Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Å der kom den sponsede stanga over peisen til å henge julestrømpene på. Nøyaktig en uke siden hun var på fisketur for å få denne sponset? 

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:

Du har helt rett, mannen min jobber litt med dette. Dessuten sa han at 2-4 timer å overredigere et bilde på et ansikt du kjenner så godt høres helt vilt ut! Han selv fotograferer ulike ansikter, behandling av bilder tar tid, men 2-4 timer på ETT bilde, merkelig...Kanskje noen andre her som vet mer om dette? 

Jeg kan fort bruke så mye tid på retusjering, men det spørs jo helt på hva som skal gjøres og hva det skal brukes til. Klart et bilde til en annonse i millionklassen tar tid å få «perfekt», men det er jo noe helt annet enn cbe.no. Å «kun» skulle jevne ut hud og litt mindre retusjering, fargekorrigering, og sharpening bør ikke ta allverdens med tid. Men man ser jo gang på gang på gang at LKE har slurvet og gjort pinlige retusjeringstabber.

Hvor mye tid som er brukt er en dårlig indikasjon på både hvor mye og hvor bra et bilde er retusjert. Man jobber forskjellig, har ulike rutiner, og noen bruker rett og slett mer tid enn andre. At CBE argumenterer med at de ikke bruker 2-4t på redigeringen er ikke noe annet enn et dårlig forsøk på å sno seg unna det faktum at bildene er tungt redigert. Spesielt for å brukes på en blogg.

• Liker 14
Gjest pelikanen
Skrevet
11 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:

Du har helt rett, mannen min jobber litt med dette. Dessuten sa han at 2-4 timer å overredigere et bilde på et ansikt du kjenner så godt høres helt vilt ut! Han selv fotograferer ulike ansikter, behandling av bilder tar tid, men 2-4 timer på ETT bilde, merkelig...Kanskje noen andre her som vet mer om dette? 

2-4 t? Har hun så mye å skjule? Jeg bruker det til tider på bilder. Du skal være ganske proff for å se at de er redigert. Jeg bruker 10 til 15 min om jeg er nøye😊

Gjest pelikanen
Skrevet
1 time siden, formula skrev:

Lurer på om noen av disse bloggerne etter mange år med botox, restylane, make up og redigering av bilder begynner å tro at det faktisk er sånn de ser ut naturlig? At CBE er overbevist om at hun har perfekt og problemfri hud, og alltid har hatt det? Har tenkt det samme når Sophie Elise legger ut før og etterbilde med tekst som "wow! som jeg har forandret meg!"  At selvbedraget på en måte helt har tatt over?

Nå har jeg møtt noen av disse dagbokskriverne.  Både SE og CE. Virkeligheten viser noe helt annet. 

Ang CE.  Hva er poenget med å skjule seg selv? Hva er poenget med alle styling,  sminke,løst her og der. Det naturlige skal skjules for enhver pris.

Hva gjør hun den dagen ungene er tenåringer og begynner å bli misfornøyd med seg selv? Fortelle de at det naturlige er best? Internett glemmer aldri.

Skrevet
13 minutter siden, penny_ skrev:

Hva mener du nå? Hun har ikke sagt at de bruker 2-4 timer på et bilde. Du må lese den kommentaren på nytt. Jeg husker ikke hvilket innlegg det var.

Ser at jeg leste det feil, beklager det!

Men egentlig er det en bortforklaring; de retusjerer og redigerer mye, og det tar ikke lang tid på de bildene de legger ut! 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, pelikanen skrev:

2-4 t? Har hun så mye å skjule? Jeg bruker det til tider på bilder. Du skal være ganske proff for å se at de er redigert. Jeg bruker 10 til 15 min om jeg er nøye😊

Hun forsøkte å bortforklare den omfattende retusjeringen med at de ikke bruker 2-4t på enkeltbilder, og derfor er de ikke så veldig redigerte. Det er jo bare en dårlig unnskyldning da tidsbruken nødvendigvis ikke sier noe om hvor mye som er gjort og hvordan kvaliteten på arbeidet er.

