BlendaSensitive Skrevet 3. februar 2017 #30401 Skrevet 3. februar 2017 1 minutt siden, Missy1 skrev: Selvfølgelig. Er ikke uenig i at man skal bruke greit med tid før man begynner å male. Men syns det er spesielt å syte over hvor slitsomt det er å finne farger som passer osv. De har jo hatt mye tid til å tenke på fargevalg osv. Og jeg ser heller ikke at det er helt smart å pusse opp hele huset samtidig som de flytter inn, uten at de har bestemt seg for noe på forhånd. Det ville jo vært mer naturlig å ta et rom av gangen etterhvert... for det er jo ikke sånn at det å bytte farge på veggene må gjøres før man kan bo der? Helt enig! Kanskje tok kreativiteten slutt når frua skulle skrive teksten? Og sanker mye sympati når man klager og syter. Jeg hadde kosa meg gløgg i hjel med sånt, OG jobbet fulltid ved siden av. Vi skal kjøpe hus og vi ser etter renoveringsobjekter. Ikke har vi spons, ikke har vi barnevakt, og masse jobb får vi gjøre selv. Men er vel forskjell på å være inrednings interessert (aka vil bestemme fargen) og være.. opptatt av inredning, arkitektur, farge, form, design, HCD, og så videre. 9
Miranda16 Skrevet 3. februar 2017 #30402 Skrevet 3. februar 2017 2 minutter siden, BlendaSensitive skrev: Helt enig! Kanskje tok kreativiteten slutt når frua skulle skrive teksten? Og sanker mye sympati når man klager og syter. Jeg hadde kosa meg gløgg i hjel med sånt, OG jobbet fulltid ved siden av. Vi skal kjøpe hus og vi ser etter renoveringsobjekter. Ikke har vi spons, ikke har vi barnevakt, og masse jobb får vi gjøre selv. Men er vel forskjell på å være inrednings interessert (aka vil bestemme fargen) og være.. opptatt av inredning, arkitektur, farge, form, design, HCD, og så videre. Enig, hadde synes det hadde vært morsomt. Stusser følt over at CBE ikke har satt av tid til å planlegge, fordi hun er jo dronninga av det og storkoser hun seg med. Med så hurtige valg, er det nødt til å bli litt etterpåklokskap. Om de må rette opp i noe, så er det vel de samme firmaet som sponser det også, så for dem er det ikke krise. Spent på badene som hun tenkte å flislegge svart, det blir det verre å angre på 12
Keaton Skrevet 3. februar 2017 #30404 Skrevet 3. februar 2017 52 minutter siden, Missy1 skrev: Selvfølgelig. Er ikke uenig i at man skal bruke greit med tid før man begynner å male. Men syns det er spesielt å syte over hvor slitsomt det er å finne farger som passer osv. De har jo hatt mye tid til å tenke på fargevalg osv. Og jeg ser heller ikke at det er helt smart å pusse opp hele huset samtidig som de flytter inn, uten at de har bestemt seg for noe på forhånd. Det ville jo vært mer naturlig å ta et rom av gangen etterhvert... for det er jo ikke sånn at det å bytte farge på veggene må gjøres før man kan bo der? Bloggeiernes vanlige fremgangsmåte er å planlegge alt i minste detalj, noe som indikerer at fargevalgene er tatt for lenge siden. Alt fuzzet de driver med rundt oppussingen er av hensyn til reklame og for å engasjere leserne. 15
Gjest Gregor Clegane Skrevet 3. februar 2017 #30405 Skrevet 3. februar 2017 Hun minner meg litt om denne sketsjen når det gjelder enkelte ting, for eksempel merking av reklame:
Attami Skrevet 3. februar 2017 #30406 Skrevet 3. februar 2017 Var det ikke frua som mente at ulike farger i hvert rom var ganske ille? Nå er det plutselig motsatt... 9
lillesky Skrevet 4. februar 2017 #30407 Skrevet 4. februar 2017 Tråden er ryddet for spekulasjoner. /lillesky (mod)
Miranda16 Skrevet 4. februar 2017 #30408 Skrevet 4. februar 2017 Hun skriver om alle reisene sine. Har dere lest på bloggen om reisene til Mexico, Thailand og Italia? 1
J.. Skrevet 4. februar 2017 #30409 Skrevet 4. februar 2017 5 minutter siden, Miranda16 skrev: Hun skriver om alle reisene sine. Har dere lest på bloggen om reisene til Mexico, Thailand og Italia? Mexico - http://www.carolinebergeriksen.no/2012/12/04/mexico/ Thailand - http://www.carolinebergeriksen.no/2012/05/08/26-dager/ Italia - http://www.carolinebergeriksen.no/2012/09/06/fin-start/ 2
Isola2 Skrevet 4. februar 2017 #30410 Skrevet 4. februar 2017 3 timer siden, J.. skrev: Mexico - http://www.carolinebergeriksen.no/2012/12/04/mexico/ Thailand - http://www.carolinebergeriksen.no/2012/05/08/26-dager/ Italia - http://www.carolinebergeriksen.no/2012/09/06/fin-start/ For ikke å glemme Hellas og nå nylig: Strømstad...Woop Woop!!! 4
Gjest kattehviskeren Skrevet 4. februar 2017 #30411 Skrevet 4. februar 2017 Jeg har ingenting til felles med CBE, bortsett fra løpeinteresse, og at jeg har en bedre journalistutdannelse enn henne, men jeg kan vel på sett og vis forstå at hun inspirerer noen med matoppskriftene og klesinnleggene. Men reising, der kan jeg ikke fatte et noen kan inspireres av henne. Snakk om å velge de dølleste, mest kommerse reisemål, og når de er der gjør de det absolutt kjedeligste som er mulig å gjøre der. Og spiser på turistfeller. Det er helt GREIT, det, men jeg fatter ikke hvordan noen kan synes det er spennende å lese om eller bli inspirert av det.
