Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Amafalathiel skrev:

Hun kommer aldri til å forstå det - rullegardinet er nede og har satt seg fast. Men til forskjell fra tidligere er det nå blitt hennes problem, og ikke vårt, for den bloggen har nådd sin topp og er på vei ut, det er jeg overbevist om. 

Jeg hadde egentlig tenkt å avslutte mitt engasjement i CBE-debatten nå, men så dukker det stadig opp noe....jeg syntes bare den kommentaren om at ettermerking ikke er juks OG at hun avviser at hun ikke snakker med pressen var så utrolig drøy. Noe av det frekkeste hun har prøvd å få oss til å tro på lenge. Hun vet meget godt at vi ikke er dumme, så hvorfor tror hun at det der er greit egentlig!?

Enig med deg. Jeg tenker at grunnen kan være at hun har kommet unna med slike svar tidligere, og at hun derfor undervurderer folk. :) 

Videoannonse
Annonse
Gjest Zeitgeist
Skrevet
4 minutter siden, Amafalathiel skrev:

Hun kommer aldri til å forstå det - rullegardinet er nede og har satt seg fast. Men til forskjell fra tidligere er det nå blitt hennes problem, og ikke vårt, for den bloggen har nådd sin topp og er på vei ut, det er jeg overbevist om. 

Jeg hadde egentlig tenkt å avslutte mitt engasjement i CBE-debatten nå, men så dukker det stadig opp noe....jeg syntes bare den kommentaren om at ettermerking ikke er juks OG at hun avviser at hun ikke snakker med pressen var så utrolig drøy. Noe av det frekkeste hun har prøvd å få oss til å tro på lenge. Hun vet meget godt at vi ikke er dumme, så hvorfor tror hun at det der er greit egentlig!?

Det kan jo tenkes at det vil bli en kalddusj når sponsorer og lignende begynner å miste interessen, samt at det blir lengre og sjeldnere mellom de gullkantede tilbudene. Vi har alle vært vitne til hvor langt CBE-bloggen har vært og er villig til å gå i jakten på profitt.

Med tanke på de siste dagers kritiske omtale uten en foranliggende skandale, samt de selvforskyldte skandalene fra 2015, så tror jeg at det etterhvert vil bli et sjansespill å bruke denne bloggen som markedsføringskanal. Bloggen har vært en sikker hest i stallen for reklame, men med skandaler, negativ omtale, og dalende lesertall, så vil etterhvert kunder se seg om etter noe som har større gjennomslagskraft, positivt omdømme, og troverdighet. 

Skrevet
2 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

Det kan jo tenkes at det vil bli en kalddusj når sponsorer og lignende begynner å miste interessen, samt at det blir lengre og sjeldnere mellom de gullkantede tilbudene. Vi har alle vært vitne til hvor langt CBE-bloggen har vært og er villig til å gå i jakten på profitt.

Vet du om det er sant at CBE og GI har avsluttet avtalen?

Gjest CecilieX
Skrevet

Dagens artikler i VG Minmote er meget gode, jeg er en sucker for statistikk! Tall er så utrolig konkrete, og vanskelige å bortforklare. Responsen fra paret så langt, ut fra det jeg har lest i tråden her, er jo som den pleier, og de må gjerne fortsette slik, men det endrer ikke på faktumet. De har hele tiden vegret seg for å endre seg og for å ta tak i kritikk, og det viser seg å være en dårlig strategi.

Jeg undret meg over strategien med å ikke ville snakke med pressen på Vixen, og trodde det hadde med Dagbladets artikkel om mangel på merking, men det viser seg jo nå, at det er mange spørsmål fra pressen de vil unngå. Vel, da blir det slik da, at pressen skriver allikevel. Å ignorere eller innta en nedlatende holdning funker ikke, og jeg skulle likt å se hvordan LKE sin diskusjonsstil hadde tatt seg ut i omgang med en journalist. 

Og ja, bloggen må endre fokus, bort fra det perfekte og til det mer troverdige, men her ser jeg problemer. For slik jeg ser det så har jo mye av den lystbetonte bloggingen handlet om at man får fremstille seg som flott, og få andres beundrende kommentarer. Og hvis jeg skal være helt ærlig så blir en slik endring lite troverdig, fordi de så til de grader har blåst opp CBE til å være uten lyter, de har jo løyet og bedratt i forhold til alle spørsmål rundt temaet, fra spørsmål om kviser til spørsmål om tynnhet. Så for meg, vil en slik endring bare se ut som noe de gjør for desperat å karre til seg lesere. 

