Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Med forbehold om at jeg aldri har lest bloggen hennes og ikke brydd meg stort om Caroline Berg Eriksen som privatperson, tenker jeg følgende om den nye visjonen til bloggen; 

Jeg tror neppe dette har en sjanse til å lykkes, med mindre hun går inn for å sjokkere og skape debatt (og da vil også kun det gi klikk på kortere sikt. Caroline er for de fleste synonymt med noe helt annet enn samfunnskritikk. I årevis har hun bygget sitt perfekte image i sin egen lille perfekte boble, da blir det svært vanskelig å forandre på dette. Dessuten, (og dette gjelder ikke bare henne), selv om man leser bloggen fordi man liker henne, tror jeg ikke det vil interesse leserne hva hun mener om for eksempel terrorangrep. Skal hun klare å engasjere, må hun finne temaer som er knyttet opp mot sin nisje. Min Mote har for eksempel tatt opp slankepress, bloggere som fremstiller seg for perfekt, dårlig reklamemerking etc. Skal Caroline treffe målgruppen må hun skrive om temaer som fenger dem. 

Selv om hun skulle velge å gjøre dette, er jeg likevel usikker på om det vil lykkes. Man leser ikke bloggen hennes for å få innspill til samfunnsdebatten (da tyr man heller til andre), og de som liker den, liker nok det glossy fokuset. For å ta et eksempel; hvis jeg skal kose meg med et interiørmagasin for inspirasjon, er jeg ikke på jakt etter en (dårlig) skrevet artikkel om manglende fokus på norsk design. 

I bunn og grunn tror jeg at hun setter mye på spill ved å forsøke å endre seg så radikalt fordi a) Hun mangler troverdighet b) Hun har ikke god nok allmennkunnskap og c) Hun undergraver på mange måter sin egen nisje. Blodfansen vil kanskje interessere seg, men de er nok i fåtall. Det eneste hun eventuelt vil oppnå er skandale-oppslag om hun sjokkerer nok, men den bloggen har vel fått nok negativ oppmerksomhet i media for en stund nå. Jeg håper hun tenker mer langsiktig enn som så. 

Så, det er mulig at hun overrasker meg, men jeg tviler. Og ethvert oppegående management hadde forklart henne risikoen for å ødelegge imaget sitt enda mer. 

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden ryddet for latterliggjøring, spekulasjoner og svar til dette

Nordvesta, mod.

Skrevet

De hjertesakene jeg imguret tidligere, er fra et innlegg hun skrev i forbindelse med valget (siste Stortingsvalg, tror jeg, kan sjekke).

Skrevet (endret)
6 timer siden, Francis skrev:

Hjertesaker:

http://m.imgur.com/e22k8KG

Ser ut som en svært halvhjertet appell skrevet av en politikerspire på VGS.  Hun går i samme fella igjen, hvor hun skal favne alle temaer og dermed faller mellom alle stoler. Caroline, gjør heller det du er god på!

* Festforberedelser og bryllupsplanlegging 

* Å være et tankefritt og delikat pusterom i hverdagen

* Middager, baking og snacks

Det holder med én dobbeltmoralistisk samfunnsblogger, som fronter dyrevern og dyretestet sminke side om side. Som sier at jenter bør like seg selv for den de er, samtidig som hun reklamerer for botox og er storforbruker av fillers og restylane.

Endret av Ultiva
  • Liker 17
Skrevet
Den 13. januar 2016 at 15.20, Angstkvinnen skrev:

stemmer ikke. De gikk ikke i samme , trinn eller kull.

Skrevet
5 minutter siden, Ultiva skrev:

Ser ut som en svært halvhjertet appell, skrevet av en politikerspire på ungdomsskolen eller VGS.  Hun går i samme fella igjen, hvor hun skal favne alle temaer og dermed faller mellom alle stoler

Jo... men fansen hennes kommer til å rose henne opp i skyene og trykke henne hardere til sitt bryst. 

Skrevet
Et øyeblikk siden, Emilie112 skrev:
Den 13. januar 2016 at 15.20, Angstkvinnen skrev:

stemmer ikke. De gikk ikke i samme , trinn eller kull.