Jenki Skrevet 4. februar 2017 #30412 Skrevet 4. februar 2017 1 time siden, kattehviskeren skrev: Jeg har ingenting til felles med CBE, bortsett fra løpeinteresse, og at jeg har en bedre journalistutdannelse enn henne, men jeg kan vel på sett og vis forstå at hun inspirerer noen med matoppskriftene og klesinnleggene. Men reising, der kan jeg ikke fatte et noen kan inspireres av henne. Snakk om å velge de dølleste, mest kommerse reisemål, og når de er der gjør de det absolutt kjedeligste som er mulig å gjøre der. Og spiser på turistfeller. Det er helt GREIT, det, men jeg fatter ikke hvordan noen kan synes det er spennende å lese om eller bli inspirert av det. Noen lar seg helt sikkert inspirere, det er faktisk veldig mange som foretrekker å feriere på den måten. Det er ikke alle som har den store eventyrlysten eller er så reisevante, og noen velger vel "turistghetto-pakke" fordi det er praktisk, enkelt og tilrettelagt. Det må være helt i orden, i ferien skal man gjøre det man vil uten å tenke på at andre skal bli imponert 14
Miranda16 Skrevet 4. februar 2017 #30413 Skrevet 4. februar 2017 2 minutter siden, Jenki skrev: Noen lar seg helt sikkert inspirere, det er faktisk veldig mange som foretrekker å feriere på den måten. Det er ikke alle som har den store eventyrlysten eller er så reisevante, og noen velger vel "turistghetto-pakke" fordi det er praktisk, enkelt og tilrettelagt. Det må være helt i orden, i ferien skal man gjøre det man vil uten å tenke på at andre skal bli imponert Selvfølgelig er det greit å dra på slike turer når man har småbarn, men utfra ordlyden hennes så høres det som hun har vært kloden rundt. og vært i 50 land. Det å ta lengre reiser er ikke noe spesielt status lenger. Så kom de på SPA og bestillingen var ikke å oppdrive og de var fullbooket. Greit med litt royal treatment da. 20
Gjest kattehviskeren Skrevet 4. februar 2017 #30414 Skrevet 4. februar 2017 13 minutter siden, Jenki skrev: Noen lar seg helt sikkert inspirere, det er faktisk veldig mange som foretrekker å feriere på den måten. Det er ikke alle som har den store eventyrlysten eller er så reisevante, og noen velger vel "turistghetto-pakke" fordi det er praktisk, enkelt og tilrettelagt. Det må være helt i orden, i ferien skal man gjøre det man vil uten å tenke på at andre skal bli imponert Ja, men som jeg sier, det er jo helt greit, jeg bryr meg ikke noe om hvordan andre vil feriere, jeg bare syns det er ekstremt slapp reise"inspo" av en som faktisk sier hun driver en inspirasjonsblogg. Hun er jo ikke bare på ferie som en vanlig småbarnsfamilie, hun jobber hver dag. Altså hadde jeg forventet meg litt mer, selv fra chartermål. Men hun er ikke noen globetrotter, akkurat.
