Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
12 minutter siden, Snøsøta skrev:

Kan jo hende at hun skal engasjere seg i å opprettholde klasseskillene?

http://imgur.com/1U0JAfD 

:)

Jeg blir litt svimmel av den kommentaren, rett og slett. Hva i alle dager prøver hun egentlig å si?? 

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
7 minutter siden, Snøsøta skrev:

Hun utdyper videre at hun synes det er fint at vi er ulike og at foreldre bør heller lære (fattige) barn at noen har mer enn dem: http://imgur.com/iHvxTPk

I fortsettelsen av diskusjonen tar selvsagt LKE over for å forklare hva hun mener. Jeg gleder meg til en samfunnsengasjert CBE jeg :)

Det er rett og slett så smakløst at jeg har ikke ord. Hun er klar over at noen må være på bunnen for at hun skal være på topp? Blir helt kvalm jeg! Lære fattige barn at andre har mer, og da skal det være greit?? Det hun da sier er at man skal lære barn som aldri får noe, som ikke får gaver, som så vidt har nok tøy og som aldri får reist på ferie at sånn skal det være, og det er greit for andre har mer og alle kan ikke ha like mye for det er viktig med klasseskille. Går det virkelig an! Tenker hun ikke lenger enn sin egen nesetipp? Hun sier da at så lenge hun har alt hun trenger er det det viktigste, og andre må bare akseptere at de ikke har tatt smarte nok valg og jobbet hardt nok!? Wow! Bare wow!

Endret av Bootybuilder
  • Liker 24
Skrevet
3 minutter siden, Snøsøta skrev:

Hun utdyper videre at hun synes det er fint at vi er ulike og at foreldre bør heller lære (fattige) barn at noen har mer enn dem: http://imgur.com/iHvxTPk

I fortsettelsen av diskusjonen tar selvsagt LKE over for å forklare hva hun mener. Jeg gleder meg til en samfunnsengasjert CBE jeg :)

Hjelpes! Dette blir spenndende. Bare å finne frem popcornet :popcorn:

• Liker 9
Skrevet

WOW takk, haha! 😁mange her er mestere i å grave opp gammel info får en si.

• Liker 1
Skrevet (endret)
21 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

.... Jeg vil heller høre om det er dagbladet so lyver eller CBE som lyver om intervju....

Hun fikk spørsmål i kommentarfeltet om dette kl. 08.59 i dag: http://carolinebergeriksen.no/2016/01/17/jeg-er-i-ferd-med-a-miste-grepet/comment-page-1/#comment-1736337  / skjermbilde: http://imgur.com/RHcR4Qm . 

Hun har svart på mye annet i mellom tiden, men altså (enda) ikke besvart om de gjenga henne korrekt. Hvis det som står i VG og Dagbladet er feil, regner jeg med at hun ville ha svart på det med en gang.

Endret av Asti
Skrevet
10 minutter siden, Aricia skrev:

Jeg blir litt svimmel av den kommentaren, rett og slett. Hva i alle dager prøver hun egentlig å si??

21 minutter siden, Snøsøta skrev:

Kan jo hende at hun skal engasjere seg i å opprettholde klasseskillene?

http://imgur.com/1U0JAfD

:)

de fleste som har penger har jobbet hardt og gjort smarte valg. WTF!? ja, i motsetning til dem som har jobbet hardt men gjort dumme valg, da?

• Liker 8
Skrevet

Sorry, må bare ha med en til om Mexico, det er så mye kunnskap å hente her.

http://m.imgur.com/PiOZuBr

Skal gi meg nå, men det er bare å vente i frykt og beven for hvilke problemområdet hun skal gi seg inn på å kommentere. 

• Liker 12
Skrevet (endret)
22 minutter siden, Francis skrev:

.

Endret av Amafalathiel
  • Liker 1
Skrevet

Jada, det er fint og flott med klasseskiller når en selv sitter på toppen......

• Liker 20
Skrevet

Hvilken del av disse holdningene i livsstilen, var det som fortjente pris i helgen? 

• Liker 24
Skrevet (endret)

et interessant perspektiv på den nye samfunnsstemmen som får selveste fotballfrue til å begynne å mene noe:

http://www.5080.no/2016/01/modig-sophie-elise-retter-sokelyset-mot-bloggeres-pupper/

men hvem er det egentlig som dilter etter hvem - CBE har da vist frem både det ene og det andre lange før SE viste puppen. Egentlig har CBE vært samfunnsengasjert hele tiden, gjennom sitt engasjement for å vise at bloggere har mage og rumpe.

Endret av Amafalathiel
  • Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, RompeRusk skrev:

Jada, det er fint og flott med klasseskiller når en selv sitter på toppen......

Materielt sett, iallfall. Verre med den intellektuelle kapitalen for enkelte. 