Det ble jo helt,helt feil! Sorry!!

Gjest Snøsøta
Skrevet
47 minutter siden, Adella skrev:

Med forbehold om at jeg aldri har lest bloggen hennes og ikke brydd meg stort om Caroline Berg Eriksen som privatperson, tenker jeg følgende om den nye visjonen til bloggen; 

Jeg tror neppe dette har en sjanse til å lykkes, med mindre hun går inn for å sjokkere og skape debatt (og da vil også kun det gi klikk på kortere sikt. Caroline er for de fleste synonymt med noe helt annet enn samfunnskritikk. I årevis har hun bygget sitt perfekte image i sin egen lille perfekte boble, da blir det svært vanskelig å forandre på dette. Dessuten, (og dette gjelder ikke bare henne), selv om man leser bloggen fordi man liker henne, tror jeg ikke det vil interesse leserne hva hun mener om for eksempel terrorangrep. Skal hun klare å engasjere, må hun finne temaer som er knyttet opp mot sin nisje. Min Mote har for eksempel tatt opp slankepress, bloggere som fremstiller seg for perfekt, dårlig reklamemerking etc. Skal Caroline treffe målgruppen må hun skrive om temaer som fenger dem. 

Selv om hun skulle velge å gjøre dette, er jeg likevel usikker på om det vil lykkes. Man leser ikke bloggen hennes for å få innspill til samfunnsdebatten (da tyr man heller til andre), og de som liker den, liker nok det glossy fokuset. For å ta et eksempel; hvis jeg skal kose meg med et interiørmagasin for inspirasjon, er jeg ikke på jakt etter en (dårlig) skrevet artikkel om manglende fokus på norsk design. 

I bunn og grunn tror jeg at hun setter mye på spill ved å forsøke å endre seg så radikalt fordi a) Hun mangler troverdighet b) Hun har ikke god nok allmennkunnskap og c) Hun undergraver på mange måter sin egen nisje. Blodfansen vil kanskje interessere seg, men de er nok i fåtall. Det eneste hun eventuelt vil oppnå er skandale-oppslag om hun sjokkerer nok, men den bloggen har vel fått nok negativ oppmerksomhet i media for en stund nå. Jeg håper hun tenker mer langsiktig enn som så. 

Så, det er mulig at hun overrasker meg, men jeg tviler. Og ethvert oppegående management hadde forklart henne risikoen for å ødelegge imaget sitt enda mer. 

Hvis hun faktisk fronter at hun er for kreasjonismen, sosiale forskjeller, at forbruk trumfer miljøvern, at feminismen er ekstrem så tror jeg hun får et voldsomt engasjement og at lesertallene når nye høyder.

Poff! (for de som tar den referansen)

Skrevet
2 minutter siden, Snøsøta skrev:

Hvis hun faktisk fronter at hun er for kreasjonismen, sosiale forskjeller, at forbruk trumfer miljøvern, at feminismen er ekstrem så tror jeg hun får et voldsomt engasjement og at lesertallene når nye høyder.

Poff! (for de som tar den referansen)

Det er sant, samtidig er det få mennesker som tar henne alvorlig allerede. Og hun har jo vært i medienes søkelys lenge, spesielt når hun provoserer med løgner, magebilder, Det Nye-intervju uten at det har hjulpet lesertallene og renommeet på lang sikt. 

• Liker 4
Gjest Snøsøta
Skrevet (endret)
7 minutter siden, Adella skrev:

Det er sant, samtidig er det få mennesker som tar henne alvorlig allerede. Og hun har jo vært i medienes søkelys lenge, spesielt når hun provoserer med løgner, magebilder, Det Nye-intervju uten at det har hjulpet lesertallene og renommeet på lang sikt. 

Realiteten er at hun misforstår alle disse begrepene, kanskje med unntak av forbruk. Basert på disse kommentarene viser hun at hun ikke har en snøballs sjanse i helvete til å overleve et slikt samfunnsfokus.