Det er vel å merke ikke noe problem for meg å bruke 2-3t på å retusjere et portrett, men da redigerer jeg kun ett bilde fra en serie, og har laget flere alternativer for å se hvilket uttrykk jeg liker best. Ofte jobber jeg også mye mer med å skape skygger og highlights enn jeg gjør med andre oppdrag som typ bryllup, og det synes jeg kan være tidkrevende for å få realistisk. Ikke minst kan det være jeg i tillegg jobber litt med bakgrunnen, og da går tiden fort. Men dette hadde jeg jo aldri i livet gjort med en hel serie av bilder, og i alle fall ikke når man publiserer flere av dem om dagen. For meg er det jo ofte kosearbeid jeg liker å holde på med, og da gjør det ikke noe å bruke litt tid. Men dette er jo veldig individuelt. Uansett helt bak mål av CBE å trekke inn tidsbruk i retusjeringssammenheng.

• Liker 9
Skrevet

Klarte å nevne butikken der lysestakene kommer fra hele 6 ganger i kommentarfeltet. Tror hun leserne er dumme? 

(Altså, jeg skjønner jo hvorfor de nevnes, det er ikke reklame. Host.)

• Liker 20
Gjest formula
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med den «opprinnelige stilen»? Har du sett hvordan rommet så ut i 1923?

Altså, denne spydige nedlatende tonen til leserne? Som tross alt er grunnen til at hun har dette huset fra 1923. Hva med bittelitt ydmykhet og høflige svar? Hun framstår som en bitch rett og slett.

Skrevet (endret)

.

Endret av Torden
  • Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, Torden skrev:

Hun der veldig gammel ut på bildet. Hva skjer med det draget ned fra munnviken?

jeg lurer mer på hvordan hun får musehalene til å se ut som fuglenek. Er det extensions som ser sånn ut?

• Liker 17
Skrevet
6 minutter siden, formula skrev:

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med den «opprinnelige stilen»? Har du sett hvordan rommet så ut i 1923?

Altså, denne spydige nedlatende tonen til leserne? Som tross alt er grunnen til at hun har dette huset fra 1923. Hva med bittelitt ydmykhet og høflige svar? Hun framstår som en bitch rett og slett.

Enig. CBE burde ha snakket med en av de forrige eierne...

Fra https://www.sa.no/lokale-nyheter/til-salgs-for-6-9-millioner/s/1-101-2259336

"...  innrømmer at de har et litt spesielt forhold til det å selge boligen. De har lagt ned et enormt stykke arbeid de fire siste årene. Både utvendig og innvendig er eiendommen totalrenovert.  - Det har vært mye jobb, ja. Men jeg har restaurert huset med andakt, og har hele veien vært opptatt av å beholde den opprinnelige stilen samtidig som det skal være moderne..."

De som eide huset i 2009 brukte altså 4 år på å pusse opp huset. De som eide det etterpå ser ut til kun å ha gjort lett oppussingsarbeid, dvs.  står i prospektet at gulvene er nylig slipt, og vegger og himlinger er malt jfr. https://issuu.com/reeltimeinteractive/docs/prospekt_193160061 . 

Gjest Skribent
Skrevet
3 minutter siden, Asti skrev:

Fra https://www.sa.no/lokale-nyheter/til-salgs-for-6-9-millioner/s/1-101-2259336

"...  innrømmer at de har et litt spesielt forhold til det å selge boligen. De har lagt ned et enormt stykke arbeid de fire siste årene. Både utvendig og innvendig er eiendommen totalrenovert.  - Det har vært mye jobb, ja. Men jeg har restaurert huset med andakt, og har hele veien vært opptatt av å beholde den opprinnelige stilen samtidig som det skal være moderne..."

De som eide huset i 2009 brukte altså 4 år på å pusse opp huset. De som eide det etterpå ser ut til kun å ha gjort lett oppussingsarbeid, dvs.  står i prospektet at gulvene er nylig slipt, og vegger og himlinger er malt jfr. https://issuu.com/reeltimeinteractive/docs/prospekt_193160061 . 

:overrasket: 

En rosablogger og noen få måneder senere er alt tilintetgjort. Stilig.

Eier ikke skam! 

Skrevet
8 minutter siden, Asti skrev:

Mannen kommer til å få slag hvis han åpner CBE bloggen og ser hva de har gjort med "babyen" hans.....

