Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
11 minutter siden, PecanPie skrev:

Jeg har tenkt litt på denne blomsterboksen (Pretty Flower Box) som har dukket opp hos flere bloggere, blant annet CBE.no. 

Dersom det er en gave fra dette firmaet, skal det da merkes?

Jeg nekter å tro at flere bloggere får tak i en rådyr bukett blomster i en boks, som ikke eksisterer i vareutvalget til firmaet, sånn helt tilfeldig, helt samtidig. 

Ingen tvil om at den skulle ha vært merket. Hos alle! 

Er så fint at CBE.no (og andre) har blitt så flinke til å merke reklame alltid :ironi:

• Liker 18
Videoannonse
Annonse
Skrevet
19 minutter siden, PecanPie skrev:

Jeg har tenkt litt på denne blomsterboksen (Pretty Flower Box) som har dukket opp hos flere bloggere, blant annet CBE.no. 

Dersom det er en gave fra dette firmaet, skal det da merkes?

Jeg nekter å tro at flere bloggere får tak i en rådyr bukett blomster i en boks, som ikke eksisterer i vareutvalget til firmaet, sånn helt tilfeldig, helt samtidig. 

Det blir jo samme opplegget som den kimonoen fra Lindex for et par år siden. Plutselig så var det flere bloggere som hadde akkurat samme kimonoen, men den var ikke kommet ut i sortimentet til Lindex enda. Ei heller var det opplyst om at den var fra Lindex. Lesere spurte naturligvis hvor den var fra, men bloggerene var tause. Helt til de tydeligvis var slippdato for ny kolleksjon.. 

• Liker 24
Skrevet
8 minutter siden, Inocybe skrev:

Ingen tvil om at den skulle ha vært merket. Hos alle! 

Er så fint at CBE.no (og andre) har blitt så flinke til å merke reklame alltid :ironi:

I følge mannebeinet til CBE så merker de feilfritt.... 

• Liker 25
Gjest Hold the door
Skrevet
3 minutter siden, skruf skrev:

Han er litt av en tøysekopp, med andre ord. 

Skrevet
8 minutter siden, skruf skrev:

Han modererte seg litt i år, da påstod han at eksemplene er marginale, volumet av markedsføring tatt i betraktning, jfr. https://www.facebook.com/groups/183381455078651/permalink/1235215026561950/?comment_id=1236434419773344&reply_comment_id=1236593956424057&comment_tracking={"tn"%3A"R3"}

Må også få med at  juryformann i Vixen Blog Awards Hans Petter Nygård-Hansen har forsvart merkingen. I fjor forsvarte han manglende merking med at bloggeren hadde innrettet seg, jfr. http://www.dagbladet.no/kjendis/matte-diskvalifisere-flere-bloggere-i-fjor-na-har-bloggerne-gardert-seg/66622762. Noe som viste seg ikke å stemme, og det burde ha fått HP til å tenke litt.  I år mente han at eksemplene på regelbrudd ikke var alvorlige nok. Han kom med følgende unnskyldning:  "- Det er ingen tvil om at dette til en viss grad strider mot reglene. Men her må vi spørre oss selv: Hvor mange ganger har ikke disse jentene blogget, twitret og instagrammet i løpet av et år?", jfr. http://www.dagbladet.no/kjendis/bloggblemme-for-prisutdeling---ting-kan-ga-rimelig-fort-i-en-hverdag-med-to-unger/66641164

HP forsvarte også CBE inne på facebook-gruppen Stort og smått om sosiale medier, samtidig som han prøvde å latterliggjøre andre sine meninger om dette, jfr. https://www.facebook.com/groups/183381455078651/permalink/1235215026561950/?comment_id=1236434419773344&reply_comment_id=1237987332951386&comment_tracking={"tn"%3A"R"} .  HP var da kjent med disse regelbruddene vedr. CBE: http://forum.kvinneguiden.no/topic/1079895-cbelo-freia-og-tv2/?page=3#comment-19198541 som er litt flere de 3 eksemplene han påstod inne på FB at han hadde blitt forelagt, jfr. http://forum.kvinneguiden.no/topic/982099-vixenno-en-bløff/?page=13#comment-19207197

Hvorfor holder LKE og HP på slik? De ber jo oss indirekte om å fortsette med å legge frem dokumentasjon, når de nekter på noe som de har fått dokumentert gang på gang. Kan ikke CBE&Co. heller bruke energien sin på å få på plass merkingen en gang for alle? Det er jo endel av jobben deres. 

Skrevet

Ryddet for brukerdebatt, spekulasjoner og svar til dette.

Edie, mod.

Skrevet

Det cbe.no (og flere bloggere) bedriver er overlagt fra begynnelse til slutt! Et bortimot daglig lovbrudd og bedrag! Både bursdagskaka fra byhancock og blomstene fra prettyflowerbox er sponset! cbe.no (med flere) mottok blomstene før de var tilgjengelig i nettbutikk. Kaka kommer fra et firma som tidligere har fullsponset 3-i-en bursdagen til familiemedlem. 