• Liker 9
Skrevet

Den kommentaren om et klasseløst samfunn er noe av det mest usympatiske og minst reflekterte jeg har lest fra den kanten. Hvis det er dette nivået hun fremdeles har tenkt å legge seg på, så kommer hun jo til å drite seg ut. Dette fikk meg til å tenke på typiske diskusjoner på ungdomsskolen, selv da ble vi jo forventet å reflektere litt over forbruk, "klasseskiller", eventuelle årsaker, og lignende! Når "alle må få gjøre som de vil, folk er forskjellige og det må vi godta, ferdig, end of discussion" ikke er bra nok blant 14-åringer, så er det virkelig ingen som lar en 30-åring slippe unna med dette, i hvert fall.

• Liker 25
Gjest Keikolina
Skrevet

Er det LK som skal svare for henne da også? Hvis hun skal engasjere seg samfunnsnyttig. Hun klarer jo bare å skrive innlegg, men ikke forklare seg hvis noe er uklart. Høres bra ut.

Gjest CecilieX
Skrevet

Jeg vet ikke helt om jeg liker diskusjonen slik den utvikler seg. På den ene siden er det som hentes frem perfekte eksempler på hvorfor samfunnsengasjement hos CBE ikke kan bli troverdig, men samtidig så er det jo på grensen til å være latterliggjøring. Problemet er jo at det er hun selv som har gjort seg til latter. Viktig lærdom; internett glemmer aldri, og det er kanskje derfor CBE velger å ikke engasjere seg, det har jo ikke funket så godt tidligere.

Skrevet (endret)
20 minutter siden, Søgni skrev:

Den kommentaren om et klasseløst samfunn er noe av det mest usympatiske og minst reflekterte jeg har lest fra den kanten. Hvis det er dette nivået hun fremdeles har tenkt å legge seg på, så kommer hun jo til å drite seg ut. Dette fikk meg til å tenke på typiske diskusjoner på ungdomsskolen, selv da ble vi jo forventet å reflektere litt over forbruk, "klasseskiller", eventuelle årsaker, og lignende! Når "alle må få gjøre som de vil, folk er forskjellige og det må vi godta, ferdig, end of discussion" ikke er bra nok blant 14-åringer, så er det virkelig ingen som lar en 30-åring slippe unna med dette, i hvert fall.

En 30 åring som over et glass rødvin, hjemme i en privat stue - skal få forbeholde seg retten til å både mener rare ting, samt være tjukk i hue. Men en som vinner priser i livsstilsblogging og etter sigende skal være et forbilde for samfunnets unge - skal man forvente mer av ja. Til tider får jeg fnatt - av kombinasjonen "jeg vil ha alt - men jeg yter tilbake det som passer meg...." 

Endret av scrabble
  • Liker 16
Gjest Snøsøta
Skrevet
20 minutter siden, CecilieX skrev:

Jeg vet ikke helt om jeg liker diskusjonen slik den utvikler seg. På den ene siden er det som hentes frem perfekte eksempler på hvorfor samfunnsengasjement hos CBE ikke kan bli troverdig, men samtidig så er det jo på grensen til å være latterliggjøring. Problemet er jo at det er hun selv som har gjort seg til latter. Viktig lærdom; internett glemmer aldri, og det er kanskje derfor CBE velger å ikke engasjere seg, det har jo ikke funket så godt tidligere.

Man må holde tunga rett i munnen når det kommer til disse spørsmålene men skal man ta CBE alvorlig er det høyst relevant å trekke fram tidligere kommentarer aom relaterer til samfunnsengasjement. Alternativet er å bruke argumentet at hun må beskyttes mot seg selv. Det innebærer at hun ikke har mulighet eller evne til å forstå hvilken effekt uttalelsene har og at de kan skade henne selv. Det er langt værre enn å bli konfrontert med tidligere uttalelser. Nå er hun flink til å legge vekt på at hun er utdannet journalist, hvilket betyr at hun skal være godt informert om hvordan uttalelser i den offentlige sfæren fungerer. 

Alle bør nok ta seg i vare, men å droppe diskusjonen for å beskytte CBE mot seg selv er å umyndiggjøre henne. Vil hun bli tatt seriøst må hun svare for seg selv tenker jeg.

Skrevet (endret)
8 timer siden, Asti skrev:

Takk. :rodme: 

Endret av Atp
Skrevet
39 minutter siden, Søgni skrev:

Signerer den! Kjenner jeg skammer meg over at det finnes slike holdninger i samfunnet vårt og vet ikke om jeg skal le eller gråte? Antageligvis begge deler for det grenser til det komiske.

Hadde vært veldig interessant om media plukker dette opp og ber om dem utdyper og begrunner dette ytterligere,selv om det aldri kommer til å skje. Uansett, setter denne uttalelsen dem i et meget dårlig lys 

Til dem som er i tvil, det er IKKE CBE som kommenterer, men LKE. 

• Liker 8
Skrevet (endret)
8 timer siden, Bootybuilder skrev:

Herlig fred, er dette virkelig noe hun har skrevet???!!!! Ikke en tilhenger av et klasseløst samfunn, hvem tror hun at hun er? Mister helt respekten jeg! I dette landet er det barn som kanpt får en gave til jul, folk som lever langt under fattigdomsgrensa, og hun er tilhenger av det? Jøss altså!

Endret av Atp
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...