hvem som mangler lue og for små jakker. Dette gir jo bare vann på mølla til de som allerede er kritiske til denne tråden. Jeg har til tider vært kritisk til CBE, men i det sekundet jeg syns kritikken ikke er berettiget eller har en annen mening enn flertallet, er jeg plutselig en «fan» og en person som ikke klarer å lese bloggen med de riktige brillene. Sånne ting er med på å gjøre tråden useriøs og umulig å delta i til tider. Hun tjener 3-4 mill i året på å være en påvirker/influencer, så det er klart at hun har påvirkningskraft. Annonsører punger ikke ut med hundretusenvis av kroner om folk ikke blir påvirket av det de ser nettopp på CBEs markedsføringskanaler. Det er fascinerende hvordan CBE på den ene siden tar dette ansvaret når hun skal ha betalt, og på den andre siden ikke kan stå til ansvar for det hun formidler fordi det bare er en personlig dagbok. Jeg forventer forøvrig at CBE takker nei til Vixen-prisen "årets business" dersom hun vinner den, siden hun påstår at bloggen hennes ikke er en kommersiell bedrift men en personlig dagbok. Endret 22. januar 2018 av Ultiva 36
Tabris Skrevet 22. januar 2018 #48793 Skrevet 22. januar 2018 (endret) 45 minutter siden, Skribent said: Problemene oppstår i formidlingen, noe vi ser komme tydelig frem blant holdningene til lesere/forsvarere som ikke forholder seg til den sømløse koblingen mellom personen og bedriften - her blir fakta iherdig benektet tross massiv dokumentasjon samt uttalelser fra fagfolk og offentlige instanser. Her benektes alt potensiale for skadelig påvirkning, være seg eksponering av mindreårige, alminneliggjøring av hverdagsdrikking, kroppspress, utseendefiksering og materialisme, tross tydelige tegn i tiden på hva som er problematisk med disse tingene. Caroline fritas i tillegg for alt ansvar, hun kan jo ikke noe for at folk leser henne helt feil! Det er ikke akkurat mange kommunikasjonsmodeller der alt ansvar ligger på mottaker, for å si det slik. Men her ligger paradokset også, for fansen mener hun er et godt forbilde, et bilde på noen som får alt til å fungere - samtidig som de nekter for at hun har påvirkning (?!), og det er vel det vi kan kalle vellykket markedsføringsstrategi. Det går rett hjem, slukes med søkke og snøre. Var det ikke sånn at det blir slått hardt ned på i denne tråden om man skriver til et kollektivt "dere"? Var det ikke viktig i denne tråden å frem at man har å gjøre med individer med ulike, nyanserte meninger? Endret 22. januar 2018 av Tabris 7
Ultiva Skrevet 22. januar 2018 Forfatter #48794 Skrevet 22. januar 2018 (endret) 5 minutter siden, Tabris skrev: Var det ikke sånn at det blir slått hardt ned på i denne tråden om man skriver til et kollektivt "dere"? I en tråd som denne, hvor det finnes nærmere 100 aktive debattanter, så er det kutyme å henvende seg til den man siterer ja. Her kan man bare stå for det man selv skriver og ikke nødvendigvis ta ansvar for hva andre kommer med. Endret 22. januar 2018 av Ultiva 10
Tabris Skrevet 22. januar 2018 #48795 Skrevet 22. januar 2018 1 minutt siden, Ultiva said: I en tråd som denne, hvor det finnes nærmere 100 aktive debattanter, så er det kutyme å henvende seg til den man siterer ja. Her kan man bare stå for det man selv skriver og ikke nødvendigvis ta ansvar for hva andre kommer med. Men det er greit å lumpe de "andre" sammen i et kollektiv? De som ikke nødvendigvis er enig med all kritikken eller måten den kommer på? Hvis man liker å følge CBE, så er man fan som er ukritisk og naiv og som mener hun ikke kan ta ansvar for noe som helst? Da er man en del av en gruppe som har samme meninger og tanker om CBE alle sammen? 10