Skrevet
24 minutter siden, Amafalathiel skrev:

Enig. Utrolig arrogant holdning. 

• Liker 9
Skrevet

Folk blir jo dessverre ikke særlig interessante etter at de får barn. Bare legg merke til hvor lite det blir skrevet om tone. Før var det nærmest portrettintervju med henne hver uke, men nå er det ingenting. Hun har vel ikke mange blogglesere heller? 

Jeg tror Frua må spisse bloggen for at den skal bli interessant igjen. Nå er det kun litt trening, litt mat, litt barn, litt mamma, null trender, men mye klær. 

• Liker 5
Skrevet (endret)

Fortsetter i samme stil inne i kommentarfeltet på bloggen. Nå er journalistene i VG og Dagbladet misunnelig på CBE:

Får håpe at CBE ikke faller for slike kommentarer... De bør tenke over at uansett om andre også gjør feil, så er det de har gjort kritikkverdig. De var finalister i en kåring, der et jurymedlem hadde gått ut og uttalt seg om at de skulle slå ned på feilmerking av reklame. Og når andre bloggere ble kastet ut for noe av det samme som CBE har gjort, da er det bra at media skriver om det. Kanskje på tide å ta ansvar, og slutte å unnskylde seg.

Endret av Asti
Gjest Zeitgeist
Skrevet
38 minutter siden, Dwight skrev:

Vet du om det er sant at CBE og GI har avsluttet avtalen?

Etter sigende så gikk vel den kontrakten ut ved årsskiftet. Men jeg ønsker å påpeke at jeg ikke har håndfaste bevis på dette. 

Skrevet
35 minutter siden, Asti skrev:

Fortsetter i samme stil inne i kommentarfeltet på bloggen. Nå er journalistene i VG og Dagbladet misunnelig på CBE:

Oi, ja tenke seg til at også alle de ansatte i Dagbladet og i VG viser seg å være misunnelige, feite kjerringer med for mye fritid! 😱

• Liker 22
Skrevet

Noen av de leserkommentarene vitner jo om svært lite forståelse for en fri presse og hva som ligger i begrepet. Misunnelseskortet dras hyppig, rart at bloggeierne ønsker å publisere slikt vrøvl. 

• Liker 15
Skrevet

Det blandt annet CBE og mannen ikke har forstått at journalister SKAL være kritiske. Selv om mange glemmer det idagens click-bait horeri-aviser/magasiner, så var det opprinnelig ett kall å bli journalist. Å være kritisk. Stille spørsmål til maktfaktorene, till de rike, till de etablerte.

Dette burde tross alt CBE vite, som selv har tatt utdannelse i dette. Men som mange har hun vel glemt barnelærdommen da pengene begynte strømme inn.

Kanskje kvinneguiden burde få anerkjennelse for å være ett gravende media selv, siden de tillegger KG såpass mye makt. Men klart, her er jo mange dyktige folk, som er like gode journalister som mange av dagens etablerte er.

Skulle ønske at det ble en aldri så liten journalist revolusjon. Ta tilbake tittelen som noe ærefylt, et yrke med ett oppdrag. (offt topic)

• Liker 22
Skrevet
5 timer siden, Amafalathiel skrev:

Jeg trodde det ville glede meg mye at den bloggen synker, men det hjelper jo ingenting når Sophie Elise inntar tronen istedet. Jeg har aldri orket å bruke mer enn tjue sekunder på den bloggen, men hun fremstår ikke som et spesielt mye bedre forbilde enn CBE.

Blir lenge til jeg gleder meg over at noen gjør ting dårligere.

Skrevet
10 minutter siden, Atp skrev:

Blir lenge til jeg gleder meg over at noen gjør ting dårligere.

Det er jo ikke det jeg sier i det hele tatt. 

• Liker 7
Skrevet
2 timer siden, Angstkvinnen skrev:

Folk blir jo dessverre ikke særlig interessante etter at de får barn. Bare legg merke til hvor lite det blir skrevet om tone. Før var det nærmest portrettintervju med henne hver uke, men nå er det ingenting. Hun har vel ikke mange blogglesere heller? 

Jeg tror Frua må spisse bloggen for at den skal bli interessant igjen. Nå er det kun litt trening, litt mat, litt barn, litt mamma, null trender, men mye klær. 

Jeg syns ikke det stemmer, men jeg syns bloggeren må følge med selv. Hvem sitter i hvit Gucci kjole og gir ungen bananmos da? Det er så langt fra svarte helv** sannheten som man kan komme. Leke med ball i stilhetthæler? 