Endret av Snøsøta
Skrevet
1 minutt siden, Asti skrev:

Takk. :)  Jeg måtte inn og sjekke, og ser at det er flere som har tatt opp dette:   

Synes selvinnsikten er litt laber. Hadde hun/de skrevet noe sånt som at de er klar over at skandalene i fjor gjorde noe med lesertallene og at de før dette heller ikke hadde klart å holde på leserne i samme grad som før, ville det vært langt mer sympatisk enn atter igjen skylde på omstendigheter de ikke har noe med. Det vil si: ikke deres skyld!

• Liker 13
Skrevet (endret)
19 minutter siden, Francis skrev:

Synes selvinnsikten er litt laber. Hadde hun/de skrevet noe sånt som at de er klar over at skandalene i fjor gjorde noe med lesertallene og at de før dette heller ikke hadde klart å holde på leserne i samme grad som før, ville det vært langt mer sympatisk enn atter igjen skylde på omstendigheter de ikke har noe med. Det vil si: ikke deres skyld!

Enig. Jeg har for eksempel skrevet om synkende lesertall flere ganger i år, der jeg har dokumentert at tallene har gått nedover og nedover fra januar -15 frem til høsten -15. Den "eneste" naturlige forklaringen på dette er skandalene og manglende merking av reklame, som har gjort noe med troverdigheten deres, men hvis de ikke forstår dette selv, så får det være deres problem. 

:)

Tilføyelse: Karl har mange gode poenger.  Som han skriver så hadde det vært mer interessant å høre tankene deres i samtale med en journalist, enn som en samtale med bolleposen, jfr. http://carolinebergeriksen.no/2016/01/17/jeg-er-i-ferd-med-a-miste-grepet/comment-page-2/#comment-1736541  / skjermbilde: http://imgur.com/DeUb4lH . Skulle forresten ønske hun kunne svart på den siste kommentaren hans. ;)

Endret av Asti
Skrevet
6 minutter siden, Francis skrev:

På den andre siden gir hun utilsiktet andre æren for høye lesertall.. 

• Liker 5
Skrevet

"Regresjon mot normalen". Det hadde hun aldri skrevet selv. :P

• Liker 29
Skrevet

Skulle likt å sett fruen i en debatt på direktesendt tv, UTEN mannen til å svare for henne :) Ser hun bruker opp igjen ord og setninger hele tiden, for å fremstå smart. Dessverre virker det bare helt motsatt. Ingen tvil om at det er mannen hennes som har lært henne disse ordene. De er rimelig oppbrukt ;) Den frua der har ikke noe annet enn rosa bomull mellom ørene.  

• Liker 15
Skrevet
15 minutter siden, neiognei skrev:

"Regresjon mot normalen". Det hadde hun aldri skrevet selv. :P

Det er i alle fall et uttrykk Gunnar Tjomlid er glad i, og LK er vel litt fan av Tjomlid. 

• Liker 10
Skrevet (endret)
1 time siden, Ultiva skrev:

Ser ut som en svært halvhjertet appell skrevet av en politikerspire på VGS.  Hun går i samme fella igjen, hvor hun skal favne alle temaer og dermed faller mellom alle stoler. Caroline, gjør heller det du er god på!

* Festforberedelser og bryllupsplanlegging 

* Å være et tankefritt og delikat pusterom i hverdagen

* Middager, baking og snacks

Det holder med én dobbeltmoralistisk samfunnsblogger, som fronter dyrevern og dyretestet sminke side om side. Som sier at jenter bør like seg selv for den de er, samtidig som hun reklamerer for botox og er storforbruker av fillers og restylane.

Dette som hun lister opp av politiske standpunkt, er som klippet og limt ut av punkter i et partiprogram, det er bare å se på formuleringene. Hadde de utdypet hvorfor de hadde disse verdiene, så hadde de i mine øyne vært mer troverdig 

Endret av Miranda16
  • Liker 6
Gjest hulderjenta
Skrevet
5 minutter siden, nyher skrev:

Ingen tvil om at det er mannen hennes som har lært henne disse ordene.  

Da er det bare å vente på at "stråmann" og det senere favorittordet "cherrypicking" skal gjøre sitt inntog også. :fnise:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...