Gjest Zeitgeist Skrevet 4. februar 2017 #30415 Skrevet 4. februar 2017 56 minutter siden, Miranda16 skrev: Selvfølgelig er det greit å dra på slike turer når man har småbarn, men utfra ordlyden hennes så høres det som hun har vært kloden rundt. og vært i 50 land. Det å ta lengre reiser er ikke noe spesielt status lenger. Så kom de på SPA og bestillingen var ikke å oppdrive og de var fullbooket. Greit med litt royal treatment da. Kanskje de tok en "vet du ikke hvem jeg er!"? De fikk jo nylig oppgradert hotellrom etter å ha høylytt klaget over rom-standarden via Snap og Co.
Gjest Zeitgeist Skrevet 4. februar 2017 #30416 Skrevet 4. februar 2017 1 time siden, kattehviskeren skrev: Ja, men som jeg sier, det er jo helt greit, jeg bryr meg ikke noe om hvordan andre vil feriere, jeg bare syns det er ekstremt slapp reise"inspo" av en som faktisk sier hun driver en inspirasjonsblogg. Hun er jo ikke bare på ferie som en vanlig småbarnsfamilie, hun jobber hver dag. Altså hadde jeg forventet meg litt mer, selv fra chartermål. Men hun er ikke noen globetrotter, akkurat. Vel, dette innlegget - skrevet her inne - forteller hva man kan forvente seg av bloggeren CBE i reisejournalistikkens øyesmed: Sitat Ettersom jeg er interessert i Mexico leser jeg hennes gamle innlegg derfra, og jeg blir sjokkert over innlegget som hun skrev 13.12.2012. Eller blir vel mer kvalm enn sjokkert. Hun har lagt ut bilder av urfolksbarn og hevder at "det er mest kultur, selvom man fort kan få inntrykk at det er fattigdom" ehhhh kultur vs fattigdom?! Doesn't make any sense... I kommentarfeltet får hun spyttet ut mye tåpeligheter etter at noen kritiserer at hun romantiserer fattigdom. Caroline hevnder at hun spurte ALLE foreldrene om det var greit om barna ble fotografert og at bildene skulle bli lagt ut på blogg. (jeg personlig tipper at halvparten av foreldrene ikke vet hva en blogg er) Deretter hevder hun at de ikke var fattige fordi det hadde nemlig guiden sagt. Hun at det var så søtt at barna danset og sang foran henne. Akkurat som om de gjorde det av fri vilje. brabrabra, skriver mye mer som er latterlig. Den 14.12.12 skriver hun i kommentarfeltet at Mexico ikke er noe annet enn narkotika og turisme.
Gjest Asti Skrevet 4. februar 2017 #30417 Skrevet 4. februar 2017 (endret) Hvorfor skriver ikke denne bloggeren under "Sunn Fornuft Plakaten" - http://sunnfornuft.unitedbloggers.no ? Endret 4. februar 2017 av Asti
Emilie112 Skrevet 4. februar 2017 #30418 Skrevet 4. februar 2017 6 minutter siden, Asti skrev: Hvorfor skriver ikke denne bloggeren under "Sunn Fornuft Plakaten" - http://sunnfornuft.unitedbloggers.no ? Men tanke på alt som har "skjedd" på bloggen ( og feks kommentaren over om at hun har skrevet i Mexico innlegget, at fattigdom er kultur.. kanskje hun rett IG slett ikke har sunn fornuft? hadde hun ønsket og villet hadde hun kunne nådd mange med viktige budskap igjennom bloggen,men det er helt tydelig at hun ikke vil.. eller evner. 23
korallrev Skrevet 4. februar 2017 #30419 Skrevet 4. februar 2017 21 minutter siden, Asti skrev: Hvorfor skriver ikke denne bloggeren under "Sunn Fornuft Plakaten" - http://sunnfornuft.unitedbloggers.no ? Er vel like greit å ikke skrive under om man ikke kommer til å følge punktene i stedet for å skrive under og likevel ikke følge, slik som SE gjør? Hvorfor de ikke kan/vil følge punktene kan jeg ikke svare på... 10
Gjest Asti Skrevet 4. februar 2017 #30420 Skrevet 4. februar 2017 14 minutter siden, Emilie112 skrev: Men tanke på alt som har "skjedd" på bloggen ( og feks kommentaren over om at hun har skrevet i Mexico innlegget, at fattigdom er kultur.. kanskje hun rett IG slett ikke har sunn fornuft? hadde hun ønsket og villet hadde hun kunne nådd mange med viktige budskap igjennom bloggen,men det er helt tydelig at hun ikke vil.. eller evner. Sant, og bloggeren har vel i egne øyne viktigere gjøremål som å være profesjonell tigger enn å bry seg om usunn påvirkning, jfr spons.
Fremhevede innlegg