Det finnes mange superfine blogger, som har barn som tema

Det som derimot gjennomsyrer er når mann og barn, og bloggkarriere er alt man har å blogge om. Man har ikke kontakt med det "virkelige" arbeidslivet, eller hobbyer eller interesser. Å åpne pakker med makeup, er ikke en hobby folk med vanlige jobber, og barn gidder å følge særlig lenge.. 

• Liker 9
Skrevet

Tiden for de eksklusive samarbeidspartnerne virker å være forbi. Siste annonse (17.1) vil jeg si er et tydelig eksempel på det. Tilbudet hun reklamerer for er det samme som Foreldre&barn reklamerte med tidligere. Det nyeste tilbudet hos dem selv gir lillelam ulljakke fremfor dyrehodene fra sprell.

Annonsen for billig telefonabb. (13.1) opplever jeg ikke som eksklusiv og slettetanga fra makestyle (10. januar) tja, ikke helt. Det var de 3 rene annonsene hun har hatt på bloggen i år. Utover det så går det sponset treningstøy og veske fra egen kolleksjon igjen, i tillegg til én sponset kjole og sponset pt-time. Ikke er det annonselenker overalt mer heller, faktisk overraskende lite. Samarbeidet med GI virker å ha startet opp siden treningstøyet igjen er merket som sponset.

• Liker 7
Skrevet (endret)
2 timer siden, Francis skrev:

Noen av de leserkommentarene vitner jo om svært lite forståelse for en fri presse og hva som ligger i begrepet. Misunnelseskortet dras hyppig, rart at bloggeierne ønsker å publisere slikt vrøvl. 

Syns det er rart at den ene, journalistutdannede bloggeieren, publiserer misunnelsesvrøvl i eget kommentarfelt, dersom hun ønsker å falle tilbake til skikkelig journalistikk senere i livet når bloggen har utspilt sin rolle. Man skyter ikke på egne bransjefolk om man ønsker å holde seg inne i det gode selskap.

(Og man nekter ikke å uttale seg til enkelte medier etter eget forgodtbefinnende heller, om man ønsker å fremstå som troverdig og med "guts" i det lange løp.)

Endret av Cornucopia
  • Liker 15
Skrevet

Hun har fortsatt avtale med GI. Men hun har sagt at hun ikke har den samme avtalen som før, så hun står friere til å også ha på seg klær fra andre butikker. 

Skrevet
30 minutter siden, Cornucopia skrev:

Syns det er rart at den ene, journalistutdannede bloggeieren, publiserer misunnelsesvrøvl i eget kommentarfelt, dersom hun ønsker å falle tilbake til skikkelig journalistikk senere i livet når bloggen har utspilt sin rolle. Man skyter ikke på egne bransjefolk om man ønsker å holde seg inne i det gode selskap.

(Og man nekter ikke å uttale seg til enkelte medier etter eget forgodtbefinnende heller, om man ønsker å fremstå som troverdig og med "guts" i det lange løp.)

Skal ikke se helt bort i fra at noen journalister er misunnelige da…..   Bloggere har fått en maktposisjon i media, de styrer dagen sin helt selv, skriver dagbok når de føler for det, eller mener noe hvis de er i humør til det, slenger på litt reklame her og der, og for dette tjener noen av dem en milion eller mer.  Tror kanskje jeg hadde kjent litt på den hvis jeg var journalist ;) 

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, Jenki skrev:

Skal ikke se helt bort i fra at noen journalister er misunnelige da…..   Bloggere har fått en maktposisjon i media, de styrer dagen sin helt selv, skriver dagbok når de føler for det, eller mener noe hvis de er i humør til det, slenger på litt reklame her og der, og for dette tjener noen av dem en milion eller mer.  Tror kanskje jeg hadde kjent litt på den hvis jeg var journalist ;) 

Men det er helt irrelevant hva de føler og kjenner på. De har en redaktør å forholde seg, et samfunnsoppdrag og vær varsomplakaten. Det er god grunn til å være kritisk til flere sider ved bloggene, og når den ene tar topplassen fra den andre er det faktisk nyhetsverdig. De gjør ikke jobben sin hvis de ikke skriver disse tingene, så surmulingen fra carolinefansen er helt ut på viddene. Jeg skrev først kritikk, men endret det til surmuling, for det er det det er.

• Liker 14
Skrevet

Hun kan takke seg selv for disse artiklene. Hadde hun svart på spørsmålene, tror jeg ikke de hadde blitt skrevet. 

• Liker 8
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...