Jeg stiller også spørsmålstegn om tutu-skjørtet og den røde bursdagskjolen fra ootd, hvorfor reklameinnlegget for eget hår kun er merket som "extentions fra egen kolleksjon" og ikke "extentions fra egen kolleksjon + sponset hårbehandling" selv om det er merket som "sponset frisør" i ett tidligere innlegg flere dager tidligere, spisestuemøbler, alle malingen, flyttebyrået.. og hvorfor er eccobeltet fra god morgen norge-sendingen merket som annonselenke, mens blusen med aff.linke rett etter ikke er merket med annet enn HER? Jeg stiller også spørsmålstegn ved om gulvbehandlingen burde vært merket på noen måte.

Når bloggere kan sende ut fakturaer for 800tusen for januar måned, DA kan det ikke være annet enn mye skjult reklame ute å går i bransjen!

Slik jeg ser det er det bedrageri cbe.no og andre lignende bloggere bedriver! 

• Liker 43
Skrevet
12 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Det cbe.no (og flere bloggere) bedriver er overlagt fra begynnelse til slutt! Et bortimot daglig lovbrudd og bedrag! Både bursdagskaka fra byhancock og blomstene fra prettyflowerbox er sponset! cbe.no (med flere) mottok blomstene før de var tilgjengelig i nettbutikk. Kaka kommer fra et firma som tidligere har fullsponset 3-i-en bursdagen til familiemedlem. 

Jeg stiller også spørsmålstegn om tutu-skjørtet og den røde bursdagskjolen fra ootd, hvorfor reklameinnlegget for eget hår kun er merket som "extentions fra egen kolleksjon" og ikke "extentions fra egen kolleksjon + sponset hårbehandling" selv om det er merket som "sponset frisør" i ett tidligere innlegg flere dager tidligere, spisestuemøbler, alle malingen, flyttebyrået.. og hvorfor er eccobeltet fra god morgen norge-sendingen merket som annonselenke, mens blusen med aff.linke rett etter ikke er merket med annet enn HER? Jeg stiller også spørsmålstegn ved om gulvbehandlingen burde vært merket på noen måte.

Når bloggere kan sende ut fakturaer for 800tusen for januar måned, DA kan det ikke være annet enn mye skjult reklame ute å går i bransjen!

Slik jeg ser det er det bedrageri cbe.no og andre lignende bloggere bedriver! 

Jeg er så enig!! Jeg skjønner ikke de kan få lov til å holde på slik helt uhindret år etter år etter år. 

• Liker 25
Skrevet (endret)
1 time siden, LilleSnupp skrev:

og hvorfor er eccobeltet fra god morgen norge-sendingen merket som annonselenke, mens blusen med aff.linke rett etter ikke er merket med annet enn HER?

Det er blusen som er merket. Eccobelte-teksten er ikke en gang en lenke.

Men jeg skjønner at du blir forvirret når annonselenke står i parentes. Da tror man egentlig at det gjelder det som står før parentesen, men regelen sier at annonselenke skal stå før lenken. Hun burde kanskje skrevet "Annonselenke:" i stedet, men tegnsetting er ikke akkurat hennes sterkeste side.

Endret av penny_
  • Liker 10
Skrevet

Er det ikke litt trist å våkne opp til helsponset bursdag? Dekorasjonene, kakene og blomstene er sponset. Jeg hadde følt meg mer satt pris på av min mann om han hadde organisert noe selv med egne midler en om han hadde gått på sponsorjakt til bursdagen min. Men jeg skjønner at de er så vant til å bli sponset med alt mulig at det nesten må gjøre vondt å betale for noe selv. 

Btw: hun fikk sponsede negler etter fiskingen sin. Fint for henne. Man skulle jo tro at man har råd til å betale selv for neglepleie når man tjener millioner i året istedenfor å få det gratis. Eller; de mener ikke at det er gratis, det er en KOSTNAD for dem fordi de må skatte for sponsen. Stakkars dem, det er virkelig synd på dem:ironi:

• Liker 44
Skrevet (endret)
På 25.1.2017 den 21.42, Zaza skrev:

Vel, det jeg reagerer på er at også når det merkes og det er opplagt reklame så pakkes det alltid inn i denne venninneprat stemmen. Ofte med en innledning à la "jeg har nylig oppdaget produkt X, det er bare helt a.m.a.z.i.n.g..... bla bla bla". Troverdigheten til bloggere som reklamere for produkter over en lav sko synker spør du meg. Den ene dagen ditt, den andre datt. Og jeg kjøper ikke dette med at nå har jeg virkelig oppdaget noe helt fantastisk. Det er vel heller nå har jeg blitt kontaktet av produsent X, tenkte at dette var gode penger for et produkt som jeg tilfeldigvis kan stå inne for.