Ultiva Skrevet 22. januar 2018 Forfatter #48796 Skrevet 22. januar 2018 Akkurat nå, Tabris skrev: Men det er greit å lumpe de "andre" sammen i et kollektiv? De som ikke nødvendigvis er enig med all kritikken eller måten den kommer på? Hvis man liker å følge CBE, så er man fan som er ukritisk og naiv og som mener hun ikke kan ta ansvar for noe som helst? Da er man en del av en gruppe som har samme meninger og tanker om CBE alle sammen? Tror du forveksler meg med en annen debattant. Se mitt forrige innlegg. 5
Tabris Skrevet 22. januar 2018 #48797 Skrevet 22. januar 2018 Just now, Ultiva said: Tror du forveksler meg med en annen debattant. Se mitt forrige innlegg. Ja, jeg siterte jo egentlig @Skribent når jeg skrev dette, men du valgte å svare. Og jeg ser at om noen henvender seg til kritikerne som et kollektiv så er det mange som slår ned på det med en gang (jeg ble til og med anklaget for å gjøre det uten å ha gjort det, tror nesten det ble en knee-jerk reaction), men vi ser av innlegget til Skribent over her (og av mange andre gjennom X antall sider i tråden) at det ikke er noen som reagerer om man henvender seg til de som ikke er like kritiske som et kollektiv. 4
SusieDerkins Skrevet 22. januar 2018 #48798 Skrevet 22. januar 2018 27 minutter siden, Tabris skrev: Ja, jeg siterte jo egentlig @Skribent når jeg skrev dette, men du valgte å svare. Og jeg ser at om noen henvender seg til kritikerne som et kollektiv så er det mange som slår ned på det med en gang (jeg ble til og med anklaget for å gjøre det uten å ha gjort det, tror nesten det ble en knee-jerk reaction), men vi ser av innlegget til Skribent over her (og av mange andre gjennom X antall sider i tråden) at det ikke er noen som reagerer om man henvender seg til de som ikke er like kritiske som et kollektiv. du reagerte jo, så det stemmer jo ikke at ingen reagerer. Det er jo ikke slik at alle har en plikt til å reagere på alt. 5
Gjest Skribent Skrevet 22. januar 2018 #48799 Skrevet 22. januar 2018 (endret) 43 minutter siden, Tabris skrev: Var det ikke sånn at det blir slått hardt ned på i denne tråden om man skriver til et kollektivt "dere"? Var det ikke viktig i denne tråden å frem at man har å gjøre med individer med ulike, nyanserte meninger? Jeg skal ta med meg at det ikke er tydelig nok når jeg skriver: - «en del av leserne», i motsetning til alle - presiserer hvilke ytringer jeg sikter til som blir problematiske: «...de lesere/forsvarere som ikke forholder seg til...» (med andre ord, ikke alle) - «fansen mener...», med andre ord, de som er fans og gir uttrykk for det. Det er opptil flere her som (etter eget sigende) leser bloggen innimellom, men som ikke er særlig fan av de mer uryddige sidene ved driften. I enkelte tilfeller blir det unaturlig å finne frem 4764 sitater fra enkeltbrukere for å få frem et mer generelt poeng, men det er litt for lett i en tråd som har gått over såpass mange sider at man vet veldig godt hvem som mener hva - og på responsen ser man jo også hvem som kjappest iler til. Men det bør selvfølgelig absolutt etterstrebes at man unngår «oss og dem», siden det som @Ultiva påpeker er mange ulike brukere her. En del av betraktningene mine her var også rundt blogg og leser-relasjonen, og det er ikke gitt at denne trådens deltakere og leserskaren i kommentarfeltene er sammenfallende, derfor var jeg mer generell og ikke mer spesifikk. For øvrig enig, som jeg også nevnte i innlegget mitt, med @Benson i at det blir ensporet til tider