• Liker 25
Skrevet
1 minutt siden, Stjernekikkeren skrev:

Mannen kommer til å få slag hvis han åpner CBE bloggen og ser hva de har gjort med "babyen" hans.....

Tenk så trist for de tidligere eierne. Rett og slett tragisk å ødelegge et nydelig restaurert hus på den måten de har gjort.  

• Liker 25
Skrevet
1 minutt siden, Veslefrikk skrev:

Tenk så trist for de tidligere eierne. Rett og slett tragisk å ødelegge et nydelig restaurert hus på den måten de har gjort.  

Rett og slett, ja! Det blir som om jeg hadde brukt mange år og masse penger på å restaurere en flott bil, og etter et par salg oppdaga at den har endt opp som møkkakjerre på en gård eller noe. Nei, jeg aner ikke, men når du selger et hus i så spesiell og gjennomført stil, så forventer man vel at kjøpere som blar opp såpadd i fremtiden faktisk betaler for akkurat det huset og ikke hva de vil gjøre med det. Finnes billigere lekegrinder hvor fotballfrueparet kan svinge seg med malerkosten 

• Liker 22
Skrevet
19 minutter siden, Amafalathiel skrev:

jeg lurer mer på hvordan hun får musehalene til å se ut som fuglenek. Er det extensions som ser sånn ut?

22 minutter siden, Torden skrev:

Hun der veldig gammel ut på bildet. Hva skjer med det draget ned fra munnviken?

Med så mange kjipe kommentarer om utseendet til Caroline B.E. er det ikke rart hun blir ekstremt selvbevisst og kritisk til eget utseende. Hva godt kommer ut av å skrive sånne ting?

• Liker 16
Skrevet

Innlegget "jul i hallen".... El leser spør om hvor nøtteknekkerne er kjøpt. Caroline svarer luxurydesign.no (noe hun gjør veldig mange ganger i kommentarfeltet). Ser noen av dere disse nøtteknekkerne? Mulig jeg ikke ser skogen for bare trær, altså, men jeg finner dem rett og slett ikke...

• Liker 7
Skrevet (endret)
16 minutter siden, Tulipanpiken skrev:

Med så mange kjipe kommentarer om utseendet til Caroline B.E. er det ikke rart hun blir ekstremt selvbevisst og kritisk til eget utseende. Hva godt kommer ut av å skrive sånne ting?

CBE er selv den som har en ekstrem trang til å fremstå som ufeilbarlig og perfekt. Man kan forstå at folk blir fristet til å peke på sprekkene i dette narrativet. Det finnes ingen rom for humor eller menneskelighet hva gjelder CBE. Hun har aldri hatt en urenhet i huden. Alltid vært str xs, selv som høygravid. Hun er best i klassen hva angår reklamemerking og utfører samtlige treningsøvelser til perfeksjon, både i følge seg selv og den famøse PT-Åge.

Når man tar seg selv så ekstremt høytidelig så må man faktisk regne med at folk peker på skrapene i fasaden. Hvert fall når man kompletterer rosemalingen med å utlevere mindreårige, fronte ekstremmaterialisme og miljøsvinn, fremme usunt kroppspress under svangerskap og å bryte lovverket på regelmessig basis. 

Edit: men selvfølgelig så skal man forsøke å holde seg saklig, og det er aldri greit å hetse.

Endret av Ultiva
  • Liker 49
Skrevet
7 minutter siden, Coccinelle skrev:

Innlegget "jul i hallen".... El leser spør om hvor nøtteknekkerne er kjøpt. Caroline svarer luxurydesign.no (noe hun gjør veldig mange ganger i kommentarfeltet). Ser noen av dere disse nøtteknekkerne? Mulig jeg ikke ser skogen for bare trær, altså, men jeg finner dem rett og slett ikke...

Jeg tror de mener soldatene i trappen.
De ser ut som Nøtteknekkern fra balletten med samme navn ;) 

• Liker 8
Skrevet
10 minutter siden, *Emma* said:

Jeg tror de mener soldatene i trappen.
De ser ut som Nøtteknekkern fra balletten med samme navn ;) 

Ha, ha!! Takk! Hadde kjørt meg helt fast i nøtteknekker, as in sånn som virkelig knekker nøtter, og det fant jeg virkelig ikke :-)

• Liker 8
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...