Det tror jeg den gjør for de fleste som sitter her inne og skriver, men realiteten er at det er veldig mange lesere der ute som ikke ser det for hva det er. Det er det som gjør at bloggere tjener seg søkk rike - de kommer unna med å "tipse venninner" om gode produkter, og det selger vanvittig mye bedre enn tradisjonell reklame. Det er jo det som er problemet, at en stor andel av leserne ikke innser at de titter i en reklamebrosjyre på nett, hvor hvert ord, hvert tastetrykk er betalt, og kommer med en baktanke. Ingenting er skrevet for at de skal være venninnene dine, alt er skrevet for at de skal tjene mest mulig penger på at folk er naive. 

På 29.1.2017 den 16.16, Keiserensnyeklær skrev:

Det er vesentlig forskjell på venninne og blogger.

Dette. Og det er det veldig mange som forstår, men det er også ekstremt mange som ikke forstår det. Det er en grunn til at det alltid skal tydelig komme frem i media hva som er reklame - fordi det desverre ikke er alle som har den samme evnen til å se igjennom fasaden. Folk blir gang på gang lurt til å kjøpe ennå bedre hudpleie, og ennå bedre treningsklær, i håp om å få et liv som kan minne om fasaden CBE.no viser frem. De viser frem noe som er totalt uoppnåelig - nettopp fordi det ikke er ekte. 

Unge og lettpåvirkelige mennesker biter på gang på gang, og tenker at livet ville vært så mye bedre om de hadde en swiss skin roller eller noen som kjøpte dem overprisede roser i boks. 

Ryddet for spekulasjon.

Edie, mod.

Endret av Edie
  • Liker 15
Gjest Sirkustjukk
Skrevet (endret)

inneholder linker til CBE.no

Å fylle 30 år har virkelig gjort CBE til mor Godhjerta på reklamefronten, f.eks ballerinaskjørtet i dette innlegget har tidligere vært merket som sponset. Fordi siden det ikke er merket må det jo være betalt av henne selv?:fart2:

Produsenten var ihvertfall så fornøyd at hun måtte legge ut bildet på instagram.

Endret av Sirkustjukk
Skrevet

Er de sponset av Jotun tro. Er ihvertfall veldig god reklame for dem at de bruker så mye tid på å gå gjennom omtrent "alle" fargene til Jotun både på snap og i siste innlegg. Ser ikke noe reklamemarkedet dog så da er det vel bare et opp et oppriktig ønske om råd fra tilfeldige leser før de tar valget... Syns forøvrig det virker litt lite helhetlig med så mange ulike farger selv om de sikkert matcher. 

• Liker 17
Gjest Xstrella
Skrevet

Listen er lang på hva man skal unngå å kjøpe. Bare bli sponset i hue og ræva i alt, jeg kjøper ingenting dette materialistiske paret kommer med.

Skrevet

Ekstremt merkelig at fargepaletten i huset OGSÅ må gå sammen med sesongpynten som jul/påske osv. 
Etter å selv ha pussa grundig opp et hus har jeg aldri - aldri - skjenket det en eneste tanke. Finn en palett for det vanlige livet, og så ordner alt seg til slutt. 

Akkurat som at jeg så på snap i dag at lekepynten skulle matche vognen. Det skjønner jeg meg bare ikke på! Det viktigste er jo at ungen har det fint og har noe å leke med/se på. 

• Liker 28
Skrevet
55 minutter siden, Kollontaj skrev:

Å være opptatt av å kunne matche fargene på veggene med jule -og påskepynten gir begrepet i-landsproblem en ny dimensjon. 

😂

• Liker 6
Gjest Sirkustjukk
Skrevet

Djezzus, måtte inn å se om det var sant!:sprettoy:

Hundebursdager, DIY-sette sammen blomster og velge maling etter jule- og påskepynt. 

Og det var KG-damene som hadde for mye fritid?

Takk Caroline for dagens beste!:fnise:

Skrevet

:hoho: 

Jeg er ganske opptatt av hvordan det ser ut hjemme hos meg. Men å matche påskepynten har jeg helt ærlig vært så veldig opptatt av.

Forøvrig følger jeg frua på snap - og hun er utrolig passivagressiv mot fotballfruemannen sin. :overrasket: Kjefter på ham fordi han ikke klarte å finne noe hun kunne spise når de tydeligvis har kommet til en pitstop på en av sine uttallige roadtrips. For så å filme en atkinsbar og litt oppskåret frukt i et Bama-beger. Forøvrig er det litt trist hvis det er alt hun mener å kunne spise. Og dette er ikke spekulasjon - alt er dokumentert på hennes helt offentlige-tilgjengelig-for-alle-snap-konto.  

• Liker 30
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...