når det flyr flerfoldige sider av gårde om nettopp slike småting som du nevner der. Jeg lurer på om det skyldes utfordringen med å balansere mellom kritikken mot snikreklame for plagg og hva enn på den ene siden, og hva som blir bare pirking. Men det bekrefter vel nettopp hvorfor det er «mas» om dette med tydelig merking? Også godt beskrevet av @Vitting, det er fristende å få en bit av drømmen. Om noen kopper fra Kremmerhuset, en liten whisky sour eller noen pynteputer fra TM gir deg litt av følelsen - hva skader det, liksom? I et samfunn med skjermer og input overalt skal det godt gjøres å være immun. Det er de mest sårbare som tar mest skade. Som mor kan man lure på om ikke interessen for å skape noen sunne verdier burde vært høyere på prioriteringslisten. Det er ikke som om bloggeren ikke har fått input fra oppegående hold (deriblant Finn Skårderud, som hun nærmest avfeide). Endret 22. januar 2018 av Skribent Presisering
Tabris Skrevet 22. januar 2018 #48800 Skrevet 22. januar 2018 2 minutter siden, MissLucy said: du reagerte jo, så det stemmer jo ikke at ingen reagerer. Det er jo ikke slik at alle har en plikt til å reagere på alt. Nei, men jeg synes det er en interessant observasjon, hvor skjev fordelingen er. 1 minutt siden, Skribent said: Jeg skal ta med meg at det ikke er tydelig nok når jeg skriver: - «en del av leserne», i motsetning til alle - presiserer hvilke ytringer jeg sikter til som blir problematiske: «...de lesere/forsvarere som ikke forholder seg til...» (med andre ord, ikke alle) - «fansen mener...», med andre ord, de som er fans og gir uttrykk for det. Det er opptil flere her som (etter eget sigende) leser bloggen innimellom, men som ikke er særlig fan av de mer uryddige sidene ved driften. I enkelte tilfeller blir det unaturlig å finne frem 4764 sitater fra enkeltbrukere for å få frem et mer generelt poeng, men det er litt for lett i en tråd som har gått over såpass mange sider at man vet veldig godt hvem som mener hva - og på responsen ser man jo også hvem som kjappest iler til. Men det bør selvfølgelig absolutt etterstrebes at man unngår «oss og dem», siden det som @Ultiva påpeker er mange ulike brukere her. En del av betraktningene mine her var også rundt blogg og leser-relasjonen, og det er ikke gitt at denne trådens deltakere og leserskaren i kommentarfeltene er sammenfallende, derfor var jeg mer generell og ikke mer spesifikk. For øvrig enig, som jeg også nevnte i innlegget mitt, med @Benson i at det blir ensporet til tider når det flyr flerfoldige sider av gårde om nettopp slike småting som du nevner der. Jeg lurer på om det skyldes utfordringen med å balansere mellom kritikken mot snikreklame for plagg og hva enn på den ene siden, og hva som blir bare pirking. Men det bekrefter vel nettopp hvorfor det er «mas» om dette med tydelig merking? Også godt beskrevet av @Vitting, det er fristende å få en bit av drømmen. Om noen kopper fra Kremmerhuset, en liten whisky sour eller noen pynteputer fra TM gir deg litt av følelsen - hva skader det, liksom? I et samfunn med skjermer og input overalt skal det godt gjøres å være immun. Det er de mest sårbare som tar mest skade. Som mor kan man lure på om ikke interessen for å skape noen sunne verdier burde vært høyere på prioriteringslisten. Det er ikke som om bloggeren ikke har fått input fra oppegående hold. Takk for veldig fint svar! Jeg for min del er selvsagt enig med mye av kritikken mot CBE, men jeg liker en nyansert debatt. Og man bør ikke kreve mer av sine motdebattanter enn man tilbyr selv. 9
Fremhevede innlegg